Rodina

Tělesný trest - selhání rodičů


Jako pedagog s tím mám problém. Několikrát za mnou přišel rodič a vysloveně mě vybídl k tomu, že bude-li jeho chlapeček zlobit, mám mu jednu natáhnout. Prý se s ním jinak vyjít nedá. Jak to, že já jsem s ním vyšla? Podle mě se rodiče neumí ovládat a než by hledali jiné cesty k výchově, jednouše děti bijí. Přistupuji k nim s rezervou.

Je to nejrychlejší a nejjednodušší řešení. Řešení v afektu. V době, kdy rodiče nemají čas na sebe ani na děti, považují toto za jediné možné řešení. Rychlé a účinné. Dítě, které bude bito se naučí řešit konfliktní situace stejným způsobem. Nemá jiný vzor. A účinek tělesného trestu  je stejný, jako když na třídu plnou dětí začnete zvyšovat hlas. Pak musíte ještě přidat a ještě a ještě až už úplně řvete, ječíte na celou školu a pak – pak už nemáte žádné páky. Ani hlas. Víc to nejde.

Řada rodičů je na tělesných trestech s učitelem domluvena přesto, že jsou tělesné tresty na školách zakázané. Kontrola je však malá. Kdo ví, co se děje za dveřmi třídy? Nikdo. Jen učitel a žáci. Tělesné tresty jsou u nás silně zakořeněné, před několika desítkami let by se nad tím nikdo nepozastavoval. Řada učitelek ani jinak narušování kázně neřeší, ale tají to.

Místo pořádného výprasku se doporučuje dítě pevně chytit, a tak mu dát fyzicky pocítit, co se v nás odehrává. Tento přístup se nazývá terapie pevného objetí. Ze zkušeností některých rodičů vím, že je to terapie náročná pro oba. Dítě se někdy v náručí vzpouzí třeba i hodinu. Takže se jim na poprvé rozhodně nepodařilo zvládnou to hlavní: Nepustím tě, dokud se neusmíříme. Každopádně má tato terapie svá pravidla, takže kdo je chce začít používat, měl by se o nich dovědět více.

Vždycky se dá najít jiná cesta. Chválit za hezké chování, odměňovat. Dopředu si dohodnout pravidla. Když uděláš ještě jednou tohle, bude následovat toto. V takovém případě je nesmírně důležitá důslednost. Nejednat v afektu – vyžadovat po dítěti jednání až tehdy, uklidní-li se a být schopen vždy téhož.

V polemice nad tím, zda fyzické tresty ano či ne, bychom se také měli zamyslet nad tím, zda někdy psychický teror rodičů není v mnoha směrech horší než jeden pohlavek. Jestli za cenu nebít dítě mu nedělají ještě hůř.

Každopádně tělesné tresty považuji za výchovné selhání rodičů i učitelů.

   
25.11.2005 - Děti - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [66] Kačka12 [*]

    Ahoj,

    obracím se na všechny maminky, které se někdy u svého dítěte setkaly s Terapií pevným objetím - hledám ty, které by byly ochotné se se mnou podělit o své zkušenosti. Jsem studentka na Univerzitě T. Bati ve Zlíně a o této terapii píšu svou diplomovou práci. Protože o ní ale doposud žádná podobná práce napsána nebyla, těžko se mi hledají zkušenosti s ní. Proto prosím, pokud máte ve svém okolí maminku, která by byla ochotná mi své zkušenosti s TPO předat, dejte mi vědět, nejlépe na můj mail : malotova.j@seznam.cz. Moc mi to pomůže a budu vděčná za každou maminku. Díky, J.M.

    superkarma: 0 04.11.2009, 13:44:54
  2. avatar
    [65] medved [*]

    zazila jsem ucitelku (prvni a druha trida), ktera jako trest pouzivala ukazovatkem pres holou...ditko se ohnulo pres prvni lavici a ona mu narezala
    dotycna piucka skoncila po tech dvou letech v blazinci a ja v jine tride

    ale k biti doma...souhlasim s holkama dole...je biti a BITI...nevim, jak to u dcery zvladneme, ale myslim, ze nekdy je opravdu dobre mirena facka lepsi nez dve hodiny vysvetlovani akorat bych to videla spis na vychovu v predskolnim veku...honit se po byte s pubertakem uz mi prijde jako postradajici smysl....

    superkarma: 0 25.11.2005, 21:48:35
  3. avatar
    [63] pajda [*]

    al.do: jo, to znám...učím 25 let a myslím, že o zkušenosti nejlíp svědčí to, že mi dospělá paní chodí dobrovolně do kurzu na tvorbu www stránek s tím, že se jí to vloni tak líbilo, že letos půjde znovu...podotýkám, že vlastní stránky má a u mě údajně shání "jenom novou inspiraci a doplnění".

    superkarma: 0 25.11.2005, 19:59:32
  4. avatar
    [61] pajda [*]

    a....: jo, a kolik let jsi v reálu učila? Pár lidí z MŠMT znám osobně, velmi dobře se s nima chlastá, ale o realitě ve školách je lepší dohovor s E.T. Mimozemšťanem...

    superkarma: 0 25.11.2005, 17:47:34
  5. avatar
    [60] Jaštěrička [*]

    Gabi: Naprosto souhlasíms tvým příspěvkem.
    a..: A s tím,že na děti, o kterých se nejvíc tvrdí "řezat,řeza,řezat" ,tohle nefunguje,taky.Dlouholetí praxe s dětmi s LMD.
    Ale jinak mám asi naprosto nenormálního puberťáka, protože jsem na něj v životě nemusela vztáhnout ruku a dokážeme se poměrně v klidu domluvit téměř na čemkoli Stačí mi obvykle,když si vzpomenu na sebe v jeho věku a zreviduju některá svoje rodičovská přání - a naopak je taky reviduje on,kompromis jsme zatím vždycky dokázali najít.

    superkarma: 0 25.11.2005, 17:10:54
  6. avatar
    [58] Vivian [*]

    Žábina: týrání zvířat je taky trestný čin

    superkarma: 0 25.11.2005, 13:21:17
  7. avatar
    [57] alko [*]

    Mě taky připadá, že tím držením dítěte v náručí ho musím psychicky zlomit, aby se uklidnilo. Protože když byla dcera v "ajfru" tak by jí neudržela ani ten Arnold a určitě by měl přinejmenším vyškrábané oči. Každý dítě je jiný a na každé platí něco jiného

    superkarma: 0 25.11.2005, 12:32:06
  8. avatar
    [55] Odemětobě [*]

    Convalaria: přesně,do máminy náruče se přece chodí pro úlevu a potěšení.Ale myšlenka na to,jak svírám syna 16/187/72 kg v náruči,ve mně vzbuzuje úsměv.

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:53:34
  9. avatar
    [54] Meander [*]

    Držet hodinu vzpouzejícího se haranta, to aby byl člověk Arnold Děkuji za tyto články. Utvrzují mě v přesvědčení, že mé rozhodnutí se nemnožit je jedině správné

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:48:11
  10. avatar
    [50] Křeček [*]

    Žábina: Já vím, že už zacházím do extrému - ale co práva tý kočky?

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:18:57
  11. avatar
    [49] Křeček [*]

    mlzka: jestli jsi vždycky zvládala děti v pohodě a bez křiku, máš můj obrovskej obdiv, přiznávám, že já dceru takhle nezvládám.
    Problém je, že dnešní rodiče (asi kvůli oškolivým zážitkům z dětství, kdy je rodiče třískali hlava nehlava) přechází rovnou na úplně benevolentní výchovu a ty děti jsou opravdu zlé a časem nebezpečné.
    Sem tam plácnutí (ne třískání a jen doma, ne ve škole) asi nikomu trauma nepřináší.

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:16:23
  12. avatar
    [48] Clerenc [*]

    Na zakladce po nas ucitelka hazela obrovskej svazek klicuz. Vzdy kdyz mame sraz se zakladkou tak si ukazujeme jizvy od klicu. Ja ji mam treba v oboci a na cele.... jina ucitelka zase chytala za jemne vlasky u ucha a jednou nohou kopala....
    Kazdopadne doma jsem si kolikrat prala par facek, nez to domlouvani a reci

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:15:57
  13. avatar
    [47] Žábina [*]

    Křeček: to je jiná věc ale neměla právo takhle reagovat

    Nyotaimori: nevím jestli jsi taková tvrďačka nebo to jen hraješ pro obecentstvo tady, ale v každém případě, kdyby se to vzalo do detailu tak ty jsi reagovala přesně tak jako to dítě - taky jsi ublížila druhému tvoru

    nehledě na to že zbít jiného člověka /natož dítě/ že 14 dní kulhá a nevidí na oko je trestný čin ublížení na zdraví

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:15:11
  14. [46] karkule [*]

    Držet někoho proti jeho vůlu násilím v objetí hodinu mi připadá nejen výchovně k ničemu, ale už skoro jako úchylka. Když jsem si to představila, asi by se mi ten rodič fyzicky zhnusil.
    Co se týká tělesných trestů, my jsme našeho syna mezi jeho 2-3 rokem museli plácnout přes zadek /nic krutého, někdy to bylo i přes plenu/ několikrát denně, když chtěl sahat na troubu, běžet do ulice, házet písek někomu do očí apod. Pak už si to dal celkem rozumně vysvětlit a nebylo to nutné. Když začal chodit do školy, tak už by mi to připadalo hloupé ho mlátit.
    Zažila jsem matky, co svým 3 letým dětem, co jiné kousaly a mlátily lopatkou přes hlavu, řekly jen: tytyty, zlobílku, to se dělá? a ani nevstaly z lavičky.
    Možná, že kdyby jim daly na zadek tenkrát, tak pak budou mít pokoj.

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:12:15
  15. [44] a.... [*]

    mlzka: fakt jsem úplně mimo, pracuju totiž na MŠMT

    superkarma: 0 25.11.2005, 11:01:32
  16. avatar
    [43] marketa.brenikova [*]

    a....: chci jen upozornit, milá čtenářko, že článek, o kterém tvrdíš, že je mimo realitu, vychází z několikaletých zkušeností v současné státní i soukromé škole. Zažila jsem ty žádosti rodičů. Máme prostě někteří o škole dost zkreslenou představu, že? Nebo se málo zajímáme o to, co se ve třídě děje?

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:57:55
  17. avatar
    [42] Kelly [*]

    Žábina: dík
    a....: ... to si piš!!! ...

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:49:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] Křeček [*]

    Žábina: Jasně, ale kdoví, jak se stará matka o to dítě, když se chová takhle.

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:44:09
  2. [40] a.... [*]

    Kelly: jsi asi moc hodná holka. Já si opravdu nedovedu představit, že bych si něco takovýho nechala líbit, to by mě buď umlátil k smrti, protože já bych kolem sebe kopala a mlátila, nebo bych zdrhla z domu. Já si opravdu nedovedu představit situaci, kdy se člověk nechá mlátit(byť je to dítě) na mě když maminka něco takovýho zkoušela, tak jsem jí to vracela-přiznám se je to asi hnusný, ale sebeobrana je prostě přirozený pud sebezáchovy- a ten mám velmi silný.
    Gabi: jo je potřeba si uvědomit, že na některé děti to mlácení fakt neplatí. Paradoxně je to přesně na ty,o kterých říkáme- ty měli doma řezat, řezat, řezat....možná je doma opravu řezali jak jen to šlo a oni se díky tomu stali tvrdší, tvrdší a tvrdší

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:40:49
  3. avatar
    [39] Žábina [*]

    Křeček: no ono to je diskutabilní
    vím že to co udělalo to dítě je neomluvitelné, ale to co udělala Nyotamori taky...asi být matkou toho dítěte tak jí nhalásím na polici

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:29:21
  4. avatar
    [37] Žábina [*]

    Kelly: to muselo být děsný

    já tuhle zkusila pevně chytit a snažit se ho uklidnit, byl opravdu vytočený do hysterie
    chvíli se se mnou pral ale pak to zabralo a uklidnil se
    a to jsem ani nevěděla, že je to součást terapie

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:27:18
  5. avatar
    [36] Křeček [*]

    Nyotaimori: to s tou kočkou - asi bych ho zabila.
    Já moc agresivní nejsem (no občas na svý dítě, ale to je sebeobrana), ale ubližovat zvířatům je hnus.

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:25:54
  6. avatar
    [35] Kelly [*]

    a....: žádné proslovy nebyly a odejít bych si nedovolila, tehdy už bych nežila.
    Ale na druhou stranu, když jsem byla už v pubertě, tak se to uklidnilo tak, že já jsem byla takovou tou spojkou doma a dělala všem zprostředkovatele k otci. Já jsem takový blb, že se vždy vžiju do situace toho druhého a uvažuji, jak bych se zachovala asi já. No, hrubián bych určitě nebyla.
    Ale otec měl velmi těžké dětství a pubertu proležel několik let v nemocnici se smrtelnou nemocí na jazyku, a ani později to nebylo jednoduché. Není to sice omluva, ale dost jej to psychicky poznamenalo ...
    Dodneška se to s ním musí umět, on je ve skrytu duše hodný a přímý člověk, jen to prostě v životě neměl jednoduché a věci vidí jinak, než se jeví.
    Když jsem slavila s našima poslední narozeniny, tak mne k sobě silně přitiskl a nechtěl pustit, jen mumlal slova, jak mě má strašně rád. Já vím, že si je vědom, že to s výchovou přeháněl a mrzí jej to, jednou to přiznal ...

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:22:07
  7. avatar
    [34] Gabi [*]

    Kdyby existoval "návod na použití dětí", tak ho fasujeme už v porodnicic Na každé dítě funguje něco jiného: na někoho pohrozit vařečkou na někoho funguje "přednáška", na někoho pár na zadek Je to kombinace konkrétního dítěte - konkrétního rodiče - konkrétní situace. U dítěte velice záleží na věku a "genech". Kdo má víc dětí, tak to ví.
    Přiznejme si to všichni, stejně je výchova pokusem realizovaným na našich dětech. Školu bych do nějaké výchovy netahala - ta dnešní průměrná se něčím takovým nezatěžuje, často je informace podaná rodičům tato: "já tady nic řešit se žáky nebudu, napíšu poznámku, zfackujte si je doma - stejně jsou to parchanti prolhaný"
    Dobré je se na nějakých pravidlech v rodině domluvit, určité zásady striktně dodržovat (né chvilku tak a chvilku tak), přečíst si nějakou odbornou literaturu (já doporučuji prof. Matějčka) a mít své děti rád.

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:18:51
  8. avatar
    [32] Křeček [*]

    Nyotaimori: ježíši, tohle vidět já, tak mě zavřou

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:10:37
  9. [31] a.... [*]

    Kelly: proč jsi tatíčka v těch jeho proslovech poslouchala??Mě když otec"mluvil do duše" tak jsem se po pár minutách zvedla a odchátela jsem.Vzpomínám si, že jednou jsme takto urvali kliku u dveří

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:10:03
  10. avatar
    [29] Kelly [*]

    Křeček: jo, to je fakt, ale málokdo pozná hranice ...
    Naštěstí jsem člověk optimistický a povahy převážně veselé, takže minulostí se už nezabývám a rodičům nic nezazlívám, je to pryč

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:05:03
  11. avatar
    [28] Odemětobě [*]

    Kelly: tvůj otec to přeháněl,léčil si na tobě své mindráky.A o tom trestání dětí být nesmí.

    superkarma: 0 25.11.2005, 10:03:37
  12. avatar
    [27] Křeček [*]

    Kelly: to už ale mluvíš o týrání a o tom tdy řeč není.
    To je teda hnus

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:50:52
  13. avatar
    [25] Kelly [*]

    Kdo říká, že lepší facka, než spousta řečí, tak asi nedostal tu "pravou" facku.
    Co bych já za řeči "do duše" dala, místo řežby vojenským řemenem, vařechou nebou fackou, s kterou jsem proletěla celým bytem nebo chytla druhou o topení? ... a to jsem byla holka hodná, bohužel otec by "pinočet" ...

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:43:36
  14. avatar
    [24] Křeček [*]

    a....: Já vím, záleží jak na učiteli, tak na dítěti (pubošovi). Zuzka teď hodně zkouší, co si může dovolit - zkusí jednou, napomenu, podruhé plácnu a pak je většinou klid.
    Vzpomínám si, že na střední škole byli učitelé, kteří se skoro báli vlézt do naší třídy, a pak takoví, kteří přišli a naši pánové ani nepípli
    A pak tam byl jeden důchodce, který nás učil právo. Všechny ostatní třídy z něj měly vítr, protože stačilo při jeho přednášce třeba vytrhnout papír ze sešitu, a on řval jak tur. Ale naši třídu to neplatilo, když začal řvát, všem to bylo spíš k smíchu. No a jinak si zjednat pořádek neuměl, takže měl docela smůlu.

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:41:05
  15. [23] a.... [*]

    Křeček: to se mýlíš-záleží to čistě na autoritě učitele. Mě si třeba již od 1. třídy někteří učitelé stěžovali, ať dceři domluvím, že je neposlouchá a vůbec je nebere na vědomí, jiní s ní zas vyjdou dobře. Já s ní třeba vůbec problém nemám, občas ji seřvu,toť pravda, ale neposlechnout si nedovolí.Ale ty máš dceru ještě malou, tam tohleto pravidlo ještě platí, ale u pubertálů si tu autoritu učitel musí těžce vydobýt(nebo vydobít??? )

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:35:51
  16. avatar
    [22] Trinii [*]

    Pokud dítě moc zlobí tak dostat jednu přes zadek je určitě dobré, ale výprasky za všechno ne a bití děti po hlavě taky ne stejně tak facky
    Já jsem byla moc hodné dítě, žádné zlobení nebo problémy a stejně mě mlátil skoro pořád, za známky, za můj ksicht, za kterého mu při pohledu bylo blbě...a to není dobré, naposled asi v devatenácti a to jsem už na něm nebyla závislá a bydlela jinde.

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:31:21
  17. avatar
    [21] Křeček [*]

    Pedagogy dítě poslouchá víc než rodiče. Zuzka si taky ve školce nedovolí neposlechnout, zatímco doma si dost dovolí.
    Jo a po té vařečce někdy sáhnu, ale stačí plácnout a pak dost dlouho funguje jen zachrastit šuplíkem.

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:24:43
  18. avatar
    [19] Odemětobě [*]

    kačinka: já bych to nestihla ani tak,má na mě moc rychlé reakce.Nakonec je to i směšné,když je o hlavu větší.V pondělí jsme se porvali já s dcerou proti němu a stejně jsme neměli šanci,statečně unikal našim štípancům.Ale nachechtali jsme se dost.Jinak učitelů je mi docela líto,protože mnozí rodiče si neumí připusti,že jejich mazánek je darebák a obrátí se proti kantorovi.Když si děcko nevychovám doma,tak škola to proti mé vůli nezvládne.

    superkarma: 0 25.11.2005, 09:01:44
  19. [18] a.... [*]

    Podle mě tenhle článek je zcela mimo realitu.Nevěřím tomu, že by si učitel v běžné škole mohl dovolit mlátit žáky.Dnešní děti si jsou velmi dobře vědomy svých práv(s povinnostmi je to už slabší ) a nepochybně by si na dotyčného stěžovaly. A nejhlasitěji ti, kteří si teoreticky ten výprask opravdu zaslouží.Možná dojde k takovým projevům ze strany učitele, že dítě nějak plácne, když ho nevnímá, ale i na takovouto věc např. moje dcera reagovala-že si na dotyčného bude stěžovat řediteli, že mlátí děti.
    Jinak daná "terapie" dítě znehybnit a třeba hodinu držet, mě přijde dost úchylná-to bychom se s dcerou asi porvaly jak koně, kdybych na ní něco takovýho zkoušela. A u malýho dítěte když se vzteká-pokud chcem na zklidnění nějakou brutálnější metodu, tak bych doporučila, co dělala moje kamarádka-nacpat hlavu pod proud studené vody.

    superkarma: 0 25.11.2005, 08:55:01
  20. avatar
    [16] SENSITIVESKIN [*]

    řezat, řezat, řezat ....

    superkarma: 0 25.11.2005, 08:45:24
  21. avatar
    [15] kačinka [*]

    U našeho puboše, co je o půl hlavy větší než já, to je o momentu překvapení. Když mu ji nestihnu ubalit když to nečeká, už nemám šanci. Pak jen

    superkarma: 0 25.11.2005, 08:35:57
  22. avatar
    [10] Májík [*]

    Sirikit: přesně,puboše jsem jako malé dítko nikdy nemlátila, občas nějaká ta výchovná na zadek,ale teď, co je v tom "telecím" věku jsem zjistila, že je občas lepší místo půlhodinového vysvětlování prostě jednu střihnout a je klid. Na obou stranách.

    superkarma: 0 25.11.2005, 08:06:22
  23. [9] papáček [*]

    plně souhlasím s článkem-je to selhání rodičů

    superkarma: 0 25.11.2005, 08:06:00
  24. avatar
    [8] Sirikit [*]

    Taky nesouhlasím s velkými výprasky, ale co si budeme povídat, taková dobře mířená facka dokáže někdy divy. Zvlášť u puberťáků, kteří někdy neznají míru a s lumpárnami to přehání.

    superkarma: 0 25.11.2005, 08:02:25
  25. avatar
    [7] Florencie [*]

    pajda: moje řeč

    superkarma: 0 25.11.2005, 07:59:35
  26. avatar
    [6] Arči [*]

    apina: souhlasim s tebou, líp bych to neřekla.

    superkarma: 0 25.11.2005, 07:56:15
  27. avatar
    [5] pajda [*]

    Jako dítě jsem právě ty "blbý kecy" od rodičů bytostně nesnášela...to jsem raději trhla pár facek, protože tátova představa, jak je "výchovné", když mi třeba hodinu doslova kecá o ničem, byla naprosto k nesnesení. On se sice vykecal, přitom se rozpálil do běla, dokázal si, jak je "skvělý rodič, co se umí ovládat", ale myslím, že kdyby si ty svoje tehdejší kecy někdy nahrál na kazetu a dneska pustil, tak by studem nevystrčil nos z baráku až do smrti. Ty perly, které z našich při takových domluvách padaly, byly zdrojem nemalého veselí pro celé naše okolí a moje spolužáky.

    superkarma: 0 25.11.2005, 07:42:49
  28. avatar
    [4] Kačena1 [*]

    Právě při předvánočním úklidu kuchyně jsem objevila "vařečku s rožkem". Je taková na tření těsta nebo co je to za nápa, prostě jedna strana je jako do obdélníku, druhá klasicky kulatá.
    Vždycky u nás platilo: ještě jednou a dostaneš vařečkou a rachotila jsem u toho rukou v šuplíku s vařečkama. Mladej vždycky ječel: ale tou s rožkem nééé! Nikdy vařečkou ani jeden nedostal a teď, při uklízení, jsme se po patnácti letech srdečně zasmáli, protože vařečka s rožkem je stále mezi živými, v šuplíku i v hlavě nás všech .

    superkarma: 0 25.11.2005, 07:35:10
  29. [3] apina [*]

    Také nejsem zastánce bití, ale je bití a bití. Někdy dítě nereaguje na jiné tresty jako je zákaz oblíbených činností. Provede opravdu něco co je závažný prohřešek. Mluvíte s ním o celé situaci, vysvětlujete, vyprávíte příběh tak aby dítě z něj pochopilo nesprávnost svých činnů..atd.... vše vám odsouhlasí , odkýve, že pochopilo A VY MÁTE DOBRÝ POCIT JAK JSTE TO ZVLÁDLI!! BUM!! Druhý den se ovšem situace opakuje!!
    Je dobré dítě potom předem varovat , pokud se to bude opakovat dostaneš už vařeškou na zadek. Dítě ví, že když bude situaci opakovat přijde tenhle trest. Mluvim o plácnutí 2-3x na zadek vařečkou. Něco jiného je když mlátíte détě hlava nehlava v afektu!!

    superkarma: 0 25.11.2005, 07:12:28
  30. avatar
    [2] svetluszka [*]

    .... .... Co je toto za blbost.... . Samozřejně nejsem zastánce bití dětí, ale tím myslím takovýto každodenní řezání za kdejakou blbinu..... .
    Poslední dobou se dělá kolem jedné facky nebo plácnutí přes zadek zbytečnej humbuk...


    superkarma: 0 25.11.2005, 06:48:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme