Zdraví

Telepatie – komunikace budoucnosti

Telepatické schopnosti nejsou jen záležitostí několika málo vyvolených. Máme je všichni, jen dřímají ukryté hluboko v našem mozku.

Paní Anna z Pardubic žila sama se synem od chlapcových čtyř let, kdy je její manžel opustil. Chlapec býval hodně nemocný, a tak vyžadoval nadměrnou péči.

Mezi matkou a synem vzniklo velmi těsné pouto. Když pak po letech syn, který se věnoval silniční cyklistice, na závodech v Monaku vylétl ze zatáčky a málem se zabil, vykřikl při pádu: „Mami!“  Ta doma v Čechách přesně v ten samý okamžik omdlela...

Dominika měla podivný sen: Zdálo se jí, že ji na procházce po břehu rybníka neustále doprovází krotká kačena. Dominika se zastavil a zeptala se, co chce. „Já jsem tvá babička,“ odpověděl pták. Druhý den dopoledne se pak Dominika dozvěděla, že její babička náhle zemřela...

Ale existují i prozaičtější případy: Například si po dlouhé řadě let vzpomenete na bývalou spolužačku, a ona se za půl hodiny objeví u vašich dveří...

Odborníci tvrdí, že kdybychom telepatické schopnosti cvičili odmalička, slova by se stala zbytečnými.

Co je telepatie

Telepatie je schopnost člověka (i některých zvířat) zprostředkovat myšlenky, pocity či informace jinak než zvukem, mimikou nebo gestikulací. Jedná se o mimosmyslový dálkový přenos, v němž mohou být zprávy různě zašifrovány. Často tedy „příjemci“ vyvstanou v mysli jména, náhlé nápady, dojmy a obrazy.

Co způsobuje telepatický přenos, je dodnes velkým tajemstvím. Kdysi se vědci domnívali, že příčinou jsou elektromagnetické vlny, ale experimenty tento předpoklad nepotvrdily. Už v roce 1937 totiž ruští psychologové dokázali, že telepatie funguje, i když jsou pokusné osoby uzavřené ve Faradayově kleci, jež elektromagnetické vlny nepropouští.

Také pro domněnku, že telepatii způsobují jakési proudy bioenergetických částic vysílaných mozkem a pohybujících se ohromnou rychlostí, chybí veškeré důkazy.

Pravda, nebo fantazie?

V současnosti patří výzkum telepatie k ohraničeným oblastem psychologie. Někteří lidé tvrdí, že objevení jejího mechanizmu bude rovnocenné objevu jaderné energie, jiní ji zase odsouvají do sfér fantastických výmyslů.

Vědci z Liverpoolu rozběhli nyní sérii pokusů,která by měla s konečnou platností potvrdit či vyvrátit existenci mimosmyslového dálkového přenosu. Sám vedoucí projektu, parapsycholog dr. Matthew Smith, je ale spíš skeptický.

„Pohlížím na přenos myšlenek velmi kriticky!“ říká. „Lidé často podléhají sebeklamu a jsou přesvědčeni, že vidí něco, co ve skutečnosti vidět nemohou. Perfektně toho umí využít třeba iluzionisté. Nic však nevylučuji!“

Parapsychologové rozdělují mimosmyslové vnímání do několika oborů. Telepatie je z nich na tom asi nejhůř.

Prekognici – schopnosti znát předem myšlenky – jsou lidé ochotni uvěřit. Také jasnovidectví – dar vidět věci a události, které zůstávají běžnému oku skryty – či psychometrie – při níž dotyčný vezme do ruky předmět nepřítomného a podle něj pozná, kde je nebo co dělá – se zdají být prokazatelnější formou parapsychologie.

Důvod je jednoduchý. Obrazy či události, které mimořádně nadaní jedinci vidí a o nich před ohromenými svědky vyprávějí, se skutečně kdesi před očima jiných lidí dějí nebo se brzy stanou.

S telepatií je to jinak. Kdo prokáže pravdivost nehmatných a neviditelných myšlenek?

Předtucha? Nikoliv

První publikovaný vědecky „nevysvětlitelný“ příběh telepatie se odehrál v roce 1955 v Cedarbourgu, v americkém státě Wisconsin. Jednoho letního dne se vrátila pětiletá dcera Joice Hurthové z oslav narozenin své kamarádky. Matka holčičce řekla, že otec a oba bratři právě odešli do kina. Dívka se hned vydala za nimi.

Sotva odešla, měla Joice podivný pocit, že se dceři něco stalo. Volala ihned do biografu: „Moje dcera šla k vám a měla nehodu...“ „Jak to víte?“ divila se pokladní z kina, „vždyť právě teď vběhla pod auto!“

Paní Hurtová pak vyprávěla, že neviděla před očima nehodu jako předobraz, ale prostě jen „věděla“, že se dívce něco stalo. Dcera zas vypověděla, že v duchu plakala a volala maminku. Pro parapsychology to byl jasný důkaz telepatie. Vědě to však nestačilo.

Ve službách vědy

Joseph MacMoneagle pracoval v tajných službách USA jako telepat téměř dvacet let. Tehdejší Sovětský svaz stavěl novou ponorku v jakési obrovské hale.„Viděl jsem to, nakreslil a popsal jsem, jakými raketami bude podmořské plavidlo vybaveno.“ Všichni ho tehdy měli za blázna, ale zhruba za tři měsíce Rusové skutečně ponorku spustili na vodu.

Joseph MacMoneagle odhaduje, že se podílel na více než 3000 operacích pro Pentagon, CIA, Úřad pro boj proti drogám a FBI. Přesto nyní CIA škrtla prostředky na mimosmyslové shromažďování informací z rozpočtu. Prý proto, že tento druh špionáže byl úspěšný jen ve 20 % případů.

Z hlediska statistiky je však i toto množství příliš velké, než aby mohlo jít jen o náhody.

Myšlenkový telefon

Pro příslušníky primitivních národů, obyvatele osamělých ostrůvků, džunglí, pouští či odlehlých horských krajin je dálkový přenos myšlenek zcela běžný. Nejeden cestovatel či dobrodruh přivezl z výprav poznatky o tom, jak se například jihoafričtí Křováci domlouvají se svými manželkami na vzdálenost několika desítek kilometrů.

Svědčí o tom i pokusy, které prováděla česká telepatka Květa Koutná. Nejdůležitější byl dálkový přenos mezi Prahou a Tokiem. „Kromě obecně platných telepatických znaků jsem ze svého pokoje v Praze posílala i svůj imaginární obraz – zlatý prsten s diamanty,“ vyprávěla Květa Koutná.

Z jedenasedmdesáti Japonců jen tři nezachytili vůbec nic. Nejdokonalejší byla zpráva šestnáctiletého Yuuchi Sakagamiho. Nejen, že přesně zachytil obraz prstenu, ale nakreslil a popsal i místnost, z níž paní Koutná vysílala – s gramorádiem, sekretářem i s obrázkem sfingy, který byl uložen v obálce v jeho zásuvce.

Ovšem ani tyto mezinárodní experimenty podle vědců existenci telepatie nepotvrzují!

Zdroj: New Scientist

Přihodil se vám, nebo někomu z vašeho blízkého okolí, podivuhodný, nevysvětlitelný zážitek? Máte pro jeho vysvětlení nějakou teorii?

   
02.09.2008 - Zdraví - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [59] karolina78 [*]

    Moje účetní je téměř telepatka :) Jsme už sehrané, přesně ví, co si kdy myslím. Mám jí jako člověka moc ráda.

    superkarma: 0 26.09.2014, 15:28:06
  2. avatar
    [58] Meander [*]

    Toho mamánka z prvního příkladu, která schytá, ta se poměje A paní Dominika by měla přestat hulit

    superkarma: 0 03.09.2008, 18:25:42
  3. avatar
    [57] Julianna [*]

    Telepatie funguje, vlastní zkušenosti.

    superkarma: 0 02.09.2008, 22:38:32
  4. [56] Rikina [*]

    radši ať to nefunguje. Kolikrát si člověk pomyslí věci, že kdyby to náhodou někdo telepaticky zaslechl... Ono stačí to, co si lidi řeknou. Nebo napíšou... aby z toho byl malér. Ještě telepatie do toho.

    superkarma: 0 02.09.2008, 17:39:41
  5. avatar
    [55] OlgaMarie [*]

    Tini: Horší by bylo, kdyby odpověděl zloděj.

    superkarma: 0 02.09.2008, 17:13:28
  6. avatar
    [54] shb [*]

    Tini: hezký :o)))

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:47:12
  7. [53] Tini [*]

    to jsem si ted vzpomnela, jak jednou rano jsem si tak pro sebe myslela, kolik asi muze byt hodin a v tom z polospanku mi pritel odpovedel pul devate

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:32:53
  8. avatar
    [52] shb [*]

    OlgaMarie: teda ty mi dáváš! už jsem úplně pomatená dnes žhavím závity páč potřebuju vyšvihnout nájemný chudákům co maj regulovaný, do toho tyhle debatky, navíc dnes dělám za 2 páč kolegyně nedorazila, a ještě přemýšlím v těch tvých výšinách a už to nestíhám...

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:19:52
  9. avatar
    [51] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie: samozrejme ze je vse mozne

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:16:23
  10. avatar
    [50] OlgaMarie [*]

    lukas.cejka: Nevěřím vlastním očím. Je pravda, že je vše možné?

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:15:24
  11. avatar
    [49] shb [*]

    a no tak jo, OlgaMarie:promiň
    a myslím že ho zuby nebolely, ale jestli je v tom nějakej chyták -jako historicky tak to jsem vedle jak ta jedle

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:14:09
  12. avatar
    [48] OlgaMarie [*]

    shb: ŽIVOT JE NEUSTÁLÝ BOJ! Já vím, že ty víš, co nevíš, brzy zvíš. Jsou mezi námi.

    superkarma: 0 02.09.2008, 16:12:33
  13. avatar
    [47] Lukáš Čejka [*]

    shb: mozna to neber tak vazne, todle jsou jen internetove diskuze, toho co se tu napovida se nikdo stejne nenaji, asi je proste provokuje jak to beres vazne

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:55:02
  14. avatar
    [46] shb [*]

    lukas.cejka: jasně že ne, proč taky? pro to, že příjde nakonec a flusne si? nebo pro to, že mně vmanipulovává do neexistujícího boje?
    tak co olgo?co ty na to? s tou senilitou je to podpásovka, sorry..

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:52:20
  15. avatar
    [45] shb [*]

    OlgaMarie: hmm a čím mně jako porazil, respektive v čem jako? já myslela že jsem se bavila s čejkou o tom co je pravda nebo jak ji kdo vidí a proč......tady byl nějaký boj?? neleze na tebe senilita ? nebo si tak extrémně zaujatá? a mimochodem proč myslíš že píšu s takovými prodlevami? že by u toho ta blbá shb stíhala i pracovat?

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:48:08
  16. avatar
    [44] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie: to ti nikdy neodpusti

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:47:34
  17. avatar
    [43] OlgaMarie [*]

    lukas.cejka: Zásah! shb je poražena! Fandila jsem ti.

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:42:56
  18. avatar
    [42] Simba [*]

    přihodil, mám

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:36:23
  19. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie: v Kostnici ne, ale jeste pred ni ano

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:34:40
  20. avatar
    [40] OlgaMarie [*]

    lukas.cejka: Pravda je, že Hus se musel nechat upálit, noboť odmítl odvolat, co nikdy neřekl. Tak se proces s Husem dostal do seznamu justičních omylů světového významu.
    2+2=5 je pravda, počítáme-li v soustavě, která 4 neobsahuje.
    shb: Pravda je, že pokud jsi v práci, tak nepracuješ, protože ačkoliv nejsi filozof, filozofuješ na netu.
    Otázka pro oba zní: Bolely Zikmunda Lucemburského v Kostnici zuby?

    superkarma: 0 02.09.2008, 15:31:25
  21. avatar
    [39] shb [*]

    vím vím, kvůli nim sem ráda chodím informace jsou k nezaplacení třeba nějaká napíše svůj pohled na pravdu..

    superkarma: 0 02.09.2008, 14:07:03
  22. avatar
    [38] Lukáš Čejka [*]

    shb: kdepak ja nemam s filozofii nic spolecneho, ja vim jen co jsme si precet na zachode v Aha , ale chodi sem hodne vzdelane damy, tak ti treba nektera na ty otazky odpovi

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:57:31
  23. avatar
    [37] shb [*]

    lukas.cejka: to jsem právě čekala že někdo vytáhne tu filozofii, tu nemám ráda proto jsem psala že filozof nejsem..
    tvé podání tím ale hodně zavání , i jak to říká Ťapina, ale to byste pak museli sami rozhodovat o tý pravdě jestli je pravdivá či ne, ne? a tím pro mně ztrácí ten pravý význam, nebo to teda je tak že pravda je nějaká relativní a záleží jak si to kdo pojme? pak by ta pravda ale už nemohla být faktem...?

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:53:04
  24. avatar
    [36] Lukáš Čejka [*]

    2+2=4 nepravda

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:47:05
  25. avatar
    [35] Lukáš Čejka [*]

    shb: co říkáš? - nejsem Hus, tak se za pravdu nederu

    to co uvadis je vyrokova logika - porad je to o tom ze rozhodujes jestli tvrzeni je pravdive nebo ne - pokud zmenis vyrokovou logiku tak klidne podle te nove upravene muze byt 2+2=5 pravda a 2+2= nepravda

    pravda sama o sobe se stala oriskem pro cele dejiny filozofie uz jenom v samotnem vymezeni toho pojmu

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:46:16
  26. avatar
    [34] shb [*]

    Ťapina: no tak to by pak bylo jak říká vivian- že každý má svou pravdu, ale já v tom cítím rozdíl

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:43:47
  27. avatar
    [33] Ťapina [*]

    shb: Jenže to vždycky záleží na úhlu pohledu, jestli 1 nebo 0.

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:42:03
  28. avatar
    [32] shb [*]

    taki překlep sorry

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:41:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] shb [*]

    ...nebo ještě líp: pravda 1, nepravda 0, taki v tomhle smyslu, a pak je ten význam jednoznačný ne?

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:41:10
  2. avatar
    [30] shb [*]

    lukas.cejka: no, beru to jako v tom smyslu pravda = fakt, pravda = jediná pravdivá skutečnost....nevím, mám problémy s vyjadřováním a filozof taky nejsem, co říkáš?

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:40:21
  3. avatar
    [29] Lukáš Čejka [*]

    shb: to co uvadis neni o pravde ale o pravdivosti tvrzeni

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:35:42
  4. avatar
    [28] shb [*]

    Kelly: je to asi něco podobného...a znamená to že spolu komunikujete i na úrovni- telepatické- jen mezi vámi- kterou ostatní nevnímají- jak se říká jste na stejné vlně

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:34:56
  5. avatar
    [27] shb [*]

    Vivian: nemůžu souhlasit pravda je jen jedna, co si o ní kdo myslí je jeho věc- pak má každý svou pravdu -to jo, ale skutečná pravda- fakt je vždy jen jedna- jeden.......jako např. pravda je, že jsem teď v práci, ale ty si můžeš myslet ne nejsi, a budeš tomu věřit- je to tvá pravda, ale ta skutečná je jen jedna...tak jsem to myslela

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:33:09
  6. avatar
    [26] Kelly [*]

    Ale jo, takový ten náznak telepatie jsme zažili snad všichni. To, kdy jsme na někoho mysleli a právě v tu chvíli nás z přemýšlení vytrhlo zvonění telefonu/mobilu ... a my dotyčnou osobu zdravili slovy: "Jé, právě na Tebe myslím ... "
    A nevím, jestli je to telepatie, ale s manželem dost často míváme ve stejnou chvíli stejné myšlenkové pochody. Za tu dobu, co jsme spolu, se vlastně ani nedivím.

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:32:09
  7. avatar
    [25] Vivian [*]

    shb: každý má svoji pravdu, neexistuje žádná objektivní, univerzálně platná pravda

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:24:39
  8. avatar
    [24] shb [*]

    ToraToraTora: já to mívám tak do 5 minut...- nejvíc funguju s mámou a přítelem- to je tak do minuty

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:16:02
  9. avatar
    [23] shb [*]

    lukas.cejka14: dík, dala jsem si to oblíbených a až budu mít čas tak si počtu..
    OlgaMarie: nesouhlasím pravda je jednoduše jen jedna a je na každém čemu chce věřit a věří...

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:13:45
  10. avatar
    [22] ToraToraTora [*]

    OlgaMarie: Setkání s lidmi za těchto okolností nemusí být radostné. Vždyť i v tom je možná důvod, proč jsme je tak dlouho neviděli nebo se jeden či druhý setkání vyhýbali. Již jsem si ale na předtuchu zvykla a tudíž mě to nezaskočí. Do týdne od předtuchy se ti dotyční někde vyloupnou. na to je spoleh

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:02:54
  11. avatar
    [21] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie: to je ale hodne kategoricke tvrzeni o tak abstraktnim pojmu

    superkarma: 0 02.09.2008, 13:01:46
  12. avatar
    [20] OlgaMarie [*]

    lukas.cejka: Pravda je to, čemu věříme.

    ToraToraTora: Také se setkávám s lidmi, které jsem více než 100 let neviděla, či jsem jim byla třeba před 400 lety na pohřbu. Bohužel, některá setkání radostná nejsou.

    superkarma: 0 02.09.2008, 12:55:59
  13. avatar
    [19] Lukáš Čejka [*]

    Vivian: pochopil jsem na poprve - to nebyla ironie, ten souhlas jsem myslel vazne
    ja nerad sam premyslim, tak radsi jen cituju

    superkarma: 0 02.09.2008, 12:41:04
  14. avatar
    [18] Vivian [*]

    lukas.cejka: to jsem myslela tak, že když budu chtít svůj - jakýkoliv - názor podepřít slovy nějaké velké osobnosti, a dodat mu tak náležitou váhu, tak nějaký ten citát najdu vždycky, i když budu chtít dokázat nějakou blbost.

    superkarma: 0 02.09.2008, 12:31:23
  15. avatar
    [17] Lukáš Čejka [*]

    Vivian: vhodný citát se dá přece najít k čemukoliv - samozrejme

    superkarma: 0 02.09.2008, 12:27:43
  16. avatar
    [16] Vivian [*]

    lukas.cejka: vhodný citát se dá přece najít k čemukoliv
    Já myslím, že je projevem omezenosti sebevědomě prohlašovat, že to a to je nesmysl, když to vědci neprokázali. Věda jde neustále kupředu. Dřív byli všichni přesvědčeni, že země je placatá a že nemoci sesílá na lidstvo pánbůh nebo zlí duchové. A když někdo přišel s tím, že země je kulatá a otáčí se, nebo že nemoc způsobují neviditelné organismy, tak se mu přinejlepším vysmáli...

    superkarma: 0 02.09.2008, 12:26:24
  17. avatar
    [15] ToraToraTora [*]

    neustále se mi stává, že když si na někoho vzpomenu, v nejbližších dnech ho potkám. Zrovna před dvěma dny jsem si vzpomněla na bývalou švygrovou a dnes jsem jí potkala. Po třech letech. stává se mi to fakt často, takže už ani nejsem překvapená, když narazím na někoho, koho jsem snad sto let neviděla. Tak nějak vduchu počítám s tím, že ho uvidím.

    superkarma: 0 02.09.2008, 12:15:23
  18. avatar
    [14] Lukáš Čejka [*]

    shb: online treba tady: http://www.davnecivilizace.estranky.cz/clanky/knihy-ke-stazeni/friedrich-nietzche-antikrist
    jinak to pred par lety vyslo, snad ve Votobii - ale to nevim jiste, doma se podivam

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:27:42
  19. avatar
    [13] shb [*]

    lukas.cejka: hmm. zajímavé, to by stálo za to si přečíst..dík.

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:25:47
  20. avatar
    [12] Lukáš Čejka [*]

    shb: Antikrist - Friedrich Nietzsche

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:21:50
  21. avatar
    [11] shb [*]

    Manx:
    lukas.cejka: z čeho je ten citát please? když něco používám tak to není přesvědčení...

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:16:34
  22. avatar
    [10] Ťapina [*]

    Manx: Tak to ji mám asi člověče taky. Vždycky, když dostanu chuť na pivo, vím přesně, kdo by tu chuť mohl mít taky - a taky že jo, on ji má kdykoliv

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:16:31
  23. avatar
    [8] Lukáš Čejka [*]

    OlgaMarie: na to muzu jen citovat svuj oblibeny:
    Dělají to vesměs jako ženské, všichni tito velicí blouznivci a zázračná zvířata, - pokládají "krásné city" už za argumenty, "vzdutá prsa" za měch božstva, přesvědčení za kritérium pravdy.

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:10:04
  24. avatar
    [7] shb [*]

    OlgaMarie: kdo tomu nevěří a necítí to nemá cenu to vasvětlovat - nepochopí...

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:08:59
  25. avatar
    [6] shb [*]

    díky za článek! Telepatie existuje a funguje!! A to kolikrát tak až mně mrazí už jsem o tom ale někdy tady psala, často ji používám (často i nevědomě) přivolávám si věci, lidi...

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:07:54
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    lukas.cejka: Císařovy nové šaty naruby? Je oblečen a vy jste přesvědčen, že je nahý.

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:06:22
  27. avatar
    [4] vlaďuš [*]

    ono na tom něco je, mně se to stalo s blízkými lidmi mockrát. Ale nejvíc mně dojal brácha, když dorazil od nás z návštěvy domů, kde jsemobčas uklízela,a probudil mně telepaticky kvůli tomu že nemohl najít pyžamo

    superkarma: 0 02.09.2008, 11:04:57
  28. avatar
    [3] Lukáš Čejka [*]

    lidi pri spravne medialni masazi uveri cemukoliv

    superkarma: 0 02.09.2008, 10:56:45
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Vědecký důkaz, že něco není, když to je?

    superkarma: 0 02.09.2008, 07:35:35
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    Vědci vědí jen to, co jim dovolí věda Laik se nemusí nechat svazovat aktuálním stavem vědeckých poznatků a klidně může VĚDĚT, že tyhle věci prostě fungují...

    superkarma: 0 02.09.2008, 00:08:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme