Rodina

Těhulky – co na sebe?


Jednou z průkopnických maminek pyšnících se svým zvětšujícím se bříškem byla i populární zpěvačka Madonna. V době, kdy byla poprvé těhotná, její fotografie obletěly celý svět. Zatímco ještě na začátku devadesátých let nastávající maminky řešily své odívání svépomocí za přispění šikovných kamarádek či příbuzných, dnes už na ně myslí prakticky každý větší oděvní řetězec.

Časy, kdy těhotenské modely vypadaly jak nepovedené obaly na vzducholoď v tmavě modré s obřími vzory a jako alternativa se nabízely jen džínové kalhoty s laclem, jsou už také nenávratně pryč. Dnes si můžete zakoupit model zcela v souladu s módními trendy včetně barevnosti. Pokud zavítáte do specializované prodejny, zjistíte, že šaty svým střihem naopak nechávají bříšku vyniknout.

Hezky oblečená může být každá těhulka a nemusí to stát nijak mnoho. Stačí popustit uzdu fantazii. „Když jsem byla poprvé těhotná, zrovna letěly legíny. Což bylo docela příjemné řešení, pořídila jsem si jich několik a pak jen obměňovala halenky,“ vzpomíná Bohdana, maminka dvou dětí. Při druhém těhotenství jí nahrálo to, že poslední tři měsíce vyšly na léto. Takže si vystačila s lehkými šaty, tričky a zavinovacími sukněmi.

„Hodně maminek si také koupí třeba úplně normální kalhoty a u nás si nechají vsadit speciální povolovací klíny, které se dají přizpůsobit aktuálním rozměrům,“ vysvětluje Alena Hrubá z jedné pražské úpravny oděvů. Takový model se dá pak ještě úspěšně zužitkovat v období šestinedělí, prostě než se vrátíte ke svému původnímu šatníku. Zalovit můžete i v secondhandech, tady se rovněž dá najít hodně pěkných kousků. 


Jedno řešení má i nastávající maminka Jana, která je na začátku šestého měsíce: „ Toužila jsem po nějakých hezkých šatech, a tak jsem si koupila normální šaty, samozřejmě o pár čísel větší, než je má netěhotenská velikost. Jsem maximálně spokojená.“

Dobrá zpráva je také, že maminky mohou sehnat i spodní prádlo, včetně opravdu pěkných podprsenek. Největší výběr je ve specializovaných prodejnách, tady si můžete koupit i pás, který vám pomůže podepřít bříško a tak ulevit zádům hlavně v posledních měsících. Na trhu jsou i punčochy, které splňují funkci estetickou i zdravotní - pomáhají ochránit před tvorbou křečových žil.  

   
10.02.2006 - Těhotenství a porod - autor: Eva Rajlichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [91] Jeremi [*]

    Tobbi: Tak samozřejmě, že kdybych dlouhodobě hladověla, tak zhubnu i jinde, ale za cenu zdravotních potíží, ztráty menstruace apod. To už jsem si někdy v devatenácti taky zažila. Na svou výšku vážím zcela přiměřeně a rozhodně se nehodlám trápit tím, že současným ideálem krásy je žena, co má přes boky prakticky totéž, co v pase, a prsa po tatínkovi.

    superkarma: 0 12.02.2006, 22:32:36
  2. avatar
    [90] Suzanne [*]

    Blbý je, že tělo se nižšímu příjmu přizpůsobuje. Dle vědců se kupříkladu při jednom experimentu bazální metabolismus vrcholově trénujících rychlobruslařek pohyboval kolem 4500kJ

    superkarma: 0 12.02.2006, 21:54:00
  3. avatar
    [89] Ťapina [*]

    Tobbi: Ono se říká, že z koncentráku taky nikdo nevyšel tlustej. To je sice pravda, ale už se nemluví o těch, co tlustí umřeli

    superkarma: 0 12.02.2006, 21:52:57
  4. avatar
    [88] medved [*]

    Tobbi: pekna teorie...ale nerika nic o tom KDE clovek nejdriv hubne...jako na potvoru vetsina lidi nejdriv hubne tam, kde to vubec nepotrebuje...ja treba na prsou

    superkarma: 0 12.02.2006, 21:00:52
  5. avatar
    [87] Vivian [*]

    Nyotaimori: no vidíš to... tak co řešíš hubnutí?

    superkarma: 0 12.02.2006, 20:53:52
  6. avatar
    [85] Vivian [*]

    Tobbi: to by bylo krásný, kdyby nejdřív "pálilo" tuky a pak teprve bílkoviny...

    superkarma: 0 12.02.2006, 20:14:26
  7. [84] Tobbi [*]

    Ťapina: To nejsou žádné teorie. Když máš vyšší výdej než příjem tak bude tělo pálit cukry, pak tuky, pak bílkoviny a pak umřeš... (Ale to se v našich zeměpisných šířkách stát nemůže myslím, nedobrovolně)
    Když to máš vyrovnané, tak máš pořád stejnou váhu.
    No a když máš vyšší příjem než výdej, tak tloustneš.

    Problém není, jak zhubnout, když člověk tloustne ze vzduchu. Problém je, jak odolat všemu tomu jídlu, které je kolem nás Na většině území Afriky mají opačný problém.

    superkarma: 0 12.02.2006, 20:12:31
  8. [83] Tobbi [*]

    Jeremi: Kdybys snížila dlouhodobě energetický příjem a měla vyšší výdej - zhubneš. To zhubne úplně každý živý tvor A kdybys to praktikovala dlouho tak umřeš...
    Ale otázka je proč to dělat?

    superkarma: 0 12.02.2006, 20:07:53
  9. avatar
    [82] Ťapina [*]

    Jeremi: No podle některých teorií, kdybys fakt pořádně přestala jíst, tak zhubneš i jinde. Akorát by se ti mezitím ten pas asi kompletně ztratil, takže by z tebe byly dvě. Což při tvojí výšce zřejmě nepřipadá v úvahu

    superkarma: 0 12.02.2006, 19:40:25
  10. avatar
    [81] Jeremi [*]

    Vivian: Mongol.

    Nyotaimori: Jo, výmluva - kdybych se rozkrájela, tak prostě budu pořád vypadat jako kuželka. Když hubnu, tak jedině v pase.

    superkarma: 0 12.02.2006, 19:04:32
  11. avatar
    [80] Vivian [*]

    Nyotaimori: nejsme každej Mongol...

    superkarma: 0 12.02.2006, 16:48:36
  12. avatar
    [78] Vivian [*]

    Chlop: já ti rozumím a souhlasím s tebou, ale mám pocit, že to z pozice chlapa vidíš prostě trochu jednodušeji... ženský a mužský organismus prostě fungují každý trochu jinak, ženy mají především výraznější sklony k tvorbě tukových zásob, takže je pro ně obvykle o dost těžší udržet si štíhlou postavu, jako Slovanky máme taky tu rozsochatost v genech...... neber to ode mě jako výmluvu, ale zkus být trošku shovívavější

    superkarma: 0 12.02.2006, 13:18:28
  13. [77] Chlop [*]

    medved: No krásný asi nejsem, ale vážím stejně, už tak 18 let. Ale není to mou pílí, jako, že bych pravidelně chodil cvičit, jedl jen zdravá jídla, pravidelně spal... Je to jen tím, ž rozumě jím a hlavně v práci makám, takže pohybu mám dost a ještě to občas proložím kolem, volejbalem...

    Je jasné, že malinko těhotenství postavu změní, ale vadí tak zásadně že bříško není ploché jak od vychrtlé miss? Jde o to, aby tam nebyla pneu jak od michelina, zadek velikosti koně a v případě potřeby dokázal partner ženu přenest přez práh, aniž by se strhl.
    Pak je i to o moc hezčí, když se k tomu nemusí zhasínat. Teda pokud na to po celém dni s dětma je eště nálada.

    superkarma: 0 12.02.2006, 13:04:51
  14. avatar
    [76] medved [*]

    Chlop: ja myslim, ze kdybych se vzila do tveho idealu zenske pekne za kazdych okolnosti, tak bych asi dite nemela vubec...at delas co delas, postavu to proste kazi...to je fakt ...driv jsem mela po 14 dnech cviceni bricho jak ze zurnalu, ted po dvou mesicich je vysledek rovny nule stale hnusna voda ...a vubec nepochybuju o tom, ze za to muzou v tehotenstvi rozestoupene svaly a vytahana kuze ...no a co uz s tim mam jako delat ?

    souhlasim, ze ma clovek o sebe dbat, ale v tehotenstvi neni cas na diety a kdo po porodu koji, tak ani pak nejaka dieta moc v uvahu neprichazi....a na opravdu radikalni cviceni (ktere by bylo treba) proste neni cas ...ja jsem rada, ze se dostanu 2x tydne sportovat

    mas stesti, ze mas takovou zenu, kdyz ti na vzhledu tak moc zalezi...jen spolecne s jeremi doufam, ze i ty jsi velmi pohledny, stihly muz, ktery o sebe vsestrane dba, coz jde bez tehotenske zateze jeste o neco lip nez nam zenskym

    superkarma: 0 12.02.2006, 12:51:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [75] Chlop [*]

    7kraska: Jsi krapítek zatrpklá, nezdá se ti? já přeci nemůžu za to, že jsis špatně vybrla partner.

    Samozřejmě, každá jste jiná, ale není to jen věkem. Manželka měla první dítě ve třicet a taky zhubla. A netvrdím, že každému to musí jít, jen říkám, že spousta lidí, včetně chlapů, se vymlouvá, jen aby omluvila svou obezitu.

    superkarma: 0 12.02.2006, 11:32:30
  2. [74] 7kraska [*]

    Chlop - chacha, zucastnil ses tehot. a porodu :-)...jenze i kdyby ses jako muz zucastnil 100 tehot. a porodu, tak stejne nevis, jak se clovek pritom citi, navic kazda jsme jina a kazda to proziva jinak. A ze manzelka byla na sebe tvrda...chacha, to musi byt na sebe asi hodne tvrda, kdyz vedle sebe snese KRIPLA jako ses Ty. Urcite ji buzerujes ve spouste veci. Klidne se do mne pust, ze Te urazim a pritom Te neznam. Rekla bych, ze jsi nejaky pitomy inzenyr nebo spravce systemu nebo neco podobneho kdyz tady po nocich kecas na netu se zenskymi a nedelas neco uzitecneho - v domacnosti je totiz porad treba neco delat.

    Ja sama jsem pribrala v tehot. 13 kg (z 65 na 78, mela jsem od doktora od zacatku narizeny "babickovsky rezim" - sourani se po byte, coz jsem ale bohuzel musela porusovat chozenim do prace), po 8 mesicich mam dole 8 a tech 5 nemuzu dostat dolu ani zaboha, potrebovala bych chodit cvicit, ale myslis, ze mi ten muj pohlida? Snazim se doma jezdit na rotopedu, venku chodim s kocarem s pulkilovyma zavazima na kotnikach pod kalhotama a kdyz pohlida babi, tak plavu 50 bazenu aspon 2krat tydne kondicnim stylem v "rychle" draze. Jenze jsem starsi rocnik a nejde mi to hubnuti tak rychle. A jeste posloucham od pritele debilni reci o pneumatice na brise, kterou on ma mimochodem taky (moje kolegyne dela uz 5 let kazdy den 170 sedu-lehu a ma ji na brise taky, i kdyz vazi 48 kg).

    superkarma: 0 12.02.2006, 11:24:25
  3. [73] Chlop [*]

    Blueberry: Ne děkuji, zučastnil jsem se dvou těhotenství a porodů a jsem rád, že jsme s tím už skončili. Spíš obdivuju manželku, že byla a je na sebe tvrdá a snad i díky tomu vypadá jako před deseti lety a dvěma dětma. Není to nejdůležitější věc na světě, ale je příjemné mít vedle sebe hezkou manželku. A teď mě ukamenujte!

    superkarma: 0 11.02.2006, 23:33:50
  4. avatar
    [72] Blueberry [*]

    Chlop: Ja bych proste kazdymu chlapovi prala, aby si to jednou zkusil sam!

    superkarma: 0 11.02.2006, 23:17:17
  5. avatar
    [71] Jeremi [*]

    Chlop: A něco takového jsem napsala? Nesmíš být tak vztahovačný. Zcela osobně se Tě týkaly pouze dva dotazy (z nichž MMCH, na ten druhý jsi neodpověděl). A jistěže můžeš vyslovit názor, že není dobré v těhotenství moc přibrat (to je ostatně názor, proti němuž nelze mít námitek). Původní potíž s Tebou byla v tom, že za "přespříliš" považuješ to, co i doktoři berou jako normu.

    superkarma: 0 11.02.2006, 23:11:36
  6. [70] Chlop [*]

    Jeremi: A z čeho pramení tvůj rýchlý soud, že vzhled je středobodem mého vesmíru, co?
    Hold máme každý ten svůj střed někde jinde, leč mě vůbec nevadí někomu říct, že není zrovna dobré, zdravotně, ani esteticky, když v těhotenství moc přibere. Nebo je na tom něco špatného říct svůj názor?

    superkarma: 0 11.02.2006, 23:02:53
  7. avatar
    [69] Jeremi [*]

    Chlop: No, při výši pojistného, kterou naše rodina odvádí, je dost nepravděpodobné, že bys na zdravotní péči o nás musel přispívat. A nikde neříkám, že se nesnažím svého drahého chotě tlačit k tomu, aby zhubnul. Nicméně vede mě k tomu obava o jeho zdraví, ne estetické hledisko. Díky Bohu nejsem tak přízemní, abych někoho přestala milovat proto, že přibral.
    A fascinují mě Tvé rychlé soudy, s kterými jsi došel k závěru, že "ani jednomu z nás nezáleží na tom, jak vypadáme". Mezi naprostým nezájmem o vlastní tělesnou schránku a stavem, kdy někdo udělá z toho, jak vypadá, středobod svého vesmíru, se dá velmi dobře najít zdravý střed.

    superkarma: 0 11.02.2006, 22:37:53
  8. [67] Chlop [*]

    svetluszka: Oh, jak věcný argument!

    superkarma: 0 11.02.2006, 21:30:51
  9. avatar
    [66] svetluszka [*]

    Chlop: ...jak tě tady tak čtu, napadá mě, jestli bys už něměl jít rači spát... ...ať nemáš ráno kruhy pod očima a nedejbože nevypadáš jak ze žurnálu.... ....

    superkarma: 0 11.02.2006, 21:13:24
  10. [65] Chlop [*]

    Jeremi: Tak to je sílá! Myslím tvého manžela. A je to opravdu každého věc, jak se sebou zachází. Pokud ani jednomu z vás nezáleží jak vypadáte, je to vaše věc. Pokud je vám jedno, že si zakládáte na infarkt, cukrovku, artrozu dolních končetin a tak dál, je to taky celkem vaše věc. Ikdyž tady na vaší lékařskou péči za pár let budem muset přispět my všichni.
    Snad mě nikdo nebude brát za slovo, nejsem žádnej radikál, ale přístup, že jsme jaký jsme, je hloupost. Pořád říkám, že o své tělo musíme dbát. Je jedno jestli pro partnera, sebe, nebo oba.

    superkarma: 0 11.02.2006, 21:08:51
  11. avatar
    [64] Jeremi [*]

    Chlop: Hmmm, a Ty sám jsi taky po tělesné stránce dokonalost sama?
    Ostatně nezaměňuj upřímnost s hloupostí. Chlap, kterej řeší, jestli ženský náhodou nezbyla po těhotenství na břiše nějaká kůže navíc, mi přijde poněkud duševně omezený.
    MMCH - u nás během mého těhotenství nabral 25 kg manžel, asi ze solidarity , a na břiše se mu vytvořily regulérní strije. Tak nevím, co s ním. Že by a nahradit mladším modelem?

    superkarma: 0 11.02.2006, 20:10:00
  12. [63] Chlop [*]

    Jeremi: Ano, malinko! Spíš to bude upřímností, že říkám coo si myslím. Je to lepší, než všude vykřikovat, jak záleží hlavně na povaze a doma večer zhasínat a do postele chodit s fantazií jedoucí na 110%, abych mohl něco vykonat.

    superkarma: 0 11.02.2006, 19:19:17
  13. avatar
    [62] Jeremi [*]

    Chlop: Nejsi Ty nějak příliš soustředěný na zevnějšek?

    superkarma: 0 11.02.2006, 17:43:45
  14. [61] Chlop [*]

    Pentlička: Tak to máš můj obdiv. Z našeho okolí se tohle nikomu nepovedlo, kdo hodně nabral, zůstalo mu to. A co kůže, jak jsi dopadla? Přeci jen je to rozdíl v objemu, prakticky 50%

    superkarma: 0 11.02.2006, 17:35:35
  15. avatar
    [60] Pentlička [*]

    Já jsem v prvním těhotenství přibrala 17 a ve druhém 22 kilo. A rozhodně jsem se nepřežírala, ale ani jsem nedržela dietu. Jedla jsem tak, jak si tělo řeklo. A do 6ti měsíců po porodu jsem to zas v pohodě a bez diety shodila na svých tehdy běžných 49 kg. A měřím 163 cm.

    superkarma: 0 11.02.2006, 16:03:10
  16. avatar
    [59] Jeremi [*]

    Chlop: Ono 15 - 20 kg nabraných v těhotenství opravdu nemusí znamenat, že se dotyčná přežírala, cpala čokoládou a vůbec se řídila devět měsíců heslem "jím za dva". Prostě jen metabolismus funguje jinak, třeba i chorobně (o těhotenské cukrovce jsi možná slyšel) a nedá se s tím nic dělat. Redukční dietu v těhotenství pochopitelně držet nelze. Samozřejmě i "vyžírací" případy znám - naše sekretářka nabrala přes 30 kg a z valné většiny opravdu jenom díky tomu, že se neuměla držet na uzdě (celá bábovka k svačině nebo bochník chleba k snídani fakt nejsou nutné ). Teď po roce má oproti své váze před těhotenstvím navíc kilo pět a víc už ani hubnout nechce (bývala dost vyzáblá).

    superkarma: 0 11.02.2006, 14:48:31
  17. [58] Chlop [*]

    Oprava 20kilo!!!

    superkarma: 0 11.02.2006, 12:22:35
  18. [57] Chlop [*]

    Vivian: A ty znáš hodně žen co přibrali 2 kilo a shodili je? Jsem trošku strší a ze známých lidí teda snad nikdo kdo přibral takhle hodně už se na svou váhu nevrátil. Teď nemluvím o mužkých.

    superkarma: 0 11.02.2006, 12:18:47
  19. avatar
    [56] Vivian [*]

    Chlop: můj případ to stoprocentně není, já jsem těhotná nikdy nebyla
    Zkus si, chlope, někde na netu přečíst, co všechno tvoří fyziologický přírůstek hmotnosti v těhotenství... rozhodně to není jen dítě a trocha vody. O ženě, která během gravidity přibere 15 kilo, se ještě vůbec nedá říct, že ztloustla... A když přibere 20, 30 kilo, tak holt trochu přibrala, ale to většinou především vlivem řady normálních těhotenských změn. Jak říkám, pokud to po porodu zase shodí, není co řešit. Během těhotenství přece nebude držet dietu a řešit každé deko...

    superkarma: 0 11.02.2006, 11:54:34
  20. [55] Chlop [*]

    Vivian: Samozřejmě každej jsme jinej, třeba při 180cm je 15kilo jiných, než při 160, že? Já jen říkám, že se za tobě podobnýma příspěvkama často skrývá lenost a je to jen ospravedlnění své pohodlnosti a vlastně i nezodpovědnosti. Tím neříkám, že to je tvůj případ, nebo že to platí vždy. Nejsem žádnej radikál, ale každopádně těhotenství není nemoc, jen se trošku změní chování těla, je v něm víc vody, jiné hladiny hormobů... Ale není to důvod říct, že jsem těhotná, tak se tělo chová jinak a já přiberu 20kilo. Ale stát se to může, to dá rozum. Teda já se rozkecal, co?

    superkarma: 0 11.02.2006, 11:50:04
  21. avatar
    [54] Vivian [*]

    Chlop: takže 11 kg je o.k. a 16 už je hrůza?
    zkus se na to zeptat kteréhokoli gyndaře... přibrat patnáct kilo je úplně v normě... jsou ženy, které normálně přiberou i 20 kg, to tělo se v těhotenství prostě chová úplně jinak, takže je blbost takovou ženskou odsuzovat, že se o sebe nestará... pokud to po porodu zase shodí, tak není co řešit (moje ségra přibrala 22 kg, pár měsíců po porodu už byla zase jako nudle...)

    superkarma: 0 11.02.2006, 11:45:31
  22. [53] Chlop [*]

    Děvčata, já to beru prakticky. Manželak přibrala v každém těhotenství 11kg. Během šestinedělí bylo dole vše, až na kilo, kilo a půl. Pamatuju si to dobře, neb malé je měsíc a půl. A tím, že se o sebe stará, myslím to, že jí všechno, ale v rozumné míře, když jí honí těhotenské ůhlady" tak si vezme ovoce, zeleninu a né čokoládu, uzené a spol Je to věc přístupu sama k sobě. Nechci bejt jak koule? Nechci sípat do schodů? Nechci nosit ortézu na koleno? Tak holt musím podle toho jíst, sportovat... prostě o sebe dbát. Tak takhle to vidím já.

    superkarma: 0 11.02.2006, 11:36:51
  23. avatar
    [51] Suzanne [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 11.02.2006, 10:49:17
  24. avatar
    [50] Ťapina [*]

    Vivian: Logické uvažování chlapa (např. Chlopa) tkví v tom, že když narozené dítě má 4 kila, tak může přibrat max. 4 kila

    superkarma: 0 11.02.2006, 10:33:32
  25. avatar
    [49] Vivian [*]

    Chlop: a když se o sebe dobře stará, tak nemusí přibrat ani deko, viď... Chlope, uvažuj logicky...

    superkarma: 0 11.02.2006, 10:16:04
  26. avatar
    [48] svetluszka [*]

    Chlop: ..no, třeba já... ..poprvé 28 a u kluka 32kg.. ..opravdu jak vzducholoď. Ale zase fakt že před otěhotněním jsem vždycky byla jak anorektička. Těd bych potřebovala takovejch 5-6kg dolů.

    superkarma: 0 11.02.2006, 09:56:03
  27. [47] Chlop [*]

    medved: Záleží na výšce, ale 16 není zrovna málo. Ale přiznejme si, jsou i ženy co přiberou třeba dvacet a to už je fakt problém obléct. Hlavně je ale pak problém to shodit.

    superkarma: 0 11.02.2006, 08:46:33
  28. avatar
    [46] medved [*]

    Chlop: dik, v tehotenstvi jsem pribrala kilo 16 a rozhodne jsem nebyla na spici pelotonu

    superkarma: 0 10.02.2006, 23:20:29
  29. [45] Chlop [*]

    Nevím, co máte všechny se slonama, překrmenejma krtkama... Ta mamina na obrázku je uplně normální, přeci né každá těhotná msí přibrat 15 kilo! Je to o tom, jak se o sebe stará a co jí. Teda spíš kolik toho jí.

    superkarma: 0 10.02.2006, 22:24:01
  30. [43] 7kraska [*]

    Mne se osvedcily elasticke sukne a pres ne volna tricka a svetry...v zime bylo neprijemne, ze mi nestacil kabat. Dobry byl kramek v Lodecke ulici kousek vedle byvaleho Bunkru, ceny uz si nepamatuji, ale stacilo par kusu a bylo to. Podle mne se to moc dramatizuje, v tech trech poslednich mesicich nemusim byt jak ze zurnalu, spis jde o to udrzet se upravena po porodu, to je docela obtizne...a po porodu zhubnout, aby clovek mohl nosit sve normalni veci. Ja tu svou velikost jeste porad nemam za 8 mesicu zpatky, o kazde hlidani - kdyz chci jit plavat nebo behat - musim bojovat, ach jo.

    superkarma: 0 10.02.2006, 16:41:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme