První blogový příspěvek budoucí maminky Zuzky, která je právě v devátém týdnu těhotenství, se zaměřuje na sport. S Fazolkou (tak říká zatím svému miminku), manželem Honzou a fenkou Sofi se vypravili na túru do Krkonoš...

Zuzka medailonekS blogem nastávající maminky Zuzky se budete, milé čtenářky, setkávat každou středu (tak si to koukejte zapsat do deníčku).Zuzka si prošla 9. týdnem těhotenství - a to „prošla“ myslím zcela doslovně. Co na drsnou tůru po Krkonoších říkala malá Fazolka?


Tak jsme vstoupili do 9. týdne těhotenství a je mi jasné, že z Fazolky turista asi nebude. Pokud ten náš klíček je již schopný nějakého vnímání, tak z posledních dnů si pamatuje nárazové šokové pochody. První jsme nedobrovolně absolvovali před týdnem, kdy jsem se vydala vlakem na chalupu. Za cca 10 let jsem u žádného psa nemusela použít košík, protože ho prostě nikdy nikdo nevyžadoval - ani v ČR, ani v zahraničí, ani ve vlaku, ani na výletní lodi, v kempu či lanovce, prostě nikde. Tak jsem košík zkrátka nechala tentokrát doma. Průvodčí ve vlaku z Kladna sice měla připomínky, ale zůstalo pouze u nich. Jenže jsme v Rakovníku přestupovali a vzhledem k tomu, že měli právě revizory, odmítli nás pustit do vlaku. Co zbývalo? Další vlak jel až za 2 hodiny, já byla stejně bez hotovosti, takže jít koupit nový košík nešlo - nezbývalo tedy, než se vydat po svých. Cca 15 km jsme zvládli v rekordním čase.
Další záchvat turistiky mne potkal tento víkend, kdy jsme se s Honzou a mými rodiči vypravili na prodloužený víkend do Krkonoš.

A tak se nějak stalo, že jsme si zvolili túru trochu delší, než jsme původně chtěli. Tak do poloviny výletu nám bylo hej a tu tam jsme změnili nordic walking za letní synchronizované lyžování.

Zleva: Sofi, Zuzka, Honza

Na chatu jsme se vraceli ale už krok sun krok, i když my s Fazolkou jsme byli v trochu větší formě než zbytek naší výpravy - teda samozřejmě kromě Honzíka. Ten byl čerstvý jako ráno. Ale samotný vysokohorský pobyt nám prospěl. I když, těžko říct, jestli jsem přibrala kvůli Fazolce nebo díky skvělé kuchyni tamních kuchařů. Chata, kde jsme byli ubytovaní, je pro rodiny s dětmi naprosto ideální. Vyhřátý vnitřní bazén, dětská herna, venkovní dětské hřiště, trampolína a hlavně to skvělé jídlo. A že mi teď chutná :-) Není divu, že i tentokrát tam bylo hodně rodin s malými dětmi - od čerstvě narozených po tak maximálně pětileté. Takže jsme si nenápadně ukazovali na děti různých vývojových stádií a snažili se odhadnout, kolik jim tak asi může být. Jasné, že nejvíce se naše odhady zabývaly dětmi nejmenšími, čerstvými, odhadem tak měsíčními.

Když jsme se minulý týden setkali s naším redaktorem Jakubem, domluvili jsme se, že jeho prostřednictvím budeme tu a tam pokládat odborníkům různě záludné otázky. První otázkou, která byla již nakousnutá v našem rozhovoru, je, jakým způsobem a zda vůbec lze v těhotenství bezpečně posilovat břišní svalstvo. Ale abych nedávala otázky jen Jakubovi, napadlo mne, že bych se zeptala čas od času i vás, čtenářek Ženy-in, na vaše vlastní zkušenosti. Na příští prohlídku u lékaře se máme rozhodnout, jestli budeme mít zájem o nějaké časné genetické vyšetření. Údajně se bude dělat tak jako tak v 16.tt (?), ale prý lze udělat tzv. pro jistotu už kolem 12.tt. Tak mne zajímají vaše zkušenosti o prospěšnosti či zbytečnosti zmíněného vyšetření.

Zuzka

Zuzka se ptá...

Lze v těhotenství posilovat břicho, samozřejmě v rozumné míře, případně existují pro posilování této oblasti v těhotenství nějaké speciální cviky?

Cvičitelka Alžběta Daňková odpovídá...

BetkaPřímé břišní svaly by se v těhotenství neměly posilovat prakticky od začátku. Tady ty nejběžnější cviky na břicho, kdy člověk leží na zádech a přitahuje hlavu směrem k pokrčeným kolenům či stydké kosti určitě nedělat.

Šikmé břišní svaly se posilovat mohou, ale zase je potřeba být obezřetná a poslouchat své tělo. Když má budoucí maminka pocit, že jí tuhne břicho, tak přestat, nepřepínat se.

Na těhotenství je důležité, nezačínat cvičit, pokud jste necvičily před ním. I když si to třeba ještě neuvědomujete, tělo prochází změnami a je to pro něj dost náročné. Do toho si najednou říct, jéje, já přibírám a začít cvičit, je šílenost. To si mají před tím necvičící maminky nechat až po porodu.

Jinak sama jsem v průběhu těhotenství v podstatě cvičit nepřestala, ale to nepřestane žádná cvičitelka, pokud jí to neřekne doktor. Každá to máme trochu jinak. Svým „hokám“, když otěhotní, zakazuji posilovat přímé břišní svaly a radím jim, poslouchat své tělo.


O konkrétních cvicích, které jsou na břicho v průběhu těhotenství vhodné, chystáme s Alžbětou samostatný článek, který budeme publikovat cca do měsíce.

Čtěte také...

Reklama