Rodina

Těhotná Zuzka minulý týden tahala obří kameny na chatě

V dalším týdnu těhotenství se Zuzka rozhodla, upravit si nevzhledné záhonky na chatě. A aby to nebylo příliš snadné, jala se je ohraničovat balvany - no, to si dala, manžel Honza ji od té práce málem odehnal...

Zuzka medailonekSledujete s námi osudy tří těhotných čtenářek. Zuzka čeká své první dítě, a tak je pro ni těhotenství stále něčím novým. Jak trávila volné dny na chatě? Na těhotenství trochu zapoměla a tahala obrovské balvany...


Asi jako většina národa jsme si i my vzali na začátek července dovolenou. Konečně volno a těch plánů, kolik toho stihneme! Ale jak asi tušíte, člověk míní, život mění. Původně jsme v tomto termínu chtěli jet na dovolenou do Německa k jezeru Könnigssee. Jenže doby, kdy jsme místo použití lanovky se do kopce vláčeli po svých, takže na vrcholku už jsme neměli dost sil na hřebenovou túru a místo toho se zase vraceli dolů, jsou nenávratně pryč a teď, když někam jedeme, už toho chceme vidět podstatně víc. Takže po kalkulaci, kolik bychom utratili za vstupy na lodě, lanovky, autobusy, parkovné, ubytování... jsme se rozhodli, že s ohledem na plánované výdaje spojené se zařizováním dětského pokojíčku, které chystáme na podzim, zahraniční dovolenou pro letošek oželíme. Náhrada byla jasná - chalupa. Nejdřív jsme tam byli bez Honzy, který za námi přijel až v neděli. Mezitím si s kamarády projel na kole trasu Drážďany - Kladno. Hezky se mi z cesty hlásil ve stylu „jsme v hospodě, máme najeto xy km“ a za hodinu opět: „jsme v restauraci, máme najeto xy km“.

Nakonec Honza ve zdraví a s nadšením dorazil v neděli ráno, nezapomněl koupit dobrou snídani a celé dopoledne vyprávěl, jak se jelo, kdo měl jaké kolo, co kde viděl apod. Umíte si to představit. Když skončil s vyprávěním, tak jsme se po dlouhé době odhodlali opravit uvolněné hřebenáče na střeše. Má angažovanost byla samozřejmě v mezích reportéra :-) a vlastní práce zbyla na Honzu. Zhostil se toho s úsměvem, i když při výstupu na střechu mu určitě tu a tam zatrnulo. Střechu máme totiž v podobě, že si říkám, jestli vůbec vydrží další zimu. Zatím se drží. Střecha - a jak vidíte, udržel se i Honza.

strecha

To já se věnovala zahrádce a rozhodla jsem se konečně zbořit rozpadající se lemování záhonu upletené z proutí a místo něj záhon ohraničit dvouvrstvou řadou kamenů.

kameny

No to jsem si dala. Při vození kamenů jsem si nemohla kolečko pořádně naložit, protože by mne od toho Honza jinak hned odehnal. Takže jsem jezdila pořád jen s 5 kameny v kolečku a je jasné, že práce tak moc neubíhala. Odpoledne mi naštěstí Honza kameny navozil a „zídku“ jsem úspěšně dokončila. Ale to už vyfocené nemám, protože jsme se začala cítit hůř a hůř. Myslela jsem si, že na mne jde atak alergie, ale nakonec se ukázalo, že jsem regulérně nastydlá. Asi z toho, že jsem si myla vlasy pod studnou, tedy ve vodě cca 7 °C. Že by mě tohle porazilo? To se mi moc nezdá, ale bolavá hlava, teplota a nonstop rýma si myslely svoje. Pár dní jsem na chalupě takhle protrpěla, věříc, že je to jen alergie a už to snad přejde, ale v úterý zavelel rozum a jeli jsme domů k teplé vodě, teploměru a horkému čaji.

Až na Den upálení Jana Husa se mi udělalo lépe a já začala být opět použitelná. Týden dovolené za mnou a já si neodpočinula ani trochu. Ještě že je před námi ještě jeden týden.

V souvislosti s prožitým týdnem mne napadla další otázka na našeho redaktoru Jakuba. Lze v těhotenství užívat léky na alergii - Zyrtec, Claritine, Xyzal, příp. spreje na uklidnění nosní sliznice? A co takhle acylpyrin?

Zuzka

Těhotenství a prášky na alergie

Protože jsem právě pobodán vosami (Moje včerejší barva: růžová a oranžová - poštípaly mě vosy), nejsem moc sto žhavit telefon na své odborníky. Přesto mám pro Zuzku alespoň pomocnou informaci. Sám jsem si pořídil po pobodání volně prodejný lék na alergii Analergin a v jeho příbalovém letáku se o těhotenství píše...

Těhotenství a kojení
Poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem dříve, než začnete užívat jakýkoliv lék.
Stejně jako u jiných léků nemá být přípravek Analergin podáván těhotným ženám. Přestože náhodné užití léku by nemělo vyvolat žádné škodlivé účinky na plod, v jeho dalším užívání nepokračujte.
Neužívejte Analergin během kojení, protože se cetirizin vylučuje do mateřského mléka.

Z toho plyne, že v průběhu těhotenství a při kojení je správné zeptat se svého lékaře, který zná váš zdravotní stav, jaké léky lze užívat. Jednorázové užití Analerginu ale plodu nejspíš neuškodí.

Čtěte Zuzčin blog...

   
11.07.2012 - Těhotné - blog - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [53] toupalova [*]

    Jakub D. Kočí — #52 Líbí se mi, jak někdy vymyslíš titulek, který opravdu

    rozpoutá žhavou diskuzi, nebýt toho titulku, tak si asi článek ani nepřečtu... a o tom to je, že jo? Sml22Sml30

    superkarma: 0 25.07.2012, 09:23:52
  2. avatar
    [52] Jakub D. Kočí [*]

    littleturtle — #48 Ale no tak, minimálně z perexu je evidentní, že jde o nadsázku Sml58

    1. na komentář reaguje toupalova — #53
    superkarma: 0 17.07.2012, 12:13:00
  3. [51] krockova.pavla@seznam.cz [*]

    littleturtle — #50 Chápu, ale neber to tak vážně:)

    superkarma: 0 13.07.2012, 13:58:33
  4. avatar
    [50] littleturtle [*]

    krockova.pavla@seznam.cz — #49 Jenže to vyznívá naopak. Sml80 Jsem taky těhotná a prostě mi to vadí. Sml80

    1. na komentář reaguje krockova.pavla@seznam.cz — #51
    superkarma: 0 13.07.2012, 13:47:35
  5. [49] krockova.pavla@seznam.cz [*]

    littleturtle — #48 Já myslím že to myslel dobře, prostě z ní chtěl udělat tak trošku hrdinku:)

    1. na komentář reaguje littleturtle — #50
    superkarma: 0 13.07.2012, 13:31:53
  6. avatar
    [48] littleturtle [*]

    [46] Takový titulek ale vypadá vůči Zuzce D. DOST blbě a neseriózně. Copak to jsou nějaké balvany? Vždyť ji to může poškodit a poškodilo. Od některých. Měl byste si to odpustit!!!!!!! Sml31Sml31Sml31 Nemyslíte?!?!?!?!?!?!?!

    1. na komentář reaguje krockova.pavla@seznam.cz — #49
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #52
    superkarma: 1 13.07.2012, 13:23:42
  7. avatar
    [47] Jakub D. Kočí [*]

    Zuzka D. — #41 Napiš mi pak, co ti lékař řekl, buď sem do diskuze, anebo do dalšího dílu blogu.

    superkarma: 0 12.07.2012, 14:32:18
  8. avatar
    [46] Jakub D. Kočí [*]

    Zuzka D. — #35 Teď jsem to moc nestíhal s tou odpovědí odborníka, ježto jsem byl totálně mimo z vos... proto jen ten úryvek z letáku.

    Za titulek se omlouvám, ale zase vzbudil zájem Sml16 Je pravda, že ty kameny nebyly zas tak obrovské, ale každý máme jiná měřítka. Já tě Zuzko v tomhle obdivuju, jsem sušinka, tak bych zvládl maximálně první kolečko a šel se hodit do bazénu Sml57

    superkarma: 0 12.07.2012, 14:30:14
  9. [45] krockova.pavla@seznam.cz [*]

    Zuzka D. — #41

    Já jsem taky alergik na takové ty pyly a seno apod. (prostě na léto:))většinou celé léto prokýchám a prosmrkám... a neberu pro jistotu žádné prášky, skoro u všech je napsané po poradě s lékařem, jak jsem se dívala, ale já to radši přetrpím, nevím prostě tomu moc nevěřím, když mi je nejhůř uvařím si čaj a ten mi vždycky udělá dobře:) 

    No a s tím mytím hlavy pod ledovou vodou bych to nepřeháněla, moje kamarádka v prvních třech měsících taky onemocněla a přišla o miminko:( Dávej si pozor:)

    superkarma: 0 12.07.2012, 03:04:48
  10. avatar
    [44] tajnostii [*]

    NepřehánětSml22Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 11.07.2012, 22:13:37
  11. [43] Reni [*]

    No já bych to moc nepřeháněla. I když každá žena to prožívá jinak. Sml80

    superkarma: 0 11.07.2012, 22:11:25
  12. avatar
    [42] Kayty [*]

    Zuzka D. — #41 Moje alergoložka je ze staré školy a Zodac, Zyrtec, Xyzal ... mi v těhotenství zakázala. Nicméně moje praktická lékařka i gynekolog potvrdili, že moderní antihistaminika "škodí" podstatně méně než být v zajetí alergických reakcí celou svou sezónu.

    .

    Mou porodní asistentkou mi bylo řečeno, že se má v těhotenství dělat to, co člověk zvládne. Taky jsem byla tou nezodpovědnou, co sportovala, chodila do práce, v zimě odhazovala zasněžené auto, téměř denně autem dojížděla, jezdila do 6měsíce na kole, chodila do porodu plavat a cvičit ... stavěla zídku na verandě.

    No, ale název článku je strašný ... Sml6.

    superkarma: 0 11.07.2012, 21:55:54
  13. [41] Zuzka D. [*]

    littleturtle — #39 Však jsem si raději nic nevzala. Zítra jdu k lékaři, tak se ho zeptám co lze a co ne. Ale včera jsem se dozvěděla, že snad na Zyrtec na alergii už byla udělaná nějaká studie a údajně ho lze také bezpečně užít. Uvidím, co mi doktor řekne. Ale možná je zbytečné se ptát, stejně mi Zyrtec nikdy nijak zízračně nepomohl :-(

    1. na komentář reaguje Kayty — #42
    2. na komentář reaguje krockova.pavla@seznam.cz — #45
    3. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #47
    superkarma: 0 11.07.2012, 20:15:56
  14. avatar
    [40] littleturtle [*]

    littleturtle — #39 Javorový ne, ale jitrocelový.

    superkarma: 0 11.07.2012, 20:09:52
  15. avatar
    [39] littleturtle [*]

    Zuzka D. — #35 Acylpirin neužívej, ten se NESMÍ, Paralen se může. Byl mi taky doporučen javorový sirup a ze sprejů do nosu jsem mohla jen Quixx. Jinak jsem raději nebrala nic, když jsem byla nachlazená.

    1. na komentář reaguje littleturtle — #40
    2. na komentář reaguje Zuzka D. — #41
    superkarma: 0 11.07.2012, 20:05:58
  16. avatar
    [38] ekleinovka [*]

    Raději si odpočiňte,zbytečně neriskujte.Na alergii určitě tabletky s co nejmenšími vedlejšími účinky - Aerius...např.,

    acylpyrin vůbec,panadol ano,ale vše co nejméně - porada slékařem je na prvním místě přece

    superkarma: 0 11.07.2012, 19:50:31
  17. [37] olinka55555 [*]

    Zrovna dnes mi říkala kamarádka, která chce miminko, že žádné léky na alergii se v těhotenství nesmí, alespoň ne v prvních 3 měsících, ale jestli je to pravda, netuším, nicméně to prý konzultovala s lékařem.

    superkarma: 0 11.07.2012, 19:48:43
  18. [36] jithule [*]

    šetřete se!

    superkarma: 0 11.07.2012, 19:38:25
  19. [35] Zuzka D. [*]

    Souhlasím s vámi! Titulek ani úvodník k článku se mi taky moc nelíbí!

    Ale nebojte, své těhotenství nijak neohružuji! Samy na přiložené fotce vidíte, že "balvany" jsou jen o něco větší, než co se mi vejde do rukou. Souhlasím s tím, že být těhotný neznamená okamžitě všeho zanechat a 9 měsíců na nic nešáhnout. Navíc Honza by mne nic těžkého dělat nenechal. I od zalévání mne vyhání a raději jde zalít sám. A co se týká otázky na léky? Ne všechny otázky vás napadnou, když jste v ordinaci. A s Jakubem jsme navíc domluvení, že na položené otázky sežene odpověď od odborníka.

    1. na komentář reaguje littleturtle — #39
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #46
    superkarma: 0 11.07.2012, 19:18:11
  20. avatar
    [34] SNÍŽEK [*]

    neriskuj,moc žen potratí,šetři se.Sml79

    superkarma: 0 11.07.2012, 17:44:31
  21. [33] olinka55555 [*]

    Jasně, dřívě ženy dělaly do porodu vše, ale byla jiná doba a méně žen mělo takové problémy s otěhotněním a se zdravím jako dnes. Je doba, kdy jde vše hodně rychle a uspěchaně a lidé jsou více nervozní a vystresovaní.

    Myslím, že každá budoucí maminka by měla vědět co si může a co nemůže dovolit, zvedání kamenů je něco jiného než mít tašku s nákupem.

    V každém případě by na sebě měla být paní opatrná.Sml22

    superkarma: 0 11.07.2012, 17:03:27
  22. avatar
    [32] Ivana. [*]

    dřív ženský do porodu dělaly všechno a taky bez problémů. dneska je se vším moc velká věda. Jiné to je když má žena zdravotní problémy a vysloveně nesmí nic zvedat. Já při prvním těhu dělala všechno, ryla jsem záhony, lítala po štaflích jak šílená, malovala, mlátila omítku. S druhým jsem nesměla nic ani nosit tašku. taky to bylo pro mě utrpení. Máma mi říkala, že když čekala mě tak v práci (byla prodavačka) tahala těžký basy s pivem..musela Sml80

    superkarma: 0 11.07.2012, 15:34:45
  23. avatar
    [31] kobližka [*]

    Já bych to asi řekla takto:UPOZORNĚNÍ PRO ZDRAVOU ŽENU - TĚHOTENSTVÍ NENÍ NEMOC! Sml16

    superkarma: 1 11.07.2012, 14:49:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Suzanne [*]

    hanak — #29 To by mě zajímalo, to "svojí vinou". Vzpíraly? Naschvál se koupaly v horké vodě? Moudrý gynekolog ti řekne, že člověk hledá příčiny, ale obvykle jsou někde jinde než v nošení tašky, žehlení či věšení záclon...

    superkarma: 1 11.07.2012, 14:47:53
  2. [29] hanak [*]

    Tady se již můžeme pochválit, co jsme která dělala v těhotenství, protože to máme za sebou bez ztráty kytičky. Hůř jsou na tom ty, které o děťátko přišly svojí vinou. Ty to tady nenapíší, jaké "hrdinské" činy udělaly. 

    1. na komentář reaguje Suzanne — #30
    superkarma: 1 11.07.2012, 14:18:34
  3. avatar
    [28] diblice [*]

    no já když zjistila, že jsem těhotná v 9 týdnu, tak jsem za sebou měla složení 6000 balíků sena o váze 15-20 kg, no a až do podrodu jsem chodila normálně dělat do chlíva, aspoň tu lehčí práci

    superkarma: 0 11.07.2012, 14:05:35
  4. [27] Trefa [*]

    Trefa:kazda zena by mela vedet co muze a nemuze delat.jestli chce mit zdrave detatko.jestli si meju hlavu ve studene vode je hazard sveho zdravi.nejen sebe ale detatka.

    superkarma: 0 11.07.2012, 13:52:53
  5. avatar
    [26] ladouch [*]

    Já jsem také pomáhala na stavbě chalupy, když jsem byla těhotná, nosila cihly, míchala maltu apod a všechno bylo v pořádku.Sml22Sml22

    superkarma: 0 11.07.2012, 13:21:06
  6. [25] tetička25 [*]

    Jestli Jakub včera neotekl po těch žihadlech do obřích rozměrů a viděl pak na fotkách i obří kameny.

    superkarma: 0 11.07.2012, 13:01:10
  7. avatar
    [24] syrrit [*]

    nevidím ty obří kameny. Moderní matky by si  měly ihned po otěhotnění  lehnout s nohama nahoru a pro jistotu devět měsíců nic nedělat, jinak jim hrábne :-)). Ta osoba je ve druhém měsíci? 

    Běžná žena  nosí a zdvihá starší dítě, což je někde od  devíti kilogramů celé těhotenství a žádných reportáží o hrdinství není třeba .-))

    superkarma: 3 11.07.2012, 12:25:59
  8. avatar
    [23] heligona [*]

    littleturtle — #22 kobližka — #21 ony ty holky něco psát musí, celkem jsem byla zvědavá, co budou každý týden vymýšlet. No a pak k tomu senzacechtivý redaktor přidá stylový titulek a nastávající maminka hned vypadá jak totální magor Sml32

    superkarma: 0 11.07.2012, 12:21:19
  9. avatar
    [22] littleturtle [*]

    kobližka — #21 Jo, zarazilo mě to. Já když jsem zjistila že jsem těhotná, tak jsem si okamžitě začala zjišťovat, co můžu a co ne. I když mi nic nebylo, jen pro jistotu. Sml22

    1. na komentář reaguje heligona — #23
    superkarma: 0 11.07.2012, 12:16:40
  10. avatar
    [21] kobližka [*]

    littleturtle — #20 Zviditelnila jsi moje myšlenky,přesně tak!Tuším,že dneska už každá nastávající maminka ví,které léky může brát a které ne ale ptát se na to redakora mi přijde naprosto scestné Sml58

    Dante Alighieri — #17 Přesně ten jsem mla na mysli Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje littleturtle — #22
    2. na komentář reaguje heligona — #23
    superkarma: 0 11.07.2012, 12:08:36
  11. avatar
    [20] littleturtle [*]

    Nechápu ale, proč se obrací ohledně léků na pana redaktora Jakuba D. Kočí. Copak on je doktor? Přečíst si z letáku umí každý.... To už má mít dávno zjištěno od své doktorky nebo od jiných co se smí a co ne.....Sml22

    1. na komentář reaguje kobližka — #21
    superkarma: 0 11.07.2012, 11:53:38
  12. avatar
    [19] littleturtle [*]

    Obří kámen, balvan...... redakce, styďte se za takový nadpis. Sml21

    superkarma: 0 11.07.2012, 11:49:05
  13. avatar
    [18] Žábina [*]

    Suzanne — #11 Sml67

    superkarma: 0 11.07.2012, 11:49:04
  14. avatar
    [17] Dante Alighieri [*]

    kobližka — #14 Já jsem si představovala minimálně kámen, kterej nosí na zádech Obelix. Sml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #21
    superkarma: 1 11.07.2012, 11:32:20
  15. [16] onohlo [*]

    Altamora — #5 To mi je líto, ale to že jsi zvedala synka asi nebyl hlavní důvod. Moje lékařka mi říkala, že do 12 týdne odcházejí slabé plody a je jedno co dělám nebo nedělám.

    superkarma: 1 11.07.2012, 11:18:50
  16. avatar
    [15] black.bird.third [*]

    lidicka — #1 A co bys řekla na těhotné, které čekají své druhé, či třetí dítě a musí se starat ještě o to první??? To musí taky občas poponést, dát do postýlky, zvednout do vany...

    Myslím si, že malý kámen, odhadem nemohl mít ani kilo podle fotky, má mnohem míň, než třeba dvouleté dítko.

    Titulek je fakt blbej!!!

    superkarma: 3 11.07.2012, 10:58:21
  17. avatar
    [14] kobližka [*]

    Opět jeden z přiblblých titulků Sml57....no nic,tak jsem alespoň zjistila,jak vypadá takový "obří kámen".....

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #17
    superkarma: 1 11.07.2012, 10:28:33
  18. avatar
    [13] Suzanne [*]

    heligona — #12 Titulek má lákat, účel splněn Sml30

    superkarma: 0 11.07.2012, 10:19:09
  19. avatar
    [12] heligona [*]

    Suzanne — #11 ani není potřeba moc číst, stačí se podívat na obrázek a o autorovi titulku si pomyslet svoje Sml24

    1. na komentář reaguje Suzanne — #13
    superkarma: 0 11.07.2012, 09:39:32
  20. avatar
    [11] Suzanne [*]

    Milá děvčata, čtěte pořádně, prosím. Lehce bulvární titulek, aby se sem fakt všichni přišli stráááášně rozčílit a napsat, že si neváží těhotenství, zafungovalSml58 Že by těhotná neměla vzít do ruky kámen? Pročpak? Kolečko s pěti kameny mohlo být namáhavé jako nákupní taška. Normálně pracuje Sml24 Jsem zvědavá, kolik "nezodpovědnosti" tady ještě padne. Sml39

    1. na komentář reaguje heligona — #12
    2. na komentář reaguje Žábina — #18
    superkarma: 2 11.07.2012, 09:26:33
  21. [10] Roland [*]

    Měla by se více šetřit a myslet tím na své dítě.

    superkarma: 0 11.07.2012, 09:25:21
  22. avatar
    [9] Žábina [*]

    fakt i tady musí být takové bulvární nadpisy hodné časopisu Pestrý svět nebo Rytmus života? Sml15

    superkarma: 2 11.07.2012, 09:21:16
  23. [8] tetička25 [*]

    Kolik že je jí let - 30? Chová se jak puberťačka co nemá rozum.

    superkarma: 0 11.07.2012, 09:09:42
  24. [7] mariette [*]

    Zuzko, acylpyrin v těhotenství určitě ne (takové jsem měla instrukce od lékařů v těhotenství já), paralen by ale škodit neměl.

    superkarma: 0 11.07.2012, 08:53:34
  25. avatar
    [6] Altamora [*]

    Já zírám, jak málo si některé ženy váží toho, že čekají dítě. Tahání kamenů, to je nápad hodný vysokoškolačky.  Sml31Nastydnutí v raných fázích těhotenství není zrovna bezpečné, plod může být hodně poškozen virovou infekcí. Kamarádka má kvůli banálnímu nachlazení mentálně postiženou dceru. Ach jo, asi raději tyhle blogy nebudu číst.Sml15

    superkarma: 4 11.07.2012, 08:28:12
  26. avatar
    [5] Altamora [*]

    onohlo — #2 Ne tak docela. Kvůli tomu, že jsem zvedala ročního syna jsem přišla o dítě před desátým týdnem těhotenství.

    1. na komentář reaguje onohlo — #16
    superkarma: 0 11.07.2012, 08:27:42
  27. avatar
    [4] Jindriska8 [*]

    step1 — #3 Ano,každý organismus pracuje jinak.

    superkarma: 0 11.07.2012, 08:21:19
  28. [3] step1 [*]

    Každý to má jinak. S dcerou jsem chodila do práce až do dne porodu, se synem jsem musela od 8. týdne ležet.

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #4
    superkarma: 0 11.07.2012, 08:03:06
  29. [2] onohlo [*]

    Já v těhotenství posazovala dědu na židli,tedy několikrát deně tahala 60kg a mám zdravého kluka. Tahat těžké věci se nema až ke konci těhotenství.

    1. na komentář reaguje Altamora — #5
    superkarma: 0 11.07.2012, 07:57:51
  30. [1] lidicka [*]

    Těhotná by neměla vozit ani 1 kámen, ne to ještě 5 kamenů, ale jak by jinak ze sebe udělala hrdinku že????Sml30

    1. na komentář reaguje black.bird.third — #15
    superkarma: 3 11.07.2012, 06:25:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme