Vztahy

Těhotenství není žádná sranda, nemyslete si!

Toužebně jsem si přála miminko. Když se konečně zadařilo, radost mě málem skolila.
V nadšení jsem začala studovat všechny dostupné materiály o těhotenství a výchově, kupujovat oblečky, vylepšovat bydlení a – rozhodla se zvěčnit své dojmy v deníku. Pravidelné psaní mi vydrželo pár dní. Než nastoupila nevolnost.

Pak bylo pořád něco a teď, v devátém měsíci se to snažím dohnat.
Shrnu stručně, co se který měsíc dělo.

1. měsíc – nic, napsala jsem pár odstavců do deníku
2. měsíc – nevolnost. Nesnáším zvracení, tak jsem bojovala kořenem zázvoru zalitým horkou vodou a zadržování dechu při setkání s puchy
3. měsíc – slabé krvácení a hrůza, že o dítě přijdu. Vše se dalo do pořádku
4. měsíc – těhotenské sporty – plavání a břišní tance
5. měsíc – je to kluk a zdravej!
6. měsíc – poslední cesta za hranice – Francie. V letadle jsem strachy o sebe a své dítě málem umřela
7. měsíc – manžel si chce rychle užít, než se malý narodí
8. měsíc – nemám pochopení pro manželův postoj a na pár dní se rozcházíme, rozmýšlíme každý zvlášť svůj postoj k věci a
9. měsíc – vracíme se k sobě, prožíváme skoro líbánky. Dokončujeme přípravu na příchod mimina a já začínám psát deník.

Jsou hrozná vedra. Připadám si jako kynutý knedlík. Začínám chodit na těhotenskou kontrolu týden co týden.
Vybrala jsem Podolskou porodnici a až na to, jak dlouho tam vždycky musím čekat, jsem s výběrem spokojená.

Řekli mi, že si s sebou můžu vzít kazetu s hudbou, tak hledám hudbu, ale jaký žánr se hodí k porodu?
Petr Novák? Rolling Stones? Indiánská Ethno hudba?

Už vážím o deset kilo více. Přitom to do nedávna vypadalo, že se zastavím na osmi kilech navíc.
Za to může to vedro, pořád musím jíst zmrzliny. Také mi začala chutnat kola. Nikdy před tím mi nechutnala, tak to ji chce asi malej, ale co v ní nachází za živiny, to by mě teda zajímalo!

Večer jsme byli u tchýně. Je to její třetí vnouče, takže už radostí na zadek nepadá. Dokonce si myslí, že mám termín o měsíc později. Chce kupovat bleděmodré oblečky a neslyší mě, když říkám, že oblečení máme už spoustu.
Také mi řekla, že sice ještě nejsem tlustá, ale že určitě budu, teď teprve totiž nabydu. Proč mě straší? Moje máma mě zase straší s tím, jak to strááááášlivě bolí.
„Jako kdyby ti řezali nohu bez umrtvení! Já rodila tři dny, myslela jsem, že je po mě!“
„Mami, to mi teď neříkej, nechci být strachy bez sebe měsíc dopředu!“, prosím.
Říká, že jenom chce, abych byla připravená.

Snažím se si vsugerovat, že nic neříkala.
Co sakra udělám s tou váhou?

Budu už jíst radši jenom hodnotnou a vyváženou stravu. Končím se zmrzlinama!

Koupila jsem si masážní olej na zlepšení elasticity hráze – mělo by to zabránit nutnosti nástřihu. Asi to ničemu nezabrání, protože na hráz přes to břicho prostě nedosáhnu a za manželem se mi s tím jít nechce.
Představuji si jak se večer vykoupu, přijdu k němu, on kouká na televizi. Podám mu olej, roznožím, on kouká na zprávy a rutinně maže.
Po deseti minutách, jak je uvedeno na krabičce, řeknu: „Dík“, seberu olej a jdu spát.
Fuj to je nechutná představa!
Připomíná mi to film s Miou Farow a Woody Allenem, jak ve čtvrtek v osm, jako vždy, měli mít sex a Mia řekla: “Hele je osm, jdu si vzít pesar!“.         

      
   
05.08.2003 - Láska a vztahy - autor: Michaela Veselá

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [123] breberka [*]

    Mě matka taky strašně ráda straší porodem, jak chudinka trpěla....

    superkarma: 0 05.08.2008, 12:15:10
  2. avatar
    [122] Gabi [*]

    Ad masíž: no, jestli manžel raději kouká na zprávy, tak bych se začala nad vztahem zamýšlet ...

    superkarma: 0 05.08.2008, 09:57:34
  3. [121] FAXÍK [*]

    těhotenství není opravdu žádná sranda

    superkarma: 0 01.09.2006, 15:40:38
  4. avatar
    [119] Sanofi [*]

    Kateřina: Ženská bez dětí? A dobrovolně? Hm, nechápu.

    superkarma: 0 24.09.2003, 18:50:12
  5. avatar
    [116] emma [*]

    Radka: tak to na tom nejsi tak špatně, když si můžeš kupovat boty v ceně dovolené na Ibize
    tak nepruď, roubík tam žádné chyby kromě 1 překlepu nemá

    superkarma: 0 07.08.2003, 15:57:40
  6. avatar
    [112] sjuu [*]

    Jana, Radka :
    o co vam jde??
    chapu ze pokud zena ceka "vymodlene" dite tak veskere neprijemnosti jdou do pozadi a je rada ze to dite donosi.
    Nepripada mi ze by Roubik ze sebe delala hrdinku....

    superkarma: 0 07.08.2003, 10:49:00
  7. avatar
    [107] Irena1 [*]

    Ždímačka: je někde na netu?

    superkarma: 0 07.08.2003, 08:32:46
  8. [105] roubík [*]

    Nechápu jak si někdo může vybírat v které roční době rodit. Nebo brečet kvůli zvracení v těhotenství. Mě se podařilo otěhotnět až po pěti letech intenzívního léčení po umělém oplodnění. První čtyři měsíce jsem se kvůli krvácení modlila aby se malý držel. Od "počečetí" jsem se nesměla hýbat a strávila jsem několik měsíců přikurtovaná v nemocnici. Chlapeček se mi narodil o 3 týdny dřív. Jsou mu 4 měsíce a já i on jsme zdraví. Celou dobu jsem si nikdy nestěžovala. Všichni lékaři obdivovaly můj optimismus po celou dobu komplikovaného těhotenství. Nikdy jsem si nestěžovala, prostě jsem byla šťastná, těhotná a věřila jsem sobě i mimču, že to vydržíme.

    superkarma: 0 06.08.2003, 19:20:05
  9. avatar
    [94] Bobina [*]

    Nana

    superkarma: 0 06.08.2003, 10:33:15
  10. avatar
    [90] emma [*]

    nana: proč hned zakazovat přispívat?? nemluví sprostě a neuráží a máme snad demokracii, ne?

    tomas.: to mi teda řekni, kdo zní SPOUSTU zelených Marťanů. no, Marťanů známe dost (skoro každá z nás má jednoho doma), ale že by byli zelený????
    holky, co vy na to??

    superkarma: 0 06.08.2003, 09:18:15
  11. avatar
    [88] Bobina [*]

    Je mi 25 a ještě před 5-ti měsíci jsem si říkala: dítě ještě ne.
    Pak se něco stalo a já najednou začala mluvit o dítěti. Vysadila jsem antikoncepci a teď už jen čekáme jestli se zadařilo nebo ne. Pozor,píšu "čekáme",protože se na to těšíme oba /rozzářené oči manžela Tomáši rozhodně nelze považovat za nechuť mít mimčo!!)
    Jsou totiž i chlapi,kteří ty děti vážně chtějí.Manželovi bude 30,takže myslím,že rozumný už je na to dost,ne?
    Vím,že budu ta "zvracející" a "omdlívající",ale stejně se na to těhotenství těším.

    superkarma: 0 06.08.2003, 07:57:12
  12. [84] Hana Novotná [*]

    když má autorka článku takovej smysl pro humor a nadhled na celejch devět měsíců těhotenství tak porod i následnou péči o nového člena rodiny zvládne super. Jsem o tom přesvědčená, je to moc sympatický čtení. Já se taky pečlivě připravovala zásobila se spustou odborných knížek k porodu se vyzbrojila dýchacími cvičeními, a stejně všechno bylo jinak. Porod vůbec není taková"strašnáááááááá bolest", kdyby to byla pravda, dneska bysme tu nebyli. Je krásný - i když vůbec ne lehký - bejt mámou a všechny ty devítiměsíční bolístky a ten "strašnej" porod za to URČITĚ stojí!!!

    superkarma: 0 05.08.2003, 23:52:15
  13. avatar
    [82] Lotka [*]

    Nyotaimori: a co tě vede k tomu číst zrovna takovýhle články? To já teda nečtu, co mě nezajímá

    superkarma: 0 05.08.2003, 20:19:44
  14. avatar
    [80] Saturninka [*]

    Hu - tak já nevím, otěhotněla jsem a na porod se těšila - to bylo poprvé. Když jsem o 8 let později čekala malou, bylo to vymodlený mimi a já se na porod taky těšila, i když už jsem věděla, CO mne v podstatě čeká. Takové ty strachy, jak to zvládnu, jestli bude vše O.K. a mimi v pořádku - to je samozřejmé. Ale brala jsem těhotenství jako FAKT - ne jako nemoc nebo něco kdovíco...
    Překvapuje mne, že autorka měla problém požádat manžela o masáž hráze - já sice takové věci nedělala - vážně jsem to brala všecko tak nějak přirozeně - ale vím, že kdyby to bylo třeba, můj mi bude nápomocen . Vždyť od toho ti dva spolu jsou, milují se, mají děti.... tak jaképak copak....
    Co se týká toho užívání si na poslední chvíli u mužů - to taky neznám - ale na druhou stranu - ženě má nějakých 8 měsíců na ztotožnění se se svou rolí, potažmo 5, kdy se ten človíček v ní vrtí a ona si ho začíná uvědomovat i fyzicky. A to je, myslím, dostatečně dlouhá doba i pro zaskočenou ženskou. Mužskej - pro toho je to mnohem větší změna - najednou neví, CO bude, jak to bude, zda nebude pátý kolo u vozu a zda on sám dokáže pomoci a postarat se o rodinu. Do toho všeho si začne nejspíš uvědomovat, že ten zbytek svobody, pokud mu nějaká po svatbě zbyla - jakoby mizí mezi prsty a tak blbne.... On si to těhotenství - pokud je vše v pohodě a žena není v nemocnici - v podstatě začne uvědomovat až mnohem později, až když se jeho štíhlá polovička začne "deformovat", když začnou být omezení různých poloh a tak....
    Tedy - aspoň tak nějak si myslím, že by to mohlo být... .

    superkarma: 0 05.08.2003, 19:04:48
  15. avatar
    [78] hanika [*]

    jenže to takhle většinou bývá,ti co nemají nic než dluhy,mají dětí hromadu,kdežto ti ostatní se rozmýšlí co kdyby...tak to bylo i u nás,jenže,se nám to povedlo aniž bysme to nějak zvlášť plánovali a jsme teď spokojení.

    superkarma: 0 05.08.2003, 15:29:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [74] hanika [*]

    Katka: jenže tohle romka nebyla,a co vím,tak jí to dítě každej rozmlouval,ale ona ho chtěla za každou cenu

    superkarma: 0 05.08.2003, 14:58:05
  2. avatar
    [68] hanika [*]

    hele jolky,setkala jsem se s holčinou,které je 22 a čeká 5.dítě.Co rok to dítě.Já byla vyklepaná z prvního a ona suverénně páté.

    superkarma: 0 05.08.2003, 14:23:06
  3. avatar
    [67] mirrea [*]

    Trochu mimo téma - jazykovědný dotaz na Míšu: kupujovat je chyba nebo speciální výraz? každopádně roztomilé

    superkarma: 0 05.08.2003, 14:20:45
  4. [65] mikina xxl [*]

    Natalie: Pokud si najdeš chlapa co ho máš dopředu přečtenýho, že nic takovýho neudělá, tak klobouk dolů. Kdyby byly všechny páry k sobě ohleduplný, všchichni se stejně milovali, nebylo by na světě tolik rozvodů a rozchodů.
    Míšo, přeju ti krásné

    superkarma: 0 05.08.2003, 14:15:08
  5. avatar
    [60] mirrea [*]

    Katka: rodit v devatenácti? to se snad už dneska nemusí? Já jsem taky byla černá ovce rodiny do 25 svobodná, první dítě v 26 (před 22 lety to bylo už na pováženou!)K babičkám jsem radši ani nechodila Tvoje mamka a sestra zaspaly dobu, dneska se věk prvorodiček hodně posunul Držím palce

    superkarma: 0 05.08.2003, 14:03:55
  6. avatar
    [55] mirrea [*]

    Jak se sejde víc ženskejch, povídaj si o porodech no vyjste toho od rána napsaly!!!
    Ad Katka 15: jsem asi z těch starších (a pokročilých) o nichž píšeš, že se vám snažíme namluvit, že dřív se s tím nedělaly takové ciráty. Já myslím, že dělaly.Jenom se o tom nepsalo v Ž-in A navíc jsme na to prostě těmi léty tak nějak zapomněly! Ale bály jsme se stejně a prožívaly to podobně jako vy.
    Vždycky jsem se ohromně bavila, když mi moje babička vykládala, jak šla její maminka na půdu sbírat prádlo a vrátila se s miminem v koši
    Míše přeju šťastné a veselé

    superkarma: 0 05.08.2003, 13:40:39
  7. avatar
    [51] Landriel [*]

    _Lucky: Nemůžu říct, že by nástřih byl z každého úhlu pohledu kravina. Já dopředu řekla, že ho chci, že s tím počítám a ještě i při druhé době jsem několikrát asistentku žádala, aby na to nezapomněla.

    superkarma: 0 05.08.2003, 13:10:57
  8. avatar
    [49] Landriel [*]

    Ivanka: Nebylo to tak zlé, nohy i ruce mi trošinku otekly, ale nijak zvlášť, všechny boty jsem obula, jenom jsem radši odložila prstýnky. Zle mi nebývalo, jen jsem měla pořád žízeň, takže jsem s sebou tahala všude láhev s vodou a taky se mi věčně chtělo čůrat. V létě je na tom super to, že stačí dvoje šatky, nějaké tričko nebo halenka a pružné kalhoty, nemusíš mít hromady obřího teplého oblečení. Nemusíš se bát, že uklouzneš na sněhu a tak. Super byl podpůrný pás od Anity a klidně jsem si troufla i doběhnout tramvaj.

    superkarma: 0 05.08.2003, 13:01:01
  9. avatar
    [48] klara.kr [*]

    nana: Obávám se, ze Miki má pravdu...ale co s takovým chlapem naděláte, s břichem pod bradu a porodem na krku ho do prčic nepošlete...

    superkarma: 0 05.08.2003, 12:58:15
  10. avatar
    [46] klara.kr [*]

    Tak Míša Veselá je naše redaktorka a my budeme mít v redakci brzy další miminko!! Moc se na něj těšíme, hlavně proto, že si ho Míša moc přála a ono dlouho nepřicházelo.
    Co se týká toho, že se teď o všem co se vtahuje k dětem a porodu hodně píše jednoduše pramení z toho, že KAŽDÁ žena, která je těhotná hledá všechny možný informace o vývoji, péči, přípravě na porod.... Vím to z vlastních zkušeností a taky každá máma chce pro své to nejlepší. Takže chce být informovaná. Nemyslím, že je to na škodu, naopak. Konečně si můžeme z informací vybrat a ne sdílet jen tu jednu.

    superkarma: 0 05.08.2003, 12:47:28
  11. avatar
    [45] Hanela [*]

    superkarma: 0 05.08.2003, 12:37:56
  12. avatar
    [44] Charmed [*]

    Terian: A dle čeho si Tvoje sestra vybrala porodnici a gynekologa? Jak se k ní doktoři chovali? Zajímám se o to proto, že jsem v podobné situaci jako Tvoje sestra.. taky přemýšlíme nad dítětem, ale nevím jak postupovat. Ráda bych rodila v zahraniční, protože si myslím, že je tady péče mnohem na vyšší úrovni, ale nevím, na koho se obrátit, aby mi odpověděl na moje dotazy. Poradíš mi Ty nebo Tvoje sestra? Díky.

    superkarma: 0 05.08.2003, 12:31:52
  13. avatar
    [41] _Lucky [*]

    Přesně! Jsem pro přirozený stav věci. Naše prababičky rozhodně nerodily na poli (moje teda ne), úmrtnost taky BYLA větší, a nebylo to vždycky hygienou. Chlap si chce užít? Nechápu. Snad chce stejně jako obvykle, ne? Není to snad nějaký násilník... Mnohem větší starosti mi dělají hrůzy "moderního" porodnictví. Nastřihnout hráz. Absolutní kravina. Z každého úhlu pohledu nesmysl. Pomoc při kojení, atd. Doufám, že až budu mít děti, tohle se změní (naivita)

    superkarma: 0 05.08.2003, 12:17:13
  14. avatar
    [30] medved [*]

    ja jsem asi divna, ale nebojim se tehotenstvi, nebojim se toho, ze ztloustnu, nebojim se porodu
    souhlasim s iren...myslim, ze dneska se s tim nadela vic, nez to je
    bojim se jen toho, ze dite bude nemocne a bude plakat a ja nebudu vedet co mu je
    nastesti to je jeste nadlouho, nez budu takove veci resit
    jo a denik si rozhodne psat nebudu

    superkarma: 0 05.08.2003, 11:17:19
  15. avatar
    [28] Ladia [*]

    Irena1: mluvíš mi z duše

    superkarma: 0 05.08.2003, 11:01:44
  16. avatar
    [27] Irena1 [*]

    Holky, já nevím, nerodila jsem, ale taky myslím, že se to zbytečně moc nafukuje..čím víc máme techniky, přístrojů, vitamínů, preparátů..tím víc je strachu, obav a podle mě právě ty obavy nějak problémy přitahují, takže když se něčeho bojíte, vlastně to přivoláváte.
    Dřív ženy dělaly fyzicky těžkou práci a měly 10-12 dětí. Pravda, byla taky větší úmrtnost, ale to bylo spíš hygienou a nedostatkem kvalitní stravy apod. Ale porod i těhotenství se bralo jako samozřejmost a normální věc.
    Obavami si těhotenství jen kazíte a tím, že předem čekáte, že porod bude bolet, tak proto vás to bolí!
    Indiánky slezly z koně, odrodily a zase odjely, naše babičky rodily na polích...my máme nadstandarty, lékařský dohled a bolí nás to víc? Myslím, že je to z 90% opravdu jen psychika a přístup k životu.
    Zkuste to brát tak, jako že nesportovec dostane chuť koupit si bágl a vyrazit do hor a škrábe se až k vrcholu - funí, potí se, ale když se tam vyškrábe, tak je ten pocit nade vše.

    superkarma: 0 05.08.2003, 10:57:54
  17. avatar
    [26] emma [*]

    Terian: a těch 400 je s ohledem na jejich platy a nákupní koš hodně nebo málo? a jak dlouho ho dostávají???

    superkarma: 0 05.08.2003, 10:53:22
  18. avatar
    [24] hanika [*]

    To já jsem zase lezla po oknech a umívala jsem barvu,drbala podlahy a podobně.Je fakt,že těhotenství není žádná nemoc.

    superkarma: 0 05.08.2003, 10:28:13
  19. avatar
    [20] hanika [*]

    To teda jo,já jsem strávila v nemocnici týden a ještě tam na mě byli protivní.

    superkarma: 0 05.08.2003, 10:17:25
  20. avatar
    [17] hanika [*]

    Katko,měla jsem strach a velký.Jenže jak to dítko bylo v břiše a blížil se čas porodu,tak jsem to brala stylem,že nějak ven musí a už mi to tak děsný nepřišlo.Ale netvrdím,že jsem byla uvědomělá matka od začátku,že jsem se do všeho vrhala po hlavě a tvrdila,že je všechno v pohodě.

    superkarma: 0 05.08.2003, 10:01:01
  21. avatar
    [16] hanika [*]

    taky jsem měla dubnový miminko,takže jsem malou nosila v břiše přes zimu.Nebylo to vůbec nic takhroznýho,navíc jsem přibrala 20 kg a taky to šlo.A porod?Začalo to v 17:00 a skončilo v 7:23.Bylo to dlouhé,dokonce mi sestřička musela přilehnout břicho aby malou dostali ven,ale řeknu vám,že jakmile malá přišla na svět,na všechny bolesti jsem rázem zapoměna a klidně bych do toho šla znovu.

    superkarma: 0 05.08.2003, 09:59:02
  22. avatar
    [13] Mersi [*]

    Aj ja som bola kedysi takého názoru ako Jana, ale našťastie ešte zavčasu ma to prešlo a podarilo sa.
    Ti horúčavy sú dosť desné, ale keďže som doma, tak sa snažím vychádzať až poobede.
    A sex v tehotenstve nie je zakázaný a dá sa. Aspoň čo som počula to skôr muži ho odmietajú, lebo sa boja aby sa niečo nestalo

    superkarma: 0 05.08.2003, 09:48:11
  23. avatar
    [12] Wiki [*]

    Ja se tesim, az jednou budu mit miminko, i kdyz to zatim ma jeste cas. Ale az si s milaskem poridime bydleni, tak ho zacnu pomalu zpracovavat

    superkarma: 0 05.08.2003, 09:38:09
  24. avatar
    [11] Ivanka [*]

    koule: asi mas pravdu, a ja ho moc chci a klidne se kvuli nemu budu v lete potit /stejne se potim i ted, netehotna...ufff/

    superkarma: 0 05.08.2003, 09:32:03
  25. avatar
    [8] koule [*]

    Ivanka: hele o no na tom nak nezalezi, uz jsem tu nekde psala. Ta starsi se narodila v zari, takze jsem ditko nosila pres leto, taky byli vedra, ale ne tak jako letos a nak mi to neprislo. Jeste v cervenci jsem vylezla a to bylo neco kolem 30°C obe veze na Hasistejne. Kluk je dubnovy a nosila jsem ho pres zimu a musim rict, ze jsem treba tri dny nevychazela, abych nahodou nekde nespadla. Takze ono je to fakt jedno kdy se ditko ma narodit, hlavne ze to ditko budes chtit

    superkarma: 0 05.08.2003, 09:03:03
  26. avatar
    [7] megrin [*]

    Jana: hmmm... asi jsem jiná, ale kdyby to záleželo jenom na mě, tak mimí mám už zítra....

    superkarma: 0 05.08.2003, 08:53:37
  27. avatar
    [4] Ivanka [*]

    Já mám pořád před očima svou kámošku, rodila lono v červenci a 14 dní předporodem jsem ji potkala, bříško měla tak velký, že div nepřepadla, venku bylo třicet, tak se potila jen hla prstem,natejkali jí nohy a vůbec.....tak mě děsí porod v červenci......ale asi si člověk nevybere, v zimě zas není nic příjemnýho s destei kily navíc se brodit závějema.....Je třeba na tom hledat to pozitivní a těšit se na mrňouska
    /tak teď jsem si to vysvětlila /

    superkarma: 0 05.08.2003, 08:00:08
  28. avatar
    [3] Ivanka [*]

    Landriel: to byl hezký dáreček
    Akorát jsi ty dva "nejtlustší " měsíce měla přes léto. Jak jsi to zvládala v těch vedrech?...ono je to asi hodně individuální že?

    superkarma: 0 05.08.2003, 07:57:27
  29. avatar
    [2] Landriel [*]

    Ivanka: Já na štědrý den a rodila jsem na začátku září. Tak si to spočti - bylo to přesně v termínu.

    superkarma: 0 05.08.2003, 07:39:45
  30. avatar
    [1] Ivanka [*]

    My bysme miminko rádi byli na příští vánoce už tři, ale zatím ztroskotáváme na tom, kdy je nejlepší otěhotnět, abych nerodila v červenci či v srpnu. Samozřejmě že to jde spočítat - červenec mínus 9, ale těžko odhadnem za jak dlouho se nám to podaří ....ale už se děsně těším, i přesto že mám předpodklady k "zvracecímu těhotenství"

    superkarma: 0 05.08.2003, 07:27:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme