Rodina

Těhotenský týdeníček Pavly Kročkové - 22. týden

Přečtěte si, co nového se událo ve 22. týdnu těhotenství naší mladé maminky Pavly Kročkové. Malinko se rozčílila, také byla na genetickém vyšetření a také zavzpomínala na návštěvu své oblíbené ZOO.

V tomto týdnu mi začala moje úplně první nemocenská v životě. Ale taky už se těším, až jí bude konec. Je to pro mě hrozně velké omezení, chodit ven jen v určitou denní dobu a hrozit se, že mi přijde kontrola, když budu doma spát a neuslyším zvonek. Dokonce jsem i slyšela, že někdy hodí jen lístek do schránky a vůbec nezazvoní, ale tohle mi snad nehrozí. Opravdu nechápu, jak něco takového může být. Připadá mi to jako šikana těhotných, hrůza! Nevím, jak může těhotná chodit do práce v pokročilém stavu a tahat pytle okolo 15–25 kg, nesmět si sednout ani odpočinout, nic. Někteří lidé takovou práci neznají, myslí si jen, že všichni sedí v kancelářích a že jsou ženské líné pracovat, ale tak tomu není. A zaměstnavatel nemá ani tu nejmenší snahu se přizpůsobit. Raději se nebudu rozčilovat. Jedinou výhodu to má, že můžu odpočívat a nevstávat tak brzo ráno jak obvykle do práce. A doma mám na všechno čas a větší klid.

Pohyby miminka už cítím úplně zřetelně, je to takový zvláštní pocit, někdy příjemný, někdy ale taky nepříjemný, protože si kolikrát nemám ani jak sednout a lehnout, ale aspoň vím, že je miminko v pořádku. Zatím jsou pohyby takové slaboučké, silné kopance ještě nedostávám.

Také jsem se zúčastnila genetického vyšetření. Vyšetření se týkalo všech vnitřních orgánů, nožiček, ručiček, obličeje a srdíčka. Byla jsem tam asi půl hodinky a byla jsem dost nervózní. Tomáš byl se mnou a viděl toho na obrazovce samozřejmě více než já. Miminko má všechno v pořádku ručičky, nožičky, mozek a všechny orgány.  Měřila se stehenní kost a další důležité věci. Akorát bylo miminko samozřejmě jako vždycky špatně natočené, a tím pádem nešly vidět dva pohledy na srdíčko, tak tam musím jít za čtrnáct dní znova za nějakým dětským kardiologem. Nejdřív jsem znervózněla, že se našlo něco špatného, ale doktor nás ujistil, že miminko je opravdu jen špatně natočené, tak jsem se zase uklidnila. Také nám znovu potvrdil, že miminko vypadá na holčičku, ale dodal, že ruku do ohně by za to nedal, tak uvidíme. :(


soutezni foto


Chodím samozřejmě i dál na procházky, ale v těchto vedrech, co jsou, mi to moc dobře nedělá. Špatně se mi chodí a špatně se mi dýchá. Vedra jsou opravdu už neúnosná, těším se, až trošku zaprší a ochladí se.

Jak už jsem psala, na konci července jsme byli na dva dny v Zoo Dvůr Králové, posílám první sérii fotek (mám jich moc, musím to rozdělit na třikrát), tak snad se vám budou líbit. Na té s pelikánem vypadám trošku nervózně, ale to víte, když stojíte vedle tak obřího zobáku :), další je s obřím mamutem, který se mi tady v Zoo ve Dvoře vždycky líbil, na další je můj Tomík u bungalovu se žirafou, kde jsme bydleli, a na dalších máme zvířátka tygra a spící hyenu. Příště dám další pokračování fotek.

pelikan

mamut

tomik

bungalov

tygr

hyena

To je pro dnešek vše, přeju všem krásný víkend
Pavla  

Související články

   
10.08.2012 - Těhotné - blog - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [79] hubajda [*]

    hezkej vylet ja jsem v zoo nebyla uz pekne dlouho hned bych jela je tam fajn relax

    superkarma: 0 23.08.2012, 22:58:10
  2. [78] olinka55555 [*]

    omlouvám se za překlepy, nějak jsem se rozhorlila .....

    superkarma: 0 16.08.2012, 15:06:34
  3. [77] olinka55555 [*]

    Yannize — #76 Ono není tak jednoduché zaměstnance vyrazit, jedniná možnost je se dohodnou, a to zaměstnanci nechtějí kvůli podpoře, pak lze pro nadbytečnost, ale zde je nutné odstupné a pal jedice z důvodu porušení pracovní kázně, což sice zní jednoduše, ale pokud bude zaměstnanec důsledný a obrátí se na soud, není to nejlepší reklama. Ale je fakt, že záleží na zaměstnavateli, jaký má ke svým lidem přístup a zda plní to, co je v pracovní smlouvě a v zákoníku práce. Pokud se jedná o velkou firmu, tak má jistě odbory a výpovědi musí odbory odsouhlasit, takže zase se nabízí otázka, na jakou stranu se odbory přikloní. Znám zaměstnavatele, co se chovají k zaměstnancům hnusně, ale ve finále zaměstnanci fungují dobře, já se chovám k zaměstnancům slušně a dbám předpisů a výsledek je, že toho zneužívají.Sml57

    superkarma: 0 16.08.2012, 15:05:34
  4. avatar
    [76] Yannize [*]

    Yannize — #75 ..a já se po mateřský musim někam vrátit. to, že mi podržej místo, neznamená, že mě při nejbližší příležitosti nevyrazej Sml80

    1. na komentář reaguje olinka55555 — #77
    superkarma: 0 14.08.2012, 10:23:47
  5. avatar
    [75] Yannize [*]

    cicinka — #66 jo, to úplně souhlasím. zaplacení přesčasů je třeba taky v zákoníku a u nás se to prostě nevede. u přítele v práci jim dokonce přesčasy sem tam škrtají. před dvěma měsíci přišel o 80hodin z přesčasů, co si pár měsíců střádal a pořád nedostával proplacené. a v jeho případě jde o obrovskou firmu, ve které pracuje. slova "pokud se vám to nelíbí.." jsou tam na denním pořádku a kontrolou si hroz' jak chceš, kde chceš. možná ti i ustoupěj, ale vyrazej tě za chvíli za nekázeň nebo porušení předpisů bez náhrady. pro zaměstnavatele děsně jednoduchý.

    já se v práci držim a držim hubu, abych o ni nepřišla. jestli má někdo férovýho zaměstnavatele nebo poseru, ať se ozve, já k vám nastoupim a vezmu kus republiky s sebou, protože dokud není práce dost, těmhle sviním nad náma to bude procházetSml80

    1. na komentář reaguje Yannize — #76
    superkarma: 0 14.08.2012, 10:22:22
  6. [74] Trefa [*]

    Trefa:pamatuji si na sve zamestnani,nikdo na me nebral ohled ze jsem tehotna.delala jsem tezkou praci.na materkou dovolenou jsem musela odejit v sestem mesici.abych sve materstvi udrzela.porod dopadl dobre.byla to dcera 3.40kg.

    superkarma: 0 12.08.2012, 18:19:42
  7. [73] Reni [*]

    Pěkný výlet v ZOO a super fotečky. Sml67

    superkarma: 0 12.08.2012, 07:48:27
  8. [72] papír [*]

    Pěkné fotečky jen tak dál.

    superkarma: 0 11.08.2012, 22:36:09
  9. avatar
    [71] peetrax [*]

    haluška — #68 to teda byla "sterilita" porodního sálu... Sml31Sml31

    superkarma: 0 11.08.2012, 22:00:02
  10. avatar
    [70] kobližka [*]

    Našla jsem toto,třeba to nějak Pavle pomůže:

    V případě, kdy je těhotná žena zdravá, ale druh vykonávané práce je z nějakého důvodu nevhodný v těhotenství (např. chemické výpary, zvedání těžkých břemen), řešením je posudek o zdravotní nezpůsobilosti k výkonu práce, konkrétně posudek, podle kterého práce ohrožuje těhotenství ženy. Takový posudek je oprávněn vydat závodní lékař a pokud zaměstnavatel závodního lékaře nemá, tak ošetřující lékař těhotné ženy.

    Na základě tohoto posudku je zaměstnavatel povinen převést zaměstnankyni na jinou práci na základě § 41 odst. 1 písm. c) zákoníku práce. V případě, že převedením na jinou práci se jí sníží výdělek, vznikne jí nárok na vyrovnávací příspěvek z nemocenského pojištění.

    Pokud zaměstnavatel nemá pro zaměstnankyni jinou vhodnou práci, na kterou by ji převedl, je to jiná překážka na straně zaměstnavatele (podle § 208 zákoníku práce) a zaměstnankyně by měla mít nárok na náhradu mzdy ve výši předchozího průměrného výdělku.

    superkarma: 3 11.08.2012, 19:21:33
  11. [69] olinka55555 [*]

    v.poho — #65 Ale jasně, že máš pravdu, paní Pavla o tom zřejmě nevěděla, jednoznačně tady selhal zaměstnavatel a ona by si to neměla nechat líbit. Takže ukončit neschopenku a přejít na jinou práci, pokud ji zaměstnavatel nemá, tak je to jeho smůla, nebo problém, ale na to se vztahují konkrétní předpisy a nařízení. Ono je pro zaměstnavatele jednodušší říct, že jinou práci nemá, ale zaměstnanec má svá práva a měl by je využít, což bych vzhledem k tomu, že sama zaměstnávám lidi, říkat neměla, ale nutit zdravou těhotnou zěnu, aby byla uvázaná doma na neschopence, se mi zdá dost silná káva.

    superkarma: 0 11.08.2012, 17:47:09
  12. avatar
    [68] haluška [*]

    peetrax — #59 samozrejme som to myslela ironicky. Bola som na gynekologickej operácii, keď som bola 4 a pol mesiaca tehotná. Mala som cystu na vaječníku. Vyoperovali mi ho a po troch týždňoch na PN som mazala do práce.

    Vtedy aj teraz sa riešili problémy. My sme tiež čakali na byt. Bývali sme v dvojizbovom byte 5 dospelí + 1 dvojročné dieťa.

    Akonáhle sa za mnou zavreli dvere pôrodnice, tak som bola izolovaná od rodiny. Na sále som bola od cca 9 ráno do 20 do večera. Bola nedeľa a sestričky oslavovali narodeniny niektorej. Hygiena, nehygiena, nosili cez pôrodnú sálu fľaše s pitím, zákusky, chlebíčky, tácky s nakrájaným melónom a ja keď som si dovolila, poprosiť o vlhké niečo, čím by som si ovlažila ústa , tak som dostala v tom lepšom prípade sprdunk, že nemám otravovať.Fňukanie a sťažovanie by mi určite nepomohlo. Modlila som sa, aby som čo najskôr opustila toto zariadenie a odišla domov,

    1. na komentář reaguje peetrax — #71
    superkarma: 0 11.08.2012, 15:50:13
  13. avatar
    [67] v.poho [*]

    cicinka — #66 Milá zlatá, se svým zaměstnavatelem jsem se dohadovala asi tak tisíckrát.Sml57

    Minimálně 90% zaměstnavatelů moc dobře ví, jaké jsou jejich povinnosti a nebrání se jim.

    To, že si naopak většina matek okamžitě běží pro kontrolku, je taky skutečnost, kterou vidím kolem sebe.

    A co si budeme povídat, pokud je zaměstnavatel neurvalý, pravděpodobně se k němu matka stejně nevrátí, neb jí to stejně neumožní, i když mu to také ukládá zákon. Je naivní se domnívat, že pokud nerespektuje jeden paragraf, bude se k druhému chovat lépe.

    superkarma: 3 11.08.2012, 14:02:43
  14. avatar
    [66] cicinka [*]

    v.poho — #65 Zřejmě jsi se nemusela se zaměstnavatelem nikdy o ničem tak vážném dohadovat. Nenapadlo tě a ostatní, jak se asi pak v takové práci pracuje, když jim pohrozíš kontrolou? Jak se tam asi bude po mateřské vracet? myslíš že jí budou vítat s otevřenou náručí a pugetem v ruce? Jistě, může jim říct,, že na to má právo a oni, že to musí dodržet. Ale pokud oni chtít nebudou, tak to nedodrží a budou se po ní vozit. A nezlobte se na mně, v dnešní době je třeba si zaměstnání udržet i za cenu mně nemilých důsledků. Tolik pracovních míst v naší zemi není, aby člověk mohl s hrdostí prásknout dveřma a jít.

    Vaše rady jsou dobré, ale leckde bohužel k ničemu. Sml80

    1. na komentář reaguje v.poho — #67
    2. na komentář reaguje Yannize — #75
    superkarma: 1 11.08.2012, 12:20:57
  15. avatar
    [65] v.poho [*]

    olinka55555 — #64 ZAměstnavatel je povinen to těhotné umožnit. Může jí dát třeba zametat chodníky za minimální mzdu. A zbytek průměrné mzdy doplatí OSSZ. Už to tu v diskusi bylo několikrát.

    Je to ze zákona a zbytek jsou jen výmluvy.

    Pokud to neakceptuje, stačí pohrozit kontrolou. Sml80

    1. na komentář reaguje cicinka — #66
    2. na komentář reaguje olinka55555 — #69
    superkarma: 0 11.08.2012, 12:00:23
  16. [64] olinka55555 [*]

    Paní Pavla by do práce chodila, kdyby nedělala těžkou práci, zaměstnavatel jí to podle všeho neumožnil. Určitě by na nemocenské nebyla, kdyby byla jiná možnost.

    1. na komentář reaguje v.poho — #65
    superkarma: 0 11.08.2012, 11:27:11
  17. [63] mamina73 [*]

    Bohužel také patřím mezi ty těhotné, kterým zaměstnavatel neumožnil převedení na jinou práci a jednal ve stylu - jestli se ti to nelíbí tak jdi. Mám 2 zaměstnání, v jednom práce v kuchyni, zvedání těžkých věcí, práce ve vysokých teplotách - nebylo mě kam přeřadit. Druhá práce - denně proběhnutí rajonu s poštou o velikosti přes 30 km, když jsem zažádala o zmenšení rajonu, tak to nešlo, nebylo by prý komu dát třeba třetinu rajonu. Vše vyvrcholilo nečekanými komplikacemi a hrozbou potratu v 16. týdnu, takže okamžitě nástup na neschopenku, s kontrolami v nemocnici. Ze začátku bez vycházet, doporučeno pouze ležet, takže jsem to chápala, pak s vycházkami na 4 hodiny, po měsíci povolené vycházky na 6 hodin (od 12 do 18 hodin), které beru jako luxus. Protože je to v podstatě celé odpoledne, vše se nám s dětmi dobře plánuje - stíháme menší výlety, návštěvy výstavy, bazénu. Oběd je na 11 hodinu, svačinu s sebou a na večeři jsme doma. I když počáteční problémy pominuly, tak lékař mě už do zaměstnání nepustí, takže mi nezbývá než zůstat doma dál na neschopence a holt vycházky dodržovat - ale jak píšu - nedělá mi to vůbec problém. Lepší než vycházky které jsem měla před 12 lety při těhotenství - 10-12, 14-16. Lékař si trval na tom, že jinak vycházky napsat nejdou.

    Jinak moc pěkné fotky a výlet jste si určitě všichni užili.

    superkarma: 1 11.08.2012, 10:53:45
  18. avatar
    [62] peetrax [*]

    skolacka — #61 tak je to.

    Sice dnes nemám jistotu zaměstnání, nevýhod má tahle doba víc než dost, ale s rodiči /nebo obecně lidmi tehdy/ bych opravdu neměnila. Slovo "královsky" mě fakt nejen naštvalo, ale přímo nas... Sml68

    superkarma: 0 11.08.2012, 10:12:10
  19. avatar
    [61] skolacka [*]

    peetrax — #59 no bohužel těch co řeknou že se měli královsky zjišťuju bylo víc... zrovna tuhle jsme o tom diskutovali se 60ti letým kolegou... ze své funkce a známostí na malým městě mu všichni podstrkovali - řezníkem počínaje a nevim kym všim konče... nicméně do dněška má stále tendence se chovat jako typickej vyčůránek - jen já já a především zase já Sml28

    1. na komentář reaguje peetrax — #62
    superkarma: 0 11.08.2012, 09:56:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] gaba23 [*]

    kobližka — #55 naprosto s tebou souhlasím. Sml22

    cicinka — #56 já chodila do práce do poslední chvíle, šéf hned jak se dozvěděl, že jsem těhotná, vybíral práci, kterou mohu dělat a ještě se zeptal, jestli to není namáhavé. Kdybych zůstala doma, měl by míň starostí Sml16. Zakázal mi přesčasy.Myslím, jak psala kobližka, že jsou na to paragrafy a pokud jsi těhotná, nemůžou tě vyhodit, takže věta nechceš to dělat, běž......to si nemohou dovolit.

    superkarma: 0 11.08.2012, 09:52:53
  2. avatar
    [59] peetrax [*]

    haluška — #50 no o tom žádná. Naši nesměli studovat, vystrčit nos z Československa, diskriminovaní byli na víc frontách... Beru to od tebe jako ironii, že jste se měli "královsky"... anebo možná někteří... Sml80

    1. na komentář reaguje skolacka — #61
    2. na komentář reaguje haluška — #68
    superkarma: 0 11.08.2012, 09:50:49
  3. avatar
    [58] peetrax [*]

    kobližka — #55 musím souhlasit se vším. Taky jsem přemýšlela, jestli mám vůbec něco psát, ale tohle je fakt moc. Sml15

    superkarma: 0 11.08.2012, 09:48:34
  4. avatar
    [57] marianaant [*]

    Taky si myslím, že těhotenství je normální věc, pokud nejsou nějaké zdravotní problémy. Také jsem pracovala až do poslední doby a to ve skladu potravin. Nic lehkého to nebylo.

    superkarma: 0 11.08.2012, 09:07:35
  5. avatar
    [56] cicinka [*]

    Hm......tak souhlasím, že těhotenství není nemoc. Já osobně jsem chodila do práce až do konce. Jenže já jsem dřepěla u šicího stroje a nebo stála u žehličky. Nevím zda by se některé před těma mnoha lety líbilo, že musí tahat taková těžká břemena. Pravda je, že tehdy zaměstnavatel opravdu ženy dal na jinou práci. To jsem zažila (viz. Tiba-přádelny). A co noční směny? Ty dříve těhotné taky nedělaly. Dneska je to každému zaměstnavateli fuk. U nás chodí těhule do práce dál, noční nenoční, tahání a zvedání krabic nebo netahání. Problém bude až se jim něco stane, ale to už bude pozdě. Já si pamatuju, že při prvním těhotenství jsem byla na začátku hrozně ospalá. Nevydržela jsem déle než do půl osmé. Tak si vůbec neumím představit, že dělám noční. Ty ženské u nás obdivuju. A to, že Pavle nechtějí dát jinou práci....tak tomu věřím. Ono se s váma dneska v práci nikdo nemazlí. Před 20 lety pracovala ségra na poště a měla nějaké gyn. problémy. Taky nesměla tahat nic těžkého. Na poště dělali takové problémy a zrovna jí naschvál přeřadili k balíkům. Jinak mohla jít....

    Já si osobně myslím, že milá Pavla zde, by ráda chodila do práce až do konce, kdyby to bylo bezpečné.

    1. na komentář reaguje gaba23 — #60
    superkarma: 0 11.08.2012, 08:57:47
  6. avatar
    [55] kobližka [*]

    gaba23 — #51 Tak nějak si myslím to,co ty.Možná je to v době,možná v lidech,nevím,už tomu nerozumím,ale je fakt,že dřív než by se těhotná dočkala rizikového a byla doma,to už to muselo být sakra vážné a dneska se jde s "každým prdem" hned na rizikové.Taky nechápu,proč zdravá těhotná nemůže chodit do práceSml80.A výše popisované tahání těžkých 15-25 kg se mi zdá velmi nepravděpodobné.To by si netroufnul žádný zaměstnavatel,protože to nesmí tahat ani žena,která není těhotná.Na to je paragraf!A stačí se jen na příslušném místě ozvat,třeba inspektorát práce by to asi hodně zajímalo.

    Pokud teda jsem na nemocenské,budu asi muset dodržovat stejná pravidla pro vyplacení nemocenských dávek,jako každý jiný člověk.Proboha,těhotenství není žádná zásluha,to je dobrovolné (teda většinou Sml58) rozhodnutí.Přece nemohu doufat,že celou tu dobu budu jezdit po výletech a užívat si volno a brát za to nemocenskou.To už mě fakt hlava nebere.

    Těžké to má skoro každý,každý má nějaké finančí závazky,ten platí hypotéku,ten zase nájem,ten má půjčky,ten staví dům,nebo se  stará o někoho bezmocného.....ale to si musím umět spočítat,jestli na to budu mít a neobviňovat z toho stát,že je to tu hrozné.To teda byla poslední kapka,která mě nadzvedla ze židle.

    Omlouvám se,jestli jsem se snad dotkla pisateky tohoto deníčku,ale to nelze nekomentovat!

    1. na komentář reaguje peetrax — #58
    2. na komentář reaguje gaba23 — #60
    superkarma: 2 11.08.2012, 08:39:43
  7. avatar
    [54] Suzanne [*]

    haluška — #50 Synovi bude 22. Královsky jsem se měla, protože mi bylo necelých dvacet a neměla jsem rozum. To si člověk nic moc z ničeho nedělá. Nebo dělá? Ale ano, dělá, ale za pár let to zapomene. Nebydlela jsem ve vlastním, neměla jsem přebytečnou korunu a nebýt našich, snad bych ani neměla výbavičku. Hodně jsem taky podědila po synovcovi. Co je na tom oproti dnešní době královského? Sml58

    superkarma: 0 11.08.2012, 00:23:12
  8. avatar
    [53] risina [*]

    step1 — #19 Novomanželské půjčky byly s nízkým úrokem. A byty se taky stavěly družsteví - buď sis ho zapaltila celý, nebo jen část a pak jsi chodila na stavbu a makala - to byla svépomocná stavební družstva.

    superkarma: 0 10.08.2012, 22:31:12
  9. avatar
    [52] Kytinkak [*]

    zoo krásná a přeji vám tu vytouženou holčičku

    superkarma: 0 10.08.2012, 22:22:44
  10. avatar
    [51] gaba23 [*]

    na nemocenskou, nebo rizikové těhotensví......se chodí, když něco není v pořádku Sml80. A pokud něco není v pořádku, dotyčná by neměla trajdat.

    Když je těhotenství v normálu, není to nemoc, je to jen jiný stav, nechápu, proč se nemůže vykonávat práceSml80.

    Dnešní holky otěhotní a už ve třetím měsíci se jim nechce chodit do práce. Sml15

    1. na komentář reaguje kobližka — #55
    superkarma: 3 10.08.2012, 22:11:21
  11. avatar
    [50] haluška [*]

    daska59 — #49 no, myslím, že pred 30 rokmi sme sa mali kráľovsky.Hlavne sme riešili iné problémy, než s akými sa potýka dnešná reprodukcie schopná generácia.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #54
    2. na komentář reaguje peetrax — #59
    superkarma: 0 10.08.2012, 20:04:52
  12. avatar
    [49] daska59 [*]

    Suzanne — #38 Ano, i já přeju Pavle jen to nejlepší, ale někdy, když slyším dnešní maminky, tak bych si moc přála poslat je aspoň 30let do minulosti. Aspoň na měsíc. A pak bychom  mohly podiskutovat.

    1. na komentář reaguje haluška — #50
    superkarma: 4 10.08.2012, 17:14:57
  13. avatar
    [48] kobližka [*]

    monkee — #43 Já ho dala Sml22

    superkarma: 0 10.08.2012, 15:55:50
  14. [47] zzandaa [*]

    Hlavně ať je mimi zdravé.

    superkarma: 0 10.08.2012, 15:48:36
  15. [46] Saritka [*]

    Při nemocenské kontroly chodí a dost čato.Sml15

    superkarma: 0 10.08.2012, 15:02:39
  16. avatar
    [45] v.poho [*]

    haluška — #33 Jenže to, že někdo (ne každý!) si mohl beztrestně krást materiál apod., to už je mimo zákon a normální trestný čin v kterékoli době.

    "Dávání bytů" (jen někomu)  v nichž se platilo stejné nájemné jako v družstevních je ale skutečnost poscvěcená státní mocí.

    A to je to, co je špatně.Sml24

    superkarma: 0 10.08.2012, 15:01:13
  17. avatar
    [44] Makynka [*]

    Suzanne — #38 Nevím, od kdy to platí, ale byla jsem těhotná loni na podzim, to není tak dávno Sml16

    superkarma: 0 10.08.2012, 14:53:08
  18. avatar
    [43] monkee [*]

    lonkue — #42 "Olajkovat" můžeš - dáš "top". Sml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #48
    superkarma: 0 10.08.2012, 14:16:47
  19. [42] lonkue [*]

    Suzanne, jsem tak zblbla facebookem, ze jsem chtela tvuj komentar "olajkovat" ;-). plne s tebou souhlasim, ceske maminky nevi co maji. Opravdu nikde ve svete neni takova podpora statu jako u nas. Vsude se supajdi, v lepsim pripade par mesicu po porodu do prace. Zadne pridavky a jine vymozenosti. Holt jsem tim socialismem jeste prolezli.....

    1. na komentář reaguje monkee — #43
    superkarma: 2 10.08.2012, 13:33:16
  20. [41] krockova.pavla@seznam.cz [*]

    erarigi — #40 Děkuju, ta zoo je opravdu nádherná:) Za vyšetření se taky modlím a tajně doufám v holčičku, ale hlavně ať je miminko zdravé to je hlavní pro mě:)

    superkarma: 0 10.08.2012, 13:31:18
  21. [40] erarigi [*]

    Máš krásné fotky ze ZOO, držím pěsti ať i ta další vyšetření miminka /holčičky?Sml59/ jsou vpořádku.

    1. na komentář reaguje krockova.pavla@seznam.cz — #41
    superkarma: 0 10.08.2012, 13:29:17
  22. avatar
    [39] Yannize [*]

    teď jsem narazila na zajímavý řešení sitace ohledně tý neschopenky a vycházek. tohle jsem teda vůbec nevěděla, že to tak jde

    http://www.poradna-pracovni-pravo.cz/rada/nemocenska-v-tehotenstvi-a-vychazky-(rizikove-pracoviste).php Sml80

    superkarma: 0 10.08.2012, 13:19:49
  23. avatar
    [38] Suzanne [*]

    Makynka — #35 Současná úprava je šest hodin, víc musí schválit posudkový lékař. Věřím tomu, že když by si za tím těhotná šla, dalo by se to.

    Pavlo, nikdo na tebe nechce být zlý, to ne. Ale píšeš "v tomhle státě" jsou hrozné podmínky. Ne, tenhle stát má jedny z nejlepších na světě. Za totáče bydlely mladé rodiny s rodiči v paneláku, to dostávání bytů je takový hezký mýtus selektivní paměti. Ano, občas se to povedlo. A většinou se na to léta čekalo. Píšeš, že musíte mít hypotéku. Ne, nemusíte, mně je čtyřicet, nikdy jsem byt nevlastnila a celý život bydlím v nájmu. Doba nebyla nikdo "dobrá". Děti se rodily ve válkách i krizích, zlé doby to jistě byly a opravdu nikdo nikomu nic nedal. Některé děti umíraly hlady a dlužno dodat, že kdyby se lidstvo množilo zodpovědně pouze ve chvíli, kdy na to skutečně má, asi už by dávno vyhynulo.Sml57  Ale tahle doba je naprosto v pořádku, je to jen v pohledu. Vím, že nechceš fňukat, ale ono i to povzdechnutí trochu dráždí. Každopádně držím palce a ať se daří!

    1. na komentář reaguje Makynka — #44
    2. na komentář reaguje daska59 — #49
    superkarma: 10 10.08.2012, 13:04:20
  24. [37] olinka55555 [*]

    mateřská - omlouvám se

    uznávám, že není příjmené být doma na nemocenské proto, že maminka nemůže vykonávat svoji práci - tady je selhání na straně zaměstnavatele, protože nechápu, proč je na nemocenské  zdravý člověk.

    superkarma: 2 10.08.2012, 12:57:47
  25. [36] olinka55555 [*]

    Ona má každá doba něco, když jsem se narodila já, tak máma šla do práce asi za 3 měsíce - možná dřív, děti se vozily do jeslí, a to i mimina.

    Když jsem měla dítě já v roce 1980, dostala jsem prvního půl roku nemocenskou a pak už nic, musela jsem jít do práce, když byl synovi rok, protože jsme prostě neměli peníze. Mateřká tenkrát byla dva roky a rodičovský příspěvek nebyl, ale je pravda, že byly přídavky na dítě. myslím, že to bylo asi 90 Kč. Můj plat, než jsem šla na mateřsku, byl 1550 hrubého.

    superkarma: 0 10.08.2012, 12:50:43
  26. avatar
    [35] Makynka [*]

    step1 — #16 Mně doktorka sice napsala vycházky, ale řekla mi, že kdyby kontrola přišla a já nebyla doma, tak jí mám zavolat a ona mi doplní, že jsem od ní měla povoleno být pryč. A holky, které chodí k jiné lékařce od ní zase mají od počátku neschopenky vycházky neomezené. Takže asi opravdu záleží na lékaři. A mě tedy kontrola nepřišla ani jednou.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 0 10.08.2012, 12:46:23
  27. [34] doginka [*]

    krockova.pavla@seznam.cz — #7 Pavlo,naopak,já rodila za vlády ČSSD a brala jsem 3.500,-KČ, ceny srovnatelné (za byt platíme stejně ted jako tenkrát v roce 2005) . Rodičovskou zvedli  ODS někdy v roce 2008 nebo 2009 na 7,5tisíc. Nyní je lepší podpora rodin než před tím.O zahraničí ani nemluvě. U nás ve městě žije češka,která si v Americe vzala američana, ale jak přišli děti,tak se odstěhovali zpátky do Čech. A ten Američan jen zírá,na co všechno stát přispívá.

    superkarma: 2 10.08.2012, 12:05:53
  28. avatar
    [33] haluška [*]

    v.poho — #27 a mnohí tí chudáci prenasledovaní si tie domy postavili z družstevných tehál s pomocou družstevných stavebných strojov a naradia ... a vôbec by sa dalo polemizovať. Bývala som v družstevnom za ktorý som platila vklad+ mladomanželskú pôžičku, bývala som v štátnom , ktorý som odkúpila a predala a teraz bývam vo svojom.

     A pokiaľ je niekto vypísaný na neschopenku, tak by sa mal riadiť liečebným poriadkom a nie trajdať po výletoch, pretože tie jeho peniaze, ktoré dostane, nevzniknú lusknutím prstov.

    A neplačte, že sa štát nestará. Stará sa až moc.Na Slovensku sú dávky skromnejšie a deti sa tam rodia.A oproti tým "vyspelým kapitalistickým západným ekonomikám" sa naše tehulky a maminy na materskej majú ako "prasce v žite"

    1. na komentář reaguje v.poho — #45
    superkarma: 5 10.08.2012, 11:55:31
  29. avatar
    [32] v.poho [*]

    step1 — #31 Já jsem klidná, mě chlácholit nemusíš.

    Sml16

    Jenom nesouhlasím s rozdáváním vybraným skupinám (on ten byt vyšel na víc než linka) ze státního v tehdejším režimu ani v současném (prodeje státních bytů za hubičku  a za zásluhy jenom proto, že v nich už někdo bydlel) .

    A na ten názor mám plné právo.Sml24

    I když lidi, kteří toho využili, plně chápu.

    To by udělal každý.Sml16

    superkarma: 0 10.08.2012, 11:45:05
  30. [31] step1 [*]

    v.poho — #27 Jestli Tě to uklidní, tak my jsme si sporák kupovali sami a linku manžel opravil a máme ji dodnes.

    1. na komentář reaguje v.poho — #32
    superkarma: 1 10.08.2012, 11:32:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme