Vztahy

Tchyni už semlely

Poklona! Musím konstatovat, že v redakci opět zvolili přímo ďábelské téma.
O božích mlýnech jsem se dovídala z ústního podání ve dvou hanáckých vesnicích a pak z četby starších spisovatelů. Byla jsem přesvědčená, že ve 20.století o nich nebude ani vidu, ani slechu :-). Zmýlila jsem se. To, co vám píši, má s nimi něco společného. Posuďte samy.

Na podzim roku 1985, kdy opatrovala moje maminka svoji maminku, se stala zvláštní a pro mne nepříjemná příhoda. Ještě podotknu, že babička už jen ležela, musela mít pleny, neudržela moč. Pro maminku to byla zabíračka a kdo opatroval nemohoucího člověka, dá mi za pravdu.

Manželovi rodiče v tu dobu navštívili maminku, která je pohostila, měla vždy něco dobrého. Když přijeli domů, tchyně se nechala slyšet:
„Věro, dnes jsem byla u tvojí matky. Vypadá to tam hrozně, a ten smrad! Nedoporučuji ti tam jezdit ani s vnučkou. Ještě přivezeš nějakého bacila žloutenky!"
Ale babičko, maminka domácnost udržuje v čistotě. Bacila si tak můžeš přinést z čekárny. Maminka pere denně pleny a než je opere, musí je někde mít. Lékařka, která dochází k nám domů, mi říkala, že v bytě na návštěvě mohu mít i 2,5leté dítě. Nic se neděje."
Tchyně po mně ale smýkala jazykem čím dál tím víc a její sprostota se zvyšovala. Když domluvila, řekla jsem jí, že únik moči nepřeju ani úhlavní nepřítelkyni.

Do druhého kola srážky s manželovými rodiči jsem se dostala, když jsme jeli na chatu. V plánu jsme měli skácet tři vzrostlé stromy. Vyjížděli jsme brzy. V autě jsem poprosila babičku, aby mi uvařila už naškrábané brambory. Povýšeně mi sdělila, že ona si vaří sama. Její odpovědi jsem už nevěnovala pozornost, a to byla obrovská chyba.
Děda, manžel a já jsme jen kmitali - skácet, osekat a odtahat klestí na hromadu dá práci. Pětiletá dcerka pomáhala v rámci svých možností, tchyně si zalezla do chaty a nebylo ji celou dobu vidět. Objevila se, až když volala k obědu dědu, mého manžela a dcerku. Mám dobrý sluch a všimla jsem si, že ve vyvolávání chybím. Copak ta opice zase vymyslela?
Pekelnost sama. Všichni čtyři už seděli za stolem a ládovali do sebe oběd. Moje milá tchyně uvařila pro čtyři osoby - já jsem byla páté kolo u vozu.

Babičko, uvařilas mi brambory? Kde jsou?"
Už jsem ti říkala, že si vařím sama a pro sebe!"
Adrenalin mi stříkal z uší, srdce mi bušilo. Za to, že jsem nedala průchod sprostotě, vděčím přítomnosti dcery. Ovládla jsem se, i když mi děda s ironií řekl, že mám z čeho trávit.
Dědo, přijde doba, kdy mi budeš závidět i chleba! A ty, babičko, mi jednou budeš děkovat, když ti uvařím, nakoupím a postarám se o tebe! Boží mlýny melou pomalu, ale jistě!"
Dnes si připadám jako Sibyla.
Sedla jsem si venku na schody a čekala, až sní oběd. Pak jsem řekla manželovi, že mne a dcerku odveze dědovým autem domů. Na dřevě může dělat najezená babička. Já si uvařím doma a toto je pro mne poslední společná práce.

Děda zemřel minulý rok v létě. Před smrtí měl velké zdravotní problémy. Všechno jídlo vyzvracel. Nakonec si dal říci a sanitka ho odvezla do nemocnice. Tam ho lékaři dali dohromady, ale jeho srdíčko začínalo slábnout a on měl problémy s dýcháním. Dusil se a plíce se mu pomalu zavodňovaly. Loňské léto bylo pro kardiaky nemilosrdné.
A tchyně? Celou dobu, co je v důchodu, se šetří a odpočívá. Výsledek? Má zatuhlé klouby, povolené svaly, už třetím rokem únik moči, rozpad oční sítnice a dalších nemocí jako lučního kvítí.
Vařím jí sobotní, nedělní a pondělní obědy, peru, žehlím, zašívám. Úklid jsem přenechala jejímu synovi. Tenkrát na chatě se mne nezastal, ať má také odměnu". Smrt jí nepřeji, i když jednou přijde.

Pokud bych byla povýšena do šlechtického stavu za výdrž, mám představu o erbu. Ve zlatém poli bude dole velké hovno a nad ním rohatá včelička.
Vysvětlení: zlaté pole - mám zlatou povahu, starám se přes všechna ponížení od tchyně.
                  včelička - jsem pilná a pracovitá
                  rohatost znamená, že jsem blbá, že jsem dávno z baráku neutekla
                  a konečně hovno - to je to jediné, co mám :-)

Bohužel i mně melou přímo holandské mlýny. Krásné dny bez problémů a s krásou v duši.
Arjev


Uff. Jste světice. Bábu bych asi zabila na místě, pro dítě by to bylo poučné. Nebo bych odešla středem a v životě už s ní nepromluvila ani slovo. Díky za příspěvek!



   
14.05.2007 - Láska a vztahy - autor: Eva Jedelská

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [65] Meander [*]

    arjev: Zřejmě není profesionální trpitelka a stará se, aby takhle nedopadla.

    superkarma: 0 15.05.2007, 10:58:23
  2. avatar
    [64] tyrkys [*]

    arjev: pokud žiješ celý život ve strachu "co by, kdyby...", tak už se ničemu nedivím

    superkarma: 0 15.05.2007, 10:57:57
  3. avatar
    [63] arjev [*]

    a....: a co je štěstí?
    Jupíí: poslední věta je rozuzlení chování mojí tchýně.Musím být tedy i já špatná?
    tyrkys: představ si,že budu rozvedená,přijdu o zaměstnání,zaplatit byt?,budu žít pod úrovní člověka a třeba sociálka dá dceru do výchovy otce?Víš co může být?Zřejmě máš rodinné vztahy vyrovnané a nebo o nich nepíšeš jako ostatní.

    superkarma: 0 15.05.2007, 07:46:54
  4. avatar
    [62] sanvean [*]

    To je ale krásně strašidelný nadpis

    superkarma: 0 14.05.2007, 23:19:20
  5. avatar
    [61] tomáš [*]

    taky jsem měla smůlu na tchýni, manžel se mě ale velmi výrazně zastal, i když jinak to byl skoro "mamánek".Přestože mi hodně ublížila, nepřemýšlela jsem o pomstě..Když vážně onemocněla, bez rozmýšlení jsme společně uklízeli její byt, já vyprala a vyžehlila mnohokrát prádlo, než jsme sehnali dovážku obědů ,vařila - a když skončila v LDN, co nejčastěji jsme jí navštěvovali, prala jsem jí prádlo (a jaké ).I ona se před smrtí trošku změnila k lepšímu, ale to už její celkový dojem nenapravilo...Budu se nadále snažit nebýt jedubaba,vždyť zla už je beztak okolo nás dost.

    superkarma: 0 14.05.2007, 20:23:53
  6. avatar
    [60] Jupíí [*]

    Ony v té rodině asi nějak podivně zafungovaly rodinné vzory. Manželovi to divné nepřišlo, protože v takovém prostředí vyrůstal. Že se arjev nezastal ještě neznamená, že to je špatný člověk. jen prostě nějak neví , jak je to v jiných rodinách. Kdoví jaké mlýny semlely paní tchýni, když byla ještě mlaďounká snacha.

    superkarma: 0 14.05.2007, 19:24:04
  7. [59] Radka JS [*]

    *vycítí

    superkarma: 0 14.05.2007, 15:35:51
  8. [58] Radka JS [*]

    Takhle se ke mě zachovat tchýně, tak by se mě manžel zastal. Lépe řečeno, nedopustil by, aby se ke mě takhle chovala a ona by si to ani nedovolila!
    Totiž, aby se s nimi najedl, to nepřipadá v úvahu a abych já na ně koukala a nebyl pro mě připravený talíř, to by byl dost kravál! Jde o princip, co si člověk nechá líbit.
    Nejvíc by mě vadilo, že by se mě chlap nezastal! To bych teda rozhodně nesnesla!! Partneři musí držet pohromadě a okolí to tak musí vnímat. Jak totiž "maminka" vicítí, že potomek i po tom, co má svoji rodinu straní víc jí, hned toho využije!

    superkarma: 0 14.05.2007, 15:34:49
  9. avatar
    [57] tyrkys [*]

    arjev 13:51: dcera sice vystudovala, ale co si ponese do života jako vzor ve vztazích ? A kdyby jsi se rozvedla, tak nevystuduje?
    Promiň, ale tyhle seběobětovávací typy nechápu...

    superkarma: 0 14.05.2007, 15:20:03
  10. avatar
    [56] závislá na čokoládě [*]

    Podle mého by jsi měla mít svatožář, ale na patro. Tchýně není žádný zázrak, ale domluvíme se a každý týden ji navštěvuji, aby viděla svého jedného vnuka, přece k nám nepojede autem

    superkarma: 0 14.05.2007, 14:19:45
  11. avatar
    [55] malenina [*]

    arjev: Nevím, zda to jsou boží mlýny to co postihlo tvou , spíš bych řekla stáří a to se nevyhne nikomu (pokud se ho dožije). A málokdo je zdravý a čilý a může se o sebe postarat sám. Spíš by ty boží mlýny potřeboval manžel

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:57:48
  12. [54] a.... [*]

    arjev: Hlavně, že jsi šťastná
    Budeš asi dost zvláštní člověk,lidem,jako jsi ty, nerozumím...

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:56:01
  13. avatar
    [53] Vivian [*]

    arjev: no tak jestli jsi ho aspoň náležitě využila, tak dobrý

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:52:06
  14. avatar
    [52] arjev [*]

    Vivian: díky.Kdybych se rozvedla,zřejmě bych se nedostala po pracovní stránce tam,kde jsem a dcera by stěží mohla studovat.Vytěžila jsem z toho pro sebe i částečně pro dceru.Těžko říci,jaké by to bylo,kdyby...Měj se dobře

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:51:04
  15. avatar
    [50] Vivian [*]

    arjev: ta rohožka byla první, co mě napadlo, když jsem to četla, hlavně pokud jde o toho pseudochlapa, co není schopný nebo ochotný se zastat vlastní ženy... Ale pokud jde o to, že se staráš o tu ženskou, která se k tobě tak chovala, tak je pravda, že se v tom asi ukazuje, že jsi lepší než ona...

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:43:56
  16. avatar
    [49] arjev [*]

    Vivian: děkuji za názor,víc psát nebudu
    Ještě chybí Topaz

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:40:44
  17. avatar
    [48] Vivian [*]

    Teda neumím si představit, že by můj muž v takové situaci zasedl k jídlu a nepostavil se za mě... Co to je za lidi?
    A do erbu bych ti dala spíš ošoupanou rohožku (kterou ze sebe bůhvíproč děláš)...

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:37:31
  18. avatar
    [46] arjev [*]

    malenina: je,dlouho jsem přemýšlela o napsání a pak ještě déle jsem se rozhodovala o odeslání mailu.Kdybych se nechtěla o tchýni starat,tak to dělat nebudu.Jsme lidé a bába to nemá lehké.Nezapomínám a neodpouštím,ikdyž pomáhám.Jsem mrcha a tchýni oslovuji babičko

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:14:32
  19. avatar
    [45] malenina [*]

    arjev: ... ale je ten článek o tobě, viď

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:08:30
  20. avatar
    [44] arjev [*]

    malenina: no konečně,mučednice nejsem.Jen jsem přispěla o Božích mlýnech
    jitusha: pokud se babka změní v nemohoucí osobu,pak bohužel vše nechám na manželovi,doma s ní nezůstanu.
    Ten článek nebyl o politování mé osoby,ale pouze příspěvkem jak některé žijeme.Babce pomohu,jsem lepší než ona,ikdyž zastávám oko za oko...Malenina nepochopila.

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:03:36
  21. [43] a.... [*]

    pažout30: Jasně, ženská, která MÁ DĚTI si musí nechat od manžela i celé jeho famílie sr*t na hlavu

    superkarma: 0 14.05.2007, 13:01:33
  22. avatar
    [42] Kadla [*]

    No nevím, tchyně je kráva nebeská, to je jisté. Ale mě více zaráží ten manžel. Na svého exmanžela taky občas nadávám, ale kdyby nastala taková situace, buď by se zvednul, naložil by rodinu a jeli bychom se najít do restaurace nebo by mi dal svůj talíř (to spíš). Ale že by se v klidu najedl? To nikdy...

    superkarma: 0 14.05.2007, 12:59:42
  23. avatar
    [41] ještěrka.ehp [*]

    Teda nedokážu si představit mít vedle sebe takovou oporu (chlap se mi nezdá být vhodným slovem), která se mě nezastane proti matce, která se ke mě zachová takhle ponižujícím způsobem

    superkarma: 0 14.05.2007, 12:57:53
  24. avatar
    [40] malenina [*]

    Takže ze sebe vlastně děláš mučednici trpitelku

    superkarma: 0 14.05.2007, 12:47:40
  25. avatar
    [38] Kelly [*]

    Tak to já mám tchýni zlatou. Jednou jsme se sice škrkly, ale od té doby klid, respektujeme se a při "přestřelkách" s manželem stojí při mně. Asi to bude tím, že se s ní život vůbec nemazlil a pořádně ji semlel a je ráda, že aspoň její děti jsou šťastné. Je to fajn ženská a bezva se s ní drbe.
    Mně se také stalo, že mi dal manžel podpásovku ... nejen že se mne v jedné chvíli nezastal, byť jsem byla v právu, ale ještě si přidal polínko do ohně. Tenkrát jsem myslela, že je mezi náma konec, že s takovým člověkem nemůžu žít. Čas však vše zahojil a já si uvědomila, že je manžel chlap, s kterým stojí i přes to žít. Jen si prostě někdy nevidí do "huby".

    superkarma: 0 14.05.2007, 12:27:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [37] Gabi [*]

    pažout: neřekla bych, že je to blbost, bylo to vyvrcholení vztahů trojúhleníku arjev-manžel-manželovi rodiče. Ta představa, že mě můj muž mě po té scéně nechá sedět venku a sám se cpe (že vůbec dokáže cokoliv pozřít a sedět na zadku) a že to vidí moje dítě

    superkarma: 0 14.05.2007, 12:10:11
  2. avatar
    [35] arjev [*]

    Jaštěrička: víš jak vypadá hození hrachu na zeď?
    pažout: díky
    Meander: nečíst,zapomenout,pouze v životě najdeš vše co píšeš,máš se lepe a já ti to ze srdce přeji

    superkarma: 0 14.05.2007, 12:01:06
  3. avatar
    [33] Laura.xy [*]

    Myslím si, že tchyně se k vám chová tak, jak jí dovolíte. Já tu svoji fakt nemusím, tak se s ní vidím tak pětkrát do roka, a to bydlíme asi 500m od sebe. Jo, nebydlím v jejím domě a nečekám, že pro mě bude automaticky dělat první poslední. Každá mince má dvě strany...

    superkarma: 0 14.05.2007, 11:54:32
  4. [30] pažout [*]

    Gabi: ty myslíš, že rozumná ženská se bude rozvádět kvůli každý hovadině? Obzvlášť když má děti? Ale je fakt,že to zabolí a pamatuješ si to...A odstěhovat se? ono je to trošku složitejší, než sníst kus buřta

    superkarma: 0 14.05.2007, 11:47:41
  5. avatar
    [29] Gabi [*]

    arjev: vypadáš jako rozumná ženská, tak moc nechápu, jaktože žiješ s někým, kdo se na tebe vybod v takovýchhle situacích. Očakávala bych, že si syn svoji "maminku" spacifikuje, jak se má chovat ke své snaše anebo sebere svoji rodinu pojede domů (ale jestli jsem to dobře pochopila, žili jste všichni ve společném domě, pak tedy odstěhovat). Ale protože se toto stalo po mnoha letech manželství, asi to bylo jen pokračování předchozího ...

    superkarma: 0 14.05.2007, 11:36:03
  6. avatar
    [28] Meander [*]

    Cože? Marně hledám úvod, stať i závěr, zápletku i ponaučení, případně hepáč - a hlavně smysl.

    superkarma: 0 14.05.2007, 11:31:23
  7. avatar
    [27] Jaštěrička [*]

    arjev: Já pořád nechápu,proč jsi něco neřekla taky manželovi? Je to sice hrozná situace,ale neděláme si to často samy tím,že jsme zticha a čekáme,že NĚKDY někdo ocení,co pro druhé děláme? Tak z toho už jsem se teda vyléčila.

    superkarma: 0 14.05.2007, 11:12:15
  8. avatar
    [26] rek11 [*]

    No abych se přiznala.děje se tu něco obdobného..co se týče tchyně..veškerou komunikaci jsem vzdala a prostě tam nejezdím..vůbec.AA co se týče mé matky,tam to stojí za to.Babča na ní přepsala tři čtvrtiny baráku-máma už dostala dva baráky-jen tak pro info.No a kdo myslíš,že se o ní stará?Máma? pche to tak.Moje sestra a mě občas bere s sebou aby babča viděla pravnoučata a na velký uklid jezdíme bez dětí.Nevím jak dlouho bude toto udržitelné.Sestra je vdaná,ale ještě nemá děti.Co bude pak?nevím.a mámě je to jedno.Nechala by tam matku shnít ve špíně. Vím,že na Boží mlýny je ještě brzo-ale strašně se těším až ji semelou.

    superkarma: 0 14.05.2007, 11:05:56
  9. avatar
    [25] Verana [*]

    arjev: to je hrozna situace v "rodine", ale stejne jedno nechapu, pises, ze jsi chtela, aby ti uvarila par brambor a maso, ze jsi mela, ty uz jsi s tim predem pocitala, ze ten obed nedostanes, nebo jsi to chtela uvarit pro tvoji rodinu, nebo jsem natvrdla a nejak to nepochopila

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:38:52
  10. avatar
    [24] Žábina [*]

    opravdu jsi světice, když jí ještě pomáháš...to já bych nedokázala

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:26:24
  11. avatar
    [22] tapeta2007 [*]

    Jo, jo tohle může komentovat jenom člověk, který má zkušenost starat se o nějakou můru, která je nemohoucí. Zažívám už 10-tý rok. S mamkou se staráme o babičku. Každodenní starost - praní, uklízení,nakupování, mytí nádobí (vaří si sama)+ hygiena (v 90-ti nic moc příjemné) a za to jenom křík za špatně odvedenou práci a někdy jeden bonbón. To aby nezůstala nic dlužná.

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:22:53
  12. avatar
    [21] arjev [*]

    berulinka: manželovi rodiče měli jen jednoho kluka.Víc dětí neměli a já jsem po zkušenostech zvolila jen jedno dítě.Stydím se za to,že nemá sourozence,ale ....

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:21:49
  13. avatar
    [19] arjev [*]

    Majucha: ne,nevadilo,proč?Žvanec měl,tak co?
    Ťapina: měla jsem hovězí maso,které nechala na slunci.Chtěla jsem jen uvařit pár zemáčků.
    Děvčata,je mi do breku.
    Vyvdat hodnou tchýni,je největší výhra na světě!
    V každé rodině něco je,jen jsem nadzvedla pokličku trošku víc.Pokud se s tchýní snesete = poloviční výhra.
    K ní do bytu nechodím,nepovídám si s ní a její komunikování s druhým začíná být na pováženou.
    Pokud bych jí nevařila a podobně,považovala bych to za psychické týrání.Holky,já jsem strašně blbá.Kdo mi to napíše?

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:19:54
  14. avatar
    [18] berulinka [*]

    arjev: já si myslím, že děláš až moc, za to, jak se k tobě chovala, jěště by sis mohla nad erb dát svatozář. obdivuju tě, že se na to nevykašleš, když do tebe ještě ryje i teď a neřekneš manželovi, ať se s bratříčkem o maminku postarají, jak chtějí

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:14:00
  15. avatar
    [17] ad.astra [*]

    Ťapina: ano, není v pořádku jen tchyně, velký díl viny nese i manžel. Příklad z vlastní praxe, že se to stává i jinde: Tchyně slavila 70 let - oslava jak hrom, jídla a pití - hojné příbuzenstvo se sešlo, všichni byli pozváni - moje švagrová stála dole pod schody s naloženým talířem - chceš taky bramborový salát a řízek? a podávala mi to nahoru - to jsem fakt horko-těžko rozdývala, slušně jsem poděkovala a žvanec z "milosti?" odmítla...můj(nyní již) EXmuž se najedl, popil a ani slovem se nezeptal, jak jsem trávila celé odpoledne.

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:13:25
  16. [16] pažout [*]

    mám pocit,že je to můj příběh. když jsme přijeli s rodinou ke tchýni na víkend, dala oběd dětem, ať je nakrmím, když to snědly, už pro mě nebylo. Prý stejně držím dietu...Dovolenou koupila pro méha manžela,děti a mě nechali doma.když se vdávala švagrová, mě nepozvali na svatbu,prý se neumím chovat...Děti jako družičky jsem zase nepustila já.Ale dojde na ni,vnoučata o ni nestojí, manžel taky ne(i když na něj taky dojde, nikdy se mě nezastal..)

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:13:13
  17. avatar
    [14] arjev [*]

    Děvčata,chata byla jejich.Myslím si,že to nemá žádnou souvislost,proč bych neměla pomáhat.
    Nejsem 100%.Když mě nedávno tchýně ocenila oběd,že vařím hůř než v nemocnici/pro nemoci nemůže jít na operaci žlučníku,má vysoký tlak,špatné srdíčko/,proto méně solím,z jídla nekape tuk,vypěnila jsem,ale poradila,ať si najme pomocnici do domácnosti.Tam reptat nebude.
    Jupíí:věděla,že pojedu pracovat,maso jsem měla uvařené,potřebovala jsem jen uvařit brambory.Právě o tom píši,že lidé nejsou zlí,ale mají špatné povahové vlastnosti.Když se nechce,je to horší než když nemůžeš.Už si nemohu dovolit být vulgární,mám erb s hnědým bubákem.
    Pokud by tchýně potřebovala celodenní péči,byť bych byla nezaměstnaná,s ní doma nezůstanu.Pro manžela je to ortel.S mojí maminkou mně nepomáhal vůbec,ať si situaci vyřeší sám.Jsem přesvědčena,že dělám dost a síly si musím šetřit pro sebe.

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:10:56
  18. [13] Marie Hýblová [*]

    No i todle se může stát moje maminka byla strašně hodná,uvařila,vyprala,uklídila,ale když ji chytla rejpavá tak bych k ní nejradši nejezdila.Toji vadilo všechno protože to nebylo podle ní.A proto se snažím abych taková rejpavá ke svým dětem a vnoučatům nebyla.

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:10:52
  19. avatar
    [12] aviaki [*]

    Takové věci se dějí - lidé jsou různí. Znám to z vlastní zkušenosti. Moje exskorotchyně (to je hrozný slovo - skoro jako ona , když jsme tam přijeli na návštěvu s pravidelně ptala "Láďo, dáš si kafe?" a pak bývalý přítel teprve tlumočil dotaz na mě. Snášela jsem to několi let, protože jsem nechtěla dělat zle, bývalý přítel se mě nikdy nezastal a když jsem potom doma o tom hovořila, tak jsem byla zbytečně přecitlivělá . Pak už jsem tam jezdila jen na ty nejdůležitější rodinné sešlosti a to jsem vždy seděla v koutku a nemluvila se mnou ani židle. (a to jsem jinak společenská a "v kolektivu oblíbená" )

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:09:10
  20. [11] a.... [*]

    To fakt existuje??? Jak je možný, že k tomu nic neřekl tvůj manžel, to nechápu.
    Jééžiš já mám tak hodnou "skorotchyni". Tak já jí teda v létě budu hlídat toho jejího psa, když mi minule naznačovala, že by to potřebovala. Přesvědčily jste mě, že bych to pro ni opravdu měla udělat

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:08:10
  21. [10] markousek [*]

    jojo,i já vím že boží mlýny melou pomalu ale jitě.Akorát by to chtělo občas těm lidem připomenout,aby to nebylo bohužel jen konstatování

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:04:42
  22. avatar
    [9] Ťapina [*]

    Co to je za rodinu, ve které se v poklidu zasedne ke stolu a nikomu není divné, že jeden člověk nemá co jíst? Tam není v nepořádku jenom tchyně

    superkarma: 0 14.05.2007, 10:01:48
  23. avatar
    [8] sweety77 [*]

    To je děs, ale bohužel takové věci se dějí

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:59:08
  24. avatar
    [7] Jupíí [*]

    To snad není pravda, takhle šílená tchyně, Vařit jen pro 4. Vůbec to nechápu. Ty jsi snad měla zůstat doma, že s tebou nepočítala ?

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:53:28
  25. avatar
    [6] Dášule [*]

    Snad všechno bych překousla, ale to, že manžel se šel najíst, když viděl, co jeho matička provedla, bych neustála. Ta chata už byla vaše nebo jejich? Nedovedu si představit, že by naši něco takového provedli manžovi, ale vím, že bych jim ty brambory nechala, vzala rodinu a odjela.

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:44:44
  26. avatar
    [5] Odemětobě [*]

    Při každé příležitosti bych bábě připomněla ošklíbání nad tvojí ležící babičkou a k uvařenému jídlu bych přiložila písemné přání:nechť se ti to v hubě v hovno obrátí.To jsem dneska ale hnusná,co?

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:39:43
  27. avatar
    [4] ad.astra [*]

    Ano, je to síla, takové jednání, znám z vlastního života s teď už EXtchyní. Ten erb jste vymyslela skvěle, měla by jste se z něj poučit a i to vaření, praní, žehlení přenechat svému muži, za to, že se Vás neuměl zastat.

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:38:34
  28. avatar
    [3] Beruška1 [*]

    Tedy se divím, že jí vůbec vaříš a pereš. Ať si poradí sama, když to uměla vždycky.

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:36:59
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Klobouk dolů, Věruš! Toto dokáže jen ryzí charakter. I tobě to Boží mlýny spočítají, ale určitě jinak

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:36:42
  30. avatar
    [1] arjev [*]

    Evo,do světice mám hodně daleko.Říkám tomu svatá trpělivost.Na každého dojde.

    superkarma: 0 14.05.2007, 09:35:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme