Vztahy

Tchýně sobec!

Když byly mé dcerce čtyři roky, nastalo období, kdy marodila pořád. Chřipka, angína, nachlazení – vše se pravidelně opakovalo týden co týden.

 

Já tenkrát nastoupila do nové práce, která pro mne byla nejen velmi důležitá z finančního hlediska, ale byla to zároveň práce, která mě moc bavila.

Když Jitka onemocněla už potřetí za sebou, bylo mi trapné opět volat šéfovi, že mám paragraf. A přiznám se, měla jsem i trochu obavy z toho, že ta věčná pracovní absence vrhne na mě špatné světlo.... Konečně, byla jsem ve firmě úplným nováčkem a říká se, že první dojem je ten nejdůležitější.

 

Takže jsem večer, kdy měla Jitka opět teploty, zvedla telefon a zavolala tchyni s prosbou, zda by mi malou mohla pohlídat.

No... nepřeji vám slyšet ten vodopád výmluv, co z ní padal! Zkrátka a dobře, tchyně mi pořádnou oklikou řekla, že vnučku hlídat nebude.

 

A tak jsem opět skončila na paragrafu já.

Manžel, který neustále cestuje, doma zůstat nemohl, byť by chtěl sebevíc a naše babička nemá zájem se o malou postarat – tohle jsem řekla šéfovi, když jsem mu předkládala další paragraf.

 

Neřekl sice ani slovo, ale já měla hrozně špatný pocit. Proto jsem ještě to odpoledne opět volala tchyni a doslova žebrala a škemrala, aby mi malou pohlídala.
Vždyť je v důchodu a bylo by to jen na dopoledne!

Ale kdepak. Ani tentokrát jsem neuspěla.

 

Tchyně šla raději s kamarádkou do cukrárny, než by strávila dopoledne se svojí vnučkou.

 

Za měsíc – kdy jsem měla ještě další dva paragrafy – mi šéf řekl, že bohužel, ale musí se mnou rozloučit. Prý není s mojí prací spokojený....

 

Kolegyně mi však řekly, že slyšely, jak se baví s majitelem firmy o tom, že mám stále nemocné dítě. Majitel prý doslova řekl: Takovou tu nepotřebujeme....

 

Takže, milá tchyně, já ti opravdu moc děkuji!!!!!!!!!

 

 

Za email děkujeme!!!
Máte také svůj příběh k dnešnímu tématu Děti a jejich nemoci?


Podělte se a napište ho na adresu
redakce@zena-in.cz a my ho otiskneme v odpoledních hodinách.

 

   
15.03.2005 - Láska a vztahy - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [143] *Kotě* [*]

    ad.astra: bývalou bys nepožádala a současnou jo? Vždyť je furt babička, ne?

    superkarma: 0 20.03.2005, 13:57:17
  2. avatar
    [142] Šmudlík [*]

    Léthé: tvůj názor je darda! Tak takovouhle tchýni bych nechtěla! Je to pěkná svině , když nepohlídá malou nemocnou holčičku!!!

    A že nemá čas a dojde si raději do cukrárny? Tak to je podle mě sobec sobeckej.

    Nikdo po ní nechce, aby hlídala, když to není nutné, ale v takovémhle případě? PŘÁLA BYCH JÍ, ABY ONA BYLA SAMA NEMOCNÁ a poznala co to je, když jí dcera odmítne pomoct!

    superkarma: 0 18.03.2005, 08:02:44
  3. avatar
    [141] ad.astra [*]

    Vivian: tak to já bych tě jako tchyni taky nebrala. Máš skvělé předsevzetí, že jaký si to uděláš, takový to máš, takže zcela jasně myslíš především na sebe, ale rodina jsou i ti okolo tebe. Sice ještě děti nemáš, ale až je budeš mít, může s tebou osud tak zamávat, že se může stát cokoliv a potom budeš potřebovat sama podat pomocnou ruku, třeba ve stejném případě, jako Míša, takže mohlo by platit i pořekadlo, že jak se do lesa volá, tak se z něj i ozývá Nebo by se ti taky mohlo stát, že místo toho, aby sis užívala vnoučat, budeš kňourat nad blbým kafem s kámoškama z domova důchodců v cukrárně
    Suzanne: tak mě by taky ani ve snu nenapadlo požadovat bývalou tchyni o pomoc, ale dokud je to rodina, tak si myslím, že je správné si pomáhat. Ale holt už je to asi tou dobou, každý hrabe na vlastním písečku a nekouká, co se děje kolem. A většinou zle reagují lidé, kterým se něco špatného stalo.

    superkarma: 0 16.03.2005, 22:17:56
  4. avatar
    [138] Avilka [*]

    Máme právno niekoho o niečo požiadať, ale ten druhý má rovnako právo povedať NIE a k tomu s úsmevom.
    Inými slovami, mali by sme byť pripravení aj na alternatívu odmietnutia a nebrať ju osobne a urážlivo.

    Zarazilo ma, že tá malá je imrvére chorá a opakuje sa chrípka, angína..a to 2x do mesiaca a Míša to rieši OČRkou a snahou šupnúť malú k babke miesto poriadneho lekárskeho vyšetrenia a liečenia.

    superkarma: 0 16.03.2005, 08:06:51
  5. avatar
    [137] Léthé [*]

    milá tchýně si to dítě nepořídila tak co tu bulíš? Sobec si ty...ty bys chtěla mít prostě všechno. Práci, dítě, tchýni u kindrharanta...holt, musíš si vybrat .
    Hlídat není povinnost, hlídat vnouče je dobrá vůle a když tě tak čtu, tobě bych nehlídala ani hodinu .

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:42:17
  6. avatar
    [136] Lotka [*]

    *Kotě*: no i kdyby automaticky spoléhala na tchyni, tak stejně si o ní každý pomyslí své, když z ní vyleze věta typu :
    A tak jsem opět skončila na paragrafu já.

    Manžel, který neustále cestuje, doma zůstat nemohl, byť by chtěl sebevíc a naše babička nemá zájem se o malou postarat – tohle jsem řekla šéfovi, když jsem mu předkládala další paragraf.
    A nebo ještě horší varianta - Takže, milá tchyně, já ti opravdu moc děkuji!!!!!!!!!

    To nevím, jak tohle chce obhájit

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:33:07
  7. avatar
    [135] Suzanne [*]

    ad.astra: já jsem záště plná To víš, že jo, protože já jsem si jako matka samoživitelka našla hlídací slečnu, kterou syn miloval, a nikdy jsem nemusela být závislá na tchyni. Já se totiž radši zařídím podle svého, protože pak si zase nemusím stěžovat na to, že mi tchyně do všeho kecá Rozhoduju sama o sobě, jsem dospělá. A i když mi tchyně nehlídala a je bývalá, tak jsem za ní ráda zašla do nemocnice, když tam byla, a přinesla jsem jí vše, co potřebovala. Jaký si to uděláš...,jak říká Vivian, podepisuju to

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:31:01
  8. avatar
    [134] Lotka [*]

    femme: no divím se, že to řeší s tchýní ona a ne syn, co je na tom špatného?

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:30:18
  9. avatar
    [133] Suzanne [*]

    Vivian: na tom něco je

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:27:46
  10. avatar
    [132] *Kotě* [*]

    hanika: profesionálové mohou vždycky od toho jsou profesionálové co kdyby Míša žádnou babičku neměla? taky by si to musela nějak zařídit. Takhle automaticky spoléhala na ni a holt to nevyšlo.

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:25:31
  11. avatar
    [131] femme [*]

    Lotka: a proč by manžel měl řešit svou matku? spíš by si to měli vyřešit oni dva, je to snad jejich dítě, jestli se nepletu!!!

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:24:22
  12. avatar
    [130] femme [*]

    tohle se mi snad jen zdá koho je to dítě? snad tchýně?? Míša by si měla uvědomit, že tchýně už nějaké to dítě vychovala a teď má právo na svůj klid a když bude chtít hlídat, tak se určitě ozve

    superkarma: 0 15.03.2005, 23:21:28
  13. avatar
    [129] Vivian [*]

    já bych vás některý teda fakt chtěla mít za snachy ... nesměla bych si asi ani domluvit blbý kafe s kámoškou, protože co kdybyste náhodou potřebovaly, abych naklusala okamžitě hlídat? - a kdybych si nedejbože dovolila něco namítnout, psaly byste na ženu-in nenávistné články o sobcích

    superkarma: 0 15.03.2005, 22:22:28
  14. avatar
    [128] Zuzyk [*]

    Já jsem naštěstí měla zaměstnání, ve kterým jsem mohla přijít odpoledne a svoji práci si udělat. A odpoledne hlídal manžel. Nikdy mi nehlídala ani jedna babička, vždycky jsme si museli pomoct sami a naštěstí to vždycky šlo.

    superkarma: 0 15.03.2005, 21:35:12
  15. avatar
    [127] Májík [*]

    Zaplať bůh za mojí tchýni. Stalo se mi něco podobného. Nastoupila jsem po MD do práce a za tři dny syn onemocněl a táhlo se to 3 týdny, prostě se z toho nemohl vyhrabat. Naštěstí mám jak chápajícího manžela , tak tchýni, takže jsem z těch třech týdnů byla doma jenom první tři dny, kdy to bylo nejhorší. Manžel i tchyně dělali na směny, takže si malého prohazovali. Dokonce si tchyně v práci klidně vyměnila směnu, když byl manžel v práci. A vím, že to udělala bez jakéhokoliv naléhání z naší strany.A musím říct, že s velikou radostí hlídá našeho mladého do dneška a to už je to puberťák. Paragraf si na něj dávno neberu, už je dost velký, aby zůstal sám doma, ale tchyně si ho vždycky, když mu náhodou něco je a nejde do školy, vezme k sobě. A musím říct, že za celou dobu jeho dětských nemocí jsem s ním byla doma 2x. Takže ještě jednou , moje zlatá tchyně, moc ti děkuji

    superkarma: 0 15.03.2005, 21:28:19
  16. avatar
    [125] ad.astra [*]

    Mluví z vás akorát zášť, protože vám taky nikdo nepohlídal, myslím si, že samy taky nebudete svoje vnoučata hlídat, ale neuvědomujete si, že svou zlobu a mstu obracíte jiným směrem.

    superkarma: 0 15.03.2005, 21:06:38
  17. avatar
    [124] hanika [*]

    *Kotě*: chtěla bych tě vidět kdybys nutě potřebovala pohlídat a nemohl by nikdo kromě tchýně a ta by ti řekla,že ani náhodou,protože jde někam na kafe

    superkarma: 0 15.03.2005, 21:05:36
  18. avatar
    [123] sara.l [*]

    mě děti nehlídala ani vlastní mamka..natož někdo jiný..to není povinnost a někdo na malé děti prostě není..takový je život..musela jsem s dětma zůstat doma..sama...bez muže....a zvládáme to i bez cizí pomoci..tak se holka vzpamatuj a užívej si mateřství...

    superkarma: 0 15.03.2005, 20:27:34
  19. avatar
    [122] *Kotě* [*]

    hanika: proč by měla tchýně být tak odvázaná z tvých dětí, že ti je bude hlídat kdykoli, když zavoláš? Kdyby tu schůzku měla týdny domluvenou, tak ji kvůli tobě má mýrnix týrnix zrušit? Tchýně není hlídací agentura, nemusí mít neustále pohotovost, aby ti mohla hlídat.

    superkarma: 0 15.03.2005, 20:10:40
  20. avatar
    [120] hanika [*]

    Lotka: já pochopím,že mi tchýně nepohlídá malou když musí něco vyřídit nebo podobně,ale nepochopím že si jde radši sednout do cukrárny Jenže kdoví jak to je,já vím jak to mám doma a to mi stačí

    superkarma: 0 15.03.2005, 19:58:40
  21. avatar
    [119] Lotka [*]

    hanika: a víš to tak jistě, že to pro ni nebylo důležité? Jasně, že nám tady nebude Míša psát, že tchýně měla důležitou schůzku

    superkarma: 0 15.03.2005, 19:45:29
  22. avatar
    [118] hanika [*]

    *Kotě*: on je rozdíl v tom když má ta dotyčná tchýně opravdu něco důležitého a nebo jestli jde opravdu jen do cukrárny s kamarádkou.Myslím si,že v jistém případě by jí mohla být přednější,takže Míšin vztek chápu.Díky za mojí tchýni,která je sice taky doma,ale když potřebujeme tak malou pohlídá.

    superkarma: 0 15.03.2005, 19:33:06
  23. avatar
    [117] Jaštěrička [*]

    Rikina : Naprostý souhlas. Ony děvčata změní názor,až budou ve věku babiček...a po letech si oddychnou od piplání svých vlastních dětí a budou chtít taky trochu dejchat a normálně žít.A v důchodu na to budou mít konečně trochu času.Mě vživot ěnenapadlos tímhel obtěžovat ani vlastní rodiče,pokud se sami nenabídli a že to bylo sakra málokdy.Ale řešila jsem to studentkou na hlídání - protože mi to vyšlo levněji než být doma nebo přijít o práci a běžela mi praxe.

    superkarma: 0 15.03.2005, 18:55:44
  24. avatar
    [116] Lotka [*]

    Konikolec: jednou by ji to třeba nezabilo, ale mě z článku vyplývá, že jednou by to nepomohlo, když byla malá nemocná pořád. Jednou by ten vyhazov přišel - a nemyslím, že by to bylo kvůli marodění. Na to jsou snad nějaké paragrafy, ne? Nikdo nemůže jen tak někoho vyhodit A copak tatínek? O tom tady moc řečí není? Proč on neřeší svou matku?

    superkarma: 0 15.03.2005, 17:53:47
  25. avatar
    [115] lucis [*]

    Tedy, zatím děti nemám, ale mamina je daleko 300 a tchyne 150 km - jak ja si asi poradim Holt to budu muset zvladnout bez nich.

    superkarma: 0 15.03.2005, 17:49:57
  26. avatar
    [112] Pentlička [*]

    Něco podobného co Míše se stalo mně, ale nedávám vinu ani tchýni ani našim ani sobě ani dětem - je to prostě osud. Měla jsme dvě děti a obě byly neustále nemocné - ve školce nikdy nevydržely přes středu - v pondělí nastoupily a v úterý věčer už byly nemocné - rýma, teplota, kašel. A furt dokola. Naši a tchánovci vydrželi hlídat jeden měsíc, pak toho měli po krk a nastoupila jsem já. A bylo vymalováno, o práci jsem přišla - kdo by taky chtěl pracivnici, co je v práci tři dny v měsíci, že jo? A na rodičích jsem to nemohla nechat, nehledě na to, že děti taky těma nocma trpěly, když nebyly v dětském kolektivu, tak byly jakž takž zdravé. No tak jsem zůstala doma 7 let a pak si našla práci, která není ani lukrativní, ani mě vůbec nebavila, ale občasný paragraf tam nikomu nevadil. Sice mi to bylo líto, ale jak říkám, beru to jako že se nedalo nic dělat - prostě osud.

    superkarma: 0 15.03.2005, 17:25:02
  27. avatar
    [108] Wiki [*]

    Rikinka 57: Nemyslim si, ze by pred nastupem do prace vedela, ze to dite zrovna v tu chvili onemocni :) A taky te holcicce uz byly 4, tzn. zadny narok byt na materske s aspon nejakym prispevkem a pro tu rodinu uz mohlo byt neunosne zit dal z jedineho platu. Kdyby babicka dite treba tyden, nebo i 14 dni pohlidala, Misa by si pravdepodobne udrzela zamestnani a pak by byl mensi problem nejak se se zamestnavatelem domluvit. Ale kdo by se domlouval se zenskou ve zkusebce, proc delat kompromisy, kdyz by si mohl zamestnavatel najit nekoho mene "problemoveho"? Nebo pak treba mohli najit onu pani na hlidani, na kterou uz by po tom mesici v praci (po prvni vyplate) byly i penize ;) A myslim ze vis, jaky je problem najit praci, kdyz ma zenska prcka(y). Takze si myslim, ze babicka se mohla premoct a dite pohlidat. Samozrejme ji nikdo nutit nemuze, ale trochu ochoty a obetavosti k vlastni rodine by to prece jen chtelo (pokud to ovsem nekdo nezneuziva a nechce pomoc porad aby sam mohl lenosit) :))

    superkarma: 0 15.03.2005, 16:58:43
  28. avatar
    [104] ad.astra [*]

    Jane11: naprostý souhlas
    Jinak těm, co odsuzujou Míšu, tak když mrknu, některé děti nemáte, tak nevíte, co to obnáší, uvědomělé názory dokáže říct každý, ale když přijde na věc a byly by jste v situaci Míši, tak budete reagovat stejně. Myslím si, že Míša je normální máma, která chce pro rodinu přivydělat nějakou kačku na přilepšenou, asi to potřebují a určitě nepatří mezi vyšší vrstvu, která si i div na utření zadku nenajme pomocnou sílu.
    Moc by mě teda zajímalo konkrétní řešení téhle situace, peníze potřebujete, proto taky jdete do práce, nemáte na rozhazování, takže nějakou holku na hlídání si nemůže taky dovolit, vlastní maminka ještě zaměstnaná, takže taky nepřichází v úvahu a tchyně, relativně čilá, v důchodu...no jo, ještě mi ted můžete říct, že si to dítě neměla pořizovat, že? Mimochodem, rodina není jen táta a máma, ale i babičky a dědové, jinak by přeci nebyly případy u soudu, kdy se babičky dožadují občasných schůzek s vnoučaty, a světe div se, dokonce to mají u soudu vyhrané, protože rodina, to jsou i prarodiče. A v každé slušné rodině si navzájem pomáhají, jednou já tobě, podruhý ty mě a je fajn, ale když jsou na sebe jak psi, tak se potom už ničemu nedivím.

    superkarma: 0 15.03.2005, 16:50:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [103] *Kotě* [*]

    Souhlasím s Vivian, Gabi (33) a dalšími. Taky budeme mít mimčo a od žádné jeho babičky neočekávám, že mi ho budou na povel hlídat. Není to jejich povinnost a nemusí dokonce ani zrovna mít něco neodkladného, aby měly právo to odmítnout.

    Pokud Míše na práci opravdu tolik záleželo a pokud to byla práce dobře placená, tak opravdu nepochopím, proč nemohla třeba na dopolední hlídání využít služeb profesionální hlídací agentury. Tak bych to místo fňukání, že mi tchýně nemůže pomoci, a následného vyhazovu z práce, udělala já.

    superkarma: 0 15.03.2005, 16:49:53
  2. avatar
    [98] Simba [*]

    Už "..naše babička nemá zájem se o malou postarat – tohle jsem řekla šéfovi, když jsem mu předkládala další paragraf"

    superkarma: 0 15.03.2005, 16:06:36
  3. [96] Rikina [*]

    Jane11:

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:46:36
  4. avatar
    [95] Suzanne [*]

    Jane11:

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:43:02
  5. avatar
    [93] Simba [*]

    Jane11: No, myslím, že tchyně nemá za zaměstnanost či nezaměstnanost snachy zodpovědnost, stejně tak ji nemá za finanční situaci rodiny svého syna. A jak už tu bylo řečeno, jsou snad i jiné osoby na hlídání, ne? Do práce jsem nastoupila, když měla malá 3,5 roku a zvládnout se to dá i bez obou babiček na hlídání.

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:38:58
  6. avatar
    [92] Suzanne [*]

    Konikolec: viz Rikina. Nemůže svalovat vinu na druhé. Opakuju, musí se prostě zařídit jinak. Když jsem já chtěla dělat kariéru a syn byl nemocný, musela jsem se taky zařídit jinak. Lze to. A to svalování viny na tchyni mi přijde...velmi nezralé. nic víc.

    Jane11: 88: řekla jsem něco takového???

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:37:37
  7. [91] Rikina [*]

    Jane11: autorka má prostě smůlu, že její dítě chytne každou nemoc, a nevydrží ve školce. Ale jednou je to její dítě, tak se o něj má postarat, a ne tuhle starost delegovat na jiné. A pokud si včas neuvědomila, že s dítětem jsou taky starosti, a že je bude muset řešit, má smůlu dvojnásobnou, a nezbývá jí, než se s tím rychle vyrovnat, protože čím větší dítě, tím více starostí a problémů s ním bude mít. S nemocným dítětem má být snad především matka, a mělo by jí to být přednější, než jakékoli lukrativní zaměstnání.

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:34:01
  8. avatar
    [89] Vivian [*]

    Jane11: já a meringue to slyším prvně
    myslela jsem ten ráj

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:31:32
  9. avatar
    [87] Suzanne [*]

    Konikolec: pisatelka asi automaticky neočekává. Mě osobně velmi nadzvedlo to, že svoje trable jednoznačně svalila na svoji tchyni, resp. na její nehlídání.

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:29:36
  10. [86] Sasa [*]

    Souhlas s Rikinou se vším všudy a klidně mi vynadejte!

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:29:35
  11. avatar
    [85] Suzanne [*]

    Jane11: 82: nemůžu si pomoct, ale mně to tak nepřijde. Nešťastná nezaměstnaná žena se nevyrábí tím, že jí tchyně nechce pohlídat. To děvče se prostě musí zařídit jinak, jestliže je tchyně taková jaká je.

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:28:03
  12. avatar
    [81] Vivian [*]

    Jane11: taky si myslím

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:17:03
  13. avatar
    [80] Simba [*]

    Konikolec: nejsem ještě babi, ale automaticky asi ne :))

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:12:37
  14. avatar
    [78] Simba [*]

    Jane11: Tchyně neznamená automaticky chůva zdarma. Možná to autorku překvapí, ale tchyně má svůj život a jak tráví svůj čas záleží čistě na ní. Jak píšeš, rodina pomůže. V tomto případě bych to viděla na pomoc manžela. Možná jí svým chováním chce tchyně pomoci, aby se z autorky stala samostatná osobnost schopná vyřešit problémy sama.

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:08:30
  15. [77] Rikina [*]

    Konikolec 73: jak kdy :-)

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:07:19
  16. avatar
    [76] Suzanne [*]

    Konikolec: nemám pocit, že Míše nadávám, ale odpovím. Pokud bych mohla, zřejmě bych pohlídala. Ale sama se na to zásadně nespoléhám. A to jsem 8 let žila sama s dítětem (od jeho 1,5roku ,naši 200 km daleko, rozvedená tchyně za bukem, ale tu jsem požádala skutečně jen jednou v životě).

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:06:46
  17. avatar
    [75] Žábina [*]

    No dcerce byly 4 roky když začala marodit, tak asi jí skončila rodičovská dovolená, ne...tak musela jít do práce, co jako měla dělat?

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:06:05
  18. avatar
    [74] Lotka [*]

    Konikolec: jak to máme vědět, když nejsme babičky?

    superkarma: 0 15.03.2005, 15:05:15
  19. avatar
    [72] Vivian [*]

    Fiona: to já chápu, ale být doma s tím dítětem by měla jeho máma, ne? Jak to dělají zaměstnané ženy, které nemají hlídací babičky?
    Já si myslím to, co Suzanne... Jediný, kdo má povinnost postarat se o dítě, jsou jeho rodiče, máma a táta. Pokud jim s tím ostatní členové širší rodiny pomůžou, je to jen otázka jejich dobré vůle a ochoty (a možnosti) pomoci, nelze si to na nikom vynucovat ani automaticky očekávat, že budou kdykoli k dispozici, a pak se vztekat a nadávat, že to jsou sobci, když nepřiběhnou na zavolání... Toť můj názor.

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:53:46
  20. avatar
    [71] Vivian [*]

    (jé, já spletla jméno, napsala jsem Jitka místo Míša )

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:39:00
  21. avatar
    [70] Lotka [*]

    Tchýně může za všechno, chudák Míša. Tchýně může i za to, že se dítě narodilo? Míšo, Míšo, nechceš přestat svádět své nezdary na tchýni? Existuje spousta dalších řešení - co tvá matka? Co třeba hlídání? Myslíš, že každá z nás má k dispozici tchýni? Ten článek mě teda trošku nadzvedl.

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:31:57
  22. avatar
    [69] Suzanne [*]

    Šmarjápano Milá Míšo, tvoje tchyně asi nebude zrovna hlídací babička, možná není ani lidumil a děkovat fakt nemáš zač. Ale svalovat na ni vinu za ztrátu práce, to je na přesdržku!!! Je to tvoje dítě. Jedině vy s manželem máte povinnost se postarat, u tchyně je to pouze dobrá vůle a dohoda (teď nekomentuju to, že evidentně chybí). Ale najměte si chůvu, hlídací slečnu na pár dní, jste dospělí lidé, kteří se starají o svoje dítě. A nemel kraviny

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:31:11
  23. [67] Rikina [*]

    Manx 64: ono to není úplně jasné, jestli dřív nastoupila do práce, nebo dřív začalo být dítě nemocné, může to být tak i tak. Ale přece když zjistím, že tedy mám dítě, které je v kuse nemocné a nevydrží mi ve školce ani týden, nebudu to házet na tchýni, ale přehodnotím, jestli skutečně musím do té práce chodit. Samoživitelka není, to tam bylo řečeno.

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:26:32
  24. [66] Rikina [*]

    Lhasa 59: aha, no jo, máš pravdu, opravdu jsem použila slovo "povinnost" - a to jsem neměla dělat. Vždycky se ozve někdo, kdo je na to slovo alergický...

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:17:55
  25. avatar
    [65] alko [*]

    Nejsem...

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:17:30
  26. avatar
    [62] alko [*]

    Nejsme pro, aby hlídání byla samozřejmost, ale MUSÍME SI POMÁHAT!!! Tahle tchýně by neměla být překvapená až jí někdo odmítne pomoc - třeba v nemoci.

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:16:23
  27. avatar
    [61] Vivian [*]

    Já nevím... příběh vypadá strašně černobíle, všechno je podáno jednoduše a jasně - "snacha je chudinka, tchyně je svině", ale kdo ví, jak je to doopravdy. Co my víme... Mně by třeba opravdu zajímalo, jak by tentýž 'příběh' podala tchyně. Jak by vylíčila své vztahy se snachou, jak by mluvila o Jitce, jaké důvody má pro to, že malou nechce/nemůže hlídat...
    A jak by to Jitka dělala, kdyby tchyně bydlela daleko? Jak to řeší zaměstnané ženy, které nikoho na hlídání zdarma nemají?
    A pak, i ta tchyně má snad přece právo na vlastní život. A pokud prostě hlídat nechce nebo nemůže, tak i kdyby se snacha na hlavu stavěla, je to její volba a má na to právo, myslet si snacha může co chce, ale hlídání se holt musí řešit jinak.
    A taky bych se asi zaměřila na řešení problému té malé - není přece normální, že je týden co týden nemocná. To Jitka čekala, že tchyně bude vždy, když malá onemocní, automaticky k dispozici?

    Nikoho nesoudím, jen si myslím, že asi není všechno tak, jak se zdá...

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:13:30
  28. avatar
    [59] Lhasa [*]

    Rikina: Napsala. Hned ve svojí první reakci.

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:07:08
  29. avatar
    [58] Margarita [*]

    Rikina: přednost penězům před dcerou? , to je směšné, připadá mi, že fakt čtu jiný článek, než ty

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:05:50
  30. [57] Rikina [*]

    Wiki 51: otočme to - musí člověk nutně nastupovat do nového zaměstnání, když ví, že má doma nemocné dítě, a že to bude přinášet problémy ?

    superkarma: 0 15.03.2005, 14:05:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme