Vztahy

Táta nás nechce...

Dnes třicetiletá Hanka se seznámila s Karlem  na grilování u jejich společného kamaráda. „Líbil se mi, měla jsem za sebou dlouholetý vztah, který skončil rozchodem, nějakou dobu jsem byla sama. Bylo léto a já jsem toužila po nějaké i třeba krátké romanci,“ dodává  pohledná hnědovláska. Z  flirtu se ale vyvinul  téměř dvouletý vztah. Jezdili spolu na dovolené, trávili víkendy, chodili na večeře i nákupy. Na tom by nebylo nic zvláštního, až na maličkost - Karel byl ženatý… „Netajil se s tím, říkal, že je se svou ženou  spokojený a rozumí si. Dokonce jsem ji  viděla, je úplně jiný typ než já. Nebyla jsem z  toho šťastná, ale zamilovala jsem se do něj, takže jsem to zpočátku neřešila,“ tvrdí Hanka. 

 

Několikrát se zkoušeli rozejít, ale vždycky k sobě znovu našli cestu. Karel se nicméně rozvést nechtěl. Prý by to pro něj bylo velmi komplikované, se ženou má společný byt, dům a nehodlá se při rozvodu nechat oškubat. Hanka na něj ani  moc netlačila. „Měla jsem hodně práce, takže mi zpočátku náš víkendový vztah vyhovoval. Chtěla jsem s ním být aspoň občas, byla jsem vděčná i za to málo, kdy si na mě vyšetřil čas,“ doplňuje.

 

Pak se ale celá situace vyhrotila. Hanka zjistila, že je těhotná. „Chránili jsme se, ale i přesto jsem otěhotněla. Těšila jsem se, až to Karlovi řeknu, pozvala jsem ho na večeři do drahé restaurace. Ale pak z toho byl jeden z nejhorších večerů v mém životě,“ vypráví Hanka. Karla zpráva o jejím těhotenství naprosto vyvedla z rovnováhy. Obvinil Hanku, že ho chce zničit. Její těhotenství se změnilo v hrůznou noční můru, v prvních měsících jí Karel denně telefonoval a snažil se jí donutit, aby šla na potrat. Za neuvážené považovali její jednání i  vlastní rodiče, ovšem na Hančině odhodlání přivést na svět dítě se nic nezměnilo.

 

K už tak složitému příběhu se přidaly ještě zdravotní komplikace a po jedné schůzce s Karlem musela Hanka zůstat v nemocnici. „V tu chvíli jsem měla pocit, že trochu ubral. Jakoby mu došlo, že to není jen nějaký můj rozmar, že těhotenství je od ženský oběť. Skoro jsem začala doufat v dobrý konec, chodil za mnou, normálně jsme se vídali, ale byla to marná naděje,“ říká Hanka. Křehké příměří rozmetala Hančina otázka, zda se bude Karel podílet na financování dítěte. Rezolutně to odmítl – je to prý Hančina věc a on si nepřeje být do toho vůbec zatahován. Hanka se psychicky zhroutila.

 

Nakonec porodila už ve třicátém týdnu těhotenství – malý Honzík vážil jen 1 100 gramů. „Vyčítám si, že jsem se vlastně celé těhotenství nervovala. Když jsem Honzíka poprvé viděla, plakala jsem. Byl to drobek a do kulíšku, co mu půjčily sestřičky, by se vešel  celý. Měl problémy s dýcháním, a ani teď ještě nevím, jestli bude úplně v pořádku, “ dodává smutně Hanka. Karel na narození svého dosud jediného dítěte reagoval stručně – nechce být uveden do rodného listu a nepřeje si být s Honzíkem jakkoli spojován, finančně je podporovat také nehodlá. Na otázku co dál, Hanka říká: „Pro mě je v tuhle chvíli asi nejdůležitější, aby byl Honzík v pořádku, ostatní věci budu řešit potom. Nicméně to vypadá, že se budu muset s Karlem soudit, protože on o nás zřejmě opravdu nestojí a dohoda s ním není možná. “

 

Hančina slova potvrzuje i doc. JUDr. Senta Radvanová z Katedry občanského práva  Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze: „Když  se rodiče  nedohodnou a otec nechce uznat dítě za vlastní, měla by matka podat žalobu o určení otcovství. Po zahájení řízení bude soud zkoumat, zda žalovaný muž měl s matkou v době kritické - kulantně řečeno - poměr.“

 

Otcovství  může soud určit, pokud muž neprokáže, že existují okolnosti, které jej jako otce vylučují. To se může stát třeba tak, že je provedena zkouška DNA. Nebo žalovaný může prokázat, že děti mít nemůže. Soud pak nařídí přezkoumání tohoto faktu znalcem, kterého sám určí.  Pokud by Hanka nechtěla podat  žalobu  o určení otcovství hned, nic tím neztratí. Zažalovat otce může klidně, až bude Honzík dospělý. Zároveň by měla podat i žalobu o výživné. Co se týče jeho výše,  rozhodují výdělečné i  majetkové poměry obou rodičů a odůvodněné potřeby dítěte. Pokud se skutečně prokáže Karlovo otcovství, bude Karel nucen  podle zákona o rodině povinen Hance platit navíc ještě její výživné, a to po dobu dvou let.

 

Také by podle zákona měl  povinnost přispět  na úhradu nákladů spojených s jejím těhotenstvím a slehnutím. „To slehnutí je třeba chápat v širším slova smyslu. Pro představu: matka například porodí už třeba v pátém měsíci, lékaři to ovšem nemusí uznat jako porod a pak by vlastně neměla nárok na nic – tyto případy právě řeší ten archaický termín – slehnutí,“  doplňuje docentka Radvanová. Podobné případy se nijak neupřednostňují, takže záleží už jen na konkrétním soudu, jak rychle Hančin komplikovaný případ vyřeší.

 

   
31.03.2005 - Láska a vztahy - autor: Eva Rajlichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [146] Meander [*]

    Nyotaimori: Jojo, nejsme holt nic jiného než chovné samice ve státem navrženém chovném programu

    superkarma: 0 02.04.2005, 20:43:24
  2. avatar
    [144] *Kotě* [*]

    Manx: Já jsem brala HA nepřetržitě 8 let, neměla jsem žádné problémy ani vedlejší účinky, mnohokrát jsem zapomněla třeba jednu pilulku vzít nebo se spletla o den (jsem lempl od přírody ), nikdy se vůbec nic nestalo, po vysazení se mi okamžitě obnovil zcela pravidelný cyklus a sedmý měsíc jsem otěhotněla.

    To jsem jen chtěla ilustrovat, že ne každá žena má s HA problémy

    superkarma: 0 02.04.2005, 02:26:07
  3. avatar
    [136] *Kotě* [*]

    "Chránili jsme se, ale i přesto jsem otěhotněla. Těšila jsem se, až to Karlovi řeknu, pozvala jsem ho na večeři do drahé restaurace. Ale pak z toho byl jeden z nejhorších večerů v mém životě"

    Pane Bože, do čehos to duši dal?

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:46:23
  4. avatar
    [134] medved [*]

    Fiona: 7kraska: asi jsem necita, ale me rozdil mezi zivousem a gumousem prijde tak marginalni, ze bych proste v pripade, kdy dite opravdu nechci, kvuli tomu drobnemu rozdilu neriskovala

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:36:13
  5. [133] 7kraska [*]

    Dodatek - myslim zivous az do konce, to je fakt nejhezci. Ale na to clovek musi mit staleho partnera, ktery se nenakazi jinde (a u koho lze mit takovou zaruku?).

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:33:04
  6. [132] 7kraska [*]

    Dodatek - myslim zivous az do konce, to je fakt nejhezci. Ale na to clovek musi mit staleho partnera, ktery se nenakazi jinde (a u koho lze mit takovou zaruku?).

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:31:32
  7. [130] 7kraska [*]

    Podle mne je ten pribeh vymysleny jako ostatne spousta dalsich na zena-in. A my tu na to skaceme a diskutujeme o sto pero. Btw. kdyz uz je rec o perech a pokud by pribeh nebyl vymysleny, mohla byt holka rada, ze ma vubec mimco, za par let se ji to nemuselo podarit. Jen ten 30. tyden je dost casny, ja jsem zrovna ve 30. tydnu a neumim si predstavit, ze by se mi narodil mrnousek, co jsem ho dnes videla na UZ s vahou cca 1,5 kg.

    Lowel, souhlasim, zivous je nejlepsi, poslednich nekolik mesicu si to uzivam poprve v zivote a rikam si, jaka to byla skoda, ze jsem to tak nemohla nebo nechtela delat driv.

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:28:29
  8. avatar
    [128] mamina [*]

    Lowel: Střívko až v Řecku a o svařáku dějiny nehovoří. Nicméně, po éře Řecka i střívko bylo zapomenuto. Jeho doba přišla až ve středověku s šířením pohlavních chorob. Ale stejně to ti rozsévači měli a mají nejraději bez Potom za cca 300 let... guma

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:22:25
  9. avatar
    [127] medved [*]

    Fiona: no ja ji taky nepouzivam...to spis manzel

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:21:58
  10. avatar
    [123] mamina [*]

    Páni, tady se to rozjelo Docela by mě zajímalo, co braly kněžky lásky ve starým Egyptě Bylo jich hafo, byly neustále k službám a nerodily Žeby dokonalá znalost fáze měsice, nebo nějaký přírodní prostředek? V tom případě jsme ... kolik tisíců let za vopicema?

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:07:00
  11. avatar
    [122] ad.astra [*]

    zazzou: (113) neodsuzuješ Hanku? Jsi vdaná? Jetli ano, tak fakt nechápu, ty bys byla svolná dělit se o chlapa? Aby tobě říkal, miluju tě a to samé nějaké další?

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:03:06
  12. avatar
    [121] medved [*]

    Lowel: slun.i.cko: a partneri pouzivali zaroven kondom nechce se mi verit, ze by selhalo oboje navic selhani v HA je i podle doktoru v 99,99% pripadu selhani zensky, ktera to bere...zapomene, bere nepravidelne, bere dalsi prasky, ma nejake zdravotni problemy...proste chyba...stane se a chybovat je lidske...proto bych volila v tomhle pripade urcite pasek a ksandy navic...s zenatym, ktery zahyba nikdy neni jiste, ze nezahyba i s jinou a riskovat pohlavni choroby

    superkarma: 0 31.03.2005, 21:00:12
  13. avatar
    [119] Meander [*]

    Nejlepší ochrana je hlídat kámošce paňáry. To člověka přejde chuť na riskantní praktiky.

    superkarma: 0 31.03.2005, 20:25:47
  14. avatar
    [115] peguša [*]

    medved: Jojo, moje řeč. Každej gynekolog je pro tzv. kšandy a opasek. Čili dva druhy antikoncepce.

    superkarma: 0 31.03.2005, 18:41:27
  15. avatar
    [112] bookcase [*]

    gavi: ani já, a klidně bych šla do dalšího, ale ze zdrdůvodů to nejde a proto je mi líto jak odrůstá

    superkarma: 0 31.03.2005, 17:07:53
  16. avatar
    [111] gavi [*]

    Fiona: musím souhlasit je mi strašně líto že to tak strašně letí ...před měsícem jsem odstavila skoro dvouletou nejmladší a obrečela jsem to a když si uvědomím že nejstaršímu už je letos 11 brečím znovu
    Nikdy jsem těhotenství jako obět nebrala

    superkarma: 0 31.03.2005, 17:04:45
  17. avatar
    [110] medved [*]

    je mi lito, ale nechtene tehotenstvi v dnesni dobe neberu...ona mela brat prasky, on mel uzivat kondom a meli by to jasny v pripade, kdy je zjevne, ze tehotenstvi je vysoce nezadouci bych to povazovala za zcela nezbytny predpoklad pro intimni styk

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:57:24
  18. avatar
    [107] Meander [*]

    Majucha: Už jsem si říkala, že není možný, abych se neshodla s kočičím člověkem. Bye

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:48:46
  19. avatar
    [105] Meander [*]

    Majucha: Víš, co si myslím? Že si ti dva zaslouží jeden druhého. Ona blbá, on srab. Jaký to krásný pár! Doufám, že ten malej se vyvede po prarodičích

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:38:51
  20. avatar
    [103] Meander [*]

    majucha: A kde se píše, že ten chlap neměl gumu? A třeba mu řekla, že něco bere Chlapi jsou prosťáčci, věří rádi tomu, co je pro ně pohodlný. Ale to je ti myslím dostatečně jasný

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:30:10
  21. avatar
    [101] Jilnika [*]

    Chameleonka: Souhlasím, důvtip sociálních pracovnic nepodceňovat Se slovem hrobeso jsi mě pobavila, já už to několik let neslyšela, my říkali hrombeso Já znám jinou "Hanku", která mimi upletla na náhodnou známost. Průběh to mělo podobný, otec byl evidován se všemi právy i povinnostmi, ale nikdy pak spolu nežili. Pak tahle "Hanka" pochopila, že udělala kravinu, začala nový život, našla si nového partnera, který s ní dítě vychovával a žili jako rodina. Po svatbě si (ten trouba, jak píšeš ) chtěl dítě osvojit, jenže biologický otec měl potřebu se za všechno pomstít a nedal souhlas ani za cenu, že bude zbaven povinnosti platit alimenty. Mezi různými naschvály např. tento papá nedal souhlas, aby syn odjel na rok studovat do zahraničí. To zase nemohl pochopit ten syn, který odmala za tatínka bere otčíma, proč ten "cizí" chlap, ač ho počal, jim konečně nedá pokoj. Ale to je asi případ od případu.

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:24:57
  22. avatar
    [100] bookcase [*]

    Fiona 95: souhlas. Taky je mi líto, že roste, a za pár let už se nepříjde pomazlit. Teď jo, chodí si pro pusinky a tak. Za chvíli vyroste a bude pusinkovat někoho jiného

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:23:25
  23. avatar
    [99] Meander [*]

    Majucha: Proč vyděračku? Nechala se zbouchnout, i když věděla, že on se nechce rozvádět. Těm kecům o ochraně nevěřím ani omylem. A pak ho postaví před hotovou věc. Ona přece není nesvéprávná. Kdyby nebyla zoufale nadržená a drobet se ovládala, nezačala by si se stejně nadrženým ženáčem

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:20:22
  24. avatar
    [97] sara.l [*]

    Tak jste holky v podstatě řekly všechno...tak já už snad jen přeju tomu mrněti at je zdravé a má se k čile k světu

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:12:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [96] Meander [*]

    Majucha: A zrovna tak s těmi následky má počítat ta milenka. Já bych tu hnusnou vyděračku na jeho místě hodila do řeky s šutrákem na krku

    superkarma: 0 31.03.2005, 16:03:22
  2. avatar
    [93] Chameleonka [*]

    Jilnika: a jak dokáže, že ten otec opravdu někde neexistuje? Jak dokážeš neexistenci něčeho či někoho někomu, kdo je přesvědčenej o opaku? Rozuměly jsme si dobře Mně to taky rozum nebere, ale ta dotyčná, která se s otcem dohodla, že ho prostě uvádět z těch a těch důvodů nebude, lítala po sockách a soudech a páčili tam z ní násilím, proč otce kreje a proč ho neuvede.. a ty dávky jí fakt zkrouhli.. pochybuju, že si TOHLE vymyslela, aby vypadala zajímavější
    No a Hanka z tohodle příběhu? Dopadla by stejně. Mezi náma - upřímně - netušit identitu otce může snad opravdu jen holka, která skočí do pelechu se známostí na jednu noc, anebo spáchá nějaký ukrutný hrobeso.. a soc prc jsou sice omezený, ale zas ne tolik
    Ať už jsou její důvody sebeušlechtilejší, dítě má právo na otce v rodným listě.. a pokud o něj ten papá nestojí, tak silně pochybuju, že by v budoucnu dělal problémy, kdyby si nějakej jinej trouba hodlal jeho dítě se všema náležitostma adoptovat.. a pokud by se v něm zvrhnul otcovskej pud a naopak po dítěti toužil a chtěl o něj pečovat? No tak pak jedině dobře, ne? Uzmout dítěti právo na identitu a nároky vůči vlastnímu tátovi jen proto, že by v budoucnu mohl přijít strejda, co by vyplnil prázdnou kolonku, mi přijde dost příšerný

    superkarma: 0 31.03.2005, 15:52:56
  3. avatar
    [89] Lotka [*]

    No to "chránili jsme se" vypadá nějak pofiderně, měla by to objasnit

    superkarma: 0 31.03.2005, 15:39:07
  4. avatar
    [88] Meander [*]

    MotýliceEmma: No to by byla ale zatracená náhoda, kdyby tak otěhotněla zrovna Hanka se svým ženatým milencem. Na HAK bych to moc neviděla.

    superkarma: 0 31.03.2005, 15:35:56
  5. avatar
    [86] Lotka [*]

    No zase ale na druhou stranu chápu chlapa. Byl ujištěn, že ona bere antikoncepci, určitě mu řekla, že stoprocentní, protože to ho muselo zajímat. Nikdy jí nic nesliboval, naopak říkal, že se nikdy nerozvede. Nechal rozhodnutí na ní. Ona ho mohla nechat. Místo toho to nějak podělala s antikoncepcí, nevíme, jestli ne schválně... a bylo to.

    superkarma: 0 31.03.2005, 15:27:33
  6. avatar
    [84] Jilnika [*]

    Chameleonka: Měla jsem na mysli případy, kdy otec dítěte s matkou opravdu nežije a ani to nemá plánu. Takovým stát nadstandardně pomáhá. Ale pokud matka žije s otcem dítěte navíc v jedné domácnosti, tak si zakládají na krácení dávek v případě, že neplánovaná návštěva sociální pracovnice najde v koupelně o kartáček navíc, to je pravda. Pokud jsi myslela tyto případy, pak jsem Tě špatně pochopila. V případě Hanky si myslím, že to bude spíš ten první případ.

    superkarma: 0 31.03.2005, 15:25:11
  7. avatar
    [80] ifka [*]

    Něco podobného prožila i moje švagrová. Ne tedy, že by měla předčasný porod, ale otec jejího dítětě tvrdil, že malá není jeho. Dala ho k soudu. I u soudu zapíral, i když se zjistilo, že je 100% jeho. Malý jsou dnes tři. A on platí jako mourovatej i za ty roky zpětně. Na malou kašle i dnes. Nezajímá ho.

    superkarma: 0 31.03.2005, 14:32:22
  8. avatar
    [79] Meander [*]

    Trošku chápu ty chlápky, co v krimoškách své nečekaně těhotné milenky.

    superkarma: 0 31.03.2005, 14:30:08
  9. avatar
    [78] závislá na čokoládě [*]

    Předpokládám, že u toho jsou potřeba dva, tak ce se najednou brání, že on nic, on muzikant?Jít k soudu asi nebude nic extra, ale měl by nést odpovědnost za to, co si spolu upekli.Držím palečky ať všechnodobře dopadne.

    superkarma: 0 31.03.2005, 14:14:44
  10. avatar
    [77] Chameleonka [*]

    Jilnika: tu informaci o tom, že svobodné matce bez udaného otce v RL úřady spíše škodí jak pomáhají, mám od jedné takové, která se dobrovolně oficiálního tatínka zřekla.. ostatně, chodí sem na web taky.. a uvažuj, má to odzbrojující logiku - upleteš si dítě s velmi bohatým přítelem, ale státu uvedeš, že tatínka nemá, čili jsi chudá a ubohá.. no a pěkně kasíruješ ty vysoké dávky podpory, zatímco si žijete na vysoké noze Jojo, stát se umí bránit proti nějakým takovým

    Ad pojmenování dětiček... když byly moje děti malé, měla jsem starší kámošku se staršími dětmi, které nenazývala nijak jinak než spratkové, fakani anebo haranti.. tehdy jsem se nad tím upřímně jevila, jaká je zlá .. dneska mi na tom nepřijde nic zvlášť špatnýho.. ostatně, nejsem mezi svými kámoškami jediná, kdo své již nebo téměř dospělé ratolesti nepovažuje nadále za ňunínky či broučínky.. a nemyslím si, že je mám proto o to míň ráda

    superkarma: 0 31.03.2005, 13:09:18
  11. avatar
    [76] bookcase [*]

    Hanka už od počátku mohla tušit, že Karel od ženy neodejde , když si s ní rozuměl a měli společný majetek. Pobabrala si to sama. Vztah se ženáčem není perspektivní skoro nikdy Nejvíc je mi líto Honzíka . Doufám, že to s ním dopadne co nejlépe

    superkarma: 0 31.03.2005, 13:07:24
  12. avatar
    [75] Meander [*]

    Tohle je fikce ne? Takhle pitomá snad ženská nemůže být

    superkarma: 0 31.03.2005, 13:05:34
  13. avatar
    [74] marcellina* [*]

    Manx: má ten termín nějaké opodstatnění

    superkarma: 0 31.03.2005, 12:46:22
  14. [71] Anai [*]

    Markýza: To by ses divila, kolikrát a jak moc... akorát, že vždycky špatně, jak to z dnešního pohledu svých 50 let vidím, protože mi to přineslo spoustu utrpení... . Asi jsem to napsala špatně. Jistě, zamilovanosti neporučíš, ale když ten vztah nerozvíjíš a to si zakázat lze, tak zamilovanost zas odplyne bez velkého trápení. Když ztratíš něco, co máš jen chviličku, nebolí to tolik jako když přijdeš o něco, co jsi měla dlouho!

    superkarma: 0 31.03.2005, 12:33:58
  15. avatar
    [67] Léthé [*]

    Nyotaimori: Kindrharant používám já . A co se týče mého názoru na tento článek, budu citovat tebe. „Jaké si to uděláš takové to máš.“

    superkarma: 0 31.03.2005, 11:02:28
  16. avatar
    [62] Sirikit [*]

    Nyotaimori - moje babička říkala svým vnoučátkům něžně kindrlátka a nebo bubrlínci.

    superkarma: 0 31.03.2005, 10:38:52
  17. avatar
    [61] Kocicka [*]

    rozhodla jsi se dobře si dítě nechat, ale nevím co ti říct k tomu karlovi tahat otce od rodiny co jsi čekala?

    superkarma: 0 31.03.2005, 10:38:06
  18. avatar
    [60] ad.astra [*]

    Mě to připadá, že nějak tu Hanku litujete, do jaké šlamastyky se dostala,a že Karel je větší parchant. Hanička byla již nějakou dobu sama, nedostatek sexu se ji tlačil na mozek a tak mermomocí chtěla někoho klofnout, jak sama píše, toužila po nějaké, i krátké romanci. No tak měla lovit v jiných vodách, co je plno mladejch kluků, kteří by si rádi užili se "zkušenou učitelkou", jenže ona lovila v zakázaných vodách a že se jim to společně dařilo tutlat pár let. Oba jsou vinni stejným dílem a oba budou teď za svoji asi né moc pevnou lásku pykat. Vžijte se do pocitů té podváděné manželky, pokud to mezi ní a Karlem neklapalo, měli jít oba od válu, ale je vidět, že honba za majetkem taky zatemňuje mozek. Nevěra by se měla trestat, ostatně věrnost je uzákoněna, nechápu, proč její nedodržení není trestné, třeba tím, že podváděný bude nějakým způsobem odškodněn. Jiná situace by byla, kdyby jim to spolu neklapalo a žili odděleně. Hance doporučuje číst na babinetu právní poradnu, ať vidí, co ji čeká s vymáháním alimentů a psychologickou poradnu na babinetu, aby se vcítila do pocitů podváděných manželek, protože, až jednou se třeby vdá, může se naskytnout někde nějaká taková, co si umane menší romanci za účelem sexu a pozná chuť svého jednání taky z té druhé strany. Nevěra je svinstvo a tak k tomu přistupuju. Neberu omluvu, že jako chemie, nebo láska na první pohled. Napřed tedy čestně ukončím jeden vztah a jdu do druhého. Prostě na rovinu říct, zamiloval jsem se do jiné, sebrat svoje saky paky a žít odděleně do doby, než bude rozvod. Já osobně, být tou manželkou, tak Haničce půjdu dát přes "tlamu" a manžela opustím.

    superkarma: 0 31.03.2005, 10:31:23
  19. avatar
    [59] mamina [*]

    Binder: Možná bys mohla napsat příručku: O TOM, KTERAK SE VYZNAT V CHLAPOVI
    nic ve zlým, pod to co jsi napsala se klidně podepíšu. TAle až teď, ve svým věku a se zkušenostma, mezi 20-30 jsem byla jelito Ještěže to nedopadlo hůř

    superkarma: 0 31.03.2005, 10:29:25
  20. avatar
    [57] Jilnika [*]

    violetta: Ale v tomhle s tebou úplně souhlasím. Mě tihle vychcánci, co dělají, že se jich to netýká taky točí. Já věřím, že na každou svini už se vaří voda... Ale na druhé straně tenhle příběh nebude z těch se šťastným koncem, že on pochopí svůj omyl a přes noc se stane starostlivým otcem a partnerem Hance. Spíš bych tipovala, že bude Hance všelijak otravovat život.
    To: Chameleonka: nevím z vlastní zkušenosti, ale z okolí mám spíš pocit, že svobodná matka "bez otce" má při troše šikovnosti nárok na více podpory od státu, než svobodná matka s partnerem.

    superkarma: 0 31.03.2005, 10:05:27
  21. avatar
    [55] Markýza [*]

    mamina: no vidíš a já mám zas kamarádku, která má dítě se ženatým chlapem, jsou pořád přátelé a o otcovství se nikdy nehádal, podle situace platí kolik má a i něco navíc.
    druhá kámoška má sice ze vztahu "jenom" dítě a alimenty a "tatínek" jinak zájem nemá, ale to bylo jeho rozhodnutí - blbec chodil s dvouma naráz a pak se musel rozhodnout - a jinak jsou spokojené obě.
    No a na závěr - moje spolužačka vyrůstala bez otce, maminka jí řekla, že odešel, v rodném listě ho měla a peníze jí taky posílal, nijak nebyla traumatizována tím, že otce enmá - ale to asi záleží i na matce, že jo - a vyrostla z ní pohodová ženská, její otec vážně onemocněl, starší pán, a tak ho navštívila se svými dcerami. No a protože vlastní děti se mu moc nepovedly tak se starala ona - a nakonec po něm zdědila všechno, protože on svoje dětičky vydědil.

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:43:04
  22. avatar
    [53] Chameleonka [*]

    Jilnika: mamina: ještě drobnost - pokud není v rodném listě uveden otec, matku čeká celkem nepříjemné popotahování ze strany soc prc, z čehož může vyplynout i skutečnost, že jí zkrátěj sociální dávky.. musí v ní být tedy velká dávka lásky a ohleduplnosti k bývalému partnerovi (anebo blbosti), aby se nechala dobrovolně okrást i o to, na co má nárok alespoň od státu

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:40:43
  23. avatar
    [52] Stes [*]

    ahoj, nechápu co sis myslela? Že se rozvede a hned půjde za Tebou a dítětem? Říkal Ti to přece od začátku, že se rozvádět nechce! Podle mě je vždycky risk začít si s ženatým chlapem. On se k dítěti někdy nechce znát ani svobodný, natož ten, co se musí rozvádět (jak sám říkal: dělit majetek atd.). Navíc, možná že to bude znít blbě, ale bylo by mi líto té manželky (nechtěla bych být v její kůži ani aby se to jednou stalo mně). Také nerozumím té oběti, v čem spočívá oběť? Že jsi měla rizikové těhotenství nebo co? Potom pokud jsi těhotenství brala jako oběť, tak potom nevím, co říkáš teď a co budeš říkat za několik let, až malý vyroste a jeho zájmy budou před Tvými? Přeju Ti, abys nebyla tou mámou, která to stále opakuje, jaký je chudák, protože od ní odešel partner a ona se o všechno musela starat sama. HODNĚ ŠTĚSTÍ TOBĚ I CHLAPEČKOVI

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:37:36
  24. avatar
    [49] Jilnika [*]

    Hanko, ať už to bylo jakkoliv, určitě prožíváš zlou chvilku, ale přemýšlej! Můžeš podat návrh na určení otcovství, tím pravděpodobně vysoudíš nějakou korunu... ale také ten pán bude zapsaný v rodném listu dítěte jako otec a bude mít kromě povinností i otcovská práva. Pokud za čas potkáš někoho (a proč bys sakra neměla, vždyť jsi mladá), s kým si budeš rozumět a kdo by případně rád dělal malému tatínka, můžeš mít s "biologickým" otcem problémy. Např. nebude souhlasit, aby si Tvůj nový partner syna osvojil. Každou změnu navíc budete chodit řešit k soudu, což je nejen zdlouhavé, ale taky ubíjející. Těch způsobů, jak se Ti "odvděčit" je v mezích zákona spousta. Tenhle chlápek Ti nikdy nebude oporou, malému nikdy nebude tátou a pokud není miliardář, tak výživné na Tebe a alimenty na malého, které mu určí soud, Tě taky nevytrhnou. Osobně bych volila variantu "prázdného rodného listu", aby tam jednou mohlo přibýt jméno toho, komu malý bude říkat "tati" a kdo se tak bude i chovat.

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:29:10
  25. avatar
    [48] mamina [*]

    Markýza: Každá žena má právo rozhodnout tak, jak to cítí Já bych do toho prostě nešla. Možná až tehdy, když by dítě samo chtělo. Snad jen bych se ujistila, že otec dostal písemné oznámení o tom že má dítě, že jsem mu to nezamlčela a ostatní bych fakt nechala plavat.
    Mám dost hrůzný příklad u kamarádky, která má holčičku, do porodnice šla s tím, že má uznané otcovství, otec dceru taky několikrát viděl, celkem i platil, ale tím jeho veškerý zájem skončil. Dítě se celý dětství dožadovalo zájmu tatínka, který na ni JAK moc to dítě poznamenalo, to si málokdo umí představit. Teď, když je holka skoro dospělá, tak se její táta diví, že ho nechce ani vidět, a když mu holka vzkázala ,aby ji ani neuvědomoval o svý smrti, tak málem dostal infarkt. Co čekal?? Že bude k němu slušná? Asi jo Další známá šla do porodnice s uznaným otcovstvím, a v porodnici dostala dopis od novopečenýho tatíka, že on se necítí být otcem tohoto dítěte a že otcovství popírá a neuznává Co s takovým chlapem??? Zastřelit je málo Tahali se o otcovství cca 3 roky, nakonec jí to soud přiklepl, ale tatík se uvolil mohl platit alimenty 300,- Kčs měsíčně, vzhledem k předchozím závazkům. Tak si říkám: Stálo jí to vůbec za to? Zničilo to život minimálně dvěma lidem
    Tvrdím, že chyby dělali všichni ty ženy i muži, ale to čím všichni včetně dětí prošli, to fakt nestálo zato.

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:28:56
  26. avatar
    [47] Chameleonka [*]

    Že by bylo těhotenství oběť, to mě zaráží jako mnoho jiných přede mnou.. oběť komu? Chlapovi? Dítěti? Státu? Životu? Je to svobodná volba každé budoucí matky. Jestli se do něj vrhla tak nezodpovědně jako hrdinka dnešního příběhu, to už je jiná otázka. Podíl viny na nechtěném těhotenství mají oba dva, jestli to byl záměr ze strany matky, to už ví jen ona sama a do jejího svědomí jí šahat nebudu. Každopádně měla čekat spíš negativní reakci než tu druhou
    Ale jiná věc je, co se týče závazků "otce". Nikdo mu nemůže přikázat dítě či matku milovat a opečovávat. Ale starat se o malého po finanční stránce, to mu bohužel nikdo neodpáře. A jestli se má hodně dobře, tak proč by měl malej klučík finančně strádat se svobodnou matkou, když tatíček vydělává nadstandardně? A že to zcela zjevně praskne a Karel tak možná stejně přijde o svůj pečlivě hájený domácí krb? Je to jeho blbost. Kdyby neodmítnul zodpovědnost a dohodnul se na nějaké formě spolupráce, nejspíš by ho nikdo po soudech nevláčel a všechno mohlo zůstat v jakési utajené rovině. Pokud svoji zodpovědnost takhle tvrdošíjně odmítá, je to sobec a navíc pitomec - měl předpokládat, že se něco podobného stane (stejně jako ona měla předpokládat, že nebude jásat nad budoucím potomkem) - a nic jiného si nezaslouží. A jestli ho Hanka neuvede do rodného listu a nebude se snažit z něj něco vyrazit, je sice možná hrdá, ale jinak hloupá. Její dítě nemůže za to, jak mu rodiče zpackali příchod na svět. Ale má právo mít oba rodiče - i kdyby jenom na papíru

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:21:53
  27. avatar
    [46] Machilka [*]

    Myslím,že se jeho reakce dala předpokládat! teď by ses měla postavit za SVÉ rozhodnutí! Je spousta matek samoživitelek. Měla bys aspoň od toho chlapa klid! Co když prokážeš otcovství a on si začne hrát na tatínka až bude malému třeba deset a ty už budeš mít svou rodinu?! A Ty budeš ta špatná, protože on bude chtít vše dohnat rozmazlováním ... Veř bude Vám líp bez kreténa, který podvádí svou manželku(rodinu) a nakonec by podváděl i Tebe! Přeju ať máš dost síly vše zvládnout!

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:21:45
  28. avatar
    [45] Hannah01 [*]

    Markýza: Naprostý souhlas, hlavně u něj oceňuju, že jí nepatlal medy kolem pusy, jak mu žena nerozumí, že se rozvede apod. Ale když už mimčo je, má chlapec smůlu. Risk je zisk, ale někdy taky ne

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:14:28
  29. avatar
    [44] peguša [*]

    Určitě není správné, mít poměr se ženatým mužem, ale ono to někdy může být silnější, než kdovíjaké předsevzetí. Vím, o čem mluvím. Je to už spousta let, kdy jsem se zamilovala do ženáče. Dlouho jsem se tomu bránila, nakonec jsem přece podlehla. Ale dlouho to netrvalo a obešlo se to bez následků. Na to jsem byla hodně opatrná. Nikdy před tím jsem nevěřila na lásku na první pohled, ale fakt to existuje. A všechny rozumové důvody jsou nanic. Proto Hanku až tolik neodsuzuju za vztah se ženatým mužem. S dítětem je to jiné. Mohla předpokládat, že se k děcku nebude chtít přiznat, když měl podle všeho poměrně spokojené manželství.
    Jednou mi někdo řekl, že když jdu s někým do postele, musím o něm smýšlet jako o případném otci svých dětí. Něco na tom je. Ale jak už jsem řekla, když má navrch "chemie", moc se s tím nezmůže.

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:09:01
  30. avatar
    [43] Ivana. [*]

    To by jim šlo sviňákum, vyvenčit si slimejše a pak já nic. Já u toho nebyl, jen ať platí zmetek jeden.

    superkarma: 0 31.03.2005, 09:03:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme