Bulvár

Taky odmítáte pálit cédéčka?

Milá redakce a ženy-in,

zaujalo mne, co napsala Ivana o tom kupování originálních CD. Jsem na tom totiž podobně. Můj syn studuje HAMU, už brzy z něj bude profesionální hudebník, a proto vím, jak špatně jsou muzikanti placení a jak musí mnohdy brát i podřadné „kšefty", aby si aspoň trochu přilepšili. Hrají lidem, kteří se přitom baví a - s odpuštěním - žerou a chlastají. A na to studovali a dřeli celé dětství a mládí!

Proto u nás doma nevypalujeme CD, i když je to to nejsnadnější na světě. Koupit si ho je to nejmenší, co můžeme udělat pro situaci hudby a hudebníků, pro zvýšení jejich prestiže a zlepšení situace. Prostě se to nedělá. Stejně, jako bych ho nestrčila pod bundu někde v obchodě, tak ho nevypálím - to je přece úplně stejná krádež.

Tak by mne zajímalo, jestli jsem se svým názorem osamocená, nebo jestli je tu víc takových bláznů"...

Věra K.


Milá Věro, teď jste mne tak trochu přistihla na švestkách - kdybyste otestovala moje poličky s cédéčky, většina by byla originál, ale pár výpalků by se taky našlo. Zásadně si kupuju nahrávky tuzemských autorů, zvlášť těch žijících. A jak jste na tom vy ostatní? Přiznáte se?

 

   
19.03.2007 - Kultura - autor: Eva Jedelská

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [60] barkl2 [*]

    Souhlasím, že krást se nemá, ale autorka článku,slučuje neslučitelné:-(

    superkarma: 0 19.03.2007, 22:05:36
  2. avatar
    [59] barkl2 [*]

    Já jsem několik let studovala a učila se programovací jazyky občas jsem něco menšího naprogramovala. A proto jako programátor vůbec nedokážu pochopit, že by někdo mohl ukrást Windows, protože tím jak si někdo nainstaluje nelegální software,tak tím ohrozí mladé programátory.....A ani by mě nevadilo,kdyby u těch mých programů někdo jedl....

    superkarma: 0 19.03.2007, 22:03:44
  3. avatar
    [58] Julča [*]

    wich: taky kazím muziku

    superkarma: 0 19.03.2007, 21:33:16
  4. avatar
    [57] wich [*]

    Pochutnávám si na dobrém jídle, k tomu víno a dobrá hudba nesmí chybět. Podle autorky tedy žeru, chlastám a k tomu kazím tu muziku

    superkarma: 0 19.03.2007, 19:57:38
  5. avatar
    [56] Lilinka [*]

    Neodmítám

    superkarma: 0 19.03.2007, 19:55:48
  6. avatar
    [55] Vera.Macík [*]

    Žrát a chlastat a poslouchat si muziku - fakt dobrý názor.

    superkarma: 0 19.03.2007, 17:53:36
  7. avatar
    [54] wich [*]

    K OSA zrovna nedávno byla o ní docela hezká reportáž v pořadu Nadoraz. Zjistili mimo jiné, že OSA vlastně jako právnická osoba neexistuje. Takže můj partner už je kašle. Neví, proč by měl být někde vedený jako autor a ještě za to platit. Na svém příštím mixtapu chce mít "Fuck of OSA, koupil jsi, dělej si s tím, co chceš, hlavně ať se to hraje"

    superkarma: 0 19.03.2007, 16:54:36
  8. avatar
    [53] IMI [*]

    eh, nerekla jsem to presne - z duvodu premrstene ceny se ohlizim po mp3- nemuzu si original CD/DVD dovolit

    superkarma: 0 19.03.2007, 16:47:22
  9. avatar
    [52] IMI [*]

    já jsem na tom s názorem jako znouza (46) - a pokud chci poslouchat i jinou hudbu, nez nabizeji radia, tak se proste poohlizim po nejakych tech sdilenych mp3.

    OSA je kapitola sama pro sebe - nase materske centrum plati OSE nezanedbatelne penize za to, ze deti na karnevalu chteji tancovat nebo pri aerobiku cvicit na nejakou muziku - clovek uz prece plati v cene zakoupeneho CD

    Sdruzeni obrany spotrebitelu uz ale trochu do OSA vrta ve smyslu tom, ze poskozuji spotrebitele - zkuste si to dohledat na jejich strankach

    superkarma: 0 19.03.2007, 16:46:11
  10. avatar
    [51] sanvean [*]

    Jsem na tom nachlup stejně jako editorka Eva

    superkarma: 0 19.03.2007, 15:42:06
  11. avatar
    [50] zn0uz4 [*]

    petrolejkaa: je to z dubna 2004

    http://www.reflex.cz/Clanek17067.html
    http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040415_192821_domaci_jan

    hnus, velebnosti...

    superkarma: 0 19.03.2007, 14:37:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [46] zn0uz4 [*]

    jen takova perlicka... modelova situace.. cdcko, na pulte stoji 500,- ... obchodnik ma 25% marzi, dal je 19% dph, pak jsou naklady na reklamu, nahravani, vyrobu atd. zbyde 27%, ktery se plati OSA, a z tech 27% z ceny dostane pouhych 9% ten autor (skladatel/textar), par procent dostane vykonny 'umelec', zbytek je odmena pro vydavatelstvi.

    Takze z castky 500,- (420 bez dph) je 113kc tech 27%, a z tech 113kc je 10kc odmena autorovi. z jednoho cd. Jeste porad budete mit kecy o tom, ze kdyz koupim legalni cd, podporim tim hudbu? ani nahodou.

    superkarma: 0 19.03.2007, 14:20:00
  2. [45] petrolejkaa [*]

    to zn0uz4 : Není to tak dlouho, rok - dva, co školní děti zazpívaly Klausovi, a protože si nevybrali lidovku, ale něco modernějšího, vystartovala OSA na školu a chtěla zaplatit.

    superkarma: 0 19.03.2007, 14:19:32
  3. avatar
    [43] ještěrka.ehp [*]

    Nyotaimori: OK, neposlouchám všechno, OK, můžu si koupit 1-2 CD z každé výplaty a OK, napsala jsem to tak, že celkem chápu tvůj nesouhlas. I stím muzikálem máš pravdu, i když to se mě (díky bohu za ty dary) naštěstí fakt netýká. Takže jediné, co z toho plyne je to, že CD jsem nikdy nekupovala a kupovat nebudu, jelikož cena se mi zdá neúměrná a zloděje se mi podporovat nechce. Mno a navíc se kolem mě ta hudba vždycky tak nějak zničehonic objeví a já se o to vlastně ani moc nestarám. Asi se pohybuji v okruhu zdatných stahovačů, či co, každopádně je mi to ve výsledku víceméně fuk

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:43:24
  4. avatar
    [42] Dedida [*]

    Milá Věro, to byla volba Tvého syna, že chce dělat tuto profesi! Nikdo ho nenutil, aby hrál lidem, kteří "žerou a chlastají".

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:35:08
  5. avatar
    [41] Amálie [*]

    Nyotaimori: Kamarád - pořadatel fesťáku - je taky vyhnal. Měl předem zjištěno, na co mají nárok a na co ne. Navíc mu trochu dělali schválnosti, protože neměl klasickou hospu s produkcí, ale měl to vedeno jako soukromý klub se studiem a zkušebnou a OSAky šíleně štvalo, že jim tam nemusí umožnit vstup.

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:26:40
  6. avatar
    [40] zn0uz4 [*]

    Nyo: tak ono bohate staci, ze clovek, kdyz ma hospodu, tak zaplati za radio v hospode (poplatek za radio), a jeste musi zaplatit OSA, ze to radio nekdo posloucha, byt radio samo o sobe poplatky plati.. uzasny. A nedej boze, kdyz prijde kapela z vedlejsi vesnice zahrat k baaaru, to hned OSA vycenicha a chce zaplatit taky - co kdyby pet taktu z prvni a deset taktu z treti pisnicky pripominalo neci hit, ze...

    Ťapina: to mas recht. Nemel bych taky brecet, ze si lidi urcite budou zadarmo fotit dila myho synatora, kterej az vyroste, tak urcite bude slavnej malir? co na tom, ze je mu ted osm, ale ty lidi, ty urcite budou zli a on nebude nic vydelavat. No, jak ja to preziju.. nevim

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:17:47
  7. avatar
    [38] Aja [*]

    A notové party si kopíruje?

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:14:37
  8. avatar
    [37] Amálie [*]

    Nyotaimori: Na jednom fesťáku zkoušeli OSAci tvrdit, že i když kapely s nimi nemají nic společného, stejně musí zaplatit za veřejnou produkci. Tušim, že tenkrát požadovali kolem 8 tis korun.

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:14:18
  9. avatar
    [36] Luciš [*]

    Originálky si kupuju, když vím, že to budu víckrát poslouchat, nebo dárek pro někoho. Jakmile se mi interpret líbí, někdy si koupím i to samé a další jeho alba originálky, třeba takovou Norah Jones, kvůli kvalitě zvuku atd. Těch si koupím tak osm, deset do roka, ale rukama mi jich projdou stovky

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:12:43
  10. avatar
    [33] Ťapina [*]

    zn0uz4: Přesně tohle mě točí taky. U autorky mě baví hlavě fakt, že její syn ještě tím hudebníkem ani není, ještě ani nevystudoval, a už je zneuznaný umělec trpící tím, že si lidi vypalujou cédéčka

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:04:54
  11. avatar
    [32] Amálie [*]

    Mám cca 130 cd a jen 1/3 originálů. Jinak je vše povypalované od někoho a novější věci už mám jen v pc. Zkopírovat si věc pro svou potřebu není nelegální a dávat 500Kč za cd se mi prostě nechce. Stejně z toho vždycky udělam vlastní výběr několika kousků z každého alba a to si pak hodim do mp3 mobilu nebo na flashku.

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:04:40
  12. avatar
    [31] Zdenicka1983 [*]

    Ať žije vypalování

    superkarma: 0 19.03.2007, 13:03:12
  13. avatar
    [30] ještěrka.ehp [*]

    Já nevím. Máme doma síť, přes kterou si "šáhnu" k sousedovi pro cokoli a mám plný počítač hodně rozmanité hudby, ze které si vždycky pustím to, na co mám zrovna náladu. Pokud bych si takovou sbírku měla obstarat v obchodě nákupem CD, tak když budu počítat průměrnou cenu 300 (a to je možná spíš málo), bude mě to stát cca 100 - 150 tisíc. Nezlobte se na mě, vážení a milí, ale ráda bych si postavila dům, nekradu a proto mi na tyto výdaje jaksi nezbývá. A abych řekla pravdu, ani se za to nestydím, ani z toho nemám špatné svědomí

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:41:16
  14. avatar
    [29] zn0uz4 [*]

    Dokud tady budou zlodejsky organizace typu OSA, a ja budu platit (presumpce viny) korunu za nevypaleny DVD, ktery OSA a ostatni organizace dostanou, byt na tom DVD mam svoje data nebo natocenou rodinu, tak vypalovat budu. Nevim, proc mam platit autorskej poplatek 14000 bez dane jen proto, ze si do firmy koupim plotter za 200.000 pro kresleni vykresu. Nevim, proc mam platit 50korun jen proto, ze si do fotaku koupim 4GB CF kartu... Celej hudebni a filmovej prumysl je nenazranej, investuje miliardy do ochran a podplaceni politiku - kdyby radsi zlevnili. A nejlepsi na tom je, ze i kdyz hudebnik neni zastoupenej OSA, tak presto za nej vyberou penize, a ty dostane nekdo jinej. Ooooo, jak mame uzasny stat.

    Nemam problem s tim, zaplatit koncert... Ale proc bych mel platit Vondrackove, cuze Machalkove, nejakymu Krajcovi atd jen proto, ze nejsou sami schopni si vymyslet vlastni muziku, a pouzivaji hudbu davno znamou? To preci neni umeni.

    A pro autorku - kdyz se mu to nelibi, at to nedela. HAMU byla jeho volba (pokud to nebylo tvoje zbozne prani), a nikdo ho preci nenuti hrat pred takhle 'cinorodym' obecenstvem. A otazka penez - tak je to vsude, nikdo nevydelava hned, musi i do toho neco vlozit, aby se mu to vratilo. A vubec - spousta kabel normalniho smysleni ma svoje pisnicky i na netu... a existujou...

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:36:05
  15. avatar
    [27] Wendy159 [*]

    Majucha: Vždycky se najde nějaký háček..

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:24:39
  16. avatar
    [24] gerda [*]

    Majucha: no dyť, však tak nějak to píšu. Muzikou zbohatne jen pár vyvolených, a to ještě kolikrát takových, že z toho jde hlava kolem a s uměním to nemá společného nic.

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:15:50
  17. avatar
    [23] 801926027 [*]

    CD moc nekupuji!To už musí být něco-prostě některé věci člověk musí mít v originále.Jinak si hudbu stahuji a občas i něco vypálím pro svou vlastní potřebu.Spíš, ale jen poslouchám rádio nebo někde na netu.Tohle mi opravdu stačí.

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:13:47
  18. avatar
    [22] Wendy159 [*]

    Majucha: Jde o to,že autorka psala o podpoře studentů.. A tu dneska můžeš opravdu vyjádřit někde na rautu protože zakoupení CD není možné a když,tak je to CD vypálené..A Gotta pár vypálenin nevytrhne.. Takže prakticky to,že se kupuje originály skupin co mají na pultech nějaké druhé,třetí CD studenty nepodpoří ani omylem.No a granty na cokoliv taky nejsou zrovna procházka růžovým sadem :)

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:13:06
  19. avatar
    [20] Ťapina [*]

    Na koncertech vážné hudby se pokud vím obvykle "nežere a nechlastá". A jestli si přivydělává někde po barech, tak se nesmí divit, naopak by mohl být rád, že si jako student může přivydělávat v oboru. Já jsem si přivydělávala na pokladně v Hypernově - a na to jsem studovala takové roky

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:09:13
  20. avatar
    [18] Vivian [*]

    Vydělat si slušné peníze hudbou je dřina , takových je jen pár, co se muzikou slušně uživí... Je to dost nejistá existence, prorazit dnes v showbusinessu se podaří málokomu...
    Jinak na stahování hudby a vypalování CD není nic nelegálního (čímž netvrdím, že to je fair). A lidi budou asi vypalovat pořád, dokud budou CDčka tak předražený...

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:07:06
  21. avatar
    [16] Wendy159 [*]

    Majucha: Jistě.. Ukaž mi studenta HAMU,který má svoje CD na pultech.. a tím pádem by byla možná nějaká podpora?..

    superkarma: 0 19.03.2007, 12:04:55
  22. avatar
    [13] Wendy159 [*]

    Většina kapel co vydává CD které se dostanou do obchodu na tom nejsou zas až tak špatně.Tím studentíky fakt nepodpoříte. A neviděla jsem CD "amatérské" skupiny normálně na pultech.Takže tohle je spíš blbost.

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:57:56
  23. [12] mixosaurus [*]

    Já si myslím, že je to dvousečné. U klasické hudby je to těžké. není zase tolik lidí co by ji poslouchali. Taky do této branže trošku dělám. je pravda, že hudbníci jsou špatně placeni, ale když si to CD rozpálí několik lidí, dostane se to mezi více lidí a třeba se přijdou podívat na koncert, protože je to zaujalo a tam si koupí i jiná CD, která ten muzikant nahrál.Už jsem kolikrát zažila, že právě díky tomu, že někdo tomu dotyčnému dal CD na přepálení, přišel na koncert. Jinak by se o tom hudebníkovi či tělese nikdy nedozvěděl.
    Tím ale nijak nechci přepalování Cd nijak obhajovat. To v žádném případě, jen se na to dívám také z druhé strany.

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:52:19
  24. avatar
    [11] gerda [*]

    Já bych se pisatelky zastala. Z příspěvku usuzuji, že syn se věnuje studiu vážné hudby (?), při jejíž provozování se očekává kultivované a vstřícné publikum. Nastudování jednoho kousku hudebního díla trvá kolikrát rok, aby to bylo bez chybičky. Taky by mě asi naštvalo, kdybych procítěně preludovala a do toho mi cinkali skleničkama a chrastili příborama. No, a jestli mladej jako bokovku vyhrává někde na rautech, pak halt musí s jistou úrovní návštěvníků počítat....nevypaluju nic. Ani CD, ani trávu. Obojí není dovoleno. Jestli se podíváte do dnešní Černé kroniky, zjistíte, že v Třinci se jeden chlap asi taky pokoušel o vypalování. A přijeli mu tam hasiči Tolik ho nezdar při vypalování rozjitřil, až šel po zachráncích sekerou

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:51:55
  25. avatar
    [10] Amálie [*]

    Taky odmítám pálit CD
    Přijde Dežo do obchodu a na prodavače zahuláká: "Héj, chci koupit tamhleto radio na cédéčka, co mate ve slevě!" Prodavač se otočí a nechápavě ukazuje na věci za sebou. U jednoplotýnkového vařiče Dežo vykřikne: "to je přesvě von!" Prodavač ho zabalí, Dežo zaplatí a šťasten uhání k domovu. S Erižkou přístroj zapnou do zásuvky, položí na něj cd. Když se z cd začně čoudit, Dežo se podrbe na hlavě a pronese: "To neni přehrávač, to je vypalováčka!"

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:51:53
  26. avatar
    [8] erKa [*]

    Až budou prodávat CD za rozumnou cenu,tak je taky začnu kupovat!!!

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:47:52
  27. avatar
    [7] SARI [*]

    Majucha:

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:46:03
  28. avatar
    [6] Ťapina [*]

    Tvůj syn se rozhodl dělat zábavu a pak mu vadí, že se u jeho práce lidi baví, nebo to vadí tobě? Dlouho jsem neměla potřebu si žádné cédéčko vypálit - ani koupit V rádiu mi hrajou podstatně levněji a netváří se u toho, že pro mě dělají kdovíjakou milost

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:45:50
  29. avatar
    [5] Meander [*]

    "Hrají lidem, kteří se přitom baví a - s odpuštěním - žerou a chlastají. A na to studovali a dřeli celé dětství a mládí!"

    Co je toto za prohlášení?

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:45:14
  30. avatar
    [3] SARI [*]

    Kdyby byli všichni tak poctiví a tak charakterní a nejen v oblasti CD, tak to bychom byli asi v ráji......

    superkarma: 0 19.03.2007, 11:42:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme