Co bude jíst Iva tento týden? Kdo jí sestavil jídelníček? A jak jsou na tom ostatní hubnoucí a krásnící soutěžící?



Jak jsem psala ve včerejším článku, Iva nyní potřebuje hodně jíst obiloviny, aby hubla.


Tak tady je její hubnoucí jídelníček na tento týden.



Snídaně
- Iva si dá opět po ránu kudzu nápoj. K tomu si ve dnech, když cvičí, přidá kaši, v ostatních dnech jenom ovocný kudzu dezert nebo sladký tofu krém.

Svačina
- ovocný kudzu dezert nebo sladký tofu krém.

Obědy
dostává Iva ze studia Nine Star Ki. Co je to tento týden?

 

Jídelníček:

Pondělí: kroupová polévka, svíčková omáčka z dýně Hokaidó, kukuřičný knedlík, robi maso
Úterý: polévka z bílých fazolí s kořenovou zeleninou a řasou Arame, tofu na pórku s curry rýží a salátek
Středa: miso vývar s pohankou a zeleninou, kroupová omáčka s dýní Hokaidó s uzeným tempehem a celozrnné noky
Čtvrtek: polévka z malých kapustiček a uzeného tofu, jáhly s červenou čočkou a zeleninovým karbanátkem, pikantní bílá ředkev Daikon
Pátek: dýňová polévka Hokaidó, sushi rolky s míchaným salátem, pickles

Svačina - zelený salát zakapaný zálivkou z rýžového nebo jablečného nebo balzamikového octa.
Večeře - pokud Iva má pracovní jednání spojené s večeří, tak je pro ni nejlepší, když si objedná netučnou rybu se zeleninou nebo rýži se zeleninou. Jinak dostává to samé jídlo, které měla k obědu.
A co si bude vařit přes víkend, ještě uvidíme.

Chybí Ivě něco důležitého ve stravě?
Některé z vás kritizovaly Ivin jídelníček, že jí tam chybí řada důležitých látek, a to především bílkoviny. Podívejme se však podrobně na její jídelníček, zda tam má všechny nejdůležitější živiny. Takže ty diskutované bílkoviny, které jí staví svalovou hmotu, dostává Iva především v tofu (ať naslano nebo nasladko upraveném) a v luštěninách, u kterých doporučujeme Ivě dodržovat množství maximálně 1-3 lžíce denně, aby je mohla bez problému strávit. Tento týden to budou například bílé fazole v polévce a červená čočka přimíchaná k jáhlům.

I když Iva nyní vůbec nejí potraviny, které obsahují mouku a cukr, tak má dostatek polysacharidů. Získává je především z rýže, jáhel, pohanky, bulguru a kukuřice. Je však důležité u této stravy důkladné žvýkání, aby trávení sacharidů mohlo začít už v ústech pomocí enzymu ptyalinu a aby zbytečně nezatěžovala slinivku břišní. Dále získává polysacharidy z dezertů, ať už z kudzu nebo z tofu, které jsou slazeny obilnými slady.

Aby měla Iva dostatek vitamínu a minerálů, tak nyní denně jí syrovou listovou zeleninu, kořenovou zeleninu a dýni, mořské řasy a ovoce v dezertech. Důležité jsou i potraviny, které obsahují Lactobacillus, takže součástí  jídelníčků je pickles, kysané zelí, tempeh (fermentovaný sojový sýr) a miso (fermetnovaná směs sóji, mořské soli a obilí ve formě pasty).

Kdo pro Ivu nyní vaří?
Iva Bahníková a Petra Škvorová z Nine Star Ki studia nejen že pro Ivu vaří, ale konzultují její jídelníček, učí ji vařit, cvičit v posilovně a relaxovat. Nine Star Ki studio je ucelený program životního stylu založený na filozofii pěti elementů, který klade důraz na propojení a vzájemné ovlivňování mezi psychikou a naším stravováním. Pomáhají lidem tento systém pochopit a použít v životě, a tím jim pomáhají nejen zhubnout, ale i uzdravit se z nemocí a cítit se lépe.

Obě dvě odmala aktivně sportovaly, takže se zabývaly sportovní výživou, různými doplňky stravy. Ale ani jedna si nepřipadala fit. Iva Bahníková, která studovala u Janetta Philla, diagnostika, psychologa a poradce výživy podle pěti elementů, k tomu říká: „Potýkala jsem se s únavou, zahleněním organismu, náchylností k chřipkám a tím většímu výdeji energie na metabolizování. Těsně po revoluci jsem odešla do zahraničí a měla jsem možnost se stravovat podle této filozofie pěti elementů. V tomto oboru jsem se začala vzdělávat. Ve svých 38 letech mám pevnější postavu a snáze se udržuji v kondici. Díky vyřazení mléčných výrobků se přestal můj organismus zahleňovat a přestal být náchylný k onemocněním. Stabilizovala se mi váha, začala jsem mít dostatek energie, dobrou náladu a posílila se mi schopnost mít dobré tvořivé nápady a začala jsem je postupně realizovat.

Petra Škvorová dříve na nějaký čas zaměnila kancelářskou práci za práci s lidmi ve fitness, má 3. trenérskou třídu: „Postavu jsem měla vždy dobrou – hodně jsem sportovala a dodržoval fitness jídelníček, nemůžu však říct, že bych se po psychické stránce cítila dobře. Také mi vadily roztřepené nehty, problémy s pletí, suchá pokožka a hlavně neustálé klesání cukru a kolísání tělesné váhy. Na to mi můj dosavadní  životní styl nedokázal najít řešení – nic nezabíralo. Co se odehrává v mé psychice a fyzickém těle, mi došlo až po objevení způsobu stravování podle pěti elementů. Dnes mám postavu lépe tvarovanou se svaly, a i s přibývajícím věkem to jde snadno, i když nejím živočišné bílkoviny! Nekolísá mi váha, netrpím hypoglykémií a nehty se mi už taky netřepí, celkově se cítím psychicky lépe.“

A jak jsou na tom ostatní hubnoucí a krásnící soutěžící?
Tento týden nám poslaly zprávu o svých výsledcích prvního týdne, opět včetně svého jídelníčku. Řadě se daří cítit lépe také díky sportu a relaxacím. Jedna z vás díky tomu, že začala cvičit po ránu Pět Tibeťanů, už nepotřebuje hned po ránu kafe, další už má volné kalhoty, ve kterých dříve byla nacpaná k prasknutí, jedna soutěžící po dlouhé době navštívila saunu a došla si zatrampolinkovat, některé z vás byly bohužel nemocné, takže se do toho dají naplno snad tento týden. Průběžné vám nyní budou psát zajímavé postřehy nejen o hubnutí Ivy, ale i o hubnutí dalších čtenářek, které se přihlásily do naší soutěže Hubněte a krásněte, a které nám každý týden posílají přehled o svých pokrocích. 

Chybí vám něco v Ivině jídelníčku? Zkusila jste již něco z jejího postupu? Co by vás zajímalo o ostatních soutěžících Hubněte a krásněte?

Další články o Ivě naleznete:
Tak toto je hubnoucí Iva
Jak hubnout díky rýži
Jak pokračuje Iva s dietou?
Přísný hubnoucí jídelníček
Iva posiluje zázvorovými obklady
Hubnoucí Iva: Jak je na tom po dvou týdnech?
 

Reklama