Cestování

Také necháváte leteckým společnostem peníze, na které máte nárok?

Kateřina Peterová byla s přítelem na dovolené ve Španělsku. Sami, bez cestovní kanceláře, letenky pořídili u nízkonákladové letecké společnosti. „Na odletu mělo letadlo tři hodiny zpoždění. Nikdo nám nic neřekl, nikdo nám nic nedal, prostě nás nechali tři hodiny čekat. Bylo to hodně nepříjemné,“ líčí nepodařený závěr dovolené Katka. O tom, že mají od letecké společnosti nárok na občerstvení a na náhradu škody ve výši 250 eur, vůbec nevěděla. Možná stejně jako vy.

let

Výzkum mezi lidmi, kteří alespoň občas využívají leteckou dopravu, ukázal, že téměř 71 % z nich zažilo alespoň jednou nějaký problém se zpožděním, zrušením a následným přesměrováním letu. V takovýchto případech je podle evropského nařízení možné zažádat leteckou společnost o kompenzaci, která se pohybuje v rozmezí 6 250 – 15 000 Kč. Nárok na ni máte, pokud za komplikací nestojí například nepříznivé počasí nebo stávka zaměstnanců. Podle výzkumu podávala někdy žádost o náhradu škody jen necelá čtvrtina poškozených, zhruba polovina z nich průběh vyřízení žádosti hodnotí jako zdlouhavý, složitý a jako stresující zážitek.

Snazší cestou k získání kompenzace je využít služeb některého ze zprostředkovatelů, který za vás bude odškodnění u letecké společnosti nárokovat. Od vás bude vyžadovat pouze vyplnění formuláře s osobními údaji a informacemi o daném letu. „Služba bývá zpravidla poskytována bezplatně až do doby, kdy letecká společnost vaši žádost uzná a přidělí vám náhradu škody. Poté si zprostředkovatel strhne provizi, která pokryje právní služby, soudní poplatek a administraci celého procesu,“ vysvětluje Alice Güttlerová, ředitelka portálu Kompenzomat.cz. Výše provize u této služby je 27 % z vymožené částky. Odškodnění můžete podle českého právního řádu požadovat až dva roky zpětně. Pro všechny případy si proto schovávejte informace o uskutečněném letu (palubní lístek nebo mail), přičemž vůbec nezáleží na tom, zda jste si letenku koupili sami nebo jako součást zájezdu od cestovní kanceláře.

Výhodou využití služeb zprostředkovatele je nejen úspora času, ale i vyšší pravděpodobnost úspěchu. Letecké společnosti se i přes existenci evropského nařízení k náhradám škody cestujících nestaví příliš pozitivně. Může se proto stát, že u jednotlivců může řízení trvat měsíce a stát značné soudní výlohy. S renomovanou společností za zády, která má oporu v kvalitním právním servisu, vás, jak se říká, rohlíkem neopijí.

 

 

 

 

 

   
12.10.2012 - Tipy - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [27] LudPa [*]

    Sml31

    superkarma: 0 14.03.2013, 17:42:42
  2. avatar
    [26] reditelka [*]

    člověk se nesmí nechat, zkouší to na nás všude...

    superkarma: 0 20.11.2012, 06:15:00
  3. [25] jithule [*]

    nelétám

    superkarma: 0 14.10.2012, 19:20:28
  4. [24] anina4 [*]

    já letěla jen jednou a bez problémů, myslím,že se mě to zase delší dobu týkat nebude,ale dobře vědět

    superkarma: 0 13.10.2012, 22:53:41
  5. avatar
    [23] saruz [*]

    Nelétám, neřeším. Sml22

    superkarma: 0 13.10.2012, 21:45:55
  6. [22] Trefa [*]

    Trefa:ja nikam letecky nejezdim.ale je dobre ze se nam davaji informace co mame delat.

    superkarma: 0 13.10.2012, 20:54:06
  7. avatar
    [21] dajrin [*]

    Zajímavé informace, ani jsem netušila...

    superkarma: 0 13.10.2012, 15:02:55
  8. avatar
    [20] ladouch [*]

    Dobré rady, ale já jsem zatím nikdy neměla problémy s leteckou solečností.Sml23Sml23

    superkarma: 0 12.10.2012, 20:16:24
  9. avatar
    [19] jazuzinka [*]

    ano, vím o tom. jenže stává se, že náklady na odškodnění za zpoždění překročí částka, kterou zaplatíte jako provizi zprostředkovateli. u kompenzace 250 euro, kterou vám nízkonákladová letecká společnost po několika měsících možná přizná, bych byla moc opatrná, aby  náklady na vymožení kompenzace nakonec nebyly 350 euro.

    superkarma: 0 12.10.2012, 19:36:12
  10. avatar
    [18] daska59 [*]

    Je lepší obětovat 27%, než se nervovat a ztrácet čas.

    superkarma: 0 12.10.2012, 17:54:48
  11. [17] step1 [*]

    Jsou to užitečné informace, ale já nelétám.

    superkarma: 0 12.10.2012, 17:28:37
  12. [16] Stendy [*]

    Cenné informace.Sml59Sml59

    superkarma: 0 12.10.2012, 13:15:24
  13. avatar
    [15] Jindriska8 [*]

    Je dobré to vědětSml22

    superkarma: 0 12.10.2012, 12:51:10
  14. [14] doginka [*]

    Taky jsem o tom nevěděla Sml15

    superkarma: 0 12.10.2012, 12:35:36
  15. avatar
    [13] capkova [*]

    TO JE DOBRÉ VĚDĚT ... DÍKY Sml16

    superkarma: 0 12.10.2012, 12:16:04
  16. avatar
    [12] wich [*]

    O zpoždění letadla vám přece nikdo nic nemusí říkat, to vidíte na monitorech Sml80 Možná by si lidi spíš měli uvědomit, že jsou dospělí a svoje věci musí řešit sami ne se pořád spoléhat, že je někdo bude vodit za ruku. Lítám furt a všechny věci si zajišťuju sama. Když má letadlo zpoždění, co se dá dělat, dám si kafe a čtu knížku, jsou horší věci.

    superkarma: 1 12.10.2012, 12:10:30
  17. avatar
    [11] Hanula [*]

    Sml16jednou jsem za zpoždění letadla dostala náhradu 5000,- Kč - zůstali jsme v Madridu skoro dva dny, ale Iberia se o nás vzorně postarala

    superkarma: 0 12.10.2012, 09:37:06
  18. [10] jukl [*]

    nelétám

    superkarma: 0 12.10.2012, 09:29:07
  19. avatar
    [9] blesksoft [*]

    jednou jsme zůstali na letišti 8 hodin, protože nad Evropou bylo husto a do Bulharska vůbec nic nelítalo byly to krušné chvilky protože během chvilky byly záchody naprosto nepoužitelný

    superkarma: 0 12.10.2012, 09:17:55
  20. avatar
    [8] tajnostii [*]

    Už nelítámSml23

    superkarma: 0 12.10.2012, 09:01:44
  21. [7] magic11 [*]

    nikdy jsem zas tak velké zpoždění neměla Sml80

    superkarma: 0 12.10.2012, 08:10:45
  22. avatar
    [6] vmarta [*]

    nelítám nikam

    superkarma: 0 12.10.2012, 07:57:58
  23. avatar
    [5] Žofie [*]

    Zajímavá informace Sml22

    superkarma: 0 12.10.2012, 07:50:35
  24. avatar
    [4] Kytinkak [*]

    oni vědí, že když to budou protahovat, že lidé to vzdají, jim to takhle proto vyhovuje, komu néé, že

    superkarma: 0 12.10.2012, 06:40:45
  25. avatar
    [3] LudPa [*]

    Taky jsem tom nevěděla. Jednou jsme měli skoro pětihodinové zpoždění,občerstvení jsme dostali.

    superkarma: 0 12.10.2012, 06:35:03
  26. avatar
    [2] ekleinovka [*]

    O kompenzaci jsem věděla jen mlhavě, zatím jsem odlétala vždy načas anebo jsme se zpozdili kvůli mlze a námraze,ale to jsme létali nad Prahou,aby nám došlo palivo a pak nás vzala na milost Vídeň....

    superkarma: 0 12.10.2012, 06:33:36
  27. [1] lidicka [*]

    Letadlem necestuji, o možnosti kompenzaci za zpoždění letu jsem nevědělaSml23

    superkarma: 0 12.10.2012, 06:24:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme