Vztahy

Tak přijedete k nám, ujednáno?

Stokrát nic umořilo i osla.

Tak bych nazvala nadcházející oslavu prvního roku života našeho syna. Míša  je prarodičů vymodlené vnouče, a to jak z manželovy strany, tak i z mé.

Když bylo Míšovi půl roku, začaly se babičky předhánět v plánování oslav prvního životního výročí. Moc jsem tomu nevěnovala pozornost, jen přitakávala a pouštěla to jedním uchem tam a druhým zase ven.

Okázalé oslavy u manželových rodičů, okázalé oslavy u rodičů druhých - želé dort, plyšová zvířata, jízdy vláčkem, šlehačkový dort, nočník, boty. Největší spor na obou stranách se vedl o to, kteří z prarodičů budou slavit tyto veleslavné narozeniny v  den D.

Když už začal nátlak ve formě: "Tak přijedete k nám, ujednáno?" začalo mi docházet, že se nikdo neptal na náš názor, jak si přejeme uspořádat oslavy prvního roku my, rodiče Míši.

Na nedávné oslavě tchánových narozenin a nedělním obědě u našich jsme jasně řekli, že si den D chceme vychutnat sami s naším synem a že pak tuhle akci oslavíme s každými z prarodičů zvlášť. Že v den D chceme jít s Míšou k fotografovi, na procházku do ZOO a odpoledne pak nechat našemu ďáblíkovi napospas šlehačkový dort - pravda on z něj nic mít nebude, ale doufáme, že si s ním poradí po svém a šlehačka bude lítat po celé kuchyni, aby bylo co fotit (asi jsme švihlí, možná, ale už teď se té představě smějeme). Jen co jsme tohle řekli, začalo to pravé rodeo - to nám nemůžete udělat, tak já (babička jedna i druhá) půjdu s váma na focení, a já (taktéž) už dlouho nebyla u lachtanů a slonů... šlehačkový dort, no to budete těžko uklízet a to chcete to ubohé dítě mořit tučným... želé dort bude lepší - nevím, kde vzaly, že roční dítě může takové pochutiny, ale budiž.

Vysvětlili jsme jim, že opravdu den D si chceme užít jako RODINA a že snad na to máme právo. Teď s námi nemluví ani pes našich, protože i ten byl zapojen do lobování: "Nelinko, vysvětli rodičům Mišáka, že se nám bude po něm stýskat na den jeho narozenin..."

Proč je tak těžké pochopit, že si to chceme udělat v první řadě po svém a že na to máme právo?!

Taky máte tak těžké jednání s vašimi rodiči ve věci jejich vnoučat?

 

   
17.08.2005 - Láska a vztahy - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [62] bonito [*]

    Suzanne: Jóó?A v Jihlavě ho můžeš odložit za 15 Kč Jinak dík za informaci

    superkarma: 0 22.08.2005, 08:07:59
  2. avatar
    [59] Suzanne [*]

    bonito: do pražské ZOO může

    superkarma: 0 18.08.2005, 23:05:24
  3. [58] Jana 01 [*]

    Já teď oslavy nedělám, koupím krásný dort (dělávají teď krásné tvary), kousek pošlo babičkám, dědečkům... Samozřejmě předem se zeptám, jestli se budou stavovat (ale nějak usilovně je nezvu). Stejně by museli přijet, nejsou místní, takže než aby máti dala peníze za vlak, tak mi radši řekne: Vakašli se na chystání, peněz nemáš nazbyt a máš děcko, tak se mu radši věnuj. Tak jim pošlu každému pěkný kousek dortu plus pár zákusků a mám klid. První narozeniny byly trošku jiné - v byla to pro mne významná událost - poprvé matkou oslavence, den kdy konečně přestanu s kojením (už je tak veliké...), nevím, jak to bude u druhého dítěte. Ale to první dítě jsou nové zážitky a zkušenosti.

    superkarma: 0 18.08.2005, 07:37:17
  4. [57] bonito [*]

    Ahoj Zoro,celkem vás chápu, že si narozeniny chcete užít jako RODINKA, ale mám pocit že jste mladá maminka a po letech se na to budete dívat trošku jinak a obojí rodiče pochopíte. Chyba je zrovna na začátku, že si babičky nemají co diktovat a plánovat, ale v tichosti čekat na pozvání. Věřím že focení s povykujícíme se babičkama, kde se jedna předhání před druhou není značka ideál, ale ta ZOO už by se dala zvládnout (ostatně je tam dost prostoru) a zakončit posezením ať v restauraci nebo doma nikoho neurazí .Když moje děti slavily první narozeniny s tchýní jsem téměř nemluvila a její návštěva i dárky byl dost... no studená záležitost, naši byly ti aktivní organizátoři a to bylo taky dost hustý. Tak co je lepší? Dnes vím, že bych vše dělala jinak , snad...Ale od té doby příjdou babičky kdy se jim to hodí každá se svým dortem a to je ta zlatá střední cesta kterou si každá rodina časem najde P.S.:Toho psa neberte vážně, ten jen ví, že do ZOO nesmí

    superkarma: 0 18.08.2005, 07:17:06
  5. avatar
    [56] Suzanne [*]

    Rikina: já babičky na hlídání nikdy nepotřebovala. Když jsem chtěla pohlídat, zařídila jsem si to jinak. Takže ať si trhne každý, kdo chce můj čas organizovat po jeho

    superkarma: 0 18.08.2005, 01:32:38
  6. avatar
    [54] Kekka [*]

    Nyotaimori: protože namáš děti, tak to nepochopíš. Kvůli dospělým se snad už pak ani oslavy nedělají.

    superkarma: 0 17.08.2005, 21:46:41
  7. avatar
    [50] Andula [*]

    sevenofnine: ale jo, zaujme ho to, ale taky unaví, starší si to myslím vychutná mnohem líp.

    superkarma: 0 17.08.2005, 19:01:22
  8. avatar
    [49] sevenofnine [*]

    Jo pohlidat, kdyby mi chtěl někdo alespoň na hodinu pohlídat, ale to ne, jen se do všeho montovat, sedět na prdeli a nechat se obsluhovat, sorry tohle fakt nemusím. Mimochodem tchýně nedala nic, ani blbou čokoládu prostě nic. Parník si malá perfektně užila, lítala po palubě a na hradě kulila očka. V ZOO jsme byly minulý týden a bylo to super, nesouhlasím s tím, že roční dítko nemá pojem o tom co se kolem děje.

    superkarma: 0 17.08.2005, 18:43:39
  9. avatar
    [48] Julča [*]

    my vždycky pozveme rodiče k nám.Upeču dort,něco vypijeme.Chlebíčky a v létě grilujeme.Zase když má někdo z rodiny narozeniny,tak jedeme popřát k němu

    superkarma: 0 17.08.2005, 16:45:26
  10. avatar
    [47] Kekka [*]

    A proč je nepozvete najednou?

    superkarma: 0 17.08.2005, 16:22:18
  11. avatar
    [45] Andula [*]

    Lubar: přesně tak, roční dítě třeba ze ZOO vesměs nemá skoro žádné potěšení, nebaví ho to dlouho, zrovna tak ho zaujeme slepice za plotem Mmch, přesně temhle dort měli kluci k 1. narozeninám taky.

    superkarma: 0 17.08.2005, 14:50:12
  12. avatar
    [44] Lubar [*]

    Já myslím, že ta oslava má být hlavně pro malého - čeká nás to samý za dva měsíce a kousek a rozhodně neplánuju žádný velký oslavy ani návštěvu ZOO či fotografa ... Moje dítě je nejspokojenější, když může řádit, ne když ho nutím být v kočárku nebo sedět na jednom místě. Plánuju, že udělám dort, takový, aby ho malý mohl i jíst, ne jen rozpatlat, takže jogurt,piškoty a nějaké to ovoce. Oslavu jen s mámou a tátou (a prababičkou, která s námi v té době už bude žít), ostatní ať přijdou na kafíčko, potěšit se s malým, ale po dávkách, ne najednou (začal mít respekt z davu, tak proč ho zbytečně stresovat ...) Kdo nechce respektovat, ať si trhne

    superkarma: 0 17.08.2005, 13:46:40
  13. avatar
    [42] Andula [*]

    Matiee: ještě budeš ráda, když si ho na týden na chalupu vezme

    superkarma: 0 17.08.2005, 13:17:47
  14. avatar
    [41] Kadla [*]

    U nás se vždycky sejde celá rodina (celkem asi 16 lidí) a slaví se hromadně. Už by mne ani nebavilo slavit to jen v úzkém kruhu.

    superkarma: 0 17.08.2005, 13:08:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [40] Suzanne [*]

    Přiznávám bez mučení...já bych střílela

    superkarma: 0 17.08.2005, 13:06:39
  2. [38] Rikina [*]

    danyn: slavit vánoce v červenci je náhodou můj dlouholetej sen. A jednou na něj určitě dojde...

    superkarma: 0 17.08.2005, 12:13:58
  3. avatar
    [35] kemy [*]

    Rikina: když se nad tim zamyslim takle, máš pravdu. až ho budou potřebovat pohlídat, budou obě rodiny dobrý..

    superkarma: 0 17.08.2005, 11:51:04
  4. [34] Rikina [*]

    Jak já to čtu, hlavně ty reakce, tak mi to připadá, že mladí rodiče vnoučátek vědí o svých prarodičích vždycky, když je potřebují : babičko, chceme jít na mejdan, do kina, jet na dovolenou, hlídej vnoučky. Když babičky náhodou odmítnou, je zle, a jsou nejhorší megéry. A když babičky projevují zájem a chtějí milovanému vnoučátku udělat oslavu, jsou zase ty nejhorší megéry a je to taky špatně. Tak to bych řekla "dejte mně napříště svátek s vnoučatama a pozvěte mě až na promoci"

    superkarma: 0 17.08.2005, 11:37:16
  5. avatar
    [33] kemy [*]

    tak my třeba sslvaíme narozky tak, že kdo i vzpomene, příde, většinou s dárkem, je dort, chlebíčky a to je všechno. že by si mě dřív chtěli naši "vychutnat" o samotě, to asi ne. ale je to vaše věc a pokud to takle chcete, nevidim důvod, proč by se do vás měli prarodič s*át. hodně

    superkarma: 0 17.08.2005, 11:06:41
  6. [32] Ala.Faba [*]

    Oslavy mých dítek jsou vždy v jeden den, kdo přijde, ten přijde, mladší to má o něco lepší, protože slaví v červenci, takže se venku griluje, alespon není takovej binec.

    superkarma: 0 17.08.2005, 10:02:51
  7. avatar
    [31] RenataP [*]

    Ach, čili říkáte, že za rok nás čeká horor v podobě oslav?
    Uf, snad ne, teď jsou skoro na krku vánoce, tak doufám, že opět zvítězí "sobectví" rodičů a budeme na vánoce doma - a návštěvy NEPŘIJÍMÁME !!!!!!
    Před časem jsem si tu stěžovala na svoji matku, ale její nechuŤ k dětem je super. Malýho si za víkend vzala do ruky jen dvakrát... Zářím spokojeností.
    To tchánovci ho tahají dvakrát do minuty, lechtají, probouzejí... Nicméně už jsme je poučili o nutnosti mimčo držet jaksi v klubíčku a ne prohnutý do luku... A budu čím dál tvrdší.
    Člověk by se zjebnul fakt.

    superkarma: 0 17.08.2005, 09:51:22
  8. avatar
    [30] Andula [*]

    JanaVi: i ty jedna! Snad si nemyslíš, že u nás se přítomní prarodiče věnují dětem?

    superkarma: 0 17.08.2005, 09:40:31
  9. avatar
    [28] JanaVi [*]

    Na narozeniny našich dětí se u nás prarodiče pravidelně scházejí, my je zveme . Jednou v lednu, to si při dortu a chlebíčkách (bez chlebíčků by to nebyla oslava ) naplánují, kam společně v červnu poletí na dovolenou. Podruhé slavíme v dubnu, to si domluví podrobnosti dovolené. No a my si při tom klidně můžeme slavit, co chceme . Už jsme si zvykli...Teď už si zvykly i děti, když byly menší, tak si občas chtěly s babičkama popovídat nebo pohrát.

    superkarma: 0 17.08.2005, 09:34:59
  10. [25] hblaziko [*]

    Taky slavíme narozky dohromady, sejdou se všichni a slavíme ve dvojicích: já s mamkou, syn s tchánem, manžel s tchyní, protože máme narozky vždycky v rozmezí týdne. Je ale fakt, že u nás já, coby hostitelka, pak lítám jak hadr na holi, i když su oslavenec . A když udělám místo nudných chlebíčků třeba těstovinový salát nebo něco jinýho, tak se tcháni, mamka a babička na to "tváří". Copak na každé oslavě musí být furt ty chlebíčky a jednohubky?

    superkarma: 0 17.08.2005, 08:27:01
  11. avatar
    [24] malenina [*]

    Rozhodně bych se neřídila radami a přáními příbuzných ač nejbližších. Já jsem rodič a konec a z vlastních zkušeností vím, že zvát každého zvlášť na oslavu je na . Všichni najednou, kdo nechce a nemůže ať nechodí

    superkarma: 0 17.08.2005, 08:04:26
  12. avatar
    [23] sevenofnine [*]

    Nechápu jak někdo může očekávat, že s malým dítkem zvládneš připravit a uvařit a nazdobit a uklidit a pak budeš celý den obsluhovat a fakt si to užiješ a dítko také, když máma se mu nebude týden věnovat . Trochu to připomíná vánoce, kdy 14 dní makáš jak za peníze aby jsi se večer v den D zhroutila pod strom. To taky moc nemusím.

    superkarma: 0 17.08.2005, 07:49:12
  13. avatar
    [22] šája [*]

    sevenofnine: no a já ho budu řešit příští sobotu, je nám se synem dohromady 40 Bude to velmi jednoduché

    superkarma: 0 17.08.2005, 07:21:49
  14. avatar
    [21] sevenofnine [*]

    Tak tenhle problém jsem řešila je to tak 14dní. U nás to bylo horší o to, že mě bylo 30 a berušce 1. A nakonec jsme ráno vstali až se nám chtělo (manžel si vzal dovolenou), společně jsme se nasnídali a vyrazili na parník a hrad Veveří. Báječně jsme si to užili i s podvečerním dortem (dělala jsem nepečený aby z toho něco měla i malá). Nikdy jsem nezažila tak úžasný den. A rodičům i prarodičům, tetám a tak jsem řekla, že nemíním tři dny nakupovat, dva dny vařit a pak další dva dny uklízet. Ať se mezi sebou dohodnou a oslavu nám připraví. A měla jsem pokoj.

    superkarma: 0 17.08.2005, 07:18:22
  15. avatar
    [20] Andula [*]

    Jana 01: však nemusíš kupovat dort za několik set korun, moje děti třeba mají nejradši úplně prachobyčejný dort, kterým jim dělám já, kdežto ty přezdobené kupované nejedí

    superkarma: 0 17.08.2005, 07:13:00
  16. avatar
    [19] Andula [*]

    šája: no baže, taky bych se šprajcla.

    A upřímně, připadá mi, že oslavy plánované v tom zmíněném článku jsou dost přehnané, uvážíme-li třeba, že dítě z prvních narozenin jako takových fakt nemá pojem. Zdá se, že si to chtějí užít zejména prarodiče, ale dítě takové trachtace mohou dost možná unavit a otrávit.

    superkarma: 0 17.08.2005, 07:11:49
  17. avatar
    [17] nikinik [*]

    karieristka: Víš, možná je to o tom, že se vidí moc často a první rok, to je veliká událost, kterou by si zkrátka chtěli užít jen oni tři. Naprosto to chápu a vím o čem to je . Klidně ať přijdou o den dřív, ale v den oslavy , kterou připraví maminka dítěte a slyší od rodičů, že ten dort měl být jiný, atd. atd. a to , se mělo udělat jinak ... Zkrátka ta oslava nikdy nebude podle představ rodičů a nám to akorát pokazí celou oslavu i náladu !!!

    superkarma: 0 17.08.2005, 07:02:30
  18. [16] Jana 01 [*]

    Možná bych byla ráda, že jsou tak iniciativní a že mají vnouče tolik rádi. Dělání oslav jsou pro mne spíš noční můry - nevím, co navymýšlet, aby si všichni pochutnali a když jsem byla na mateřské, pěkně jsem se i fianačně prohla. Vždyť jen dort příjde na několik set korun. Nehledě na to, že oslava je spíše pro příbuzné, protože dítě v 1 roce ještě nic nechápe, tak z toho nedělejte kovbojku, těch narozenin ještě bude...

    superkarma: 0 17.08.2005, 06:50:34
  19. avatar
    [15] šája [*]

    Páni, teda nepamatuju, že bych kdy jako dítě slavila narozeniny u jedné nebo druhé babičky. Dycinky doma a babičky se dostavily A já to s dětma praktikuju stejně, jen s jemným rozdílem - rodiče mám teď daleko, takže pokud v době narozenin jsme náhodou u nich (jako třeba tuhle sobotu - syn bude mít 7 let), oslaví si děti i tam a pak ještě jednou doma pro druhou babičku.
    A já jsem navíc taková, že pokud by mi chtěl někdo něco diktovat, zašprajcnu se a je vymalováno

    superkarma: 0 17.08.2005, 06:39:59
  20. avatar
    [14] karieristka [*]

    Nevím proč byste nemohli oslavit narozeniny všichni u vás - většinou to tak bývá že oslavenec připraví oslavu (za nezletilce rodiče), ostatní přijdou, popřejí, dají dárek, oslavenec sfoukne svíčky.... Proč nejít do ZOO všichni a na focení taky - vždyť se dá udělat fotka samostaného dítěte, s mámou a tátou, se všemi...

    superkarma: 0 17.08.2005, 06:22:15
  21. avatar
    [13] malenina [*]

    Andula: U nás je to stejné, ještě tak švagrová se švagrem, ale s těma se napájíme i jindy, tak to je taková menší záminka jelikož děti už máme odrostlejší . Nevím proč z toho dělat takovou vědu

    superkarma: 0 17.08.2005, 06:09:39
  22. avatar
    [12] Andula [*]

    Tak o oslavy narozenin našcih dětí nikdo moc extra nestojí , většinou babička s dědou a druhým dědou přijedou, ale to je tak všechno

    superkarma: 0 17.08.2005, 05:34:38
  23. avatar
    [11] svetluszka [*]

    Buď ráda, že se předháněj, aspoň malej oslaví narozeniny víckrát... ... Náš malej má taky za čtrnáct dní 1 rok, a já už těď jsem rozhodlá, že tchýni a tchánovi a ni nebudu říkat, že máme oslavu. .Oni by si zas myslely, že je zvu jenom kvůli dárku....... To bylo pořád-konečně máme v rodině kluka, hurá hurá- ale že by mu dědek koupil třeba blbej banán, jen tak,, to nehrozí.... ....

    superkarma: 0 17.08.2005, 04:54:39
  24. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Zoro - ja jsem tak rada, ze mam pribuzny za oceanem...
    Aby se z chlapecka neposrali!

    superkarma: 0 17.08.2005, 01:01:10
  25. avatar
    [9] Eva_CZ [*]

    Avilka: 17.8. 2005 0:18:39
    A dceri - ( to je oslavna pisen )

    superkarma: 0 17.08.2005, 01:00:17
  26. avatar
    [8] Avilka [*]

    Mňa posledú dobu rozheňá svokra. Dovalí sa na deň D, ktorý je v strede týždňa, ja prídem domov niekedy o 19,00 ona čučí v kuchyni s bukretou a bonbonierov ( vie, že sladké nejem, mi to robí schválne ježíbaba jedna, ) a decentne zahlási niečo na štýl : No kde si , prišla som si splniť svoju povinnosť, keď už máš ten sviatok...
    Napsledy som jej zahlahlásila, že sa nemusela obťažovať s cestou, stačilo poslať SMS-ku...

    superkarma: 0 17.08.2005, 00:36:56
  27. avatar
    [6] Avilka [*]

    106: Díki.

    superkarma: 0 17.08.2005, 00:32:27
  28. avatar
    [4] bookcase [*]

    Nyotaimori: že jo? Přece mi nebude oslavu chystat někdo jiný - leda, že by zaplatil veškerý chlast, ten u nás teče proudem

    superkarma: 0 17.08.2005, 00:25:36
  29. avatar
    [2] Avilka [*]

    Dcera má zajtra narodky, už vidím ako zapájam do oslavy nášho kocúra: Ramzesko, vysvetli babičkám,že sa oslavovať budeme v báre a nie u nás v obyváku. takže môžu prísť obe naraz a nemusíme sa patlať na 3x

    superkarma: 0 17.08.2005, 00:18:39
  30. avatar
    [1] bookcase [*]

    Tohle moc nechápu....když má u nás někdo narozky, tak oslavu dělá on, u dětí rodiče a příbuzní se sejdou u oslavence doma. A většinou se konají nejbližší sobotu kolem narozenin.

    superkarma: 0 17.08.2005, 00:03:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme