Dnes ráno jsem vás prostřednictvím článku vyzvala k diskuzi ohledně sporu o místo v autobuse. Sedadlo rezervované místenkou. Zajímaly mě vaše názory, postřehy, možná řešení, případně vlastní zkušenosti. A slíbila jsem i vyjádření dopravce k celé situaci. Přiznám se, že slibovala jsem trošku s obavou.

Ovšem vyjádření přišlo takřka obratem, poměrně obsáhlé, pokorné, s úctou jak k cestujícím, tak k práci řidičů.

„Problematika nároku na volné sedadlo při nástupu s místenkou je velmi citlivá. Na jízdním řádů máme upozornění, že cestující ztrácí právo na zakoupené místo, jestliže jej neobsadí 5 minut před odjezdem. Praxe je taková, že autobus je přistaven na zastávku minimálně 10 minut před odjezdem. Nejdříve jsou k nástupu vyzváni cestující s místenkou. Poté nastupují cestující, kteří platí hotově u řidiče. Od řidičů mám informace, že do konfliktu mezi cestujícími nechtějí zasahovat. Práce řidiče autobusu je čím dál více náročná a je tedy logické,
že se snaží jakýmkoliv konfliktům vyhnout. Doba je složitá, protože lidé jsou uspěchaní, na zastávku přicházejí na poslední chvíli a bohužel jsou čím dál více arogantní a agresivní. Stačí, když je řidič málo pozdraví a už píšou stížnosti, které jsou často hodně „přibarvené“. Ke snížení počtu konfliktů připravujeme nové opatření. Řidiči budou vybaveni chytrými telefony a tablety. Na nich by měli před odjezdem zkontrolovat počet prodaných místenek a označit sedadla obsazená místenkou,“ sdělil Jiří Hofman, vedoucí osobní dopravy, KAD spol. s r.o.Vrchlabí

Ráda budu cestovat s takovým dopravcem, co vy na to říkáte?

A ještě vám vlastně dlužím odměnu za dnešní diskuzi o narozeninových oslavách. Opět jste nezklamali a měla jsem těžkou práci vybrat jen jeden příspěvek. Nakonec jsem se rozhodla pro ten pod č. 12, který nám poslala naše čtenářka pod nickem spavec.

Doufám, že když ji tak zaujaly bajky, stejně potěší i detektivní příběhy.

Gratulujeme!

dkdkd

 

Reklama