Děti

„Synovi dopřávám královskou péči, přesto jsem ho prý neměla mít,“ svěřuje se Sylva

Pro některé ženy je smyslem jejich života rodina, pro jiné kariéra. Sylva (34) si řekla, že skloubí obojí. Rozhodla se mít potomka a přitom se i nadále naplno věnovat svému podnikání. Našla způsob, jakým to skvěle funguje. Její okolí ji za něj ale tvrdě odsoudilo.

„Spousta lidí mě má za sobce. Já na tomhle označení tedy nevidím nic až tak špatného, každá žena by měla svým způsobem myslet především sama na sebe. Ne se jen někomu obětovat. Ale že bych byla bezcitná ženská, která si nikdy neměla pořizovat dítě, jak řada příbuzných a známých soudí? To mi přijde vůči mně až moc drsné. Ano, mám na syna minimum času a věnuji se mu jen pár hodin týdně. Přesto si ale nemyslím, že bylo chybou dát život novému člověku. I přes mou vytíženost je o něj totiž královsky postaráno. Většina dětí matek, které jsou s nimi od rána do večera doma, by mu mohla závidět,“ svěřuje se Sylva a pouští se do vysvětlování.

mimi

„Vždycky jsem věděla, že děti mít chci a budu, ale přiznávám, že nikdy nebyly středobodem mého vesmíru. To mi často vyčítali hlavně manželovi rodiče. Hlavně v těhotenství, které jsem nijak zvlášť neprožívala. Moje firma zůstala na prvním místě a nezměnilo se to ani po porodu. Už druhý den, co Maxmilián přišel na svět, jsem svůj podnik z nadstandardního pokoje v porodnici opět vedla. Doktoři to neviděli rádi a sestry se nade mnou veřejně neušklíbaly jen proto, že jsem tam byla jako VIP pacient. S kojením jsem tehdy ani nezačínala, stejně bych na něj po návratu domů neměla čas. A tak jsem mateřské mléko malému kupovala,“ popisuje Sylva s tím, že už v té době měla pro svého syna vybranou chůvu. Ta začala po návratu z porodnice fungovat zároveň i jako kojná.

„Sama vychovává půlroční dceru a o mléko nemá nouzi. Bez problému tak zvládá krmit dvě děti. Max tedy nijak nestrádá. Troufnu si tvrdit, že má celkově tu nejlepší péči. Přesto se najdou lidé, kteří mě pomlouvají a jeho litují. To jen těžko kdy pochopím, ale budiž. Co člověk, to názor. Nejvíc mě to ale mrzí právě u zmíněných rodičů, kteří přece musí vidět, že mu dávám vše, co potřebuje. I tak mě ale zahrnují výčitkami. Nejsem sice žádná citlivka, ale člověka to přece jen zamrzí,“ dodává úspěšná podnikatelka, která však ani kvůli reakcím okolí nemá v plánu svůj postoj měnit. Její manžel je pracovně vytížený méně, takže na výchovu syna dohlíží spíše on. A tak to má i zůstat do budoucna.

Čtěte také:

   
05.01.2017 - Děti - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [84] evelyn [*]

    A mne by to bylo lito, netravit ten nejkrasnejsi cas s mrnetem. Ted to znova vidim na vnucce, jak se behem desiti a pul mesicu rozviji, jak je mamin a tatuv mazlik, vubec si takovou situaci neumim predstavit.

    superkarma: 0 17.01.2017, 16:14:10
  2. avatar
    [83] risina [*]

    Oska — #74 Proč trestat? Já myslím,že je svobodné rozhodnutí ženy, jestli začne kojit nebo ne.

    superkarma: 1 09.01.2017, 18:46:03
  3. avatar
    [82] Hanka* [*]

    Nedávno tu byl článek od chůvy, která se podivovala nad tím, proč si její klienti vůbec dítě pořizovali. Není tohle ta její klientka?

    superkarma: 2 09.01.2017, 12:24:24
  4. avatar
    [81] bleblemcy [*]

    Mickey Mouse — #80Doporučuji změnit přístup a chování možná totiž právě na vás rodiče toho času příliš neměli a proto se vyjadřujete a uvažujete jako naprostý hulvát. Znovu se laskavě zamyslete nad tím co jsem napsala a to zcela bez hysterie. To skutečně nejste schopen pochopit o čem jsem psala a nebo to jen předstíráte?

    superkarma: 3 07.01.2017, 01:25:18
  5. avatar
    [80] Mickey Mouse [*]

    bleblemcy — #54 Sorry, ale Váš příspěvek už vnímám jako naprosto hysterický a hloupý výkřik do tmy. Tohle je nejjistější cesta, jak výchovu dětí a péči o rodinu úplně podělat. Doporučuji začít v klidu přemýšlet a nepodléhat fanatickým dojmům.

    1. na komentář reaguje bleblemcy — #81
    superkarma: 1 06.01.2017, 09:40:34
  6. avatar
    [79] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #33 dnes s tebou ve všem souhlasím. Sml67

    superkarma: 0 05.01.2017, 21:48:19
  7. avatar
    [78] peetrax [*]

    batka — #19 v klidu, zcela jistě se nejedná o autorku článku paní Hájkovou, možná je to klidně vymyšlené, tedy jména atd. - proč ne?

    superkarma: 0 05.01.2017, 21:45:07
  8. [77] Sofineza [*]

    "Většina dětí matek, které jsou s nimi od rána do večera doma, by mu mohla závidět" [/i]

    ...a co by mu ty děti mohly závidět? jemu, kterému matka věnuje pár hodin týdně? si radši měla pořídit křečka, i když i on by vedle Sylvy citově strádal...

    superkarma: 1 05.01.2017, 18:37:40
  9. [76] Oska [*]

    Goldenhair — #75 paní Sylva je asi ředitelka zeměkoule, že se jí tak úplně nepodařilo skloubit podnikání a mateřství...takoví lidé by snad radši ani neměli mít děti...Sml68 škoda, že se podlehla nátlaku tchánovcůSml68

    superkarma: 1 05.01.2017, 18:32:42
  10. [75] Goldenhair [*]

    pokud má paní z článku tak vysoké pracovní nasazení, že nemá čas nakojit své dítě, tak jí garantuju, že je otázkou času, kdy zkolabuje a skončí v nemocnici, kde bude ráda, když se sama nají a došourá se při chodítku na WC. firma se bez ní bude muset stejně pár měsíců obejít, takže klidně mohla být aspoň 6 měsíců na mateřské. mám několik známých podnikatelek, které dokázaly skloubit podnikání a miminko, aniž by dětátko citově strádalo po matce...Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje Oska — #76
    superkarma: 2 05.01.2017, 18:30:12
  11. [74] Oska [*]

    Věta "S kojením jsem tehdy ani nezačínala, stejně bych na něj po návratu domů neměla čas." by měla být trestná.Sml45[/i]

    1. na komentář reaguje risina — #83
    superkarma: 0 05.01.2017, 18:26:51
  12. avatar
    [73] OlgaMarie [*]

    lahanzala — #62 Někdy je velmi těžké vyjít se zlostnou matkou, které se nedá ničím zavděčit. Pak je to na úkor zdraví dětí a rozeštvání v jejich rodině.

    superkarma: 0 05.01.2017, 17:12:57
  13. avatar
    [72] Gosi [*]

    satanBelzebub — #45a jeste jedna vec, tehotenstvi trva devet mesicu, nejspis bylo planovane... Ma zamestnance, to si to za treba rok nedokazala zorganizovat tak, aby mela klid aspon pres materskou? To zavani nejen nezodpovednosti matky, ale i neschopnosti sefove... Prostridat se po roce na rodicaku, no spis bych se podelila, ale to uz je vic chapany...

    superkarma: 1 05.01.2017, 16:30:21
  14. avatar
    [71] Gosi [*]

    denkas — #69 to asi bylo spis na me nez na cilani, ze? No moje babicky se tomu jeste nejak vyhly, ale bylo vic situaci, kdy ty mamy mely na vyber mezi tim, dat miminko do jesli, nebo nemit na jidlo... Ne vsichni meli dilema mit neco penez a min penez, u nekterych to bylo mit neco penez, nwbo zadne penize... Ale je to spis vedlejsi, nez hlavni faktor, kterej muze rozhodnout o osamelem konci v zapadlem DD(i kdyz dneska jsou to casto spis penzionky)

    superkarma: 0 05.01.2017, 16:00:36
  15. avatar
    [70] Gosi [*]

    satanBelzebub — #45 vetsina v mem okoli vari, pece nepravidelne, ale pece, ma minimalne brigadu a presto zvlada pecovat o sve dite... Nebo si doplnuje vzdelani... Kdyz se matka nestara o sve dite, tak je asi lepsi, kdyz si k nemu najme nekoho, kdo ten vztah mit bude, nez aby ho tahala po barech, ale dobrej model neni ani jeden...

    superkarma: 0 05.01.2017, 15:42:47
  16. avatar
    [69] denkas [*]

    cilani — #66 Museli? Proč museli?Nechápu.Sml23To sem asi já ta generace dětí a nikdo mě nikam neodkládal,ani do školky sem nechodilaSml23A s kamarádkou byla máma doma asi do jejich 10-12let. lahanzala — #62 aha,takže mimino se může odložit a důchodci ne? Já se přiznám,že o nesoběstačný rodiče bych se nedokázala postarat.Ale to neznamená,že bych za nima nejzdila.

    1. na komentář reaguje Gosi — #71
    superkarma: 2 05.01.2017, 15:35:32
  17. avatar
    [68] denkas [*]

    Ricardo — #56 Sml52Sml52Sml52 Nojo,ale co ty chydý maminy.Který opravdu do tý práce musí a na chůvy nemajíSml15Ty prostě tu práci musí pustit a po mateřský jít na úřad práceSml80 lahanzala — #57 No nevim,ale řekla bych,že tato taky není schopná se o svý dítě postaratSml80Jen má tu výhodu ,"že na to má"! Myslim si,že kdyby byla normálně pracující ,takže by stejně ten vztah k dítěti neměla,asi by zůstal doma manžel a ona by radši šla stát k soustruhu.

    superkarma: 0 05.01.2017, 15:27:42
  18. avatar
    [67] Gosi [*]

    lahanzala — #62jo, generace rodicu, co sve deti odkladat musela...

    superkarma: 0 05.01.2017, 15:27:38
  19. [66] cilani [*]

    lahanzala — #62takže když babička bydlí v domově důchodců, tak má citově ploché děti? No, potěš..

    1. na komentář reaguje denkas — #69
    superkarma: 1 05.01.2017, 15:21:29
  20. [65] mařinka [*]

    Záleží na každé rodině, jak si to zařídí. Každé dítě je totiž jiné - některé potřebuje mít mámu pořád u sebe, jinému prospěje, když má kolem sebe víc lidí (babičku, dědu, ...). I já sama při jednom dítěti nějaký čas pár hodin týdně pracovala a o dítě se mezitím starala placená paní. Fandím mámám, které umí skloubit kariéru a rodinu. Nemyslím si, že by bylo nutné být s dítětem 24 hodin denně, hodně záleží i na kvalitě společně tráveného času, a klidně méně, ale aktivně prožitého času, než třeba celý den, kdy matka sedí u pc či nad mobilem a dítěti se nevěnuje.

    Ovšem to, co je popsáno v článku výše, to mi přijde za hranou. Možná je o dítě královsky postaráno, ale zajištění fyziologických potřeb nestačí, dítě není věc, ale živý tvor, který má city, potřebuje cítit lásku. Přijde mi, že toto si ta paní neuvědomuje, že se stará jen o naplnění fyziologických potřeb, ale na emoční potřeby zapomíná.

    Vím o jedné rodině, kde matka vydělává velké peníze a platí si chůvy, aby se o děti staraly (aby ona mohla vydělávat). K té chůvě, která je s dětmi nejčastěji, si děti vytvořily velmi silný citový vztah. Za ty cca dva roky už chůvu berou jako svou mámu, o to víc, že chůvě vypomáhá i táta dětí, takže jsou vlastně nová rodina - chodí spolu na procházky, na nákupy, děti s chůvou a tátou prožívají různé významné mylníky svých životů. A co víc, tátově pozornosti neušly půvaby mladé, krásné chůvy, což asi ani není překvapením, když jsou spolu tak často, na rozdíl od manželky.

    Aby se pak paní z článku jednou nedivila, až ji syn bude odmítat a bude chtít být jen s chůvou. Nebo až zjistí, že manžel a chůva spolu mají poměr... Nepřála bych jí to, ale stát se to může.

    superkarma: 0 05.01.2017, 15:14:00
  21. [64] lahanzala [*]

    Altamora — #63tak to nebylo myšleno, pro vás polopatě, Sylvy manžel věděl, ze si bere emancipovanou úspěšnou ženu, jejíž prioritou nebude byt v domácnosti a starat se o děti. Tím netvrdím, že všechny ženy, které tyto priority mají, jsou slepice. Tím říkám jenom to, že on si slepičí nevybral. Jasný?

    superkarma: 2 05.01.2017, 15:12:31
  22. avatar
    [63] Altamora [*]

    Mickey Mouse — #30 Ne tak docela. V našem městečku bylo výrobní družstvo, které zadávalo domácí práci. Hodně žen tak pracovalo doma. I moje babička. Překladatelky a podobné profese taky mohly pracovat doma. Maminka mé kamarádky nikdy nebyla zaměstnaná. Její manžel si to nepřál. Moje maminka zase pracovala jen na poloviční úvazek, dokud nešel nejmladší bratr do učení. I tehdy to byla otázka priorit. Jen jsme neměli dost peněz. Ale to bychom neměli, ani kdyby pracovala osm hodin.

    Ostatně: můj první příspěvek se netýkal toho, že někdo svěří péči o dítě jiné osobě, ale toho že Lahanzala podstrkuje názor, že ženy, které se samy starají o dítě, jsou slepice. To mě vždy spolehlivě vytočí.

    1. na komentář reaguje lahanzala — #64
    superkarma: 4 05.01.2017, 15:02:32
  23. [62] lahanzala [*]

    SNÍŽEK — #61citové chladných děti je v naší republice plno, svědčí o tom přeplněné domovy duchodcu

    1. na komentář reaguje cilani — #66
    2. na komentář reaguje Gosi — #67
    3. na komentář reaguje denkas — #69
    4. na komentář reaguje OlgaMarie — #73
    superkarma: 2 05.01.2017, 14:57:51
  24. avatar
    [61] SNÍŽEK [*]

    hrozí že dítě bude v dospělosti vůči matce citové chladné Sml80

    1. na komentář reaguje lahanzala — #62
    superkarma: 0 05.01.2017, 14:51:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] slávenka [*]

    Neodsuzuji, každý si svůj život zařídí tak, jak potřebuje a jak mu to vyhovuje. Paní Sylva má firmu, která je dnes pro ni prioritou. Spíše bych jí chtěla říct, že se o mnoho ochuzuje, ale na to přijde asi až časem. Vždyť, teď je ta doba, kdy ji její dítě nejvíc potřebuje. Také jsem nastoupila z mateřské zpět do práce(abych si udržela místo, stavěli jsem dům...) v 11 měsících mého dítěte, které hlídala babička. Tolikrát jsem nad tím přemýšlela, ale dnes vím, že bych to už neudělala.

    superkarma: 2 05.01.2017, 14:49:24
  2. avatar
    [59] jarka1234 [*]

    bleblemcy — #54moc pěkný komentář,pravdivýSml79Sml59

    superkarma: 0 05.01.2017, 14:46:39
  3. [58] babinka [*]

    Sml80Sml80Sml80

    superkarma: 0 05.01.2017, 14:42:42
  4. [57] lahanzala [*]

    Ricardo — #56tady nejde o pravidla, ale o zbytečnou kritiku. Podle mne kritizovat můžeme ty matky, které nejsou schopné se o své děti postarat a ne ty, které to dělají podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

    1. na komentář reaguje denkas — #68
    superkarma: 1 05.01.2017, 14:42:03
  5. [56] Ricardo [*]

    když je podle diskutujících tak super věc odložit dítě kojné či chůvě na celý den, udělejme z toho pravidlo pro všechny a všechny ženy mohou jít do práce týden po porodu, ženy po císaři za dvaSml24

    1. na komentář reaguje lahanzala — #57
    2. na komentář reaguje denkas — #68
    superkarma: 0 05.01.2017, 14:16:58
  6. [55] Sofineza [*]

    amphora — #52 a jak víte tak jistě, že děti vlivných citově nestrádají? vy jste se jich ptala?

    superkarma: 6 05.01.2017, 14:13:03
  7. avatar
    [54] bleblemcy [*]

    Mickey Mouse — #22Víte vůbec proč je tady ta diskuze orientována hlavně citově? Protože děti to jsou zhmotnělé city. Nepotřebují jen jíst, spát a vyměšovat, ale potřebují i velkou dávku citů a to hlavně ze strany matky. Vy tu jen neustále předhazujete historii a neuvědomujete si, že děti jsou malí lidé plní citů a ne jen věci, které se budou řídit vašimi příklady z minulosti. Důležité je pro ně teď a tady a tenhle čas, který strašně rychle utíká. Peníze ani věci a ani nic jiného nenahradí pusu od mámy, když je dítěti zle ani večerní čtení pohádek a foukání odřených kolen. To všechno a mnohem víc jsou chvíle strávené s vlastním dítětem.

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #59
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #80
    superkarma: 17 05.01.2017, 14:10:47
  8. avatar
    [53] man-mimo [*]

    Julie Hájková Sml67 dnešní prémie jsou zasloužený Sml30 Sml30

    superkarma: 0 05.01.2017, 14:00:55
  9. avatar
    [52] amphora [*]

    chůvy, vychovatelky, guvernantky, soukromí učitelé.....takhle to má nastavené většina "opravdu bohatých, vlivných, slavných ..." lidí po celém světě.A všechny jejich děti určitě citově ani jinak nestrádají. Prostě jim to tak vyhovuje ! Jiný model stejně neznají.A na druhou stranu, raději tohle než uštvaná matka a týrané dítě. To by bylo daleko horší.A vzájemnou vazbu si určitě k sobě najdou,není to první a ani poslední takto vychovávané dítě světa.Navíc, když jim to vyhovuje, je to jen jejich věc.Můžeme se o tom, bavit, můžeme to kritizovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.Sml58

    1. na komentář reaguje Sofineza — #55
    superkarma: 1 05.01.2017, 13:49:31
  10. [51] Nikar [*]

    kareta — #42No zrovna v tomto případě jsem nemyslela, že bude pracovat z obýváků a dítko jí tam vřískat v postýlce...a nevěřím tomu, že dva tři dny by nemohla pracovat z domova (když je tak úspěšná, tak zřejmě nebydlí ve 2+1 a může si dovolit vyčlenit si jednu místnost pro pracovnu a pracovat třeba jen půl dne) a další dva dny v týdnu pracovat ze zaměstnání, jezdit na schůzky a pod. To už by se synem trávila hned více času.

    superkarma: 4 05.01.2017, 13:35:50
  11. [50] lahanzala [*]

    Altamora — #23mému dítěti bude letos 50. Dcera se narodila v dubnu a od 1. Září jsem byla v práci, protože mi skončila mateřská, která byla tehdy 19 týdnů. Byla sice možnost si ji prodloužit do 1 roku věku dítěte, ale neplacené. To já nemohla, protože muž byl na vojně. Dítě chodilo do jeslí a denně vstávalo v 6 rano jako do kolbenky. Přesto ne utrpělo žádnou újmu, máme spolu velmi blízký vztah, je pracovité a zodpovědně.

    superkarma: 1 05.01.2017, 13:20:33
  12. [49] bobani [*]

    je to její volba a i když já bych toho nebyla schopna , neodsuzuji .

    asi tak před 42 lety jsem měla v jesličkách holčičku , kterou matka pouze porodila s podmínkou , že tím to pro ni končí a ostatní je na otci .

    superkarma: 0 05.01.2017, 12:55:53
  13. avatar
    [48] Majoranka1997 [*]

    Pane jo, to se tedy spustila diskuse..., a poněvadž již vše bylo řečeno a napsáno, tak jen prosím..., zamyslete se všechny, jak by se vám žilo bez dávek od státu, jak byste se staraly a jak zabezpečily rodinu a dítě? Možná byste mu také raději zajistily "královskou péči", poněvadž, jak známo jest šlechta, královny, císařovny, apod. se o děti starali tak, že měli kojné, chůvy, vychovatele, učitele, dvorní dámy pro pobavení mládeže a kdovíco ještě proto, aby praví rodiče mohli vládnout, kralovat a starat se o své poddané, ať už jakkoliv...Sml16

    superkarma: 2 05.01.2017, 12:50:10
  14. avatar
    [47] denkas [*]

    satanBelzebub — #45 To máš pravdu. Teď je divná doba. Taky nechápu ty ufňukaný,udřený mámy na mateřský. Který,chudinky,nestíhají. Obdivuju,ty co makaj při miminu. Jen řikam, že je škoda si ty miminka plně neužívat.

    superkarma: 0 05.01.2017, 12:15:18
  15. avatar
    [46] denkas [*]

    No nevim,mě by to mrzelo. Sml80 a i by mi vadilo,kdyby se o mé dítě staral celodenně někdo jiný. A co se týče tady toho dítěte. Jde o to,aby měl někoho,kdo by se mu věnoval a hlavně aby to byl jeden člověk,né každou chvíli jiná chůva. A aby ho měla ráda. Máma pak bude "hodná tetička", která se občas ukáže. Zajímalo by mě pokračování za 5 ,10,15 let. Sml22 Protože nikdy nikdo neví,jak zrovna jeho výchova,či nevýchova dopadne. Já bych to tak nechtěla,protože sem děti chtěla i kvůli sobě, mateřská byla nejkrásnější období. Ale chápu,že to tak každý nema. A hlavní je,dětem neubližovat.

    superkarma: 2 05.01.2017, 12:06:38
  16. avatar
    [45] satanBelzebub [*]

    Ten kdo nepodnikal, pro toho je toto téma asi scifi. Jedna dcera byla na mateřské do 1 roku vnučky, poté nastoupil na mateřskou tatínek. Také okolí zděšené.....JAK SI TO TA MÁMA PŘEDSTAVUJE! Druhá dcera pracovala již druhý den po příchodu z porodnice. Protože jak známo....když není kocour doma-myši mají pré. Pouhé 3 dny v porodnici a už si každý druhý zaměstnanec myslel že bude mít KOLÁČE BEZ PRÁCE! O tom, jaké kolovaly zvěsti o nezodpovědnosti matky ani líčit nebudu. Já mám za sebou skoro dvě desetiletí podnikaní, tak se také zapojila celá rodina do pomoci. Ovšem měla jsem již dítka trochu větší, jedno nejmladší s nástupem do 1.třídy. Také to byl záhul. Proto když jsem slyšela dvě mladé maminky krafat na mateřské....nevaří-ztráta času, nepečou-ztráta času. Tak a která máma je pro vás přijatelnější....ta která maká a zajišťuje i lepší budoucnost pro své dítě místo mateřské a nebo líná hejbnout zadkem?

    1. na komentář reaguje denkas — #47
    2. na komentář reaguje Gosi — #70
    3. na komentář reaguje Gosi — #72
    superkarma: 4 05.01.2017, 11:53:44
  17. avatar
    [44] SARI [*]

    Nikar — #40 Ano s tím určitě souhlasím. Role otce je nejen v tom, že je napsaný v rodném listě, ale fakt je, že se musí starat oba. Otázka je, jestli ho vůbec má?? Nebo to pojala jakože sama si s tím poradím - těžko říct.Sml80

    superkarma: 0 05.01.2017, 11:44:40
  18. avatar
    [43] OlgaMarie [*]

    Vím, že matka, která dítě chtěla, se stará tak, jak dovede. Mít kojnou není zlé, jen si myslím, že se kojením prohlubuje vzájemná citová vazba.

    Čas se koupit nedá a děti rychle odrostou a čas vrátit nelze. Kamarádka kojila i při státnicích na právech, kolegyně dodělávala školu a kojila i při maturitě. Sml22

    superkarma: 4 05.01.2017, 11:28:37
  19. avatar
    [42] kareta [*]

    Nikar — #36práce z domova je u některých profesí naprostý nesmysl, paní sice patrně nedělá u pásu, ale za předpokladu, že se musí na výkon soustředit, občas telefonovat s klienty, tak to by byla profesní sebevražda. Vím o čem mluvím, taky jsme dělala z domova, byla jsme na 20% výkonu, klienty nezajímá, že ti tam kvílí dítě, ti si platí práci. prostě to nejde. Kdyby byla nemocná a čas trávila ve špitále, tak byste psali, jak se nedá nic dělat a pak se to dožene, však stačí návštěvy. Sml80 No a jestli má mj. zodpovědnost za zaměstnance, tak ti jí leda tak mohou pogratulovat k dítěti, ale zajímá je jejich práce a hlavně plat, asi by nebyli nadšení, kdyby firma krachla kvůli mateřským ambicím majitelky.

    1. na komentář reaguje Nikar — #51
    superkarma: 3 05.01.2017, 11:27:22
  20. avatar
    [41] Gosi [*]

    Mickey Mouse — #22 jo, driv byla beznejsi pece sirsi rodin, nebo kojnych... ono to tak fungovalo jeste i behem poslednich sto let... a co se tyce brzkyho nastupu do jesli, ktera generace dneska udelala z prychoterapie a koucu velkej buissnes?Sml24 a o tom, jak se dnesni mamy venujou diteti(s tim, ze od pul roku jsou bezne castecne uvazky na jeden den kdy hlidaj vesmes tatinci, neno prarodice) a neznam snad zadnou, co by uz kolem toho druhyho roku aspon nebrigadnicila, ale presto vsechno se stale da rict, ze s ditetem travi vetsinu casu ony... jinak koje babicka a starsi zeny co zazily jeste rodinou a pak statni peci o male deti jednak jsou rady za nas, ze muzeme s detma bejt a jednak jsou nadsene z deti, jak jsou sikovne, pac mame vic casu se jim venovat...

    superkarma: 1 05.01.2017, 11:23:31
  21. [40] Nikar [*]

    SARI — #39Také by bylo zajímavé vědět, jak se na na výchově podílí tatínek, nebo mu vyhovuje, že se o vše stará chůva. Na jednu stranu jí vyčítají, že má chůvu, ale co dělá on? Sml80 V dnešní době přeci může na rodičovskou místo matky on, jasný, kojit nemůže, ale o dítě se může postarat on.

    1. na komentář reaguje SARI — #44
    superkarma: 0 05.01.2017, 11:22:56
  22. avatar
    [39] SARI [*]

    Nikar — #36 Jo, ano, dejme tomu. Ale je otázka, jestli to tak skutečně myslela, protože s tím mimi se ten život svým způsobem změní. Možná je to jen její představa o tom, že ten život nezmění, ono to pak přijde stejně samo... Třeba se jí to pak nakonec podaří lépe zkloubit a bude to fungovat. Taky jsem byla postavena před něco podobného, ale řešila jsem to tak, že jsem mimi vozila s sebou a nakonec se to všechno zvládlo. Sml22

    1. na komentář reaguje Nikar — #40
    superkarma: 0 05.01.2017, 11:17:54
  23. [38] free [*]

    Já musela na mateřskou, byla jsem normální zaměstnanec, tak proč ne. Ovšem při mateřské jsem dostala na starost hospodářství a to nebyla žádná sranda. Rodiče toho využili a pořídili třetí prase a hejno hus. S děckem na pole skoro denně. Kamarádka se zlobila, že se s ní a kočárkem odmítám procházet po vesnici. Já to nesnášela a myslím, že dcerce nevadilo, že ji nechávám spát na zahradě a já pracuji. Vždycky vzpomínám na svoji babičku. Ta dřela na poli do úmoru. A jak jednou ráno hledala svého nejmladšího syna (mého tatínka)... a našla ho spícího na trakaři na pytlu brambor, jak ho večer přivezla.

    superkarma: 1 05.01.2017, 11:14:03
  24. [37] Nikar [*]

    Nikar — #36mě...mně - oprava

    superkarma: 0 05.01.2017, 11:12:33
  25. [36] Nikar [*]

    SARI — #32To beru, vždyť jsem i psala, že být matkou neznamená na vše ostatní zapomenout, jen tady mi chybí trochu toho kompromisu, např. práce z domova, i když s ním nebude 24 hodin denně, tak může syn i ona vědět, že ten druhý je ve vedlejším pokoji. Jen v tomto popisu mi prostě přijde, že paní si myslí, že když porodila a předala syna chůvě a jsou finančně zabezpečeni, tak mu nic scházet nemůže. A svůj život ani po porodu nezměnila. tak tady se moc o kompromisu hovořit nedá, viz její věta... nemá v plánu svůj postoj měnit...... Ale souhlasím s názory, že když jí to vyhovuje, její věc. Mě by zase vadilo předat po porodu dítě jinému a jít si žít si svůj život dál. V tomto příběhu mi to mateřské pouto prostě chybí.

    1. na komentář reaguje Nikar — #37
    2. na komentář reaguje SARI — #39
    3. na komentář reaguje kareta — #42
    superkarma: 4 05.01.2017, 11:11:55
  26. [35] Rikina [*]

    Navíc to dítě má i otce, který, jak jest výše psáno, se mu taky věnuje, a tohle je beztak dočasný stav. Za nějakou dobu dítě povyroste, nebude už potřebovat kojnou, ale zas trošku jiný druh péče, a tak se tomu nejspíš zase situace nějak přizpůsobí. Sml80 Ono taky, vzato do důsledků, co je komu po tom? Sml57 Jediný, kdo by mohl něco namítat a nesouhlasit, je ten manžel=otec dítka. Ten je zřejmě s událostmi srozuměn, takže není co řešit.

    superkarma: 3 05.01.2017, 11:10:49
  27. [34] Rikina [*]

    Byly doby, že to často ani jinak nešlo, než že se o dítě staral někdo jiný než matka. Nechodila jsem do jeslí a školky jedině proto, že se o mě starala babička, máti chodila do práce na směny v nepřetržitém provozu. Moje sestra už musela do jeslí, neb babičky již nebylo, a mateřská byla půl roku. Takže 6timěsíční mimino šupalo do jeslí. Ano, matka s ním mohla zůstat i doma, ale jen když je otec všechny uživil, a to nebyl zrovna častý případ. Taky si pamatuju, že dost mých spolužaček mělo děti ještě v době studia na VŠ. A ty děti dávaly kdekomu, kdo byl zrovna po ruce, na péči a hlídání, aby samy mohly dostudovat. Bylo běžné, že starší děti dostávaly na starost mladší sourozence. Současná mateřská a rodičovská dovolená v délce až 4 roky je obrovský luxus, který nemá valná většina Evropy. Takže jestliže to paní řeší tímto způsobem, nedělá nic špatného, a taky bych se přiklonila k tomu, že u řady lidí jde hlavně o závist - úspěch se neodpouští, a zvlášť podnikatelům ne. Sml80

    superkarma: 3 05.01.2017, 11:04:58
  28. avatar
    [33] Mickey Mouse [*]

    gerda — #28 Nikdy v historii lidstva matky nevěnovaly dětem tolik času jako dnes. V minulosti totiž většinu času matky pracovaly a děti buď byly ve skupině pod dozorem jedné "tety", nebo později běhaly v partě úplně bez dozoru a případně samostatně pomáhaly s prací dospělým.

    Dnešní opičí láska, kdy matky neustále stojí dětem za zády, je vpodstatě škodlivá. Vede to k přepjatým až hysterickým emocím. Výsledkem jsou pak extrémní reakce dětí - úzkosti a závislost na matce na jedné straně a nebo naopak k extrémní snaze o samostatnost na straně druhé. City se hrozně přeceňují, dokonce i tady v diskuzi vidím více emocí než rozumného uvažování.

    1. na komentář reaguje peetrax — #79
    superkarma: 2 05.01.2017, 10:38:47
  29. avatar
    [32] SARI [*]

    Nikar — #29 gerda — #28 Dámy já vám vaše názory na věc neberu, akorát si jen myslím, že každý vychází ze svých možností. Tzn. - kdyby zmíněná paní - tedy podle mého názoru - měla "lepší" možnosti, tedy i pro to mimi, tak by je jistě využila. Ale proto, že je asi neměla, tak volila tuhle cestu, aby byla schopna zkloubit mateřství i práci. Je asi jasné, že i všechno bude svým způsobem "jaksi ochuzené", jak mimi tak i ta práce nebude jistě na 100%. Člověk přece musí udělat nějaký kompromis a ona to holt udělala takhle ..... já osobně na tom nic špatného nevidím a taky si myslím, že ani to mateřské pouto nebude zpřetrhané. Jen je to o čase, až si to všechno "sedne". Taky není žádná legrace mít mimi v jejím věku. Sice to není až tak pozdě, ale na "výkonnosti" to je a bude určitě znát. A to mluvím z vlastní zkušenosti. Takže asi tak ....Sml80

    1. na komentář reaguje Nikar — #36
    superkarma: 1 05.01.2017, 10:35:43
  30. avatar
    [31] Myškomedvídek [*]

    nechci to komentovat,vše už je napsánoSml79

    superkarma: 0 05.01.2017, 10:31:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme