Magie

Svobodní zednáři: Co všechno je mýtus?

Co víme o tomto mýty a tajemnem obklopeném řádu? Řádu, ve kterém má být organizováno mnoho politiků a osobností nejvyšších světových postů? No, alespoň jedno víme jistě: Zednáři nejsou sektou.

„ZEDNÁŘ JE VÁZAN příslušností k Řádu, aby byl poslušen mravního zákona; jestliže správně pochopil Umění, nebude nikdy „stupid atheist” ani „irreligious libertine”.

zednarDle informací, ke kterým se lze propracovat, má Řád ve svém „popisu práce“ morální a intelektuální zdokonalení lidstva. Sám o sobě není žádnou doktrínou, žádným učením ani filozofickým směrem.

Jeho úkolem je naučit člena nalézt si svůj vlastní názor, vybudovat si svoji vlastní životní filozofii, která se může a často se i odlišuje ode všech existujících „filozofií“.

Historie kořenů svobodného zednářství je stará jako lidstvo samo. Skupiny více či méně utajovaných zasvěcenců se snažily nalézt prostředky k poznání pravdy. Svobodné zednářství tak, zdá se, navázalo na různé zasvěcovací společnosti či rytířské řády.

Od členů se nepožaduje čistota nebo chudoba, jako tomu je v řádech církevních.

Svobodní zednáři mají svoji vnitřní samosprávu a vůči svým členům - svobodným zednářům uplatňují kázeňskou pravomoc.

Organizace, které zastřešují větší počet lóží, se všeobecně nazývají zednářské mocnosti.

zednar

Opravdu hýbou světem?

 

Tak trochu se to nabízí, vždyť...

„Svobodní zednáři jsou lidé dobré vůle a dobrých morálních kvalit, kteří se shromažďují ke společné práci na duchovní stavbě pomyslného chrámu lidstva. Vzájemně se považují za bratry a ve svých vztazích se takto titulují. V nouzi jsou povinni si navzájem přispět radou i pomocí v rámci svých osobních schopností a možností.“

Chcete se stát Svobodným zednářem?

  • Zájemce o členství musí být především plnoletý, tj. nejméně 18 let věku.
  • Tento člověk má být veden zájmem hledat a nalézat
  • Nespokojovat se s tím, co mu nabízí konzumní společnost a příslušnost k bezejmenné mase lidí.
  • Musí mít zájem rozvíjet svoji individualitu aktivní prací sám na sobě.

Projdete zasvěcenímzednar

Svobodným zednářem se člověk stane rituálním zasvěcením v zednářské lóži. V zemích, jako je Česká republika, je těžké sehnat kontakt. Nejčastěji je potenciální zájemce přímo některým členem řádu osloven a je mu nabídnuto, aby se ucházel o členství.

Pokud souhlasí, je jeho žádost přednesena lóži.

Lóže určí alespoň tři bratry, kteří se se zájemcem, „hledajícím“, postupně sejdou a pohovoří si s ním.

O svých schůzkách poté bratři v lóži podají zprávu a dílna se rozhodne, zdali bude dále s hledajícím udržovat kontakt. Pokud ano, je zájemce pozván do lóže, aby se s ním všichni její členové mohli seznámit.

Do dílny vstupuje se zavázanýma očima, aby byla prozatím udržena anonymita členů.

Bratři mu kladou různé otázky, aby se o něm dozvěděli nějaké podrobnosti. Po skončení návštěvy se lóže definitivně rozhodne.

Je-li její rozhodnutí kladné, je hledající pozván k zasvěcení.

A co dál?

·         Kolik myslíte, že je v našem státě Svobodných zednářů?

·         Je to i prezident?

·         Nakolik ovlivňují chod světa Zednáři?

·         Proč to částečné utajení?

·         Proč je asi stejný symbol na dolarové bankovce?


Chtěli byste znát odpovědi na výše uvedené otázky?

Poměrně dlouho od doby, kdy jste tento článek viděli poprvé, mi trvalo, než jsem přes bariéry slepých uliček konečně měla tu čest setkat se velmistrem zednářské lóže a promluvit s ním.

Rozhovor s tímto mužem mě bez přehánění posunul o několik kroků kupředu. Pro vás je připraven hned na zítra.

   
14.10.2010 - Záhady současnosti - autor: Michaela Kudláčková

Komentáře:

  1. avatar
    [29] terezalah [*]

    Sml67

    superkarma: 0 02.07.2013, 12:52:27
  2. avatar
    [28] Blueberry [*]

    Tesim se na rozhovor, muj nejlepsi kamarad a muj syn jsou clenove, a ja o tom spolecenstvi nemam ani paru, protoze oba mlci jak ryby.

    superkarma: 0 14.10.2010, 16:57:37
  3. avatar
    [27] Michaela Kudláčková [*]

    Lukáš Čejka — #22 Sml67

    superkarma: 0 14.10.2010, 14:39:06
  4. avatar
    [26] Michaela Kudláčková [*]

    Rikina — #23 ..trvalo mi to tři měsíce :-) Také jsem na to patřičně hrdá :-)

    superkarma: 0 14.10.2010, 14:38:00
  5. avatar
    [25] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #23 dekuji za podporu,tobe i Mise Sml9Sml54

    superkarma: 0 14.10.2010, 13:54:39
  6. [24] drobek [*]

    Svobodní zednáři určitému vývoji podléhají, přinejmenším např. ve struktuře organizace. A z historického hlediska lze i je považovat za módní výstřelek...

    Žádné požadavky jsem nevznesla ../../../images/smiles/sml24.gif

    superkarma: 0 14.10.2010, 13:51:28
  7. [23] Rikina [*]

    Mě tedy překvapuje i fakt, že by byl velmistr zednářské lóže vůbec ochoten se bavit s ženou, novinářkou, o záležitostech bratrstva. Není tomu tak dávno, kdy ženy nesměly ani vstoupit do domu, kde se členové lóže scházejí. Sml80 Natož aby se dostávalo na veřejnost, o čem se tam hovoří. Lukáš má pravdu, všeobecný úpadek mravů je to. Sml57 

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #25
    2. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #26
    superkarma: 0 14.10.2010, 13:47:46
  8. avatar
    [22] Lukáš Čejka [*]

    drobek — #18 Vyvoj? To nevim. Oni jsou uzavrene spolecenstvi, maji sva pravidla dana dlouhou historii. To neni nejaka verejne organizace. U nich proste plati, ze prijimaji na "doporuceni", neni to spolek urceny pro kazdeho. Dalsim tvym pozadavkem bude paritni zastoupeni pohlavi ve spolecenstvi zednaru? Sml54

    Jinak k vyvoji jeden moudry muz rekl, sice o psani, ale tadle pasaz plati myslim obecne, k tomu co se oznacuje za vyvoj, pokrok atd. :

    Není hrubšího omylu než věřit, že naposledy vyslovené slovo je vždy to pravé, že všecko, co bylo napsáno později, je zdokonalením dřívějšího a každá obnova znamená pokrok.Sml57

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #27
    superkarma: 0 14.10.2010, 13:35:05
  9. [21] drobek [*]

    Dle svého skromného mínění svým postojem historický odkaz Svobodných zednářů neměním. Jen nechci zaměňovat konzervativní postoj s genderovými předsudky.

    A srovnání společenství s kroužkem šití velmistr zajisté ocení Sml54

    superkarma: 0 14.10.2010, 13:28:34
  10. avatar
    [20] Michaela Kudláčková [*]

    drobek — #18 ..oni se ale nevyvíjí - jsou stále titíž řekla bych. Stejné tradice, stejný model, nezměněná energie - nebourala bych něco tak ryzího.

    superkarma: 0 14.10.2010, 13:18:06
  11. avatar
    [19] Michaela Kudláčková [*]

    drobek — #17 ..nemyslím, že by právě u takové organizace bylo žádoucí měnit jakkoli její histroický odkaz a linku po které jde...to není kroužek šití, ani rybářský svaz.

    Možná pochipíš zítra. Já s tím naprosto nemám problém a plně to chápu.

    superkarma: 0 14.10.2010, 13:17:04
  12. [18] drobek [*]

    Lukáš Čejka — #15 Nenazývala bych to zrovna módním genderovým výstřelkem. Co třeba "přirozený vývoj"? Sml58

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #20
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #22
    superkarma: 0 14.10.2010, 13:16:23
  13. [17] drobek [*]

    Lukáš Čejka — #8 Sml23 nesouhlasím. Naprosto. Sml30

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #19
    superkarma: 0 14.10.2010, 13:12:23
  14. avatar
    [16] Michaela Kudláčková [*]

    Lukáš Čejka — #8 Sml22 souhlasím. Naprosto.

    superkarma: 0 14.10.2010, 13:04:04
  15. avatar
    [15] Lukáš Čejka [*]

    drobek — #13 to ze te neco zivi preci neznamena, ze nemas svuj nazor a nevim, co je spatneho na nazoru, ze historicky ciste muzske spolecenstvi ma jako takove zustat a nepodlehat modnim genderovym vystrelkum Sml54

    1. na komentář reaguje drobek — #18
    superkarma: 0 14.10.2010, 12:45:27
  16. avatar
    [14] Lukáš Čejka [*]

    drobek — #12 Ja bych nikdy takove pejorativni vyrazy nepouzil. Sml23

    Spis bych to oznacil, za urcite spolecenske faux pas Sml57Sml54

    superkarma: 0 14.10.2010, 12:42:57
  17. [13] drobek [*]

    Lukáš Čejka — #11 Chvíli jsem žila v bludu, že Tě Žena-in živí... pardon...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #15
    superkarma: 0 14.10.2010, 12:41:51
  18. [12] drobek [*]

    Lukáš Čejka — #8 btw. jaký je Tvůj názor na volební právo žen? Módní, sezónní záležitost, dekadentní a zcela společensky nepřijatelný výstřelek? Sml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #14
    superkarma: 0 14.10.2010, 12:37:00
  19. avatar
    [11] Lukáš Čejka [*]

    drobek — #10 to nevim, to je spis otazka na redaktory Sml54

    1. na komentář reaguje drobek — #13
    superkarma: 0 14.10.2010, 12:34:00
  20. [10] drobek [*]

    Lukáš Čejka — #8 Nešálí mě zrak? Devalvace hodnot Svobodných zednářů způsobená účastí žen? A to je vážně míněný názor redaktora serveru Žena-in? Sml54

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #11
    superkarma: 0 14.10.2010, 12:26:04
  21. avatar
    [9] Eliana [*]

    Toto mě víc než velmi zajímá a také co ženy a zednáři, vím, že existuje podobně zaměřená skupina žen -sestrestvo.... Mnoho jsem četla, ale ne nikdy dost, abych dostala odpovědi na všechny otázky...

    superkarma: 0 14.10.2010, 12:05:19
  22. avatar
    [8] Lukáš Čejka [*]

    drobek — #3 protoze to byl vzdycky muzsky rad,muzske spolecenstvi, proc to menitSml80

    jinak v Usa si zeny zalozily jakesi svoje zednarske loze

    osobne to povazuju za urcitou devalvaci tradicnich hodnot na kterych ta spolecnost stoji Sml24

    1. na komentář reaguje drobek — #10
    2. na komentář reaguje drobek — #12
    3. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #16
    4. na komentář reaguje drobek — #17
    superkarma: 0 14.10.2010, 11:54:34
  23. avatar
    [7] Vlastka [*]

    Anai-ano,byli to oni,taky mě to zaujalo.

    superkarma: 0 14.10.2010, 09:12:19
  24. [6] drobek [*]

    Proč je článek umístěn v sekci Magie?

    Jakým způsobem Svobodní zednáři nahlíží na Rotary a na Lions Club?

    Taky mám spoustu otázek... Sml16

    superkarma: 0 14.10.2010, 08:55:31
  25. [5] Anai [*]

    Mladší syn mi jednou řekl, že tam patřil i jeho nedávno zemřelý dědeček... je to možné, byl to docela významný výtvarník, odborník na výstavnictví. A zprůhlednění členů zřejmě nastalo teď po pohřbu Martina Štěpánka, ne? V TV jsem viděla, jak tam jeho kolegové z lože utvořili ten kruh... byli to oni, ne?

    superkarma: 0 14.10.2010, 08:48:26
  26. avatar
    [4] Vlastka [*]

    Sml59Sml59Už se těšim.Svobodní zednáři byli pro mě opředeni záhadou, z neznalostiSml80

    superkarma: 0 14.10.2010, 08:34:14
  27. [3] drobek [*]

    Bylo by fajn, už kvůli názvu tohoto serveru, prodiskutovat s velmistrem i (ne)existenci smíšených, a tedy nejen mužských lóží v České republice.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #8
    superkarma: 0 14.10.2010, 08:33:02
  28. avatar
    [2] selinka [*]

    Taky jsme na to zvědavá ..zvlášť když to Míšu posunulo napřed, takže to možná posune i některé z nás Sml16

    superkarma: 0 14.10.2010, 07:27:50
  29. avatar
    [1] maje [*]

    míšo, už se moc těším na rozhovor.Sml59Sml59

    superkarma: 0 14.10.2010, 07:05:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme