Zdraví

Světový den proti rakovině

A to je přece dobrá zpráva! Je šance, abychom se rakovině vyhnuli. Ale musíme pro to něco udělat. Den, který je připomínkou toho, že je třeba udělat všechno, abychom rakovinu nepustili do svých životů, je právě dnes, 4. února.

Nové milénium, nové možnosti
Mezinárodní kampaň proti rakovině nového tisíciletí odstartovali podpisem Pařížské charty proti rakovině zástupci vládních i nevládních organizací, sdružení na obranu práv pacientů i firem zapojených do výzkumu rakoviny, na počátku nového milénia, v roce 2000. „Jednoznačným cílem je zlepšení léčby a výzkumu nádorových onemocnění všude na světě a umožnit pacientům dobrou informovaností bojovat s touto nemocí,“ doplnil pro Ženu-in.cz profesor Zdeněk Dienstbier, uznávaný odborník, prezident a zakladatel Ligy proti rakovině.

Profesor Zdeněk DienstbierTiká v každé rodině
Dnešní Světový den proti rakovině není jen bezzubá informace o této zhoubné chorobě, je to především příležitost pokročit v léčbě i v prevenci. Tiká v každé rodině je téma sympozia, jehož smyslem je upozornit na nejzávažnější rizika, která se spolupodílejí na vzniku rakoviny. Východiskem je v každém případě zdravý životní styl.

Ročně nepřežije třicet tisíc lidí
„Tahanice o protikuřácký zákon ve sněmovně je ostudná,“ řekl na tiskové konferenci MUDr. Jiří Homolka z České lékařské společnosti a připomněl, že muži si kouřením způsobují nejčastěji rakovinu plic, u žen je nejčastější rakovina prsu. A kouření je opravdu zabiják, věřte tomu!

Bojíte se rakoviny? Měl někdo z vaší rodiny zhoubné nádorové onemocnění? Co děláte pro to, abyste neonemocněla rakovinou?
 

   
04.02.2008 - Zdraví - autor: Táňa Pikartová

Komentáře:

  1. avatar
    [29] Meander [*]

    Mialau: Já vím, mám to za sebou. A věř mi, kdybych se mohla očkováním tomu kuchání vyhnout, udělala bych to.

    superkarma: 0 05.02.2008, 14:30:07
  2. [28] Mialau [*]

    Meander: No... jasně, ne vždycky se zadaří. Nicméně větší procento neléčitelných nádorů tohohle typu je u žen, které se chlubí, že nebyly tolik a tolik let na gyndě... A taky jsem tím chtěla říct, že tenhle typ rakoviny je jako jeden z mála (ne-li jediný) nejlíp diagnostikovatelný včas díky preventivním kontrolám a díky tomu, že se dá odhalit ještě prekancerozní stadium.

    superkarma: 0 05.02.2008, 13:45:36
  3. avatar
    [27] Meander [*]

    Mialau: Dá se zjistit s předstihem. U mojí kamarádky to taky zjistili s přestihem. Před smrtí stihla absolvovat operaci a dvě chemoterapie.

    superkarma: 0 05.02.2008, 10:46:38
  4. [26] Mialau [*]

    Olka: Očkovat lze už i nejen do 26, ale i později. Spíš si říkám, že zrovna tenhle typ rakoviny je dnes dost dobře ohlídán a dá se zjistit s předstihem. Já chodím dvakrát do roka na preventivní prohlídku a (přestože u nás v rodině už byly skoro všechny ženy na nějaké gynekologické operaci spojené s problémy s čípkem) tak se zatím spoléhám na to, že by se "to" odhalilo včas... Navíc to očkování ti stejně nezaručí ochranu před všemi typy papilomavirů a všemi spouštěči rakoviny čipku... Ale i tak je dobře, že tu možnost očkování je, to každopádně.

    superkarma: 0 05.02.2008, 10:41:05
  5. avatar
    [25] Blueberry [*]

    Pardon, stadni ockovani (od slova stado).

    superkarma: 0 04.02.2008, 19:52:12
  6. avatar
    [24] Vivian [*]

    Blueberry:

    superkarma: 0 04.02.2008, 18:01:04
  7. avatar
    [23] Blueberry [*]

    No jo - vyhlasime den proti rakovine a vsechno se tim vyresi . Je spousta novych poznatku, ktere se od svych doktoru nikdy nedozvite, mozna, ze by to chtelo trochu samostudia a trochu jiny pohled na vec, nez ta stadna ockovani nebo hnusne mamogramy.

    superkarma: 0 04.02.2008, 17:39:56
  8. avatar
    [22] Vivian [*]

    Souhlasím s dr. Homolkou...

    superkarma: 0 04.02.2008, 16:29:55
  9. [21] gentiana [*]

    (1) O nic víc než toho, že mi spadne cihla na hlavu nebo mě přejede tramvaj.
    (2) Jo.
    (3) Nic víc než to, oc dělám, aby mi na hlavu nespadla cihla nebo mě nepřejelo metro.

    superkarma: 0 04.02.2008, 15:27:32
  10. avatar
    [20] Olka [*]

    Mialau: Očkování je jen pro mladé holky, takže to opravdu platí rodiče. Do dcery ve věku 15-20 let jistě už investovali tolik, že 10 tisíc na očkování se ztratí. Kdyby onemocněla, budou nutit doktorovi 100 tisíc, aby ji uzdravil.
    Vyšetření prsou ultrazvukem stojí okolo 300, mamografem o něco víc, ale to nejsou žádné horentní sumy, navíc od určitého věku je zadarmo, takže pro starší ženy finance nemůžou být překážkou. Jediné, co musí udělat - objednat se, to není tak náročné.

    superkarma: 0 04.02.2008, 15:24:58
  11. [19] Mialau [*]

    verlit: nápad s kampaní pěknej, ale očkování proti chřipce zase nestojí deset tisíc. Myslim, že je to u spousty žen poměrně rozhodující...

    superkarma: 0 04.02.2008, 14:05:45
  12. avatar
    [18] shb [*]

    ne,ano,nic

    superkarma: 0 04.02.2008, 13:28:57
  13. avatar
    [17] Pentlička [*]

    Měla jsem kamarádku - optimistka až na půdu, sportovkyně, jedla zdravě, nekouřila, chodila na prevenci. Měla a už nemám - umřela na rakovinu vaječníků...

    superkarma: 0 04.02.2008, 13:13:26
  14. avatar
    [16] tyrkys [*]

    Meander: já jenom 9

    superkarma: 0 04.02.2008, 12:27:44
  15. avatar
    [15] Meander [*]

    tyrkys: Mno... A jeden by řekl, že 13 stěhování by mohlo jako trest za hříchy z minulých životů stačit.

    superkarma: 0 04.02.2008, 12:26:52
  16. avatar
    [14] tyrkys [*]

    Meander: teda ty už toho za sebou máš taky dost, co?

    superkarma: 0 04.02.2008, 12:22:01
  17. avatar
    [13] verlit [*]

    Aloren: Jak tak o tom ještě přemýšlím, možná je chyba právě v pojetí těch kampaní. Jak píšeš, jsou to vzdělané ženy, ale rakoviny se šíleně bojí a před prevencí proto utíkají.
    Nebylo by tedy lepší, aby reklamní kampaň nebyla vedena v duchu "tikání v každé rodině", případně s jednoznačnými náznaky, že na rakovinu umřeš (muž, přebalující osiřelé novorozeně). Připadá mi, že čím víc kampaní, tím větší strašák se z rakoviny stává. A tudíž logicky víc a víc žen se děsí potvrzení, že i u nich "dotikalo."
    Klidně bych pojala např. kampaň pro očkování proti rakovině děložního čípku ve stylu "proti chřipce se taky očkujete, tak přihoďte i rakovinu".
    Obdobně by podle mě víc žen zabralo na kampaň „přijďte se ujistit, že jste zdravé“ než na kampaň „když se rakovina chytne včas, tak možná neumřete.“
    Prostě je to celé na můj vkus postavené příliš negativně. Já se těm ženským vůbec nedivím, že mají hrůzu z pozitivní diagnózy.

    superkarma: 0 04.02.2008, 12:09:49
  18. avatar
    [12] verlit [*]

    Aloren: Já chápu, že to tak není myšleno, ale vyznívá to tak

    superkarma: 0 04.02.2008, 11:39:23
  19. avatar
    [11] Meander [*]

    Nebojím, jednou už to na mě zkoušela a tůdle
    Jo, až na matku a bratra všichni
    Jím chrousty a čistím si zuby za úplňku jedlovou větví.
    (Ve skutečnosti jsem jenom přestala kouřit. A to ne kvůli rakovině, ale kvůli smradu. )

    superkarma: 0 04.02.2008, 11:12:51
  20. avatar
    [10] Bugy [*]

    Dost důležité je nežít ve stresu. Ale jak to udělat, pokud člověk není vysloveně flegmatik, to nevím...

    superkarma: 0 04.02.2008, 11:12:21
  21. avatar
    [9] Aloren [*]

    verlit: Není to takhle myšleno, některé ženy ale opravdu potřebují popostrčit, znám ve svém okolí zhruba 30 žen ve věku nad 50 let, mají možnost zdarma využít mamomgrafického screeningu, jen 5 žen se k něčemu takovému odhodlalo, jiné tvrdí " Nač bych tam chodila, ještě by mě mohly něco najít" apod., nejsou to nevzdělané ženy, jen se rakoviny šíleně bojí a utíkají před ní, místo aby tu prevenci využily...!!!

    superkarma: 0 04.02.2008, 11:06:49
  22. [8] Majkii [*]

    Akurát dnes si idem na gyndu po výsledky, tak mi držte palce.

    superkarma: 0 04.02.2008, 10:58:35
  23. avatar
    [7] verlit [*]

    A když už jsem v ráži, tak mě opravdu rozčilují až urážejí současné kampaně typu „vezměte manželku k doktorovi včas“ nebo „chraňte svou dceru před rakovinou děložního čípku“, které jaksi předpokládají, že ženy jsou nesvéprávné a je nutné, aby je někdo k panu doktorovi někdo moudřejší pěkně odvedl za ručičku.

    superkarma: 0 04.02.2008, 10:24:21
  24. avatar
    [6] verlit [*]

    Prevence v rozumných mezích (nekouření, zdravější strava atd.) je určitě užitečná a nejen kvůli rakovině. Nicméně současné kampaně "bojujte proti rakovině", "tiká i ve vaší rodině" atd. už mi dost lezou na nervy. Nedaly by se považovat za šíření poplašné zprávy?
    Můj nález byl zatím negativní, doufám, že další vyšetření to potvrdí a jsem ráda, když se mi daří na to zapomenout a normálně si užívat života. Když na mě na každém rohu vybafne plakát "hrozí ti rakovina!", dost mě to štve.

    superkarma: 0 04.02.2008, 10:20:07
  25. avatar
    [5] Alisa [*]

    měla jsem, také vyhrála..souhlasím s Aloren, nic se bohužel proti tomu nedá dělat...

    superkarma: 0 04.02.2008, 09:45:52
  26. avatar
    [4] Aloren [*]

    Nebojím se rakoviny, první bitvu s ní jsem vyhrála...
    V naší rodině u mých přímých příbuzných, nikdo tuto nemoc neměl, jen já...
    A co proti tomu se dá dělat...??? Žít jen zdravě, být optimista atd., to vše nestačí na tuto nemoc, bohužel...























    superkarma: 0 04.02.2008, 08:54:43
  27. avatar
    [2] Věrulinka [*]

    Kdo se nebojí,také se bojím,ale nemá smysl na to neustále myslet.Vidím to okolo sebe,co v posledních dvou letech,zemřelo známých a kamarádů,kamarádek a poměrně mladých.Umírají malé děti,hrozný

    superkarma: 0 04.02.2008, 07:20:56
  28. [1] anité [*]

    Rakoviny se bojím, moje sestra ji v patnácti letech prodělala a byla to hrůza, dnes po deseti letech je díky bohu zdravá, ale už bychom to nechtěli nikdo znovu prožít.

    superkarma: 0 04.02.2008, 00:50:24

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme