Bulvár

Svědectví o tom, jak se obchod změnil v koupelnu

Horký letní den. Stojím s dcerou v drogerii jednoho nejmenovaného obchodního domu, skálopevně rozhodnutá, že si koupím nějaký deodorant. Klasický prázdninový rozmar. Ale jaký vybrat? Proto mám s sebou přeci dceru, ta poradí.
Zkouším aplikovat vůni z testeru na zápěstí. Moc nevoní, tak beru další druh a testuji ho. Běžný rituál, než se rozhoupu k tomu, že si něco vyberu. Nikam nepospíchám, baví mne to.

K regálu přistoupí starší žena bez nákupního košíku. Je podmalovaná, má béžovou blůzu a béžovou sukni. Bere do ruky tester. Přičuchne k němu a stříkne si mocně jednou do pravého podpaží, pak do levého. Na blůze okamžitě naskakují dva fleky v podobě velkých lívanců. Dáma, jejíž věk odhaduji tak na šedesát, pro jistotu stříkne ještě o kus níž, na přední díl sukně. Vůbec jí nevadí, že se na ni zkoprněle dívám. Pak si upraví spadlou loknu z čela a hrdě odchází pryč.


Je to vůbec možné? Ta ženská se ráno zřejmě nenavoněla a teď si právě vylepšila image! Zadarmo a beze studu! Žádné testování, ani se nepokusila předstírat, že vybírá zboží, chovala se, jako kdyby byla po ránu doma v koupelně...
Chvíli o tom s dcerou diskutujeme a považujeme onu dámu za exotický zjev, za recesi, na niž jsme v mase fádních zákazníků čirou náhodou narazily. Dál bereme do ruky jeden tester za druhým, diskutujeme, jestli to je nebo není sladká vůně. Sice je to pitomost, u deodorantů za pár korun, ale hra je hra a nás dvě baví.

K regálu přichází rázným vojenským krokem asi padesátiletý generál v sukni. Blikne pohledem do regálu, najisto hrábne, vezme flakonek do tlapy a popráší si nasládlou vůní mohutné poprsí. Pak stříkne ještě jednou a mizí k eskalátorům.
Obě s dcerou polkneme. Aha, tak ono to jde i jinak, vonět a být za dámu. Ne si deodorant poctivě koupit, ale jít se ošpláchnout do obchoďáku!

No, nebudu vás napínat. Během asi patnácti minut, co jsme přešlapovaly před regálem, se takhle osvěžily čtyři dámy. Nebudu říkat zákaznice, protože nic nekoupily. Nejpikantnější na tom bylo, že šly najisto. Mrzí mne, že jsem si nevšimla, jestli se pocákaly stejnou vůní nebo ne. Na druhou stranu pravda je, že na té první a té třetí jsem se pásla očima, zbývající dvě si mne nevšimly, jak byly zaujaté zkrášlováním. Navíc stály z profilu.

Myslíte si, že se ty dvě, co jsem se na ně koukala, zarděly? Ani náhodou. Za krádež to nepovažovaly. Vždyť, když odcházely, měly ruce prázdné, tak co? A že příjemně voněly? Proč ne, v takovém parnu? To je samozřejmost, přeci nebudou ve frontě nebo v autobuse smrdět. A jestli byly uzardělé, tak z toho dusna. 

Teda řeknu vám, ještě že má ratolest je natolik odrostlá, že se vcelku rychle v jejich počínání zorientovala a pochopila, že zrovna tenhle způsob, jak být upravená, není dvakrát košér.

Nakonec jsme se pro jednu značku voňavky rozhodly, ale to nebylo v tu chvíli podstatné. Šly jsme k pokladně zaplatit, bohatší nejenom o zboží v košíku, ale i o jednu zkušenost. Inu, někteří z nás nakupují a jiní jsou holt vynalézaví :)

  

   
17.08.2004 - Společnost - autor: Annamarie

Komentáře:

  1. avatar
    [35] Libča [*]

    Mila Anemarie tak jsem asi jedna ztech nedam.. :-)
    Kdyz jsem byla jako Au-Pair v Nemecku tak to vis moc penez nebylo na rozhazovani. A ja jsem diky me hostitelky poznala jedne parfem ktery se mi zalibil a jiny uz nepouzivam od te doby a to je Escape od Calvin Klein... krasne voni ale taky je krasne drahy..... takze v dobach Au-pair jsem zasla s kamoskou do parfumerky strikla si ho a sla zase ven.. aby jsem alespon ten zbytek dne citila tu vuni..... a musim rici ze jsem se za to nestydela. Pak kdyz uz jsem si vydelavala tak se stal mym parfemem, kupuji si ho do dnes a kdyz si ho kupuji tak se vzdy v obchode striknu a jdu ho zaplatit.... ale uz po zbytek dne vonim...
    nevidim na tom nic zleho, na kuzi je to citit jinak nez na papiru a ja z tech papiru nikdy nic nevycuchala.... a takhle jsem se uz hodne spletla v parfemech...

    superkarma: 0 18.08.2004, 07:51:23
  2. avatar
    [34] Vivian [*]

    Sasa: hm, na papírku to je na dvě věci... jednak mě všechny ty vůně jsou cítit papírem a pak, na kůži se to každému "rozloží" jinak a na dvou ženských může stejná vůně vonět úplně jinak, nebo i smrdět... takže zkouším jedině na kůži, abych pak nebyla nepříjemně překvapená.
    V parfumerii obvykle na předloktí, ale když se do toho dám, tak jich otestuju hned několik a pak už si to nemusím stříkat ani nikam do podpaží, protože "voním" jak ruskej zájezd

    superkarma: 0 17.08.2004, 21:12:10
  3. [33] Sasa [*]

    Mě vadí v Olmiku ve Fannu, že prodavačka za mnou chodí s klíčem a odemyká a dává mi papírky..tam se mi fakt nechce nakupovat..já raději sama....a na ruku, abych věděla, co to na mě udělá

    superkarma: 0 17.08.2004, 20:48:54
  4. avatar
    [32] Lucimo [*]

    Ťapina: já si do podpaží parfém nestříkám ani doma...

    superkarma: 0 17.08.2004, 16:14:03
  5. avatar
    [31] Ťapina [*]

    No vždyť i navonění na ruku je cítit, ne? Tak jsem to samozřejmě myslela, ne že nakráčím do drogérky a nastříkám si podpaží

    superkarma: 0 17.08.2004, 12:55:28
  6. avatar
    [30] Margarita [*]

    Taky se voním jen na ruku, ale nemám nic proti tomu, když se ženská navoní "klasicky", ale jen v rámci testování té vůně. Ne, aby se tam chodila vonět denně. V obchoďácích sem tam nějakou ochutnávku absolvuju, ale taky mi pořád připadá, že na mě někdo hledí. Takže jen vyjímečně. Jídlo bych v prodejně nesnědla, ani kdybych pak sáček s kódem donesla k pokladně. Nejsem malá, abych nevydžela až se dostanu ven . Něco jiného je rohlík pro dítě. To beru a realizovat klidně budu

    superkarma: 0 17.08.2004, 12:52:22
  7. avatar
    [29] Deja [*]

    U nás v drogerii mají takový panel s různými testery parfémů, mají ho vystrčený přede dveřmi a každého jen trochu stálejšího zákazníka "vyzývají", aby se u nich na cestu navoněl. Tak tak činím /pokud nemám zrovna na sobě nějakou svou vůni/. Zatím jsem to využila asi 3x.

    superkarma: 0 17.08.2004, 10:02:39
  8. avatar
    [25] evusche [*]

    my když máme s přítelem žízeň, tak si taky v obchodě otevřeme pití a normálně ho pak zaplatíme. Ještě se nám nestalo, že by nám za to někdo vynadal. To samé, když vidí, něco nového a chce to ochutnat, tak to rozbalí, ochutná a hodí do košíku a taky nám nikdo nic neřekne, když jdeme platit načatý sáček např. bonbonů...

    superkarma: 0 17.08.2004, 09:38:50
  9. avatar
    [24] Ťapina [*]

    hluchavka4: No asi jsem to napsala dost nepřesně. Oni nechodí na ochutnávky, oni s chodí najíst zboží
    Já nevidím dost dobře rozdíl mezi tím, když si vyzkouším deset parfémů a pak jeden koupím, nebo když si desetkrát vyzkouším jeden a pak jeden koupím. Snad jen že tím prvním způsobem se nedá pořádně vybrat.

    superkarma: 0 17.08.2004, 09:38:46
  10. avatar
    [22] Aja [*]

    Ťapina: Nojo! Sůša to jinde nezná!

    superkarma: 0 17.08.2004, 09:03:23
  11. avatar
    [21] Ťapina [*]

    Já kolikrát když mám nějaký časový prostoj, tak zajdu do parfumerky a něco hezkého na sebe našplíchám, ale proto, abych věděla, jak co voní (i třeba po hodině) a mohla se líp rozhodnout, až budu něco kupovat. Ne proto, že bych neměla na vlastní parfém
    To, co popisuje Visnery je prý běžným sportem náctiletých v Ostravě. Je nuda, není co dělat? Tak se jdem nažrat do obchoďáku

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:57:03
  12. avatar
    [20] Kelly [*]

    Probůh, ale jen v rámci ochutnávky. Ne, že někde za rohem vyžnem celou láhev.

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:56:38
  13. avatar
    [19] Kelly [*]

    To já se švagrem v jednom marketu rádi chodíme si "šlehnout" a ochutnat nějaký ten nový alkohol a manžel jen závistivě kouká, neboť on je řidič na nemůůůůžééééé

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:55:51
  14. avatar
    [18] Ťapina [*]

    Aja: Aha, a proto míváme srazy Ž-in před YR, jo?

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:55:16
  15. avatar
    [17] Aja [*]

    Testry jsou na to, aby se vyzkoušelo...to je jasné, ale je fakt, že někteří toho zneužívají. Znám takové týpky. Dokonce naše mladá sousedka, když jde "někam" tak si dává sraz s holkama v parfumerce, aby se stihly ještě nalíčit a navonět. A pokud jde na rande, tak před parfumerkou...

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:36:56
  16. avatar
    [16] Hannah01 [*]

    Testry taky používám pouze v případě, že si jdu vybrat nový parfém, nebo mě upoutala reklama na nějakou novinku a chci jí vyzkoušet. Z ochutnávek zkouším jenom sýry a likéry .

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:31:41
  17. avatar
    [15] Chameleonka [*]

    No, taky si někdy stříknu, když hledám... potom voním z každýho úhlu jinak
    Ale že bych se chodila ráno vonět do obchoďáku, to nemůžu z jednoznačnýho důvodu - žádnej se cestou do práce nevyskytuje

    Hele, ale i Karel od Herty se přece při jednom takovým "testování" zadáčo ožral

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:31:02
  18. avatar
    [12] Olina [*]

    S tím jsem se taky kolikrát setkala, že se někdo chodí do obchodu navonět, ale ne tak, aby si vybral parfém, kterej si potom koupí.
    Jednou jsem měla žízeň a tak jsem si v obchoďáku koupila lahev minerálky, jenže v tom vypadly všechny pokladny a já nemohla zaplatit. Sama prodavačka mi řekla, ať to otevřu a napiju se a pak to zaplatím načatý. Tak jsem to udělala.
    A ochutnávek si taky moc nevšímám, spíš výjimečně si něco vezmu, co bych si i možná koupila. Právě proto, že se mi moc nechce poslouchat to, co mi k tomu bude ta hosteska povídat, když vím, že o výrobek nemám zájem.

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:19:31
  19. avatar
    [11] Luciš [*]

    Tak to já si z ochutnávky nikdy nic nevzala, cítím se trapně (asi mám neukončenou pubertu, jak říkají naši). Ale lidi, kteří si vezmou jednou dvakrát mi nejsou protivní. Parfém zkuším vždy jen jeden na ruku, když jsem náhodou v drogerii a mám zájem o nějaký nový a až po nákupu čichám, jak voní, motalo by se to dohromady.

    superkarma: 0 17.08.2004, 08:00:51
  20. avatar
    [10] Gabi [*]

    Já si myslím, že s tím se absolutně v parfumériích počítá. Určitě to mnoho dam (a možná i pánů) dělá běžně. Mě taky při první cestě "na západ" překvapily holky, co vtrhly do parfumérie nenaličené a obsadily velký pultík s testry a provedly si kompletní make-up.
    P.S.: Jinak souhlasím se Charmed, vůně je úplně jiná na testovacím papírku a jiná na kůži. A jíst lidi v supermarketech a odkládat prázdné obaly jsem viděla mnohokrát.

    superkarma: 0 17.08.2004, 07:40:14
  21. avatar
    [9] Žížala [*]

    Ja jsem taky jednou v marketu mela strasnej hlad tak jsem sezrala dve nejaky koblihy a pytlicek s carovym kodem a cenou jsem poctive vyndala na pas u kasy, pokladni me dost ironicky a nevybirave naznacila ze jsem skoro zlodejka . Byla jsem pekelne namichnuta, rikala jsem si ze jsem mela ten igelitak radsi nekam soupnout do regalu a nic neplatit

    superkarma: 0 17.08.2004, 07:31:03
  22. avatar
    [8] Charmed [*]

    Myslím si, že firmy, které se zabývají prodejem takovýchto produktů právě počítají s tím, že každá žena ví, jak takový parfém funguje a že to, co nám voní na začátku, nám už nemusí po několika minutách vonět ... ve zkratce jsou to 3 fáze:

    1.) přivonění neboli špičková črta - už při otevření flakonu nebo při prvním potření pokožky je vůně akceptována nebo odmítnuta. Špička by měla vzbudit zájem o vůni a vyvolat přání ji vlastnit. Při špičce se uplatňují především prchavé vonné látky.

    2.) střední vůně neboli srdeční črta - se rozvine několik minut po nanesení parfému, tvoří střední část vonné kreace. Harmonicky navazuje na špičku, na ni se pak vrství fáze poslední...

    3.) dovonění neboli základní črta - zanechává nejintenzivnější dojem. Je nositelem toho, co ucítíme i po několika hodinách od nanesení vůně, např. těžké parfémy (orientální a chypre) drží pomocí živočišných a balzamických fixatérů velmi dlouho a už v první fázi prozrazují kvalitu základní črty.

    Ovšem je rozdíl, pokud taková "procedura" se stává denodenní součástí běžného dne a nebo pokud člověk hledá pro sebe ten správný parfém, a proto se jím postříká a chce vědět, zda-li mu bude vonět i po delší době, a nerad by koupil "zajíce v pytli" .

    superkarma: 0 17.08.2004, 07:02:54
  23. avatar
    [7] artepa [*]

    Toto bylo už v jednom filmu s Belmondem. Probíhal obchodákem, zbaštil ochutnávky a nakonec se taky navoněl. Už si ale nevzpomenu co to bylo za film.

    superkarma: 0 17.08.2004, 06:33:10
  24. avatar
    [6] gerta [*]

    superkarma: 0 17.08.2004, 03:18:52
  25. avatar
    [5] Lucylle [*]

    Ja se taky kolikrat jdu do parfumerky navonat Sice vetsinou kdyz uz tam jsem,tak neco koupim ,ale proc ne?Od toho ty testery jsou Na pouziti.Firmy je davaji zadarmo,to neni kradez,nikdo na tom neschudne Je to vlastne reklama
    Kolkrat jsem ocuchala papirek,parfem koupila a po pul hodine jsem ho na sobe nemohla ani citit
    To se radsi nastrikam testerem a pokud se mi parfem libi,tak si ho jdu druhy den koupit

    No ale zas nic se nema prehanet,nechodim se vonet testerama kazdy den

    superkarma: 0 17.08.2004, 01:55:21
  26. avatar
    [4] *Kotě* [*]

    No, já se musím přiznat, že když už si zkouším třeba v Sephoře čuchat k parfémům, tak se s tím taky navoním... Jak jinak má člověk vyzkoušet, jestli to na něm voní nebo ne? Netušila jsem, že je to .

    superkarma: 0 17.08.2004, 01:31:55
  27. avatar
    [3] Jarunka [*]

    Suzanne:

    superkarma: 0 17.08.2004, 00:40:52
  28. avatar
    [2] Suzanne [*]

    No tak to je běs. Jak ty v tom článku, tak spolužačka Visnery Pravda je, že jsem jednou v drogerii otevřela tester aniperspirantu a tam byl zbytek oholených chlupů No fůůůj

    superkarma: 0 17.08.2004, 00:28:16
  29. avatar
    [1] Visnery [*]

    To je dobré:)
    Spolužačka (není to žadný sociální případ) mi v pohodě vypráví, jak se chodí občerstvovat do obchoďáku. Prostě vejde, sní nějaký ten sýr, rohlík, napije se...a odkráčí s prázdným vozíkem zpátky domu. V tak velkém prostranství si ji zatí nikdo nevšiml..Když jsem se ptala, proč si je tak jistá, že ji nikdo nechytí, odpověděla jednoduše. Prý je v márketu spousta ochutnávek a tak si pán u kamer nemůže všimnout, že ona zrovna jí jiné zboží, než je v nabídce ochutnávek...
    I takoví jsou mezi námi. Takže já se už dnes nedivím ničemu:)

    superkarma: 0 17.08.2004, 00:10:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme