Jen málokomu nezáleží na tom, co svému tělu dává ve formě jídla. Jistě jste se tak již setkali s univerzálním pravidlem správné životosprávy, že strava by měla být vyvážená a pestrá. Co konkrétně si však pod tím představit? Tak jako u všeho i u stravování platí rčení ani málo, ani moc. Důležité je, aby konzumované jídlo bylo vyrobeno z kvalitních surovin, dobře připravené a dodávalo našemu tělu potřebné látky v takové skladbě a množství, jaké opravdu potřebuje. A pochopitelně, aby nám také chutnalo. Klidně i v McDonald´s.

Tělo bez energie nemůže být zdravé ani hezké. Proto přistupujte opatrně ke všem hladovkám a „ověřeným“ dietám. Naopak se snažte dodržet pravidelný přísun energie, ideálně v pěti porcích jídla denně. Den vždy odstartujte snídaní, která by měla obsahovat jak cereálie, tak bílkoviny a ovoce (například bílý jogurt s müsli a ovocem). Kromě zažité trojice snídaně–oběd–večeře jsou však neméně důležité svačiny. Rozhodně to ovšem nemusí být dva nudné krajíce chleba slepené taveným sýrem.

McDonalds

Mrkvové kytičky nejen pro děti

Právě svačiny jsou ideální příležitostí, jak svému jídelníčku dodat zmiňovanou pestrost. Současně doslova vybízejí k zapojení ovoce a zeleniny, které jsou důležitým zdrojem vitaminů a vlákniny. Rychlou a snadnou pomoc nabízí například McDonald´s. Jeho stálice v podobě zahradního salátu je porce na svačinu jako dělaná. Skládá se z mixu krájených listových salátů, čekanky, mrkve, okurky a cherry rajčat. Vše čerstvé, rychlé a bez námahy.

McDonalds

Ve znamení pestré stravy má McDonald´s také v nabídce oblíbený ovocný kelímek, ve kterém najdete osvěžující čerstvé ovoce plné šťávy a energie. Doslova zábavnou svačinku si pak užijete nejenom vy, ale i vaše děti s novinkou – mrkvovými kytičkami. Praktickou svačinou, kterou můžete nosit s sebou, a tak ji mít hned po ruce, je i jablečno-jahodové pyré. Obsahuje velké množství vitaminů, a navíc je bezlepkové.

McDonalds

McDonalds

Syrová, dušená i vařená

Jíst ovoce a zeleninu vícekrát denně v menších porcích je pro tělo mnohem přínosnější. Také každé ze tří hlavních jídel by proto mělo být v ideálním případě doprovázeno zeleninou. Opět myslete na pestrost a dopřávejte si ji syrovou (salát s kousky kuřete, tortilla i hamburger s čerstvou zeleninou), dušenou i vařenou.

Tip redakce

Jako první společnost ve svém odvětví začal McDonald´s otevřeně zveřejňovat složení a nutriční hodnoty svých jídel a informovat zákazníky v otázkách vyváženého stravování a životního stylu. Aby se zákazníci mohli otevřeně a přímo ptát, spustil McDonald´s v loňském roce internetovou stránku www.narovinu.mcdonalds.cz. Nebojte se a zeptejte se také!

Reklama