Styl

Šunt za osm set padesát

shopMažu si to takhle po Národní, sluníčko svítí, koukám jen tak letmo do výloh, a v tom mě jedna z nich zaujme. Vpluji do krámku plného svěžích barviček a dostanu chuť si něco koupit.

Třeba nějakou vzdušnou blůzičku nebo top. Všechny byly tak lehounké, éterické a úžasně něžné, že mi přesně padly do nálady. Probírám se ramínky a přemýšlím, co bych si tak mohla vyzkoušet.

Ujala se mě příjemná mladá prodavačka, snášela modré z nebe, já zkoušela, ona se rozplývala, jak mi všechno sluší.

Když jsem nad něčím váhala, okamžitě přikvačila s jinou variantou. Nebylo divu, kromě mě v krámku nikdo jiný nebyl.

Nakonec jsem si z té hromady věcí vybrala jemně květovanou tuniku z tenoučké bavlny. Po dlouhé době příjemná změna. Měla jsem pocit, že jsem v ní omládla, a chtěla si ji hned obléknout. Žádný problém, slečna si vzala cedulku, já srolovala svou šedou blůzu do kabelky a vyrazila do ulic v nové. Bylo příjemné vnímat obdivné pohledy. V duchu jsem si říkala, že mi těch osm set padesát za to stálo.  

„Musím v ní přijít zítra do práce, co na ni řeknou holky!“ A aby byla úplně dokonalá, musela jsem ji vyprat. Nastavila jsem poctivě program na třicet (podle údaje na cedulce) a těšila se, až ji pěkně pověsím profoukat na balkon. Vyndala jsem ji z pračky, protřepala a zbývalo narovnat rukávy. Ale jak jsem strčila ruku do rukávu, projely mi prsty látkou tak snadno, jako by byla z papíru. Raději nebudu publikovat slova, která mi vyjela z úst.

„To přece není možné, aby se po prvním vyprání rozpadla,“ sakrovala jsem. Kdyby stála dvě stovky, tak rukávy ustřihnu a dál to neřeším, ale takhle... Místo v blůze jsem přišla do práce pěkně nabroušená a odhodlaná k reklamaci. Holky mi moc nadějí nedávaly. „To svedou na tebe,“ říkaly skepticky a zřejmě po špatných zkušenostech.
„To je evidentní vada materiálu,“ hájila jsem se já. To mi musí vyměnit nebo vrátit peníze.

A kdo myslíte, že měl pravdu?

Když jsem přinesla blůzu do obchodu a popisovala onu nepříjemnou věc, tvářily se prodavačky, jako bych ji roztrhala záměrně. Jinou mi dát nemůžou a peníze vrátit už vůbec ne. Sepsaly jsme reklamační protokol a do čtrnácti dnů, nejdéle prý do měsíce se uvidí. No to je fakt dobrý, teď nemám ani blůzu, ani peníze, jenom vztek a nechuť si zase něco koupit.

Jak myslíte, že reklamace dopadne? Klikněte na anketu

Jak dopadne reklamace blůzy?

Možnost%
Uznají ji a vymění za jinou nebo vrátí peníze42,7
Neuznají ji, nevrátí peníze, ani nevymění za jinou57,3

   
17.05.2010 - Móda - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    danca79 — #44 a svatba?

    superkarma: 0 17.05.2010, 21:55:28
  2. avatar
    [44] danca79 [*]

    Eva_Fl — #42 v Calgary

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #45
    superkarma: 0 17.05.2010, 21:44:17
  3. avatar
    [43] danca79 [*]

    Kurna, jsem odklepla nedokoncenej prispevek, zatracenej telefon Sml31

    superkarma: 0 17.05.2010, 21:43:33
  4. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    danca79 — #41 kde vubec jsi?

    1. na komentář reaguje danca79 — #44
    superkarma: 0 17.05.2010, 20:55:48
  5. avatar
    [41] danca79 [*]

    Eva_Fl — #39 jo, to chapu Sml30  ja to brala z toho hlediska ze pupek se tehulim fakt meni ze dne na den...nohy se az tak nemeni, teda pokud neotekaji Sml32 

    Ja v CR posledne nakoupila par hadriku v Orsay, a zatim drzej, tukam na drevo Sml57 v Calgary jsou vsechny hadry na jedno brdo a jeste predrazeny, tak

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #42
    superkarma: 0 17.05.2010, 20:52:46
  6. avatar
    [40] Eva_CZ [*]

    Jo, jeste dvoje lyzaky, abych nezapomnela. Sml54

    superkarma: 0 17.05.2010, 20:09:48
  7. avatar
    [39] Eva_CZ [*]

    danca79 — #38 ja jsem taky potrebovala v necem chodit ted, ne az se vyridi nejaky reklamace. V Cesku jsem mivala tak 4-5 paru bot, z cehoz jedny byly na jogging a druhy na aerobik. Sml30Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje danca79 — #41
    superkarma: 0 17.05.2010, 20:09:31
  8. avatar
    [38] danca79 [*]

    mindulinka — #35 to bylo presne to, co jsme resily - ona ty gate potrebovala v ten danej moment, ne az za 30 dni zakonny lhuty - fakt v tomhle pripade ty obchody nedavaj smysl, kor co se tehuli tyce, vzdyt nikdo neni schopen predpovedet, jakou rychlosti jim pupek poroste a co jim sedne dneska, za dva tejdny uz jim treba nebude, ze....

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #39
    superkarma: 0 17.05.2010, 20:06:50
  9. avatar
    [37] Dante Alighieri [*]

    Nikdy jsem nešla do krámu s tím, že mi reklamaci neuznají. A vždycky se zadařilo. Myslím, že mi hodně pomáhá, že vypadám přísně a nepřístupně.

    superkarma: 0 17.05.2010, 18:55:47
  10. avatar
    [36] oalison [*]

    A nemá se ona tenoučká bavlna čirou náhodou prát v ruce?

    superkarma: 0 17.05.2010, 17:53:46
  11. [35] mindulinka [*]

    danca79 — #33 Že by si jiné lacláče vyzvedla až po porodu - to bude akorát po zákoné lhůtě Sml57

    1. na komentář reaguje danca79 — #38
    superkarma: 0 17.05.2010, 16:44:04
  12. [34] mindulinka [*]

    Ono ani tak nezáleží na reklamačním řádů, ale o slušnosti obchodníka. Pokud je evidentně zakoupená věc k běžnému užívání nepoužitelná, slušný obchodník sám vrátí peníze nebo vymění zboží. Pokud tak neudělá hned a dává si zákonné lhůty - na které má samozřejmě právo, většinou už z něj nikdo peníze neuvidí.

    superkarma: 0 17.05.2010, 16:42:58
  13. avatar
    [33] danca79 [*]

    To mi pripomnelo, jak jsem tropila scenu kdyz se tehotny svagrovy zacly rozpadat tehotensky dziny po dvou dnech noseni. Mlada stala vedle me a skoro brecela, kdyz ja se na prodavacku rozcilovala, jak ze ji ty gate automaticky nevymeni nebo nevrati penize???? (jsem fakt rozmazlena zivotem v zahranici, neb tady je to automaticky - kdyz muzou automaticky ti tu vec vymeni, a kdyz nemaj velikost nebo tu vec nechces, tak ti vrati penize...vyjimky jsou fakt jen spodni pradlo nebo "final sale" a v tom pripade daj v tom krame kredit na pristi nakup....).

    No chytla jsem se tam i s pani vedouci, a fakt blbej reklamacni rad rikal 30 dni, tak jsem musela sklapnout. Nicmene kdyz pani vedouci videla jak laterim a svagrova stoji, drzi si pupek a ma slzy v ocich neb tehotensky laclace fakt nechtela, punchochace na kuzi nesnesla a jen tak v sukni ji v unoru byla kosa, tak slibila ze se bude snazit to popohnat a vazne slib splnila - ozvala se za asi ctyri dny at si dojdem pro penize protoze to bylo uznane jako vada materialu, a dokonce zavolala do jiny pobocky kramu kde tyhle kalhoty jeste meli, a svagrovy je dali na stranu at se pro ne hned stavi.

    Evo, mela jsi kliku, ze rvani zabralo, kdyz jsi kupovala ty boty, neb u tech kalhot to vypadalo ze na me zavolaj policajty, pokud se neuklidnim Sml57Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje mindulinka — #35
    superkarma: 0 17.05.2010, 16:23:05
  14. avatar
    [32] gerda [*]

    Anai — #31 ano - a právě tady se ukazuje výhodnost nakupování přednošených věcí. Tam by se totiž něco takového vůbec stát nemohlo!Sml39

    superkarma: 1 17.05.2010, 15:29:53
  15. [31] Anai [*]

    Dana Svobodová — #21 Mělas udělat lehčí scénu, ono by to vyšlo... já to tak někdy trošku záměrně přeženu, jevím se hystericky a obvykle mi vyhoví, ale nestává se mi často, spíš ojediněle, nakupuju s sekáčích Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #32
    superkarma: 0 17.05.2010, 15:19:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Světýlko [*]

    átéčko — #27 No tak to vidíš...už se nesměju. Sml15

    superkarma: 0 17.05.2010, 15:13:29
  2. avatar
    [29] Ypozane [*]

    A že to je hezký, jak odsuď svýho času vypadly všechny ty nenávistný bestie, jak se tady teď nikdo nehádá a jsme na sebe hodný? Sml16Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 17.05.2010, 15:12:53
  3. avatar
    [28] átéčko [*]

    gentiana — #25 Ty si dej lexaurin a lehni si.Sml79

    superkarma: 0 17.05.2010, 15:12:17
  4. avatar
    [27] átéčko [*]

    Světýlko — #26 Ty se směješ, ale já jsem si kdysi pořídila plavky Triola, na kterých byl štítek s tím, že se nesmí prát...

    A prodavačka se zeptala " a neprala jste je náhodou?"... a byla jsem v háji. Já jsem je totiž vypralaSml30

    1. na komentář reaguje Světýlko — #30
    superkarma: 0 17.05.2010, 15:11:45
  5. avatar
    [26] Světýlko [*]

    A nebylo na štítku: NEPRAT? Sml30

    1. na komentář reaguje átéčko — #27
    superkarma: 0 17.05.2010, 14:59:30
  6. [25] gentiana [*]

    Eva_Fl — #23 doporučuji utřít tu pěnu u úst dřív, než nakape do klávesnice. Blbě se to pak čistí.

    ps. já chciiiii!!!!! Mravenečníka!!! Hnéééééd! a všichni jsou mi u prdele!!!!!!

    1. na komentář reaguje átéčko — #28
    superkarma: 1 17.05.2010, 14:31:29
  7. avatar
    [24] Eva_CZ [*]

    Dana Svobodová — #21 Dano, odkdy se na webu vyka? Neznam cesky reklamacni rad a je mi u paty. Pokud mi nekdo proda neco, co se mi rozsype pri 1.dotyku, chci sve penize zpatky. Sml80

    superkarma: 0 17.05.2010, 14:20:09
  8. avatar
    [23] Eva_CZ [*]

    gentiana — #22 aaaaaaaaaaaaaaaaa, nase frigidni obtloustla lesba prisla s navodem. Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje gentiana — #25
    superkarma: -1 17.05.2010, 14:18:08
  9. [22] gentiana [*]

    Milá vzteklá Dano, podle příslušných právních úprav není prodejce povinen reklamaci řešit tak, že vám hned, nota bene když se pouze a jedině vám zamane, vrátit peníze a políbit botu, na reklamační řízení je lhůta tuším 21 dní.

    Je ovšem možné, že kdybyste si s sebou vzala toho schopnou čtenářku a udělaly scénu se dvěma řvoucíma hysterickýma krávama a šéf byl posera, tak by vás nevyvedli, ale bylo by po vašem.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #23
    superkarma: 0 17.05.2010, 14:08:49
  10. [21] Dana Haklová [*]

    Eva_Fl — #1 To vědět, tak si vás vezmu s sebouSml59Já jsem v tomhle nemožná. Když jsem tam šla, také jsem si v duchu říkala, že se nehnu, dokud mi nevrátí peníze nebo nevymění blůzu, ale čím blíž jsem byla obchodu, tím víc mé hrdinství ochabovalo. Představa, že mě z obchodu bude vyvádět nějaký ukrajinský nabušenec, mě tedy nelákala.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #24
    2. na komentář reaguje Anai — #31
    superkarma: 0 17.05.2010, 13:11:01
  11. avatar
    [20] Eva_CZ [*]

    gerda — #18 ona ale nepsala, ze prala JEN jednu vec.

    superkarma: 0 17.05.2010, 12:58:11
  12. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    V Tescu jednou po klobouku běhala veš...nebyla v ceně, ale byla tam. Dlouho jsem pak nakupovala oblečení jen přes net. Tam je sice občas vir, ale veš se mi ekluje víc

    superkarma: 0 17.05.2010, 11:55:49
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    kvůli jedné věci zapínat pračku? Novou drobnou věc peru zásadně v ruce a okamžitě tak vidím, jak se chová.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #20
    superkarma: 0 17.05.2010, 11:17:22
  14. avatar
    [17] cicinka [*]

    *modrá — #16 A ještě v KIK. Donesla jsem jim tam ještě mokré triko, vytažené akorát z pračky. Mělo takové ty plastické nalepené ozdoby(imitace gumy). Po vyprání se to rozdrolilo a slouplo. Naštěstí, aby se to neničilo, jsem triko obrátila naruby. Jinak bych měla zasrané všehno oblečení. Peníze vrátili hned a bez řečí.

    superkarma: 0 17.05.2010, 10:46:28
  15. avatar
    [16] *modrá [*]

    Peníze bez keců vrací při reklamaci ideálně u Bati.

    Tak by to mělo být všude.

    1. na komentář reaguje cicinka — #17
    superkarma: 0 17.05.2010, 10:34:20
  16. avatar
    [15] *modrá [*]

    Bébina — #14 tak pak je to dobrá rada !

    superkarma: 0 17.05.2010, 10:33:47
  17. [14] Bébina [*]

    *modrá — #10 Hm, po mem kolegovi nic nechtel.

    1. na komentář reaguje *modrá — #15
    superkarma: 0 17.05.2010, 10:16:16
  18. avatar
    [13] heligona [*]

    To já mám s reklamacema poslední dobou jen ty nejlepší zkušenosti. Většinou mi hned a bez keců vrátili peníze, až jsem se divila Sml16 Zkusila bych jim dát šanci, ale jak to nedopadne, tak do nich Sml57

    superkarma: 0 17.05.2010, 09:27:54
  19. avatar
    [12] Alenka0010 [*]

    Nevrátí jí nic, mám vlastní zkušenost, i když teda jen s trikem za 300...po vyprání přesně podle návodu jsem ho vytáhla z pračky flekaté, podle mě bylo nestálobarevné. S reklamací jsem nezmohla nic, a to trvala přesně těch 30 dní a vyřizovala ji vedoucí prodejny. Triko letělo do koše a paní jsem rovnou řekla, že jsem u nich nakoupila poprvé a naposled.

    superkarma: 0 17.05.2010, 09:22:45
  20. avatar
    [11] mio [*]

    Taky peru všechny nové věci. Pokud není na štítku vysloveně uvedeno ruční praní, vše dávám do pračky.

    Kdyby to neuznali jako reklamaci (bohužel si ale myslím, že to tak dopadne) nedala bych se. Cena nebyla nijak nízká, asi bych případně podala stížnost na ČOI.

    Ale třeba mile překvapí.

    Já i moji známí nejčastěji reklamujeme boty, bohužel tady je fakt praxe ta, že mají 30 denní lhůtu. V naprosté většině pak vrací peníze.

    superkarma: 0 17.05.2010, 09:20:05
  21. avatar
    [10] *modrá [*]

    Bébina — #8 jenže soudní znalec nehne ani prstem zadarmo

    1. na komentář reaguje Bébina — #14
    superkarma: 0 17.05.2010, 09:05:09
  22. avatar
    [9] Linde [*]

    Léthé — #4 já peru všechny nové věci. Za prvé bývají kvůli skladování napuštěny chemií, aby se nekrčily -tudíž nestojím o vyrážku a škrábání se a za druhé, nevíš, kdo všechno si je už zkoušel....Sml80

    superkarma: 3 17.05.2010, 08:22:32
  23. [8] Bébina [*]

    Kontaktuj soudniho znalce. Pokud ten uzna, ze latka stala za prd, reklamu uznaji. Muj kolega to takhle udelal s botama a rychlosti reklamace se nestacil divit.

    1. na komentář reaguje *modrá — #10
    superkarma: 0 17.05.2010, 08:10:16
  24. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    Sml80Jaký byl prací prostředek? Ony mohou být některé spíš na tento materiál žiravinou. ( V některých třeba i barva pustí a v jiném ne.)Tohle bych asi přemáchla jen v mydlinkách v ruce. Jsem zvědavá, jak bude reklamace vyřízena. Ty prachy za jupku by mě nas.... !

    superkarma: 0 17.05.2010, 08:03:58
  25. avatar
    [6] *modrá [*]

    Tyhle jemnosti je nejlíp prát v ruce...

    superkarma: 0 17.05.2010, 08:02:37
  26. [5] Fofo [*]

    No, tak by se rozpadla po vyprání jindy, to je úplně jedno, kdy jí Dana vyprala - prostě je vidět, co sem dováží za šunty a co nám vnucují. To jsou ty věci "made in China", bohužel i značkové věci se vyrábějí tam a podle toho to taky tak vypadá. Ach jo Sml68Sml80

    superkarma: 0 17.05.2010, 07:40:50
  27. avatar
    [4] Léthé [*]

    Eva_Fl — #3 NESml23...ani náhodou. Já nové věci neperu, kromě spodního prádla. Prostě nejsem cimprleSml80 

    1. na komentář reaguje linde — #9
    superkarma: 0 17.05.2010, 01:24:20
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Léthé — #2 kdyz je tam visacka s tim, ze je praci na 30 stupnu, tak proc prat v ruce? Ty novy veci neperes?

    1. na komentář reaguje Léthé — #4
    superkarma: 0 17.05.2010, 01:18:59
  29. avatar
    [2] Léthé [*]

    Proč hned narvat novou halenku do pračky? Nešlo to jen přemáchnou v ruce? A máš to...Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #3
    superkarma: 0 17.05.2010, 01:17:25
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    To je ale bordel. Jak cekat na reklamaci? Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31

    Jeste nez jsem odjela sem, koupila jsem si v Kotve boty, polobotky z prirodni kuze. Za necele 2 tydny jsem se  propadla do podpatku! Ta bota se cela zhroutila. Vyrvala jsem si tenkrat OKAMZITE vraceni penez, ja jsem tam udelala takovej bordel, ze si to nikdo neumi predstavit. Taky na me zkouseli, at tam boty necham a oni je nekam poslou a ......... velky hovno! Byla bych bez bot i bez penez. Navic z nich vypadlo, ze tuto vyrobni vadu maji VSECHNY!

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #21
    superkarma: 0 17.05.2010, 01:14:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme