Bulvár

Šumava se brání proti agresivním lyžařům


Agresivních lyžařů na českých sjezdovkách přibývá a s nimi i nebezpečných úrazů, které způsobují sobě nebo lidem ve svém okolí.

Některé případy dokonce končí i u soudu.

Aby bylo možné nebezpečí, které často opilí lyžaři a snowboardisté způsobují, zabránit předem, hlídkují v některých šumavských areálech tzv. skipatroly, které bezohledné lidi napomenou, případně ze sjezdovky dokonce vykáží.

 

Skipatrolu má i lipenský areál. Ze sjezdovky už její příslušníci vykázali desítku lyžařů, často i cizinců. Někdy se ale stane, že neukáznění lyžaři a snowbordisté výzvy skipatroly nerespektují.

Pak přicházejí na řadu policisté. „Policejní hlídky se objevují v rekreačním areálu vlastně nepřetržitě,“ informoval Miroslav Máčka z lipenské policie.

Zátahy proti neukázněným uživatelům sjezdovek přinášejí své ovoce. Policie i provozovatelé areálu potvrzují, že si lidé začínají dávat větší pozor na to, jakým způsobem svah sjíždí a zda neohrožují ostatní lyžaře. Proto chtějí policisté i skipatrola ve své aktivitě pokračovat.

Na Lipně lyžují především rodiny s dětmi, proto je jejich bezpečnost na svahu největší prioritou.

   
09.02.2009 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] Tyčka [*]

    Pak můžeš moji romantiku . . . jdeš do bufetu na grog a díváš se na lyžařky v tvém případě na lyžaře. Nebo taky na lyžařky? :-))))

    superkarma: 0 10.02.2009, 20:13:43
  2. avatar
    [38] Tyčka [*]

    Nyotaimori: Ti nastíním romantiku. Ráno v 7 vstaneš, zatopíš, odházíš sníh, přitom se kocháš vycházejícím sluníčkem. Vezmeš lyže a jdeš na sjezdovku jako první. Po noci je upravená a je na ní napadáno 10 cm prašanu. Sníh jiskří, že přechází oči, pustíš to dolů a za tebou sníh odletuje do dáli . . . nádhera.

    superkarma: 0 10.02.2009, 20:09:55
  3. avatar
    [37] kareta [*]

    Nyotaimori: taky jde ten kopec vyšlapat a ušetřit za vlek

    superkarma: 0 10.02.2009, 19:27:11
  4. avatar
    [35] psycho [*]

    Nyotaimori: A kdybys ještě věděla, kolik za to stání utrácí peněz, tak . . . tak nevím, co by sis myslela. :-))

    superkarma: 0 10.02.2009, 10:48:52
  5. avatar
    [33] psycho [*]

    tatulah: Neumíš číst? Nikde jsem nepsal, že by si měl někdo sednout na prdel, jen jsem napsal, že stejně nebezpeční jsou ti, co to neumí a lezou kam nemají. Nikde jsem nepsal, že je z černé vyhazuji. Tak jako pořád uporozňují na agresivní, tak v tomto článku mi chybí uporoznění: Nepřeceňujte své síly.

    superkarma: 0 10.02.2009, 06:21:10
  6. avatar
    [32] psycho [*]

    Anouk: Hlavně když se mi to líbí. :-)))

    superkarma: 0 10.02.2009, 06:15:21
  7. [31] tatulah [*]

    psycho: tak takovejch, co předpokládaj, že si všichni před nima sednou na prdel a uhnou, se bojim. Naštěstí jezdim jinam, než ty, takovýhle chování jsem nikde na černý nazažila.

    superkarma: 0 09.02.2009, 22:04:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Anouk [*]

    psycho: Nekdo ovlada techniku voskovani, nekdo behu

    superkarma: 0 09.02.2009, 22:02:34
  2. avatar
    [29] psycho [*]

    Anouk: Tak běžky se šupinama nemám, ty jo, tedy voskovat opravdu nemusíš, jen špičky a patu parafinem.
    P.S. Jsi dobrá, že máš "běžky", já spíše "chodky". :-)))

    superkarma: 0 09.02.2009, 19:58:08
  3. avatar
    [28] Anouk [*]

    psycho: Ja vim, ze to tak je Proste jsem jen rekreacni lyzar, ktery se vosky odmita zabyvat Poridila jsem si proto bezky se supinami a jsem maximalne spokojena. Na bezkach opravdu nemusim z kopce svistet rychlosti svetla

    superkarma: 0 09.02.2009, 19:30:38
  4. avatar
    [27] psycho [*]

    Anouk: Sjezdovky jsou lyže. :-))) A to by ses divila, jak se na ně někdy lepí sníh. Vosk skluznici neochrání.
    Chodím lyžovat ráno tak, abych byl první na svahu, to si pak užívám. I s přilbou, jak jinak.
    P.S. Kdyby mi do kopce prokluzovaly běžky, tak se raději otočím a jedu domů. Když je dobře namazáno, tak to do kopce neprokluzuje a z kopce to jede lépe než nenamazané. Divné co?

    superkarma: 0 09.02.2009, 19:14:22
  5. avatar
    [26] Anouk [*]

    psycho: Reagovala jsem na tebou nastinene konkretni situace Nikde netvrdim, ze se snih nelepi, pouze jsem ho nikdy nevidela nalepeny na sjezdovkach. Jedine na spatne namazanych bezkach. Nejsem profesionalni lyzar, lyze nemazu kvuli rychlosti, ale kvuli ochrane skluznice. Sve stare sjezdovky jsem za dobu jejich zivota nenamazala ani jednou a nikdy se nic nenalepilo. Bezky radeji moc nemazu, prokluzovani do kopce preziju, se zadrhavanim z kopce se bojuje hure.

    Kdyz sjizdis tu cernou susem, nemyslis si doufam, ze by ti meli vsichni uhnout? A co helmu, mas?

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:52:13
  6. avatar
    [25] kareta [*]

    psycho: já teda v životě nemazala, a to na horách žiju a když je sníh tek jezdím i na běžkách, jen tak mimochodem mezi snídaní a obědem Je možné, že se mi o servis starají dobří skřítkové??

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:22:10
  7. avatar
    [24] kareta [*]

    psycho: adrenalin si vyrábím úplně jinak. BOJEM

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:20:12
  8. avatar
    [23] psycho [*]

    Anouk: Hele, snažíš se tu "vyprovokovat" konkrétní situaci. Ale už se mi stalo, že to začátečníkovi najak nevyšlo s obloučkem a tak to pustil rovně, překřížil mi cestu. Teď zase napíšeš, tohle máš očekávat. :-)))
    Asi se v lyžování moc nevyznáš, že nevíš, že sníh se lepí. A lepí se i na současné lyže s moderními materiály na skluznicích. Taky mi přijela návštěva a na otázku, zda mají dobře namazáno, jen nevěřícně koukala. Po první jízdě jsem šel do servisu pro vosk, abych to alespoň trošku přejel voskem. Musel bych ti složitě vysvětlovat, proč se i na teflonových či grafitových skluznicích sníh lepí.

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:15:23
  9. avatar
    [22] psycho [*]

    kareta: Čím rychleji, tím lépe. :-))) Nedělá mi problém sjet černou "šusem" jen tak pro adrenalin z rychlosti. Asi nejsem labužník.
    P.S. Někdo skáče padákem, jiný skáče do vody, každý má něco. :-)))

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:08:25
  10. avatar
    [21] Dante Alighieri [*]

    Ve Francii jsme odvážně vlezly s kámoškama na červenou, protože shora vypadala široce a zvládnutelně. Nakonec jsme to sjížděly bokem a já asi 50 metrů po břiše - nešlo to zastavit. Ostatní lyžaři nenadávali, smáli se mi. Taky by si měl člověk rozmyslet, kde zastaví. Stály jsme pod sjezdovkou u vleku, nějaký moula to neubrzdil a sejmul jednu z nás. Dá se to ale pochopit, v Mísečkách jsem jako začátečník před 6 lety taky minula vlek a sjela až do lesa.

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:40:16
  11. avatar
    [20] Kassy [*]

    Hm, já bych to spíš přirovnala k pruhům na dálnici. Pokud jedu 80, nebudu se prostě cpát do levého pruhu. Pro bezpečnost vlastní i ostatních, vytváří to nebezpečné situace. Stejně by to mělo být i na sjezdovce. Na černou by měl člověk jít s přesvědčením, že to zvládne (i když i tak se může stát, že zjistí, že se přecenil) a ne že to zkusí a nějak to dopadne.

    Kdyby si někdo řekl "no bazén jsem přeplaval, tak zkusím La Manche", asi byste ho měli za blázna a celkem oprávněně. Červená a černá sjezdovka možná není takový rozdíl jako bazén a kanál La Manche, ale zase je ve hře zdraví a život i jiných lidí. Zodpovědnost je tudíž na místě.

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:33:50
  12. avatar
    [19] Ťapina [*]

    Zázvorka: A na silnici se taky může autem až když se člověk pořádně vyjezdí a vytrénuje, ne?

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:20:53
  13. avatar
    [18] Anouk [*]

    psycho: Mne tedy pripada, ze zacatecnik po cerne jezdi vetsinou tak pomalu, ze vetsi rychlosti ho v dostatecne vzdalenosti objedes jednoduse Ehm, na cerne se da jezdit po hranach? A nechapu, jak se ti muze v oblouku najednou nekdo vyloupnout - pod sebe snad vidis, takze jedine, ze by to byl nejaky silenec, ktery jede jeste rychleji nez ty
    A v zivote jsem nezazila, ze by se nekomu na sjezdovky lepil snih Kam to jezdis?

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:16:09
  14. avatar
    [17] kareta [*]

    psycho: když už jsi na takové úrovni, tak proč neděláš telemark?? To je pro labužníky, a ne rychlost dělové koule

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:10:00
  15. avatar
    [16] psycho [*]

    Anouk: Vzal, ani neuměli na vleku, sníh se jim lepil na lyže, ani neměli namazáno, děs běs. Jezdím na lyže každý víkend, to bys viděla, co se tam vidí. Problém je ve stylu dnešní jízdy, kdo lyžuje po hranách, tak nasadí oblouk a když se ti v oblouku někdo vyhoupne před lyžema, tak s tím nic nenaděláš. To samé má snowbordista, teda ten co jen nehrne sníh před sebou. Další problém začátečníků je, že se po sjezdovce motá, nejedou stejným rytmem. To za ním musíš zastavit a počkat, co udělá a to mě na černé nebaví.

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:07:24
  16. avatar
    [15] Anouk [*]

    psycho: Dobry lyzar by mel jezdit tak, ze se vyhne temer vsemu, ne? Prece toho stojiciho jedince nespatris az na posledni chvili, musis trochu predvidat (jasne, pokud stoji pod terennim zlomem, je to trochu problem). Nebo snad na cerne sjezdovce nema co delat ten, kdo nejede aspon tech tvych 60 km/h?? A zodpovedny lyzarsky instruktor by snad 3. druzstvo na cernou nevzal, ne?

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:52:48
  17. avatar
    [14] psycho [*]

    kareta: To není blbost, koně také nesmí na dálníci nebo ty auta pro 15ti leté, nemají na to výkonnost. Jen překáží a dělají zmatky. A nejlepší je, když tam přitáhne instruktor 3.družstvo, aby si teda "pořádně" zalyžovali.
    P.S. Každý stojí jednou poprvé na černé, ale nesmí tam stát ten, co na lyžích stojí první víkend. :-)))

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:47:07
  18. avatar
    [13] šája [*]

    Zázvorka: souhlasím s karetou....dokud se ten slabší lyžař na černou nepostaví, těžko zjistí, jestli na ni stačí nebo ne Když bych použila tvůj příměr - je to stejný, jako bys chtěla čerstvým absolventům autoškoly zakázat jízdu po dálnici

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:46:49
  19. avatar
    [12] kareta [*]

    Zázvorka: to je blbost! Když jste tak dobří, tak si pronajměte soukromou sjezdovku, jinak se smiřte s tím, že tam můžou být i slabší lyžaři, kteří prostě jednou na té černé mohou stát poprvé

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:19:16
  20. avatar
    [11] Zázvorka [*]

    kareta: jak tolerance To je jako jezdit autem bez řidičáku!

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:10:17
  21. avatar
    [10] kareta [*]

    Raději na hory nejezdím, na zprofanovaných sjezdovakách na Dolní Moravě, červenohorské sedlo, ostružná, petříkov jsem jezdila za komárů a vadili mi už tenkrát masňáci z města, hlavně brna a olomouce Naštěstí máme v okolí neznámé a lepší sjezdovky Do 15 minut jízdy autem

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:42:56
  22. avatar
    [9] Zázvorka [*]

    psycho: souhlasím s Tebou!!
    A pak nelyžaři na černé sjezdovce strachy sundají lyže a jdou pěšky - to je ještě nebezpečnější!! Nechápu!

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:40:35
  23. avatar
    [8] kareta [*]

    psycho: trochu tolerance Každý někdy poprvé stál na černé

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:37:19
  24. avatar
    [7] átéčko [*]

    Kassy: Souhlas

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:10:20
  25. avatar
    [6] psycho [*]

    kareta: Když to položíš na hranu v 60ti km/h, tak už se nikomu nevyhneš. Já chápu, zalyžovat si chtějí všichni, ale proč lezou na sjezdovku, na kterou nestačí. Pak po každém smýkaném obloučku stojí uprostřed sjezdovky a čumí jim strach z očí. Naopak, když musím přes loučku já, jezdím pomalu a dávám pozor.

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:34:41
  26. avatar
    [5] Kassy [*]

    kareta: Já teda už roky jezdím jenom na běžky, takže situaci na sjezdovkách neznám, ale obecně si myslím, že pohybuje-li se člověk pomocí jakéhokoli prostředku rychlostí větší než kdyby běžel po svých, neměl by mít v krvi alkohol. Obzvlášť by to mělo platit, jsou-li okolo další lidé. A je celkem jedno, jestli tím prostředkem je auto, kolo, lyže nebo kolečkové brusle.

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:32:30
  27. avatar
    [4] kareta [*]

    psycho: ty se neumíš vyhnout pomalým lyžařům?? Já to beru tak, že si to chtějí zkusit a proč taky ne? Víc mi vadí agresivní lyžaři, co řežou zatáčky a vymelou ledový plotny. Alko bych na horách zakázala úplně, je to o hubu

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:01:46
  28. avatar
    [3] psycho [*]

    Proti opilcům je potřeba zasáhnout, i když k horám jeden groček patří. Naopak by měli vyhnat neumělce z černých sjezdovek, člověk si chce pořádně zalyžovat, trošku to rozjet a do cesty se mu pletou strachy posraní plužící jedinci. Nevím, co si chtějí dokazovat, ať jdou na louku.

    superkarma: 0 09.02.2009, 10:51:56
  29. avatar
    [2] Zázvorka [*]

    Naprostý souhlas! Jen by taková kontrola měla být na více svazích!
    V zahraničí fungují hlídky, které zkoumají např. alkohol na svahu a zabavují např. skipas, dávají pokuty apod. a to si už každý rozmyslí, zda se mu vyplatí za pár panáků odevzdat celotýdenní skipas!
    A taky by stačilo, kdyby všichni lyžaři znali alespoň jedno jediné pravidlo a to: že přednost má ten, kdo jede vpředu!!

    superkarma: 0 09.02.2009, 09:24:10
  30. [1] FAXÍK [*]

    S tím souhlasím,taky bych se bránila proti agresivním lyžařům!!

    superkarma: 0 09.02.2009, 09:06:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme