Nejčastěji vás trápí při silném kašli, smíchu, sportu, milování nebo při námaze a to bez ohledu na věk. Stresová inkontinence postihuje především ženy jakéhokoliv věku a může se objevit i po porodu. Nestyďte se svěřit se svými potížemi s inkontinencí lékaři, časem se totiž může zhoršovat. 

Vlivem povoleného svalstva pánevního dna a vzestupu vnitrobřišního tlaku v močovém měchýři a trubici dochází k samovolnému úniku moči. Povolení svalstva přitom nejčastěji způsobují hormonální změny, chirurgické zákroky v pánevní oblasti, vrozené anomálie i životní styl. K povolení svalstva dochází také během těhotenství nebo při vaginálním porodu. Únik moči nelze 100% předpokládat. Bez varovných signálů k němu dochází po kapkách, menších proudech nebo větších množstvích.

Pouze odborný lékař dokáže přesně stanovit míru inkontinence, druh léčby a předepsat vhodné pomůcky.

cvik

Kromě medikamentů se nabízí i celá řada cvičebních metod, které posilují pánevní dno a pomáhají nám projevy inkontinence snížit, anebo jí předcházet. Např. Kegelovy cviky posílí svěrač a pánevní dno. Snižují nejen únik moči, ale v některých případech ho dokáží zcela odstranit (za předpokladu, že se cviky cvičí správně a pravidelně).

Cviky je nutné provádět pravidelně, aby si tělo dokázalo vypěstovat návyk na ovládání oslabených partií. Každý ze cviků je vhodné opakovat 3-5x, ale neměly by vyvolávat bolest nebo přílišnou únavu svalů. Při cvičení dbejte na pravidelné dýchání a stále si uvědomujte svaly pánevního dna, které chcete procvičovat. Začněte cvičit hned!

Cviky na posílení pánevní dna naleznete ZDE.

cvik

Získejte zdarma DVD s cviky na posílení pánevího dna. Podrobné informace najdete na www.moliklub.cz

Související články:

Reklama