Přestaňte slepě sledovat trendy a místo toho, než abyste se ujedla avokád nebo dala navždy sbohem lepku, se zaměřte na stravovací tipy, které budou ušité přímo pro vaši osobnost. Ta správná strava a pohyb jsou totiž tou nejlepší cestou!

Když jste...organizovaná žena činu

Jste to vy? Věčně organizovaná, zapálená do všeho, co vás nadchne a stejně to máte i se stravováním a cvičením. Tedy, buď naplno, anebo vůbec. Ale když už najdete to „svoje“, řídíte se tím do nejmenšího detailu a rozhodně se nevzdáváte, dokud nedojdete do svého cíle.
Jaký typ stravování je pro vás ten nej? Vzhledem k tomu, že plánování je přesně pro vás, pusťte se do vysoce organizovaného plánování jídel. Takové, co bude přesně na míru tomu, co máte ráda, bude mít tu správnou výživovou hodnotu, a navíc se po něm budete skvěle cítit. Vhodné je zvolit si dva večery v týdnu, kdy se pustíte do velkého vaření a „krabičkování“. Řiďte se seznamy i předepsanými recepty. Ideální pro vás bude zapékání nebo saláty. Léto je pro takové lehké pokrmy jako stvořené. A pozor, nezapomínejte ani na svačiny – ovoce, ořechy nebo domácí müsli tyčinky.

Když jste...věčná rebelka

Milé rebelky, vy jste zvědavé, spontánní, optimistické, energické, tvůrčí a baví vás trochu nespoutaný život a neočekávané momenty. Nenávidíte rutinu a na detaily si nepotrpíte.
Jak se stravovat? Nákupní seznam? Plánování krabiček s jídlem? Nic pro vás. Zapomeňte na rychlé občerstvení nebo rohlík se sýrem a raději se zkuste držet jediné myšlenky, a tou je vyváženost jídla alespoň třikrát denně. Zaměřte se na konzumaci stravy, která má dobře rozdělený poměr bílkovin, sacharidů, tuku, zeleniny a vody.
Pravděpodobně vás neužije na velké domácí vaření, a tak se spíše podívejte na internet, prozkoumejte, jaké restaurace a bistra máte v okolí práce a vyberte si ty, kam se vyplatí vyrazit kvůli zdravému a dobrému menu. Zapomeňte na fast foody a dejte přednost kvalitě. Dobrou vychytávkou pro vás bude také třeba šuplík poslední záchrany – nakupte si do práce oříšky, ovocné pyré nebo sušené ovoce. Nikdy nevíte, kdy přijde krize.

Když jste... každodenní hrdinka

Obětujete se pro druhé, děláte více aktivit naráz, a ještě stíháte být vzorná partnerka, hospodyňka a pracující žena. Poznáváte se? Pravděpodobně si ale ve svém hrdinství dopřáváte jídlo za jízdy v autě nebo na benzínce, že?
Jaká strava je pro vás ideální? Už žádné předem připravené zabalené občerstvení, koupené sendviče nebo koktejly. Zásobte si ledničku kvalitními a výživnými potravinami, které můžete sestavit do lehkých a chutných jídel. Zapékejte, tvořte vydatné saláty nebo obložené chleby. Klidně si na cestu do práce připravte domácí smoothie a dobrou kávu. Stravujte se tak, abyste si ze spěchu a stresu neuhnaly vřed! Ale co si budeme povídat, stravovat se za jízdy, to není nic zdravého, takže pokud to bude jen trochu možné, i vy si najděte alespoň trochu klidu a času jen pro sebe a najezte se v sedě a bez spěchu. Zdraví máme přeci jen jedno.

Když jste...“nedietářka“

Jste racionální, pragmaticky uvažující, s nohama pevně na zemi a slovo dieta nechcete slyšet. Přesto se chcete stravovat dobře a vyváženě a chcete za to být také řádně odměněny – postavou jako ze žurnálu.
Jak na to? Vy musíte nad jídlem přemýšlet ne jako o možnosti, jak shodit nějaké to kilo, ale jako o celkovém životním stylu. Vyberte si způsob stravování, který je přesně ušitý na míru. Prostudujte si veškeré plusy a mínusy a pochopte, proč je zrovna ten či onen typ vhodný pro vás. A možná, že stravovací plán od odbornice, případně denně dovážené krabičky od specialistů, pro vás budou to nej. Ze začátku začněte jednoduše – omezte sladké, možná i lepek a dejte sbohem všem neřestem jako je alkohol nebo třeba smažená jídla. A věřte, že bude stačit pozitivní přístup k věci, pohyb a hodně neperlivé vody a výsledky se dostaví bez problému.

Také si přečtěte:

Uložit

Reklama