Reklama

Jarní bylinky. Mladé kopřivy. První lístky pampelišek. Všechny tradiční zelené výhonky, které jsou doslova napěchované vitaminy, jsou na začátku jara „v kurzu“. Vaříme z nich čaj, děláme saláty, přidáváme je do pokrmů. 

Ale „vitaminových bomb“ najdeme na jaře na zahrádce i v přírodě mnohem víc. Jen je trochu opomíjíme. Například šťovík...

ŠťovíkŠťovík zahradní (Rumex patientia) vyniká mimořádně vysokým obsahem vitaminu C. Kromě toho pomáhá při čištění krve a je také vyzkoušeným prostředkem proti jarní únavě.

Čerstvé mladé listy nejlépe chutnají v salátech a polévkách, můžete je však také připravovat jako zeleninu, podobně jako špenát.

Šťovík vyžaduje vlhkou humózní půdu. Daří se mu však v polostínu. Přežije každou zimu. Semena se vysévají buď v březnu a nyní v dubnu, nebo v srpnu a září.

Šťovík se pěstuje v řádcích vzdálených 20 cm, po vzejití se porost vyjednotí na vzdálenost šest centimetrů mezi rostlinami. Při nedostatku vláhy ztrácí šťovík aroma. Listy můžete uchovat zmrazené.