• Síla přírody

Meduňka, heřmánek, listy maliníku, kontryhel či řebříček jsou ideální dary přírody, které vám uleví při nepříjemných stavech. Připravte si jej jako silný čaj či koupel. Právě řebříček je pro horkou lázeň ideální. Stačí 60 gramů bylinky nechat vylouhovat minimálně jednu hodinu v horké vodě a pak přidat do koupele.

  • Na co raději zapomenout?

Během svých dnů se vyhněte kávě, energetickým nápojům, mléku a mléčným výrobkům. Ty mohou znásobit citlivost a menstruační bolesti.

  • Cvičte!

Že by se během menstruace nemělo cvičit? Omyl! Je to jen fáma. „Náš mozek fyzickou aktivitu hodnotí jako stresovou záležitost, stresovou však v tom smyslu, že klade na naše tělo zvýšené nároky. Je to pozůstatek evolučního vývoje, protože v minulosti zvýšená fyzická aktivita signalizovala zápas či útěk před nebezpečím. Organismus si tedy vyvinul mechanismy, které nám v této situaci pomáhají – náš práh bolesti je zvýšený, takže sneseme víc. Zlepšení nálady pak souvisí s určitým zostřením mysli a též jako taková droga, aby naše psychika vydržela,“ vysvětluje gynekolog a sexuolog MUDr. Pavel Turčan. Bolesti spojené s menstruací fyzická aktivita tiší i díky rozproudění krve. Ta během cvičení rychleji cirkuluje v podbřišku a uvolňuje křeče.

  • Zahřívejte

Teplo blahodárně působí na křeče. Je proto dobré si během svých dnů pořídit nahřívací dečku nebo lahev, kterou budete přikládat na podbřišek. Pokud máte opravdu silné křeče, pořiďte si bederní pásy, které neustále zahřívají bolestivou část těla.

Foto: Shutterstock.com

Uložit

Reklama