Naučte se správně vstávat z postele

  • Na správné držení těla bychom měli dbát už od probuzení. Každodenním správným posazením na posteli působíme preventivně proti nepříjemným bolestem páteře a každý by se ho měl naučit jako zažitý pohybový stereotyp, zejména pokud už ho bedra akutně bolí. V lehu na zádech pokrčte nohy v kolenou. Přetočte se na levý bok. Spusťte nohy z postele a zároveň se pomocí zapření o pravou ruku a levé předloktí posaďte.

Jak si pomoci při bolestech bederní páteře?

  • Cviky na protažení zad by měly jít spíše do záklonu a úklonu než do předklonu, ke kterému páteř shrbeného člověka tíhne celý den. Výbornou technikou proti akutní blokádě kolem beder je snadný záklon v oblasti bederní páteře. Cvik se provádí vestoje s dlaněmi opřenými o bedra a prsty směřujícími dolů k hýždím. V této poloze je třeba co nejvíce zaklonit svůj trup včetně hlavy dozadu.

Protažení svalů okolo páteře

  • K protažení malých hlubokých svalů v okolí páteře jsou vhodné úklony hlavy vykreslující ležatou osmičku nebo do stran se snahou vytáhnout se nahoru za mírně nakloněnou hlavou. Cvik se provádí s jednou rukou pod stehnem, druhá ruka je přiložena přes hlavu na protilehlé ucho – úklon k rameni. Během setrvání v úklonu na levé straně směřuje zrak s nádechem doprava nahoru, s výdechem naopak doleva dolů. Opakuje se dvakrát a stejným způsobem cvik pokračuje s obličejem stočeným od ramene k podlaze.
  • Dalšími jednoduchými cviky, které ulevují při dlouhém sedu a bolesti zad, jsou jednoduché spojení dlaní za zády, kdy stále držíme vzpřímený sed bez prohnutí zad a odlepení sedacích kostí od podložky, nebo kroužení celých paží vestoje na jednu a druhou stranu.

Reklama