Zdraví

Štíhlý pas oceníte i na podzim…

Možná si říkáte, PROČ zrovna nyní překonat lenost a vrhnout se do cvičení? Proč teď, když jsme krátké topy a trička už uložily k zimnímu spánku? Třeba proto, že nevzhledně vypouklé a povolené cosi dokáže zaujmout (samozřejmě nechtěnou) pozornost i ve vypasovaných sakách a svetřících, tedy ve „stavebních kamenech“ podzimního šatníku. Zadruhé: co kdyby se vám vyskytla příležitost vyrazit v zimě do některé exotické země, a tedy zase obléci plavky a vyrazit se slunit?
A zatřetí: nezapomínejte, že začnete-li už nyní, a vytrváte, bez větší námahy (a přehnaného posilování na poslední chvíli) se příští rok budete pyšnit nejkrásnějším tělem v okolí…
 
Ale nyní už dost povídání, využijte právě nabyté vůle a můžete začít:
 
ROLOVÁNÍ
 
Posiluje: přímé břišní svaly
 
Posaďte se a ohněte nohy, chodidla držte na zemi. Ruce natáhněte před sebe. Poté se nadechněte a pokládejte trup pomalu na zem – pozor: dotýkat země se má jen spodní část zad, hrudník zůstává ve vzduchu. Zastavte a s výdechem se zase zvedejte do původní polohy. Opakujte patnáctkrát. Nakonec proveďte stejný počet opakování s malou obměnou – na zem položte celá záda, tedy i hrudník.
 
„KOTRMELCE“
 
Posiluje: příčné břišní svaly
 
Lehněte si na zem, zvedněte nohy a pokrčte je v koleni do pravého úhlu (nebo spíše tak 100 stupňů – chodidla mějte mírně výš než kolena). Vydechněte se, nadzdvihněte (pochopitelně bez pomoci rukou a švihu – tedy jen silou vůle) hýždě, až se koleny dotknete ramen. Pak pomalu zpátky. Sem a tam vydržte vykonat dvacetkrát.
 
KŘÍŽEM KRÁŽEM
 
Posiluje: pas
 
Výchozí poloha bude stejná jako u předchozího cviku, tedy leh na zemi s nohama ve vzduchu do pravého úhlu. Následuje ale zcela odlišné pokračování: levou ruku dejte za hlavu (jakoby ji podepřete) a pravou uchopte láhev vody nebo činkou. Tuto paži natáhněte před sebe a směřujte ji vlevo vedle levého kolena (současně zvedáte i hlavu a ramena). Poté dolů, provést dvacetkrát a na druhou stranu vydržte ještě stejný počet opakování.
 
ZVEDÁKY
 
Posiluje: spodní břišní svalstvo
 
Zaujměte stejnou polohu jako při minulém cviku s jediným rozdílem – nohy natáhněte a překřižte. Paže položte natažené za hlavu. Výdechem (ale ne švihem) zvedněte nohy do výšky (stačí deset až dvacet centimetrů). Opakujte třicetkrát.
 
LÉTÁNÍ
 
Posiluje: spodní část zad
 
Lehněte si na břicho, ruce před sebou (jakobyste létala). Potom současně zvedněte levou paži a pravou nohu, následují druhé polovičky končetin. Na každou stranu se pokuste vydržet dvacet cviků (celkem tedy čtyřicet). Nakonec zvedejte paže i nohy současně, také dvacetkrát. Pak následuje jen protažení a odpočinek…  
 
Pokud chcete začít cvičit, třeba vás inspirují i některé dřívější články.
   
05.10.2004 - Zdraví - autor: Monika Černíková

Komentáře:

  1. avatar
    [18] Midsummer [*]

    Fioně - ty máš tedy smůlu - takovýho neštěstí na jednoho člověka, ach jo

    superkarma: 0 06.10.2004, 08:03:53
  2. avatar
    [14] kubikm [*]

    Vivian: a po schodech dolů zapínáš zadní stranu nohou....

    superkarma: 0 05.10.2004, 17:36:16
  3. avatar
    [13] Vivian [*]

    sharonka: když je bereš po jednom, posiluješ stehna (hlavně přední stranu), když po dvou, tak zase hlavně zadek (někde jsem to četla a já ty svaly i takhle cítím). A zadek zatínám při všem, to se vyplatí

    superkarma: 0 05.10.2004, 15:59:21
  4. avatar
    [12] sharonka [*]

    Vivian: Schody se mají právě brát po jednom - pomalu a ty hýžďové svaly přitom pořádně zatínat, aby to mělo efekt.

    superkarma: 0 05.10.2004, 13:38:09
  5. avatar
    [11] Vivian [*]

    trdlo: každé ráno udělám padesát dřepů ve stoji rozkročném (nohy asi metr od sebe, a po cvičení pěkně cítím prdelní svalstvo a stehna dobrá je taky chůze do schodů (brát schody po dvou). A večer před spaním dělám další padesátku dřepů Můžeš začít na dvaceti a pomalu přidávat.
    A nezapomeň na protažení, aby tě svaly moc nebolely.

    superkarma: 0 05.10.2004, 13:24:24
  6. avatar
    [9] Žábina [*]

    no já si ty cviky vytiskla a jelikož dnes nemůžu jít cvičit, zkusím to doma...ale pochybuju že se přinutím ...

    superkarma: 0 05.10.2004, 10:29:41
  7. avatar
    [8] sharonka [*]

    šája: jako bych se viděla , já jsem výmyk udělala jedině za pomocí dalších dvou spolužaček a soudružky učitelky . Teď jsem odhodlaná začít chodit cvičit - po roce přestávky - to bude utrpení , no ale snad s těma "michelinama" něco udělám.

    superkarma: 0 05.10.2004, 08:53:27
  8. avatar
    [7] Midsummer [*]

    Ale Léthé čas nezastavíš, ale trošku (nebo více, nebo hodně) klamat tělem můžem přeci pořád ! Vždyť tím potěšíme hlavně i samy sebe

    superkarma: 0 05.10.2004, 08:17:21
  9. avatar
    [6] Aja [*]

    Tak vypasovaný sáčko a svetřík letos už nestihnu...

    superkarma: 0 05.10.2004, 08:15:56
  10. avatar
    [5] Léthé [*]

    Čas nikdo nezastaví ani já ne ani trdlo ne

    superkarma: 0 05.10.2004, 07:58:45
  11. avatar
    [4] Midsummer [*]

    Trdlo: myslíš zadek? 1. dřepy v širokém postoji, tozn., že se nejdřív doširoka rozkročíš, ruce v pas a dřepuješ - není nutno až k patám. 2. výpady dopředu i dozadu, pozor, aby přední pokrčená noha neměla koleno vepředějc než je špička nohy - je dobré, pokud už výpady zvládneš, přidat zátěž (činky, tyč). 3. brouček: tozn. že si lehneš na břicho napříč přes postel (gauč), na jedné straně se chytíš rukama a položíš si hlavu, na druhé straně máš nohy dolů z gauče. Nohy překřížíš a zvedáš co nejvýš, v horní poloze se snažíš chvíli setrvat. Verze pro pokročilé: nohy nejsou pokrčené, ale rovné, natažené, v nejvyšší pozici setrvat 10 - 15 sekund. Tyhle cviky se mi zdají nejúčinnější - nutná je pravidelnost cvičení , změny uvidíš už tak po 3 - 5 týdnech

    superkarma: 0 05.10.2004, 07:00:19
  12. avatar
    [3] šája [*]

    Možná dobrý, jenže já si ty cviky jaksi nedovedu představit, připomíná mi to dobu, kdy na mě tělocvikář při pokusu o výmyk ječel, že mám zvednout těžiště...fakt dobrá rada, když člověk visí hlavou dolů

    superkarma: 0 05.10.2004, 06:54:55
  13. avatar
    [2] jasmina [*]

    trdlo: Mne pomaha jedine tohleto ...aspon mam pocit, ze nekdo cvici se mnou
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/6303912710/qid=1096935446/sr=8-2/ref=pd_csp_2/002-7841019-9016820?v=glance&s=video&n=507846

    superkarma: 0 05.10.2004, 02:18:54
  14. avatar
    [1] trdlo [*]

    Vypasovane sacko nemam, vylet do exotiky mi nehrozi, a spis bych potrebovala posilit zadel. Vi nekdo cviky na onu partii?

    superkarma: 0 05.10.2004, 01:58:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme