Rodina

Štěpán: Umřela mi babička. Zarmoutilo mě to, ale i potěšilo!

Pětadvacetiletý Štěpán je na dně ze smrti babičky. Bojí se vlastních pocitů. Na jednu stranu ho odchod babičky ranil, ale pocítil i značnou úlevu a radost. Nyní se bojí, že není normální...

granny

Příběh, který prožil pětadvacetiletý Štěpán, je z mnoha úhlů komplikovaný. Vztahy s prarodiči míváme většinou dobré, ale Štěpán si se svou babičkou nerozuměl, a tak ho její smrt potěšila...

Štěpán vypráví o smrti babičky

Letos mi umřela babička. Nejhorší na tom je, že jsem byl rád. Je to normální? Zarmoutilo mě to, ale i potěšilo. Smrt jsem jí sice nepřál, ale za jejího života jsem od ní neslyšel jediné milé slovo. Vždycky jsem byl ten nejhorší, prázdniny u babičky jsem nenáviděl. Zatímco ostatní děti vyprávěly, jak byly o prázdninách u babičky a chodily všude možně, užívaly si prostě prázdniny, já u babičky šprtal a pomáhal jí s hospodářstvím.

Babička byla stále s něčím nespokojená. Navíc počítala s tím, že se k ní nastěhuju a budu se o ni starat, jak dodělám školu. To jsem neudělal a dostal se na black list. Když jsem babičce řekl, že by se o ni měl starat hlavně muj táta, tedy její syn, tak prohlásila, že on toho má moc.

Poslední dva roky byla babička nemocná, tak jsme za ní každý den někdo jezdili. Já - protože mám volnou práci - jsem byl u babičky třikrát, čtyřikrát týdně, ostatní tak jednou, dvakrát. Jezdil jsem jí na nákupy, pomáhal jí kolem stavení... Dost jsme se hádali, protože mi to absolutně nabourávalo soukromý život. Přítelkyně se se mnou málem rozešla, protože jsem na ni měl málo času. Tak jsem se vždycky u babičky otočil, udělal to nejnutnější a zase letěl dál, což mi samozřejmě vyčítala.

Když umřela, jako by mi spadl ze zad kámen, který jsem nechtěl, ale musel vláčet. Jenže teď, hlavně večer, se mi hlavou honí divné myšlenky. Připadám si jako zlý člověk, že jsem to takhle vnímal. Je to normální, nebo byla vina ve mně?

Štěpán

  • K příběhu nás inspirovala jedna ze zpovědí na serveru Zpovědnice.cz.

Jak jste vnímala odchod prarodičů na pravdu boží? Pocítila jste jistou úlevu?

Kam dál?

   
14.08.2012 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] Dessy [*]

    Naprosto rozumím, místo vděku jen trápí, ač to ti lidé tak třeba nechtějí, přesto to dělají. Nejste jediný případ, jestli vás to může utěšit...Sml67

    superkarma: 0 04.02.2013, 15:26:54
  2. avatar
    [46] margot [*]

    úplně vás chápu a nemyslím, že je s vámi něco v nepořádku. babička vás jistě měla ráda, jen to neuměla dát najevo a holt to byla "jiná povaha". ani jeden jste to neměl jednoduché

    superkarma: 0 03.10.2012, 13:13:31
  3. avatar
    [45] LudPa [*]

    Výčitky nejsou na místě a kdyby to bylo možné dělat lépe, stejně už to nejde vrátit. Je zbytečné se trápit něčím, co nemůžeme změnit.

    superkarma: 0 08.09.2012, 08:17:53
  4. avatar
    [44] cibulicka [*]

    Taky jsem měla kdysi pocit,že jsem se málo starala o maminku,ale s tím se člověk časem vyrovná a sám pozná,co bylo správné.

    superkarma: 0 04.09.2012, 14:00:03
  5. avatar
    [43] hubajda [*]

    daska59 — #32 tez si myslim

    superkarma: 0 23.08.2012, 22:53:53
  6. [42] Saritka [*]

    Máš svědomí čisté , snažil ses pomáhat jak to šlo.Sml16

    superkarma: 0 21.08.2012, 12:06:52
  7. avatar
    [41] Krupová [*]

    měli jste spolu rozporuplný vztah. Na jednu stranu jsi ji měl rád i neměl. Tak je logické, že ty pocity jako na houpačce máš i po její smrti. Sml22Nic si z toho nedělej, jednou se ti to v hlavě urovná.

    superkarma: 1 19.08.2012, 21:32:20
  8. avatar
    [40] Eva_CZ [*]

    kuzle — #39 ale mne se takova vira taky libi a nemas ani zdani, jak bych byla rada, kdybych tomu mohla verit i ja. Myslim, ze takhle verici lide maji velke stesti. Mam pratele, oba jsou lekari - a prisli kdysi davno o syna a tesi se na smrt, az se s nim znovu setkaji. Takze se smrti neboji. Berou ji jako zacatek neceho noveho a setkani se samozrejme nesmirne tesi.

    superkarma: 0 14.08.2012, 22:32:18
  9. avatar
    [39] kuzle [*]

    Eva_Fl — #33 po pravde by mi to bylo jedno, jestli v kravine nebo u piva, pro mne by bylo nejdulezitejsi to, ze bych ty co jsem milovala a stale miluju, ale bohuzel odesli driv a moc mi chybi zase videla a mohla je treba i objemout Sml80 a rict jim to, co jsem jim uz rict nestihla Sml23 takze takovahle vira se mi libi ... dokud jsem na zivu tak to bude me touzebne prani a az budu po smrti, tak pokud po ni fakt nic neni, tak uz mi to stejne bude jedno ne Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #40
    superkarma: 0 14.08.2012, 21:48:49
  10. avatar
    [38] kapkamore [*]

    Když někdo z rodiny odejde tam, odkud není návratu, je to vždy moc smutné, ale nedá se s tím nic dělat, každý to má nějak určenoSml15 Rodiče mi také moc chyběli, když odešli, jenže to vrátit nelzeSml68

    superkarma: 0 14.08.2012, 21:46:15
  11. [37] počítačka [*]

    Zažila jsem něco podobného u svého tatínka. Když jsme zjistili, že mu zbývá už málo života (rakovina), moc jsem mu přála, aby to bylo rychle. Chtěla jsem, aby se splnilo jeho mnohaleté přání - "chci se ráno probudit a zjistit, že jsem mrtvý". Dočkal se brzy, nenaplnily se ty hrozné možnosti, že by žil ještě půl roku a trápil by se. Zemřel v klidu, bez bolesti, ve spánku. Ani jsem nesmutnila, smutek přišel asi po půl roce. Už je to 7 let, výčitky nemám. Chybí mi, ale bohužel......

    superkarma: 0 14.08.2012, 19:16:30
  12. avatar
    [36] átéčko [*]

    Eva_Fl — #35 Každýmu jeho nebe Evo. Já jsem to napsala v dobré víře proto, žes o tom psala ty. Mě vychovávali vlažní katolíci docela nekřesťansky. Vdala jsem se za neznaboha, mám kamarádky křesťanky, muslimy i ateistky. O tom to není. To důležité v člověku je jinde  než v jeho víře...

    superkarma: 0 14.08.2012, 17:59:32
  13. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    átéčko — #34 Cvicim pro nalezeni pocitu stesti a rovnovahy, navic mi to cviceni pomaha s bolestmi zad a vubec mi dela dobre. Ja v zivoty pred a po neverim a v existenci nebe a pekla uz vubec ne a cely nabozenstvi mi muze polibit prdel. Ne ze  bych nemela viru, tu mam. Sml22

    1. na komentář reaguje átéčko — #36
    superkarma: 0 14.08.2012, 17:35:24
  14. avatar
    [34] átéčko [*]

    Eva_Fl — #33 Evo, děláš jógu. Správný jogím věří v reinkarnaci. Přešti si třeba Tibetskou knihu mrtvých, nebo Tibetskou knihu o umírání a smrti. Tam to všechno je, i když možná příliš podrobně posáno, proces umírání, a pak bardó...

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #35
    superkarma: 0 14.08.2012, 17:26:12
  15. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    gerda — #19 ja neverim, takze pro me je to nepochopitelny.

    Stejne bych tady jednou na tohle tema rada videla clanek a zajimala by me diskuse. Lidi veri, ze uz tady byli, ze ziji nekolikaty zivot. Fajn. A po tech smrtich byli v nebi? A pak vstali z mrtvych a zase ziji a pak pujdou do nebe a ......... jezimarja, to je prece kokotina jak krava! KDE se jako po smrti setkate? Sml14

    1. na komentář reaguje átéčko — #34
    2. na komentář reaguje kuzle — #39
    superkarma: 0 14.08.2012, 17:23:19
  16. avatar
    [32] daska59 [*]

    Štěpáne klid, jsi naprosto normální. Naopak málokdo by takhle posloužil lidem, kteří si toho nedokáží vážit.

    1. na komentář reaguje hubajda — #43
    superkarma: 0 14.08.2012, 17:09:01
  17. [31] Jala [*]

    Souhlasím s ostatními, Štěpánovo chování je chvályhodné.Sml16Sml16Sml16

    Já jsem bohužel své prarodiče vůbec nepoznala a vždycky mi to bylo líto, trochu jsem záviděla ostatním.

    superkarma: 0 14.08.2012, 16:58:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] SNÍŽEK [*]

    Štěpáne,za daných okolností je logické že se Ti ulevilo,nic si nevyčítej.Sml79

    superkarma: 0 14.08.2012, 16:33:04
  2. avatar
    [29] Jana Michalovičová [*]

    Já si myslím ,že pro ní udělala co mohla

    superkarma: 0 14.08.2012, 16:20:34
  3. avatar
    [28] datura [*]

    átéčko — #27 souhlasím s tím, taky nebudu pro tchýni brečet, věčně naštvaná, nikdy není s ničím spokojená, smát jsem ji snad ani neviděla a tahle hnusná nálada je hrozně nakažlivá, tak tam raději nelezu, abych ji nechytla.

    superkarma: 0 14.08.2012, 16:02:46
  4. avatar
    [27] átéčko [*]

    Souhlasím s ostatními, že Štěpán si vůbec nemá co vyčítat. Vím z vlastní zkušenosti, jak je těžké starat se o nespokojeného, starého člověka. A vlastně obdivuji tak mladého člověka, že to dělal. Protože taky vím, že když se někdo stará, beré to ten opečovávaný jako samozřejmost.

    Štěpáne, postopupil jsi na vyšší level a máš body k dobruSml67

    1. na komentář reaguje datura — #28
    superkarma: 1 14.08.2012, 15:20:58
  5. avatar
    [26] lalica [*]

    I já si myslím, že si Štěpán nemá co vyčítat. Já nebyla ani u jedné z babiček " oblíbencem", nepamatuji si jediné pohlazení, či milé slovíčko.... I přesto nevzpomínám ve zlém.

    superkarma: 0 14.08.2012, 14:46:43
  6. avatar
    [25] kuzle [*]

    step1 — #24 presne, taky mi moc chybi ti nasi starousci a to jak z mamine tak z tatovy strany Sml22 ac ty od mamy o neco vic Sml57 vsak taky po me babi mam pojmenovanou dceru Sml22

    superkarma: 0 14.08.2012, 14:25:17
  7. [24] step1 [*]

    Já jsem u babičky na vesnici trávila každé školní volno. Jezdila jsem tam moc ráda a babičku jsem zbožňovala. Před 23 lety zemřela, ale dodnes mi moc chybí. Někdy se mi o ní i zdá.

    1. na komentář reaguje kuzle — #25
    superkarma: 0 14.08.2012, 13:06:52
  8. avatar
    [23] ekleinovka [*]

    Vzhledem k rodinným vztahům jsi se zachoval dobře.....

    Ne každý by tohle udělal.

    Já jsem smrt svých prarodičů nesla těžce,mám je pořád ráda.....

    superkarma: 0 14.08.2012, 12:21:58
  9. [22] Trefa [*]

    Trefa:mily Stepane,diky za to ze jste se o babicku staral az do konce.i kdyz k vam nebyla hodna.snad vam to uz pritelkyne odpustila.

    superkarma: 0 14.08.2012, 11:48:01
  10. avatar
    [21] rusalka2008 [*]

    Já své prarodiče miluju, jsou laskaví a obětaví, bohužel, dědeček nedávno náhle odešel a to rozdýchat nemůžeme...

    superkarma: 0 14.08.2012, 10:31:28
  11. [20] zzandaa [*]

    Tak tak, tady už bylo řečeno vše.

    superkarma: 0 14.08.2012, 09:59:54
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    Eva_Fl — #2 když už člověk jenom trpí, trpí se dvojnásob, nedá se dělat vůbec nic, než se snažit o zmírnění bolestí, postarat se o klidnou atmosféru a zapírat svoje pocity. Pak je to vysvobození. Taky věřím, že se pak všichni setkáme a už bez bolestí a starostí.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #33
    superkarma: 0 14.08.2012, 09:45:09
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    Připojuju se k ostatním, kolik lidí by se zachovalo - nemůžu napsat hůž, protože jsi se zachoval dobře - ale vzhledem k poněkud chladným vztahům je vlastně chvályhodné, že I PŘESTO ses o babičku podle možností staral. A žes pocítil úlevu....jsme jenom lidi a babička byla skutečné břemeno. Škoda, že někteří senioři nedokážou být laskavější k okolí.Sml15

    superkarma: 1 14.08.2012, 09:43:20
  14. avatar
    [17] delfi.na [*]

    K tomu už není co dodat, holky v komentářích níže to už řekly. Sml79

    superkarma: 0 14.08.2012, 09:13:39
  15. avatar
    [16] Jindriska8 [*]

    Štěpána jenom chválím a nemá si co vyčítat,babičce posloužil a vím z vlastní zkušenosti,že to dá zabrat.Sml22

    superkarma: 0 14.08.2012, 08:50:29
  16. avatar
    [15] jazuzinka [*]

    lidicka — #3 Suzanne — #1 přesně tak, souhlasím Sml22

    superkarma: 0 14.08.2012, 08:44:32
  17. avatar
    [14] MAFIRA [*]

    Vůbec si nic nevyčítejte-udělal jste pro ní co jste mohl.Chápu,že se Vám ulevilo-málem jste obětoval i svůj soukromý život.Nebojte se-jste normální.Takovéto pocity má spoustu lidí.I já.Nenesete na ničem vinu-ba právě-jste dobrý člověk,který se staral o člověka-který myslel jen na sebe.

    superkarma: 0 14.08.2012, 08:43:16
  18. avatar
    [13] Hanula [*]

    Sml16to je normální - když se dohadujeme s blízkým člověkem a on potom umře, tak přijdou výčitky svědomí. Štěpán si nemá co vyčítat - se starými lidmi je opravdu někdy potíž vyjít.

    superkarma: 0 14.08.2012, 08:41:12
  19. avatar
    [12] ToraToraTora [*]

    To by si ulevil asi každý, ale v článku mi chybí, proč se o ní nestaral její syn víc, zda to Štěpán nějak s otcem řešil, jak to proběhlo. Proč tam jezdili jen málo a kdo všechno.

    superkarma: 0 14.08.2012, 08:29:22
  20. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    kdo by rád trávil čas u někoho věčně nespokojeného a vyčítajícího? V duchu se s ní rozluč a nenech se vtáhnout do jejího světa výčitek.

    superkarma: 0 14.08.2012, 08:04:13
  21. avatar
    [10] kristagg [*]

    Prarodiče jsem nikdy nepoznala.

    superkarma: 0 14.08.2012, 07:53:59
  22. [9] Roland [*]

    Kytinkak — #4 Sdílím stejný názor.

    superkarma: 0 14.08.2012, 07:46:41
  23. avatar
    [8] kuzle [*]

    nemas duvod si neco vycitat, taky bych nejspis v tvem pripada byla rada, ze uz ta anabaze skoncila Sml79 to spis babicka se mela chytnou za nos a byt rada, ze te vubec na stara kolena ma, taky mohla zustat uplne sama Sml22 ja vim, ze se rika, ze stari lide maji sve mouchy, nicmene i oni by si meli uvedomit, ze byli mladi a ze ne vse je samozrejmosti jen proto, ze ted jsou stari Sml68

    superkarma: 0 14.08.2012, 07:45:00
  24. avatar
    [7] enka1 [*]

    Suzanne — #1 Sml22tak, tak

    superkarma: 0 14.08.2012, 07:44:25
  25. avatar
    [6] lenig [*]

    Štěpáne, nic si nevyčítej, je to normální reakce a nejsi jistě sám, kdo něco podobného zažil. Nenech se tím deptat, jsi mladý, žij život, který máš před sebou. Držím palečky Sml79Sml67Sml58

    superkarma: 0 14.08.2012, 07:43:22
  26. [5] babočka12 [*]

    Kytinkak — #4 ano,také si to tak myslím.

    superkarma: 0 14.08.2012, 07:43:16
  27. avatar
    [4] Kytinkak [*]

    myslím, že to je úleva pro všechny, on na to brzy příjde, nemá si co vyčítatSml23

    1. na komentář reaguje Juričková — #5
    2. na komentář reaguje Roland — #9
    superkarma: 0 14.08.2012, 06:55:12
  28. [3] lidicka [*]

    Štěpán si nemá co vyčítat, dělal co mohl, byla to zátěž pro něj i celou rodinu. A babička se už má taky dobře - nic ji už nebolí.

    1. na komentář reaguje jazuzinka — #15
    superkarma: 1 14.08.2012, 06:16:23
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #1 Sml67Sml22

    Kdyz jednomu memu mistnimu kamaradovi umrela maminka ( o kterou se roky peclive staral vc. prebalovani apod., mel ji doma ), kamarad me vital s usmevem stesti v obliceji! Uplne zaril. Byl prestastny. Maminka je ted totiz v nebi a nic ji neboli a dostala nove telo a on se s ni jednou zase potka. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #19
    superkarma: 2 14.08.2012, 02:22:00
  30. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Já myslím, že pokud se Štěpán takhle intenzivně staral, nemá si co vyčítat. Byla to velká zátěž a ta úleva, která přišla, je přirozená a pochopitelná. Sml22 Odpusť si, Štěpáne!

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #2
    2. na komentář reaguje enka1 — #7
    3. na komentář reaguje jazuzinka — #15
    superkarma: 2 14.08.2012, 01:19:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme