Bulvár

Stejně to nevyřešíme!!!


Emancipace, feminizace... tohle slyším od dětství. Vždycky se čas od času najde osoba, která se s velkou vervou pustí do vysvětlování jejich podstaty a snaživě objevuje Ameriku.

V podstatě jde o perpetum mobile.  Někdo z toho možná i docela slušně žije, napadá mě ... ne, není to Marx-Engels, nýbrž nějaká Marksová-Tominová - to za všechny.  Bojovnice za práva žen z povolání mi připadají všechny lehce praštěné a hlavně pořád stejně bezzubé, co do výsledku. A jestli má emancipace vypadat jako Svatava Antošová, pak těbůh! 

Přečetla jsem si minulý týden v solidním deníku v rozhovoru s ní, že chystá nějaké veselé pornografické veršíky. Možná je to hodná paní, ale ženám teda reklamu nedělá, nic ve zlém, Svatuško! O emancipaci se přece pokoušela i naše paní Božena Němcová, a nevím, nevím, co si mám o ní myslet. Na jedné straně bezvadná ženská, která se ničeho nebála, hlava otevřená - a  na druhé otřesná hospodyně, která si i při své chudobě držela služku, a neuměla udržet groš. A ti její nešťastně volení milenci, kteří ji nakonec ještě pomlouvali a nadávali jí pokoutně "Slezina -  trpký úděl feministky :-(.... Nebojte, taky jsem měla údobí, kdy jsem - posílená vhodnou četbou Vlasty - prosazovala ženská práva, kde se jen dalo, především pak na domácí půdě.

Vadilo mi chodit na chlapa diplomaticky oklikou, v duchu obligátního "krku, co hýbe hlavou" a volila jsem přímý útok. Co bylo potřeba, to jsem mu vpálila rovnou mezi oči, diplomacie nediplomacie. Chodím do práce stejně jako ty, tož tady máš škrabku na brambory!  Dopadlo to podle očekávání, já naštvaná - i když vítězící - a nasr***ý zamračený chlap. A harmonický večer v háji...

Podumala jsem, jestli mi tohle stojí za to. Uhodly, jste, nestojí!!! Pochopila jsem naštěstí  včas, že v českých poměrech není možné otrocky a do puntíku doma aplikovat to,  co nám předkládají studované hlavy, které se tím živí. Hlavně ty zahraniční.  Beztak ty své hraběcí rady vymýšlejí od zeleného stolu, k životu to má na míle daleko a kdoví, kolikrát už jsou sami rozvedení!  Jako nejlepší emancipační pomůcka mi nakonec stejně přišla rada mé babičky. Na chlapa musíš opatrně, takticky. Když budeš šikovná, nakonec bude stejně po tvém.

Ruku na srdce, kdo by vydržel denní potyčky a boj o rovnoprávnost v situaci, kdy chlap neví, kterou kravatu si vzít?! On potřebuje mě, já zas jeho a dokud jsme rozdílného pohlaví, nemůžeme být stejní a měřit se stejným metrem. Nechci nic jiného, než aby uznal moje "špecifiká" a já mu na oplátku nebudu brát jeho..... jojo, tohle je moc vážné téma, kdyby člověk zavrtal hodně hluboko, a stejně to zas nevyřešíme!!!

zdraví Gerda

Milá Gerdo, jasně, že to nevyřešíme. A je mi jasné, že jsem dnešním tématem tak trochu šlápla do vosího hnízda. :o))) Ale kdo má náladu, může si o tom jen tak popovídat a třeba trošku vypustit ventil. :o))

Stejně jako ty, ani já nejsem příznivkyní těch zarytých feministek, které mnohdy nadělají víc škody než užitku. Ale na druhou stranu - po celý život přemýšlet, co a jak chlapovi naservírovat, aby se z toho nepopo.. případně abych dosáhla svého - to alespoň pro mě - není ten správný model. Oni si s námi servítky taky neberou. Tak jakýpak copak.  :o)))))

redakce@zena-in.cz

   
03.08.2005 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Komentáře:

  1. avatar
    [34] gerda [*]

    femme: což o to, mně taky, ba dokonce mě přímo s***y, ale životní praxe ukázala, že hlavou zeď neprorazíš. V čem se liší diplomacie mezi mužem a ženou a diplomacie na mezinárodní úrovni? To by bylo válek, kdyby se diplomati řídili zarytým sebeprosazováním!

    superkarma: 0 04.08.2005, 09:35:50
  2. avatar
    [33] gerda [*]

    Lhasa: nepochopilas mě.

    superkarma: 0 04.08.2005, 09:33:09
  3. avatar
    [32] gerda [*]

    Nyotaimori: Hausmanna znám. Přitáhl to onehdy kolega, který konečně kápl na někoho, s kým si ladí. Právě totiž prožíval rozvod a každá ženská byla zmije. Taky si myslím, že autor si spíš dělá srandu, než aby to myslil doopravdy.

    superkarma: 0 04.08.2005, 09:31:07
  4. avatar
    [31] Pettys [*]

    Nyotaimori 30. Hausmanna jsem četla. Jako největší pr..l mi přišlo, že má dvě dcery.
    Já si o tom myslím, že prezentuje skutečné názory velké části chlapů na velkou část žen, skandální na tom je ten styl psaní. Přiznám se, že po přečtení jsem se taky nad sebou zamyslela.
    Jen by mě zajímalo, jak vychovává ty dcery, které, jak přiznává, hluboce miluje. Jak se srovnává s tím, že jediné cenné je na nich vagina?

    superkarma: 0 04.08.2005, 08:30:38
  5. avatar
    [28] femme [*]

    Pettys: .......Na chlapa musíš opatrně, takticky. Když budeš šikovná, nakonec bude stejně po tvém takový řeči mi vadily už v mládí

    superkarma: 0 03.08.2005, 17:09:53
  6. avatar
    [27] Pettys [*]

    .......Na chlapa musíš opatrně, takticky. Když budeš šikovná, nakonec bude stejně po tvém.

    No, já zrovna tohle neovládám a navíc ten můj na nějaké náznaky a taktiky nereaguje. Musí se mu to říct jasně. Navíc mi to připadá jako dělání ze sebe blbce, který se bojí říct to přímo. Dcera s taktikou začíná, nevím, kde to pochytila a manžel tomu říká čůrání na nožičky a zdaleka ne vždycky se nechá utaktizovat. Jenom dává k dobru, že je to mrcha, typická ženská.

    superkarma: 0 03.08.2005, 16:56:20
  7. avatar
    [26] Lhasa [*]

    *Kotě*: Absolutní souhlas.
    A Boženě Němcové přezdíval "Slezina" milenec-hulvát, který si s ní sice báječně užíval, ale tuto přezdívku se neštítil jí dát poté, co zjistila a oznámila mu, že je nemocná.
    Sorry, gerdo, měla jsem o tobě lepší mínění, a že se budeš takhle nešikovně navážet zrovna do Boženy Němcový, bych do tebe fakt neřekla

    superkarma: 0 03.08.2005, 15:12:18
  8. avatar
    [24] gerda [*]

    *Kotě*: v souladu s názvem mého příspěvku znovu tvrdím, že "to nevyřešíme", to víš - sto lidí, sto názorů, kromtoho generáční problém

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:51:13
  9. avatar
    [23] *Kotě* [*]

    gerda: no, takhle to v tvém článku rozhodně nevyznělo ("nevím nevím, co si mám o ní myslet").

    Když nechceš, aby někdo tvé příspěvky rozebíral, tak je nepiš.

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:40:36
  10. avatar
    [22] gerda [*]

    *Kotě*: to, že byla bordelářka přece neznamená, že zároveň nebyla vynikající spisovatelka a v té době průkopnice! Na domácnost buňky neměla, to je fakt. Kdyby byla sama, nic proti, ale ona měla děti, které na to doplácely. Taky si zkomplikovala život tím, že si vybírala špatné partnery... A, prosím tě, přestan už pitvat každé moje slovo, takhle se fakt nikam nedostaneme. Ubezpečuju tě pro tvůj klid, že Němcové mám v domácí knihovně dostatek, jejích knížek i biografií o ní, ráda to čtu - byla prostě unikátní ženská, o které lidi jenom neradi slyší, že byla taky v něčem nedokonalá a neradi se smiřují s tím, že byla normální člověk s chybama!

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:35:57
  11. avatar
    [21] k@tchabinka [*]

    tak ja nemuzu nez plne s Kotetem souhlasit :)

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:32:27
  12. avatar
    [20] gerda [*]

    Kamisa: jéžiš, že já vůbec něco psala...

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:30:59
  13. avatar
    [19] *Kotě* [*]

    Jo a ještě mě taky dostal odsudek Boženy Němcové za to, že byla špatná hospodyně. Jako by povinnost být dobrou hospodyní byla nezbytným základním vybavením každé ženy

    superkarma: 0 03.08.2005, 12:22:27
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    *Kotě*: no, koukám, kam jsme se až dostaly. Se Zolou i Masarykem máš pravdu, jestliže tím chceš říct, že slovo může být zbraní. Dnešní příspěvek jsem ovšem vedla v letním nadlehčeném duchu s básnickou licencí, takže bych raději zůstala u toho, vážných věcí je kolem dost a dost a netřeba k nim přidávat.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:40:18
  15. avatar
    [16] *Kotě* [*]

    gerda: " bojovat na papíře, to, s, prominutím dovedu i já..."

    Jistý francouzský spisovatel jménem Émile Zola kdysi na papíře bojoval proti neoprávněnému uvěznění jistého důstojníka. Nedělal nic, než že psal články do novin. Díky jeho plamenné obhajobě a argumentům onoho neprávem odsouzeného muže osvobodili.

    Jistý Tomáš Garrigue Masaryk kdysi bojoval za osvobození jednoho muže, Leopolda Hilsnera, který se provinil jen tím, že byl Žid, a tudíž snadný obětní beránek pro neschopnou policii, která nedokázala vypátrat pravého vraha mladé dívky. Díky jeho úsilí (psal jen "hloupé články") byl Hilsner omilostněn.

    Tolik k tomu tvému pohrdání někým, kdo jen "bojuje na papíře."

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:13:41
  16. avatar
    [15] gerda [*]

    *Kotě*: ach, to je nepochopení. Nemyslila jsem vůbec fyzickou podobu paní Antošové, ale její tvorbu. Jde o nešikovné vyjádření. A vzhled mi nešlo ani náhodou.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:12:39
  17. avatar
    [14] *Kotě* [*]

    gerda: paní Marksová-Tominová se angažuje v mnoha iniciativách, které pomáhají ženám v nouzi, například. Také se významnou měrou podílela na prosazení zákona o domácím násilí.

    Někdo musí o nešvarech tohoto světa psát a upozorňovat na ně, milá gerdo. Protože kdyby to nikdo nedělal, ženy by dosud byly nesvéprávným majetkem svého muže.

    A vyčítat feministkám ošklivost? To je ubohost, o níž jsem si myslela, že je výsadou mužů, ale vidím, že nikoli.

    Jen tak mimochodem, jedna z předních genderových aktivistek u nás (abych nemávala tím nenáviděným slovem feministka, jehož se české ženy kdovíproč bojí jako čert kříže), novinářka Jana Ciglerová, vypadá jako supermodelka. Mám tu čest znát ji osobně. Je to správná ženská s hlavou na svém místě.

    superkarma: 0 03.08.2005, 11:10:25
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    Ferdicka: ad M.T. - zatím jsem bohužel nepostřehla, že by pro ženské něco super dokázala. Většinou jsem od ní četla jenom články. Možná jí křivdím. Ale bojovat na papíře, to, s, prominutím dovedu i já...

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:51:12
  19. avatar
    [11] gerda [*]

    vikina007: oni jsou v podstatě roztomilí. Takhle to beru já, asi mám kliku na fajn partnera a on na bezva partnerku . Kdysi pěl Petr Rezek o dvojici, písnička se (?) jmenovala protiklady. Na to si vždycky vzpomenu. Aspoň není nuda. Moje krédo je, nedělat si naschvály, občas pochválit a spoustu věcí velkoryse přehlížet....jo, to se mi to kecá, když už mám odkrouceno tolik roků "ve službě"

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:43:21
  20. avatar
    [8] gerda [*]

    xenie: připojuju se: můj (v pořadí druhý ) manžel je skvělý. Možná, že to tak vidím podle sebe, ale uznejte: minulý týden jsem mu - k narozkám - koupila nové plážové lehátko. Normálně by mi to ani nenapadlo, ale když on tak hezky poprosil, jestli by to nešlo zašít, že se mu to trošku trhá. Když jsem to rozložila, div mě neranilo. Trhalo se to, pravda, ale po celé délce i šířce!!! Já nevěděla, že s něčím tak rozervaným se dá ještě fungovat u vody a doma to měl vždycky jenom složené

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:32:09
  21. avatar
    [5] marcellina* [*]

    gerda: pekne napsano

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:15:55
  22. [4] xenie [*]

    opět souhlas s Meryl: neznám chlapa, který by uvažoval, jak něco diplomaticky kvůli ženské zaonačit..tak proč se tak s... kvůli nim...

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:15:38
  23. avatar
    [3] Enya [*]

    Rovnoprávnost nastane, až chlapi budou rodit děti

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:15:25
  24. avatar
    [1] gerda [*]

    každá má tu svoji osvědčenou metodu:), některá jich za život výstřídá i několik!

    superkarma: 0 03.08.2005, 10:01:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme