Bulvár

Stávka učitelů – souhlasíte?

 

Říkáte si: „Zase další zbytečná stávka...“ nebo „Jen houšť! Ať se mocipáni chytnou za nos!“

Dnes máme opět stávku učitelů. Rodiče byli nuceně postaveni před otázku: „Co dnes s dětmi, které nepůjdou do školy?“ Někteří si vzali volno, někteří dali děti k babičkám, někteří se domluvili s přáteli, někteří...

Za co učitelé stávkují? Je to takový evergreen – peníze. A jaký je váš názor?

1) Souhlasíte s dnešní stávkou učitelů?
2) A myslíte si, že stávka může něco vyřešit?

Jiřina Hájková

Já mám již dospělé děti, ale samozřejmě souhlasím s tím, aby učitelé dostali určitě přidáno, protože mají opravdu velkou zodpovědnost a ten plat tomu neodpovídá.

Jestli stávka něco vyřeší, nevím, ale určitě se nad tím kompetentní lidé nějak zamyslí. A měli by to nějak řešit.

Kamila Syrová

Já nevím přesně to téma dnešní stávky, ale jestli jsou to peníze, tak souhlasím.

Myslím, že ano, ale záleží na tom, kolik lidí se připojí.

Monika Jiřská

Určitě souhlasím.

Stávka nic nevyřeší, ale určitě může na problémy trochu upozornit.

Irena Kotýnová

Nesouhlasím, myslím, že je to vydírání rodičů.

Myslím, že ne. Za současné situace je to zbytečné.

Souhlasíte se stávkou učitelů? A kam jste dnes dali své malé školáky?

   
09.06.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [205] daneta [*]

    Dlouho jsem tady nebyla a teď jsem zabrousila na tuhle konstruktivní diskusi . To je zajímavý, jak se většina obouvá do učitelů a přitom by to málokdo chtěl dělat? Když to je tak výhodný (pár hodin práce, prázdniny, velké peníze za těch pár hodin...), tak proč se na to nehrnou davy lidí? Když stávkovali zdravotníci, tak jste neřvali a jim se teda přidávalo víckrát než pedagogům. Zdravotník se SŠ vzděláním má tabulkově vyšší základ než pedagog s VOŠ vzděláním? A to je v pořádku? Určitě namítnete, že mají mnohem větší zodpovědnost, ale to taky není tak úplně pravda. Sestry v nemocnicích mají za tu dřinu málo a je to nesrovnatelné s prací třeba v zotavovně, v lázních atd. Ale nad tím už se nikdo nepozastavuje. A mimochodem, četla jsem srovnání pracoviště podle hluku. Víte, kde bylo nejhlučnější? V mateřské škole!

    superkarma: 0 22.06.2008, 10:23:44
  2. [204] a.... [*]

    al.do197: To zas pěkně paušalizuješ. To, jak vypadá školství většinu lidí zajímá přece proto, že mají děti, které do škol chodí. Pak je přece musí zajímat,jestli ta návštěva školy je pro jejich dítě smysluplná. A neunáhluj se ve svých soudech, že nikdo z těch, kdo taky do toho kecá, tomu nerozumí.Nikdo se ti přece nesvěřil s tím, jaké má se školstvím profesní zkušenosti Ty se ovšem držíš asi toho oblíbeného hesla, že paní učitelka ví všechno nejlíp a nikdo jí do toho nemá kecat

    superkarma: 0 10.06.2008, 09:23:57
  3. avatar
    [203] risina [*]

    Nové audi (inspirováno nejen touto debatou): http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?id=2114&ex_dolisty=1&stranka=1

    superkarma: 0 10.06.2008, 09:04:45
  4. avatar
    [202] OlgaMarie [*]

    al.do: 100 - 1000 Kč je výrazný příplatek?

    superkarma: 0 10.06.2008, 07:30:54
  5. avatar
    [201] janynka76 [*]

    risina: musím se vrátit k té hrubé mzdě, cos mi dávala během dopoledne ( u nás stávkoval i proud, tak jsem nereagovala )....hlasitě jsem si tu polkla, když jsem zírala na ty částky, protože těch na naší škole vážně zdaleka nedosahujeme

    superkarma: 0 09.06.2008, 23:47:25
  6. avatar
    [200] risina [*]

    aja22: I u nás platí jednostné tabulky pro zaměstannce placené státem, ale i ty existují v nějakých variantách - já např. vím, že učitelé (a sociální pracovnící, což je ma druhá práce) jsou placeni podle tabulky , kdy se ten "základ" násobí koeficientem (tuším) 1,1. Zatímco úředníci na měststkém a dalších úředech mají koeficient 1,5 a další povolání ještě víc...

    superkarma: 0 09.06.2008, 23:06:47
  7. [195] hexehexe [*]

    Všem co nesouhlasí se stávkou a závidí učitelům ty obrovský peníze a prázdniny, doporučuju, ať si to jdou zkusit. Teď budou do škol brát i středoškoláky, tak máte všichni možnost si ty velký peníze vydělat a užít si pracovní dobu do 12:00 a prázdniny. Je zajímavý, že největší odpůrci stávky ve školství nikdy nebyli, neví co to obnáší, ale jsou nejchytřejší. Já bych učitelům nezáviděla ani 100 000 , protože ani za tyto prachy bych to nedělala, tj. neučila nevycválaný spratky, který vám s prominutím mohou nasr.. na hlavu, ale vy nesmíte nic.

    superkarma: 0 09.06.2008, 22:13:31
  8. avatar
    [194] Eva_CZ [*]

    Ja si moc nepamatuju, jak to bylo, kdyz mama ucila ( a reditelovala ) na gymplu. Ja uz si ji pamatuju jen z doby, kdy ucila cigose. Nevim, na co by se mela pripravovat. Mozna mela brat nejaky hodiny bojovych sportu, nebo tak neco. Pondeli vetsinou ( stejne jako ostatni uci ) stravila odvsivovanim, pranim tech smradlavejch hader a mytim tech ,,zaku".

    superkarma: 0 09.06.2008, 22:03:18
  9. avatar
    [192] pajda [*]

    aja22: správně je i ten závěr - u nás neplatí jednotné tabulky pro státní zaměstnance. Paní, která dává obědy na talíře učňům, bere 8 200 Kč a vydává obědy od 11:00 do 14:15 a ještě mívá i další směnu, protože učni taky večeří. Paní, která vydává obědy na obecním úřadě od 12:00 do 13:00 má za tutéž činnost o pět tisíc víc. A takhle je to bohužel se vším - sekretářky, údržbáři atd. atd. Takže u nás na škole šli stávkovat provozní zaměstnanci spolu s mistry a ostatní - ne všichni - se přidali.

    A ještě malinké rýpnutí: i rámco škol existují pohotovosti, dozory a další povinnosti, během kterých nesmíš zvednout zadek ze židle, ale které ti zaplatí jedině v případě, že se něco stane. Takže až takové terno to taky není...

    superkarma: 0 09.06.2008, 21:35:18
  10. avatar
    [190] monacha [*]

    aja22: sama sis odpovedela, vetsi plat by prilakal dalsi. Pak by bylo treba mozne vybirat mezi nimi a nechat ve skole jen ty opravdu dobre a dusledne konrolovat jejich praci. Stavku ale nejak nepodporuju. Myslim, ze nic nevyresi a stejne neni, kde brat.

    superkarma: 0 09.06.2008, 21:12:39
  11. avatar
    [187] monacha [*]

    OlgaMarie: Ti ale stavkuji taky

    superkarma: 0 09.06.2008, 20:37:16
  12. avatar
    [186] OlgaMarie [*]

    Rozum do hrti. Kdo stávku škol může brát vážně, když někde stávkují a jinde ne.
    Obdivuji ale kantory, kteří učí ve speciálních školách narušené nebo rozhozené děti. To tedy klobouk dolů. Věřím, že jim může jít i o život. Vím, že mnozí umí i znakovat a celkově musí mít i vzdělání trochu náročnější. Pochybuju, že by měli nějak výrazně vyšší plat.

    superkarma: 0 09.06.2008, 20:28:08
  13. avatar
    [185] monacha [*]

    Olka: to se zase tolik nestalo, ne? Kdyz jsem jela naposledy do Cech, tak stavkovali v Nemecku zeleznicari. Zustala jsem trcet v Norimberku pres noc, druhy den jsem mela zkousku. Tak jsem si priznala, ze jsem blba a nezjistila si poradneji, co vsechno nepojede

    superkarma: 0 09.06.2008, 20:03:45
  14. avatar
    [184] Libajec [*]

    Dítě šlo dneska k babičce, ale nemít ji, tak si ho asi strčím v práci do šuplíky.. myslím, že mateřinky by teda stávkovat fakt nemusely..

    superkarma: 0 09.06.2008, 20:03:18
  15. avatar
    [183] Olka [*]

    Tak se jim to přece jen povedlo mě naštvat! Syn (student stávkující školy) jel odpoledne na soukromou hodinu flétny k soukromé učitelce, která nestávkovala, protože ji asi platíme dostatečně dobře, resp. kdyby chtěla víc peněz, tak si řekne, a my se rozhodneme, zda za takových podmínek dítě dál vzdělávat, nebo ho nechat zakrnět. Půlhodinová cesta mu ovšem trvala 90 minut, protože demonstrující učitelé zablokovali dopravu! Na svou hodinu tak přijel pár minut před tím, než měla skončit. Naštěstí byl tak duchapřítomný, že cestou kontaktoval učitelku SMS, ta měla ostatně taky zpoždění, i následující žák, takže vše docela dobře dopadlo. Ale naštvali mě, že kazí práci ostatním.

    superkarma: 0 09.06.2008, 19:46:10
  16. [182] mindulinka [*]

    idiska: jo jo, to jsou důvody ke stávce. A proč plánují další stávku na podzim? On by si toho o prázdninách nikdo nevšimnul?

    superkarma: 0 09.06.2008, 19:40:04
  17. avatar
    [181] idiska [*]

    mindulinka: asi tak...někdy si říkám, že tohle je na bednu...systém jak pojd na mě z boku, fakt...a všichni se tváří, že líp už to vymyslet nejde

    superkarma: 0 09.06.2008, 19:34:06
  18. [180] mindulinka [*]

    Jak už tu někdo řekl, raději stávkujte za systém školství. Vidím to u tchyně, kde jakej pablb se drží na škole - aby měla příspěvky na hlavu a nezrušila se. A učitelům se nařizuje měnit pětky na čtyřky, protože by škola měla málo hlav = málo peněz. Proti tomu stávkujte, aby odpovídající vzdělání měla odpovídající mládež a zároveň nebudete mít ve třídách individua, se kterými se musíte rozčilovat.

    superkarma: 0 09.06.2008, 19:28:11
  19. [179] Sasa [*]

    a....: v vým případě je asi zbytečné cokoliv psát......ve školství jsou to pracovníci pedagogičtí a nepedagogičtí, ale obojí jsou ve ŠKOLSTVÍ...ti nepedagogičtí nedostali nic, my 130Kč, jasno?

    superkarma: 0 09.06.2008, 18:23:14
  20. avatar
    [178] idiska [*]

    Ťapina: nj, a takových "chytrých hlav" běhá po světě ...já si jen řeknu: jj, odborník se hned pozná ...nevím, proč druhé tolik štve, že ten či onen vydělává tolik nebo tolik ...však co, každý svého štěstí strůjcem...každá práce má svoje, ne

    superkarma: 0 09.06.2008, 18:19:59
  21. [177] a.... [*]

    Sasa145: Nepsala jsem, že tahle stávka je za platy učitelů, je za platy nepedagogických pracovníků.

    Takže ty ani nevíš, za co stávkujete???

    superkarma: 0 09.06.2008, 18:19:54
  22. avatar
    [176] Ťapina [*]

    idiska: To potěší, takoví chytráci U mně taky každej vidí, kolik peněz vytáhne z peněženky a předá mně, ale kolik z toho já zaplatím za náklady, to už ne.

    superkarma: 0 09.06.2008, 18:10:35
  23. avatar
    [175] idiska [*]

    risina: a k těm platům...někteří lidi si myslí bůh ví co, že někteři na svým mítech neberou za těžký prachy ...tuhle jeden chlápek se rozkřikoval, že to se mi to sedí za "jeho" 30tis. měsíčně...no to mám, ale kvartálně ...nikde není nic s medem...já dělám na poště, a pořád si říkám, že je to jen dočasné

    superkarma: 0 09.06.2008, 18:05:52
  24. avatar
    [174] idiska [*]

    al.do: no právě...to je tak akorát dobré přijít o nervy ...ale podle množství příspěvku se tu živě debatovalo

    risina: diskuzi jsem nečetla...ale na některých školách se nestávkovalo, vím...k těm polovičním úvazkům, taky makám na poloviční...a nelze víc...těd mám na pár měsíců zvýšený úvazek na 37,5 hodiny týdně, ale zase mi ho sníží ...na to jsme malí páni

    superkarma: 0 09.06.2008, 18:02:30
  25. avatar
    [172] risina [*]

    idiska: Já dens nestávkovala - ani nnikdo u nás ve škole., jak jsem napsal už někde na začátku tétéo diskluze - nicméně myslím, že se systémem oměňování pedagogoů (i nepdagogických pracovníků ve školství) by se něco udělat mělo.
    K tom, že pracuejme "na poloviční úvazek" - někteří by i učili víc, ale nemůžou - on je totiž předpis, že můžem mít v úvazku maximálně 3 hodiny týdně navíc - tj. místo 21 hodin mít 24.

    superkarma: 0 09.06.2008, 17:42:33
  26. [171] Sasa [*]

    al.do: no dyť......

    superkarma: 0 09.06.2008, 17:42:19
  27. [168] Sasa [*]

    risina: al.do: no jo, vlastně jo!!!!!!! Co vy vlastně té hodině děláte,když k tomu používáte interaktivní tabuli????

    superkarma: 0 09.06.2008, 17:32:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [167] idiska [*]

    áááá, koukám, že jste se tu stihly za dopoledne pěkně pohádat ...číst to ani nemusím...je to boj učitelek versus ostatní ...co k tomu dodat...škoda, že nestávkují spíše za lepší vybavení škol apod ...kdo má pravdu, netuším, ale přidat by zasloužily i jiné obory, kde se maká stejně, ne-li více, a za míň...ale zas souhlasím, že dobrým učitelům by přidat mohli, jenže jak se pozná ten dobrý ...paradoxně právě tihle nestávkují...jsme měli na gymplu profesora, co skoro každou hodinu mlel o tom, jak málo bere a kolik že berou tihle, a jak z toho má žít atd. atd....nj, když ono se z jakéhokoli platu žije zle, když ho ten dotyčný půlku nechá v hospodě...navíc nic moc nenaučil, sral na to, všichni podle něho byli tupci, jen teda jednu slabost měl...a to byly pěkné studentky...hlavně ty jednodušší...no a ten by chtěl přidat

    superkarma: 0 09.06.2008, 17:31:19
  2. avatar
    [165] risina [*]

    al.do:
    A navíc je o mně všeobecně známo, že neumím ani psát - takže se vlastně na tu blbou učitelku hodím, protože nic zopovědnějšího by mi nikdo nesvěřil .

    superkarma: 0 09.06.2008, 17:28:21
  3. avatar
    [163] risina [*]

    a....: Jsem asi blbá, učím už 22. rok a právě jsem dvě hodiny děla přípravu na hodinu - aby studenty bavila, takže na intrktivní tabuli, s následným ověřením znalostí pomocí hlasovacího zařízení...
    Pokud někdo učí 10, 15, 20 let pořád to samé a stejným způsibem, tak ho fakt lituju, já měním učebnice tak po 4-6 letech, abych se z toho nezbláznila, a ještě zařazuju materiály z různých jiných knížek, z netu, písničky, které se líbí mně nebo studentům, aktivity, které se naučím na seminářích atd.

    superkarma: 0 09.06.2008, 17:18:41
  4. [161] tornado-lou [*]

    phoebe24: chran nas panbuh pred 80% maturantu v populaci. uz ted by jich mela polovina maturitni vysvedceni vratit.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:59:22
  5. avatar
    [160] evelyn [*]

    al.do:

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:58:38
  6. avatar
    [158] phoebe24 [*]

    taky jsem učitelka a se stávkou nesouhlasím. Ani nejsem v odborech, anžto tuto neschopnou organizaci podporovat nemíním. Pokud by odboráři zdůvodnili stávku jako protest proti současným změnám (nepřehledné a nekoncepční státní maturity, povinnost vypracovat nové plány na platformě, která je úděsnější jak za bolševika, nepostižitelnost neschopných učitelů i škol....), tak budu doma stávkovat klidně i měsíc. Bohužel státní politika je taková, že se v populaci počítá s 80% maturanty. Nikdo ovšem není schopen zajistit těmto procentům patřičnou inteligenci, takže úroveň vzdělání jde fofrem do kopru.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:56:26
  7. avatar
    [157] evelyn [*]

    ja bych to nedelala ani za 100 tacu mesicne, takze jim ani penize, ani prazdniny nezavidim, naopak se divim, ze to nekdo muze delat bez toho, aby ty spratky nepostrilel

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:55:47
  8. [156] Sasa [*]

    al.do:

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:55:37
  9. avatar
    [154] Eva_CZ [*]

    Sasa: a asi se nedokazete domluvit, kdyz nechapete, ze kdyz neni z ceho, tak proste neni z ceho.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:44:17
  10. avatar
    [153] Eva_CZ [*]

    vyplyvajici

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:43:09
  11. avatar
    [152] Eva_CZ [*]

    Sasa: no a jestli k vam dorazi mistni situace = ekonomika totalne v prdeli, vysoka nezamestnanost a z toho vyplyvajicich milion dalsich pruseru, mate se na co tesit. Budete radi, ze mate praci. Jakoukoliv.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:42:39
  12. avatar
    [151] OlgaMarie [*]

    Sasa: Ke 101: Než by žádali změnu těch debilních pravidel, budou raději ztrácet credit stávkou a nasírat rodiče dětí.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:42:18
  13. avatar
    [150] alibaba47 [*]

    Tak mám pocit, že nastala móda všeobecného stávkování. Stávkují lékaři,, učitelé, zaměstnanci drah a kdo ví, kdo ještě. Nepřeháníme to trošku?

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:40:01
  14. [149] Sasa [*]

    Eva_Fl: já to psala dole, my něco málo dostali, ale nepedagogičtí ani korunu (sekretářky, ekonomky, šklníci, uklizečky...) a snížily se prachy na provoz a to dost dramaticky, s tím, že se zvyšují ceny energií

    Jde o to aspoň ukázat, že se dokážem domluvit....

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:39:07
  15. avatar
    [147] Eva_CZ [*]

    Sasa: a proc ze to teda je?

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:36:04
  16. [146] Sasa [*]

    Sakra, to jsme si dovolili moc, že? Stávkovat ano, ale aby se to nikoho nedotklo, že? Kdo má ty vaše děti hlídat?

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:34:53
  17. [145] Sasa [*]

    a....: Kua to není jen kvůli platům učitelů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:32:25
  18. avatar
    [144] Eva_CZ [*]

    a....:

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:31:22
  19. avatar
    [143] Eva_CZ [*]

    Sasa:

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:31:03
  20. [142] a.... [*]

    Pokud mám napsat svůj názor na stávku učitelů, tak myslím že jednodenní stávka je neúčinná. Navrhovala bych okupační stávku, bez možnosti opuštěšní pracoviště, trvající 2 měsíce se začátkem 30.6. Jedině tak by všichni viděli, že to ti učitelé opravdu myslí vážně, že jim jde o věc, o systémové změny a nejde jim jen o vydyndání pěněz na platy

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:30:38
  21. [141] Sasa [*]

    Eva_Fl: ježiš a já kdo mi tu ještě chybí!!!!!!!!

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:30:28
  22. [140] Sasa [*]

    Holky, já uučím výpočetku na gymplu, moje přípravy z loňska jsou mi na dvě věci,protože je to jaksi dál, moje odučené hodiny jsou jedna věc, moje práce mimo ty hodiny je za týden stejně dlouhá......
    Tak a ted proč to dělám.......napsala jsem tu někde, že mám málo peněz??????????????? Nenapsala.....
    Já se snažila vysvětlit opravdv DŮVOD stávky, ale nejspíš blbě...no jo, blbá učitelka, co nic neumí

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:29:02
  23. avatar
    [139] Eva_CZ [*]

    a....: hovno se pripravuji. V zivote jsem nevidela matku doma se pripravovat. Oducila 4 hodiny a byla silene utahana.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:26:04
  24. [138] a.... [*]

    al.do: faktjo tak to jsem netušila

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:25:36
  25. avatar
    [137] Eva_CZ [*]

    al.do: napsala jsem na par vyjimek. Moje zkusenost s Ceskou Ucou je takova. Ty prima bych mohla spocitat na prstech jedne ruky (kdybych to umela).

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:25:03
  26. avatar
    [135] Eva_CZ [*]

    Az na par vyjimek jsou cesky ucitelky nedovzdelany hystericky kravy a maji se jak prasata v zite. Nasrat.

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:17:15
  27. [134] mindulinka [*]

    a....:

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:15:33
  28. [133] a.... [*]

    mindulinka: Připravují se ti,kteří učí první rok( možná 2 roky ) pak už to mají v paži a střílí od boku

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:14:20
  29. [132] mindulinka [*]

    a....: připravovat se na hodinu. Pokud někdo učí prostírání, porcování kuřete - tak nevím po 30ti letech na co se chce připravovat. Nám se zákon a předpisy mění každý týden. Každou chvíli přijde nový metodický pokyn, pak jeho připomínkování a nakonec změny a to si to pak studuju večer místo televize. S tímhle argumentem opravdu nemůžu souhlasit. Pokud se tu bavíme a srovnáváme vš učitele a vš ostatní profese - tak se snad musí učit neustále všechny profese (neporovnávám s uklízečkou - jiné vzdělání).

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:11:00
  30. [131] mindulinka [*]

    a....:

    superkarma: 0 09.06.2008, 16:08:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme