Bulvár

Stávka státních zaměstnanců - co si o ní myslíte?

Právě v těchto chvílích v mnoha státních institucích probíhá stávka. Patříte spíše do tábora příznivců stávkujících, či odpůrců, a jak stávka ovlivnila váš dnešní den, to všechno můžete probírat v diskuzi pod touto novinkou.

Čert aby se v tom vyznal. Dnes probíhá stávka státních zaměstnanců kvůli platovým škrtům. Slovní pin-pong mezi politiky, nejvyššími úředníky a odboráři je vcelku komický - vzájemné obviňování ze lží a polopravd, proklamace a ostrá ohrazování se proti údajně vyřčenému. Nejde vám z toho trochu hlava kolem? Musím říct, že mi celá ta mašinérie připadá jako moc hezky a dobře připravené divadlo pro lidi...

Mnoho státních institucí je dnes ochromeno nedostatkem pracovníků, některé své brány vůbec neotevřely.

Online můžete sledovat stávku na serveru Novinky.cz, stačí kliknout na tento odkaz:

Stávku státních zaměstnanců 8. 12. 2010…

Možnost%
… podporuji.41,4
… nepodporuji.38,2
Stávka mě nezajímá.20,4

Diskutujte na tím, jak dnešní stávka ovlivnila váš den a co si o ní vůbec myslíte!

   
08.12.2010 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [74] udex [*]

    Jako statní zaměstnanec se už rozhodně neuživím, proto potřebuji pomoc v Internet bance - Internetové bankovnictví a nebo jsi jdu alespoň zasportovat na eCviky.

    superkarma: -1 18.12.2010, 22:53:29
  2. avatar
    [73] carmi [*]

    gabcahovorkova — #26 Docela by mě zajímala statistika, kolik našich vysokoškoláků dělá za hranicema a kolik z nich jsou lékaři. To je zajímavé, že jsem vždy o tom, že vystudovali zadarmo či dokonce za "naše dělnické peníze", slyšela jen v souvislosti s doktory.

    A pak další stránka věci - mladí lékaři potřebují udělat atestaci, bez toho v podstatě nemohou vykonávat práci. A co dělají nemocnice? Zaměstnávají je na desetinový úvazek, takže berou něco kolem patnácti stovek a musej přitom pracovat ne na plný úvazek, ale ještě služby, takže kolem 280 hodin měsíčně. Já bych na jejich místě taky šla do zahranicí, kde od Vás otrockou práci nikdo nechce, protože vám za ni normálně zaplatí.

    superkarma: 1 17.12.2010, 14:21:55
  3. avatar
    [72] Tesay [*]

    femme — #69 to není pravda Sml23. Ty do toho zahrnuješ i úředníky z ostatních zemí EU (brácha žije v Bruselu s atašé a dost z nich považuju i za své kamarády Sml24).

    superkarma: 0 09.12.2010, 09:42:20
  4. avatar
    [71] Lukáš Čejka [*]

    femme — #68 tak asi jak kde Sml80

    http://www.cssz.cz/cz/informace/media/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2010/vedeni-cssz-nebrani-pracovnikum-ve-stavce.htm

    superkarma: 0 08.12.2010, 20:23:26
  5. avatar
    [70] sedesatka [*]

    Klidně je podpořím.Každý si hájí to své.Čekám,kdy začnou stávkovat i prodavačky,dělníci v továrnách a všichni ti,kteří mají daleko nižžší platy a musí z nich uživit rodinu a děti.Zatím stávkují ti co mají platy vyšší jak 15 tisíc a více. Sml15

    superkarma: 0 08.12.2010, 18:15:51
  6. avatar
    [69] femme [*]

    Tesay — #60 blbost, největší počet úředníků má Brusel Sml24

    1. na komentář reaguje Tesay — #72
    superkarma: 0 08.12.2010, 18:13:04
  7. avatar
    [68] femme [*]

    Lukáš Čejka — #54 žádné náhradní volno, jen neplacené Sml58 aspoň teda u nás Sml22

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #71
    superkarma: 0 08.12.2010, 18:11:59
  8. avatar
    [67] Lukáš Čejka [*]

    Bugy — #66 Proto maji jit do politiky lidi, jako jsou ctenari a ctenarky Zeny-in.cz Sml54

    superkarma: 0 08.12.2010, 16:47:02
  9. avatar
    [66] Bugy [*]

    Lukáš Čejka — #64 Vždyť to ani nejde  udělat. Je sestavena kandidátka a pak se zase nějak dohodnou..

    Na Islandu za špatná rozhodnutí jdou ministři, bankéři před soud.

    A u nás? Když  zkrachovaly banky, stát je zkonsolidoval a nikdo za nic nemůže.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #67
    superkarma: 0 08.12.2010, 16:26:06
  10. avatar
    [65] Bugy [*]

    Tesay — #60 Právě to mě vadí, že je mnoho úředníků - a neměla tahle reforma být provedena? Každá vláda slibuje redukci a je zase jen nárůst.

    Kam by úředníci a ostatní odcházeliSml16, vždyť píšu, že mají své jisté.

    superkarma: 0 08.12.2010, 16:23:05
  11. avatar
    [64] Lukáš Čejka [*]

    Zuzice82 — #62 Kazde ctyri roky jim muze spolecnost hlavu setnout. To ze to spolecnost nedela, neni chyba politku ale spolecnosti. Sml54

    1. na komentář reaguje Bugy — #66
    superkarma: 0 08.12.2010, 16:03:20
  12. avatar
    [63] Lukáš Čejka [*]

    lidicka — #59 Protoze to jsou mandatorni vydaje - povinne - tedy stat je musi zaplatit, at na to ma, nebo nema, stat proste vi, ze musi zaplatit x- miliard, at se deje, co se deje. Ostatni uvadene uspory jsou podminene - tedy pokud by se stalo toto, pak bychom usetrili tolik, pokud se ale stane neco jineho, usetrime jinou castku. Takze je logicke, ze nejdriv, kdyz mas malo casu, tak snizis to, u ceho je uspora zrejma. Pak se muzes snazit menit jine casti rozpoctu a sledovat, jestli to je jak si prepokladal nebo ne. Sml80

    superkarma: 0 08.12.2010, 16:00:54
  13. [62] Zuzice82 [*]

    Ono je státní zaměstnanec a státní zaměstnanec, ti co jsou u "korýtek" těch se to vážení nedotkne, na snižování doplatí ti co dělají od nevídím do nevidím za nízký peníz. Ano souhlasím s tím každý má právo volby a každý má právo odejít, ale snad by i tato profese mohlabýt slušně zaplacena proč je rozdíl v platech 100 tisíc měsíčně mezi dvěma typy úředníku ač práce je stejá pouze se jinak nazývá? až vy s tím nižším paltem máte vyšší zodpovědnost než páni ministři za špatně zrealizovaný zákon ze kterého pak vznikl tak velký deficit?

    proč my ten deficit máme platit když jsem o něj svým jednáním nepřičinili, či snad někdo platí moje dluhy za má špatná rozhodnutí? či za mou špatně uzavřeno smlouvu dá někdo z pánu ministru hlavu na špalek ???? Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #64
    superkarma: 0 08.12.2010, 15:55:24
  14. avatar
    [61] Tesay [*]

    lidicka — #59 protože je jich nejvíc Sml80.

    Se zvýšením platů poslanců atd. mmch taktéž nesouhlasím.

    superkarma: 0 08.12.2010, 15:53:21

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Tesay [*]

    Bugy — #56 nikdo netvrdí, že státní zaměstnanci mají nějak závratné platy, ale nikdo je na jejich místech nedrží - mohou kdykoli odejít. ČR má největší počet úředníků na počet obyvatel v EU.

    1. na komentář reaguje Bugy — #65
    2. na komentář reaguje femme — #69
    superkarma: 0 08.12.2010, 15:45:48
  2. [59] lidicka [*]

    Tesay — #9 samozřejmě šetřit se musí, ale proč se začíná od těch co mají nejmenší mzdy, případně od těch co se nemůžou bránit (zdravotně postiženi, matky na RD a pod)? A jak jsem dnes četla - senát, poslanci, vláda a prezident si už nestihnou snížit své platy, naopak jim ještě narostou...Jinak všichni kdo se účastní stávky mají ten den neplacené volno, ne dovolenou či náhradní volno.Sml22

    1. na komentář reaguje Tesay — #61
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #63
    superkarma: 0 08.12.2010, 15:39:02
  3. avatar
    [58] Bugy [*]

    Teď jsme si přečetla v tisku, že Senát nestihne schválit zákon o snížení platů politikům, takže si všichni přidají a o mnoho víc než deset procent!

    Neprovokují?

    superkarma: 0 08.12.2010, 15:14:30
  4. avatar
    [57] Lukáš Čejka [*]

    DanaD — #55 vsak ja vim Sml16

    U nas je s prispevkovyma organizacema problem, protoze PO je skoro kazda a zatimco nazev napovida, ze zrizovatle by mel jen prispivat na provoz takove organizace, tak ve skutecnosti je mnohdy skoro financuje. Sml80

    superkarma: 0 08.12.2010, 15:09:47
  5. avatar
    [56] Bugy [*]

    Já dávám na jednu stranu vah nutnost šetřit, jsme zadluženi, úspory se tedy musí dotknout všech, Tak proč ne i státních úředníků, že?

    Na druhé straně vah vidím rozkrádání a okrádání státu, a to všechno bez potrestání viníků. Malý příklad - pan Doležel, "pět českých na stole" a podmínka. Najdou se u něj v krabici miliony a on nemusí dokazovat jak k nim přišel! To jsou zákony. Někdo má půl miliardy- a musí se dokázat, že je nabyl nezákonně. S těmi penězi si "spravedlnost" zajistí.

     Lidi v H Systému přišli o celoživotní úspory a nemusí dostat nic zpátky....Já sama přišla o spoustu peněz ve zkrachovalém Penzijním fondu.

    Takže jsem velmi rozpačitá.

    Státních úředníků je mnoho, ale kdo má udělat pořádek. Oni sami?? Dá se říct, že mají jisté místo, ale nevěřte, že plat je nějak vysoký.

    1. na komentář reaguje Tesay — #60
    superkarma: 0 08.12.2010, 15:01:44
  6. avatar
    [55] DanaD [*]

    Lukáš Čejka — #50 no ale oni to nejsou jen urednici na uradech ... o tech se jen mluvi, ale spousta instituci je taky ve statnim sektoru - hlavne prispevkove organizace a mzdy nic moc... kdyby to bylo aspon jak jinde ve svete, ze ma clovek po x letech narokna definitivu,  ale ani tahle jistota tady neni

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #57
    superkarma: 0 08.12.2010, 14:26:25
  7. avatar
    [54] Lukáš Čejka [*]

    nadenica — #53 to neresi dovolena ale neplacene, nebo nahradni volnoSml16

    1. na komentář reaguje femme — #68
    superkarma: 0 08.12.2010, 13:54:33
  8. avatar
    [53] nadenica [*]

    a to si dnes vzali všichni dovolenou? kolik mají dovolené na rok?

    já bych odešla do Německa...budou tam čeští lékaři, tak tam můžou být i čeští úředníciSml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #54
    superkarma: 0 08.12.2010, 13:45:33
  9. avatar
    [52] Tesay [*]

    Lukáš Čejka — #50 Sml52Sml52 dneska perlíš.

    superkarma: 0 08.12.2010, 13:34:11
  10. [51] zázvor [*]

    Lukáš Čejka — #50 Solí v očích??

    superkarma: 0 08.12.2010, 13:23:22
  11. avatar
    [50] Lukáš Čejka [*]

    ivetinkav — #49 Koho zajima soukromy sektor, urednici jsou soli zeme! Sml57Sml54

    1. na komentář reaguje zázvor — #51
    2. na komentář reaguje Tesay — #52
    3. na komentář reaguje DanaD — #55
    superkarma: 0 08.12.2010, 13:04:47
  12. [49] ivetinkav [*]

    v soukr. sektorech se taky snižovalo a propouštělo a stávky nebyly, pár let bychom to mohli vydržet a bude líp, vždyť to děláme hlavně pro naše děti, aby nežili v našich dluzich

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #50
    superkarma: 0 08.12.2010, 12:46:42
  13. avatar
    [48] malvina [*]

    Rikina — #34 výběrové  řízení  ....  vždy předem  domluvené pro  tetičku, sestřenici, bratrance, strýce z  druhého kolena a  pod.... Pěkné téma pro  ženu  in.cz. Výběrové řízení

    superkarma: 0 08.12.2010, 12:45:00
  14. avatar
    [47] malvina [*]

    dadma — #42   Dadmo   snad  jsi si nemyslela  že  výběrové řízení jsou pro  normální lidi.  Když se uvolní   místo    v jakékoliv  státní instituci...tak   sezvou lidi z celé  republiky a   dosadí tam  někoho ""sestřenici, bratrance,   nebo někoho z blízkých. Je  to  trapárna  pro  slušné lidi, kteří nemají šanci. Podívejte  se   na podniky ,kde  jsou zaměstné celé klany.... 10-12  členů z jedné  rodiny..... viz letište,  ČEZ,  Česká plynárenská......

    superkarma: 0 08.12.2010, 12:41:38
  15. avatar
    [46] oalison [*]

    pajda — #40 Dokud se říďové nebrodí v odpadcích, je to pro ně stále fungující systémSml30

    superkarma: 0 08.12.2010, 12:27:29
  16. avatar
    [45] pajda [*]

    Odemětobě — #43 to je ale pořád o lidech. Já třeba vidím problém v tom, že abych měla zkrácený úvazek a mohla zmizet relativně brzy, tak správcuji počítače. Sto kousků ve třech sítích se třemi servery a na třech různých lokalitách a k tomu 600 mailových účtů. Jasně, velkou část udělám vzdálenou správou z domu, ale na druhou stranu to dělám za úlevu 4 hodiny týdně a 2000 hrubého odměn měsíčně. V normálních firmách se na každých 60 počítačů předpokládá jeden IT pracovník na plný úvazek...a ne, že to někdo bude dělat přes noc a prakticky zadarmo. Jinak momentálně mám "pohotovost", k tomu reinstaluji dva počítače a čekám na údržbáře, kteří mi už před hodinou měli přijet opravit jeden server a místo toho šli na oběd, protože jako soukromníci mají od - do pauzu a přes to nejede vlak. Takže opravdu nejde dát rovnítko mezi státní=líný a soukromý=pracující

    superkarma: 0 08.12.2010, 12:13:53
  17. avatar
    [44] Heather [*]

    Lukáš Čejka — #38 Naprosto souhlasím Sml67

    Se stávkujícími bych po skončení stávky akorát tak vyrazila dveře... Nelíbí se ti to tady? Tak běž dělat jinam Sml80

    superkarma: 0 08.12.2010, 12:13:12
  18. avatar
    [43] Odemětobě [*]

    Znám 2!! státní zaměstnance,kteří jsou spokojení.Protože mají příplatek za A,B,C,zdarma jazykové kurzy atd.až po Z. Jinak znám jen věčné nespokojence co nadávají vždy,všude a na všechno.na živnostenském úřadě jsem kočenku uvedla do rozpaků,protože když jsem zaměstnala kolegyni,ona najednou nevěděla jak předstírat práci.Docela jsem se bavila,jak schovávala zákusky pod stů,2x šla ven se skleničkou atd. Tím nechci říct,že já nemám ani čas klábosit na ž-in,jenže já to pk natáhnu večer,protože firmu si řídím sama a nikdo za mě nic neudělá. Chyba v tomto státě je ve zneužívání-podpory,dávek atd. Třicátník mi řekne,že ve 3 chce být doma,protože manželka přijíždí ve 4 a nechtějí nechat 9ti letého syna samotného doma.To je důvod,proč odmítnout práci,co?

    1. na komentář reaguje pajda — #45
    superkarma: 0 08.12.2010, 11:59:01
  19. [42] dadma [*]

    Rikina — #34 Tohle není jen na úřadech .Kde je trochu jistá a lépe placená práce,tak je to o známostech.Výběrová řízení jsou na oko.Stejně je předem rozhodnuto.Manžel pracoval v ČEZu a když někdo odcházel do důchodu, tak na jejich místa nastupovali příbuzní vyšších šéfů.

    1. na komentář reaguje malvina — #47
    superkarma: 0 08.12.2010, 11:52:59
  20. avatar
    [41] femme [*]

    drtivá většina lidí si spojuje státní zaměstnance jen s lidma, kteří seděj někde na úřadě, ale tak to opravdu, ale opravdu, není Sml24

    superkarma: 0 08.12.2010, 11:51:52
  21. avatar
    [40] pajda [*]

    oalison — #35 jenže ono to nefunguje - rozhodně ne tak, ja nám tlačí média. U nás je třeba s úklidem problém docela značný...

    1. na komentář reaguje oalison — #46
    superkarma: 0 08.12.2010, 11:50:04
  22. avatar
    [39] Tesay [*]

    Lukáš Čejka — #38 Sml52Sml52Sml67

    superkarma: 0 08.12.2010, 11:47:44
  23. avatar
    [38] Lukáš Čejka [*]

    Jen at stavkuji, aspon bude snazsi urcit, bez koho se statni aparat obejde.Na uradech treba zjisti, ze i behem stavky stacili vykonavat beznou agendu a ze skutecne tolik pracovniku nepotrebuji a zbyle penize pak muzou rozdelit mezi ty, kteri zustanou Sml57

    Momentalne je ale nejdulezitejsi, aby se nam tu na Palacaku odborari zase neozrali grogem a svarenym vinem a misto vestibulu MV tentokrat nezdemolovali vanocni trh. Sml54

    1. na komentář reaguje Tesay — #39
    2. na komentář reaguje Heather — #44
    superkarma: 1 08.12.2010, 11:43:04
  24. [37] dadma [*]

    Na stávku mají zaměstnanci právo,ale sama o sobě nic neřeší,chce to vyjednávání.Nejsem zastáncem stávek,ale po tom co jsem si dnes přečetla na Novinkách,že se asi naším zákonodárcům od ledna zvýší platy až o několik tisíc až desítky tisíc,tak jsem pro."Prý" Senát snížení platů nestihne do konce roku projednat.To je zajímavé ,když něco chtějí prosadit, tak si vyhlásí třeba legislativní nouzi a když ne a to se týká všech napříč politickým spektrem,tak se to nestihne.Jestli je to pravda, tak je to sprosťárna nejvyššího kalibru.

    superkarma: 0 08.12.2010, 11:38:32
  25. avatar
    [36] SENSITIVESKIN [*]

    Lituju, že jsem se z tohoto státu před 20 lety nevystěhovalaSml68

    superkarma: 0 08.12.2010, 11:37:56
  26. avatar
    [35] oalison [*]

    pajda — #28 Pokud se lidi nehrnou na místa na úřadech a do školních kuchyní, protože je tam malý plat je to v pořádku... Pokud to zatím funguje s aktuálním stavem zaměstnanců, tak přece nikdo nebude hledat důvod proč platy zvyšovat. Až nastanou problémy s nedostatkem lidí tak halt to někdo začne řešit a o tom to je. Když nechci makat za mizerný plat ve státním sektoru, mám možnost volby.

    Mimochodem znám dost lidí pracujících ve státním, kteří se mají dobře a sice nemají stejně vysoký plat jako já, na druhou stranu mají příspěvky na dopravu, příspěvky na kulturní vyžití, příspěvky na ošacení, příspěvky na stravu atd. ve výsledku mají buď stejně jako já a nebo i víc...Sml80

    1. na komentář reaguje pajda — #40
    superkarma: 0 08.12.2010, 11:30:49
  27. [34] Rikina [*]

    pajda — #28 jak kde. U nás v severočeské metropoli místo na úřadě - jakémkoli - člověk nedostane, pokud nemá známé. Kteří mu jednak dají vědět, že by případně nějaké místo volné bylo, a druhak jsou schopni nějak jej podpořit při výběrovém řízení. Sama jsem se několikrát účastnila, protože mě fakt nebaví dojíždět denně 100 km tam a zpět, a byla bych ochotná unést i snížení platu, jen abych získala nějaký čas na soukromý život, který teď prakticky nemám. A neměla jsem nejmenší šanci. Sml80 

    1. na komentář reaguje dadma — #42
    2. na komentář reaguje malvina — #48
    superkarma: 1 08.12.2010, 11:28:10
  28. avatar
    [33] oalison [*]

    Tesay — #27 Přesně takSml67

    superkarma: 0 08.12.2010, 11:21:44
  29. avatar
    [32] Mickey Mouse [*]

    Hmm, jestli to není jen o tom, že zaměstnanci ve státní sféře nechtějí šetřit, pak o čem? Jeden stávkuje proti snižování sociální dávky, jeden proti snižování platu, jeden proti zvyšování požadavků na výkon, jeden proti snižování stavů... Taková stávka všichni proti všem! Sml52

    Všichni se chtějí mít líp, ale stávkou se k tomu nikdy nikdo neprostávkuje. Chce to začít více pracovat, dělat kvalitnější práci. Když městský úřad propustí 20 lidí a zbývající je zastanou, nebude se zbývajícím plat snižovat, ale zvyšovat! A propuštění si mohou najít lépe placenou a užitečnější práci.

    superkarma: 3 08.12.2010, 11:20:31
  30. avatar
    [31] ToraToraTora [*]

    gabcahovorkova — #26 Velmi pěkný argument Sml67.

    superkarma: 0 08.12.2010, 11:20:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme