Rodina

Státní maturity? Většina studentů by propadla!

Studenti posledních ročníků 65 středních škol z celé České republiky si mohou vyzkoušet, jak bude vypadat maturitní zkouška za rok, až budou zavedeny státní maturity. Většina z nich přiznává, že by zkoušky nezvládla, píše ve svém čtvrtečním vydání Deník.

Zadání testů připravil stejný tým, jaký vypracuje obsah prvních státních maturit na jaře příštího roku. Rozdíl je jen v tom, že zatímco „nanečisto" vybírala lehčí nebo těžší úroveň škola, za rok budou maturanti volit sami. Možnost vyzkoušet si od pondělí nové maturity na studentech využilo 56 středních škol.

„Ještě že to nebylo doopravdy, to bych neodmaturovala,“ oddechla si po vypracování testu z češtiny osmnáctiletá Martina, studentka Střední průmyslové školy stavební v Plzni. „Tahle nová maturita je horší, ani se na ni nemůžete učit, jak to v hlavě nemáte, tak to nedáte,“ prohlásili spolužáci Honza a Martin z Gymnázia Plasy.

Jak píše Deník, právě to je záměrem ministerstva školství. Maturity by neměly testovat schopnost žáků naučit se vědomosti nazpaměť, ale jejich uvažování. Tím se ovšem také zřejmě zvýší počet studentů, kteří u „zkoušky dospělosti" neuspějí. V současnosti jde asi o deset procent. Podle ministra školství Ondřeje Lišky se tím ovšem zvýší úroveň maturit, které by tak mohly nahradit přijímací zkoušky na vysoké školy.

Příprava státních maturit stála daňové poplatníky již 480 milionů korun a každoročně si vyžádá dalších dvě stě milionů. Zatím však jejich funkce není jasná. Většina vysokých škol využívá k prověření znalostí uchazečů Národní srovnávací zkoušky SCIO. „Pokud univerzity nezohlední při přijímání maturitu, neexistuje motivace pro studenty, aby si zvolili těžší typ,“ uvedl šéf Asociace ředitelů gymnázií Alfréd Dytrt.

Co říkáte na státní meturity? Budou přínosem?

   
16.04.2009 - Učení - autor: MediaFax

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [39] matuszyk [*]

    zbytečnost..........u některych trapení navíc........

    superkarma: 0 31.05.2009, 15:00:29
  2. [38] d..tyna [*]

    Já mám maturitu z gymnázia - 3 trojky a 1 dvojku. na základce sem měla vždy vyznamenání a nezapomenu na to, kdy se na mě vytahovala bývalá spolužačka,že odmaturovala líp, než já - na "rodince", na základce prolejzala se čtyřkama. JSEM PRO STÁTNÍ MATURITY.

    superkarma: 0 29.05.2009, 12:15:39
  3. avatar
    [37] OlgaMarie [*]

    Po přečtení 3. odstavce jsem přesvědčená, že státní maturity budou přínosem.

    superkarma: 0 18.05.2009, 09:11:21
  4. [36] magic11 [*]

    nejhorší je, že ani sami profesoři nemají jasnou představu, jak to bude v reálu vypadat. Taky mi bude kluk příští rok maturovat, tak jsem moc zvědavá, jak to dopadne. On to vůbec neprožívá a je mu to momentálně celkem jedno.

    superkarma: 0 28.04.2009, 10:56:49
  5. avatar
    [35] Myškomedvídek [*]

    přísnost a matura musí být

    superkarma: 0 22.04.2009, 15:10:02
  6. [34] milena 123 [*]

    ahoj ,doufám, že je odloží nebo zmírní hodnocení vždyt to není možný udělat, studuju 3 ročník a příští rok mám maturovat. Chtěla bych vidět ty co to vymysleli, jak by dopadli.

    superkarma: 0 22.04.2009, 14:58:12
  7. [33] dadma [*]

    Dcera učí na střední škole.Jsou přihlášeni na školení ,jak by měly probíhat státní maturity,ale zatím nic se neděje.

    superkarma: 0 22.04.2009, 14:01:23
  8. avatar
    [32] Májík [*]

    Já pořád tajně doufám,že se to aspoň o rok odloží,jinak mám neblahej pocit,že můj syn příští rok neodmaturuje

    superkarma: 0 22.04.2009, 12:16:22
  9. avatar
    [31] *modrá [*]

    Galina — #30 ano to je pravda...

    superkarma: 0 21.04.2009, 12:31:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Galina [*]

    *modrá — #29 to máš pravdu, ale bohužel v dnešní době dostaneš dobré místo akorát, když máš vzdělání a bez maturity moc velké šance nejsou.

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #31
    superkarma: 0 21.04.2009, 12:24:18
  2. avatar
    [29] *modrá [*]

    maturita je stejně na prd....

    jak je kdo schopnej ukáže až praxe..

    může být sebevětší šprt a pak bude k normální práci nepoužitelnej...

    1. na tento komentář reaguje Galina — #30
    superkarma: 0 21.04.2009, 10:50:29
  3. avatar
    [28] Galina [*]

    A vlastní zkušenosti (určitě nejen moje) ... člověk setjěn všechno zapomene. Na gymplu jsem měla každé pololetí vyznamenání a dnes si stejně pamatuju jen základy učiva a v některých předmětech ani to ne. Když to tolik let fungovalo, proč chudáky studenty teď tolik zatěžovat a všechno měnit? Nemyslím si, že by státní maturity vedly k tomu, že budou mít občané naší vlasti lepší rozhled.

    superkarma: 0 21.04.2009, 10:36:26
  4. avatar
    [27] Galina [*]

    JanaOss — #26 Souhlasím s tím, že většina učitelů by státní maturity nezvládla. U středoškolských učitelů je navíc ten problém, že jsou zaměřeni už jen na ten svůj předmět a ztrácení rozhled a nabité vědomosti, co se týče dalších předmětů.

    superkarma: 0 21.04.2009, 10:34:11
  5. avatar
    [26] JanaOss [*]

    Státní maturity jsou již delší dobou hrozbou pro studenty. Myslím, že by zkoušky měly být přizpůsobeny úrovni učiva, úrovní učení jako takového - učitelé, přednášející a jejich metody -

    V každém případě by neměly být takové zkoušky hrozbou pro studenty, kteří to pak psychicky nezvládnou a odchází ze studií právě před zkouškami.

    Kdyby to šlo, nejprve bych podrobila státním maturitám ty, kteří děti připravují na tyto zkoušky - učitele učiliš¨t a středních škol a podle toho bych hledala další cesty - myslím, že by se nenašlo hodně těch, kteří by to zvládli. A pokud takové zkoušky nezvládnou vyučující, jak je mají zvládnout studenti?

    1. na tento komentář reaguje Galina — #27
    superkarma: 0 21.04.2009, 10:28:25
  6. avatar
    [25] Galina [*]

    Jako učitelka na střední škole státní maturity studentům vůbec nezávidím. Školy na to nejsou vybaveny, studenti nejsou připraveni, učitelé nemají prostředky, jak změnit výuku k potřebám státních maturit. Učím na odborné škole s více obory, v každém jsou jinak nadaní studenti. Na jednu stranu je fajn, že maturita bude pro každého stejná, ale na druhou stranu studenti některých oborů nebudou mít šanci maturitu udělat. to povede k menšímu počtu studentů na středních školách, menším dotacím pro školy, snižováním stavu učitelů...a opět další nezaměstnanost a zavírání škol...

    Teď jsem na MD, tak to řešit nemusím, ale jak říkám, bude to náročné. Doteď všechno ve školství fungovalo a stát asi neví, kam strkat peníze, že chce všechno takhle rapidně měnit v tak krátké době.

    superkarma: -2 21.04.2009, 09:41:36
  7. [24] dwolfova [*]

    No myslím si, že neustále vymýšlejí větší a větší blbosti ve školství. Jsme sice staršího vydání, ale nezlobte se, vždy jsme měli ve světě jméno, znali jsme a měli velmi široký rozhled a vědomosti. Ovšem to co se děje posledních 15 let, pod heslem "uč co se Ti zlíbí" no to je hrůza. Už teď vidím jak se někdy mladých ptají na základní otázky, které absolutně neví.

    A co se týká státních maturit - no už vidím, jak někdo ze střední školy, kde je minimální počet matematiky, jazyků, fyziky bude maturovat z těchto předmětů - katastrofa.

     

    superkarma: 1 20.04.2009, 14:52:05
  8. avatar
    [23] *modrá [*]

    ... Liška už s tím nic nenadělá, přijdou další

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:38:37
  9. [22] libuno [*]

     ... Příprava stála tolik a tolik, funkce nejasná. SCIO si zaplatíte sami. Pane ministře, hoďte ten paskvil do koše. Stejně nic nového nevymyslíte. Nakonec to zůstane při starém. Tak jak to bylo dříve. Ale peníze se zpět nevrátí. Někdo je má už na svém kontě.

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:34:24
  10. [21] FAXÍK [*]

    myslím,že nebudou přínosem a některým studentům pořádně zavaří

    superkarma: 0 20.04.2009, 13:41:18
  11. avatar
    [20] *modrá [*]

    Sahi — #19 svatá pravda

    superkarma: 0 20.04.2009, 12:44:04
  12. [19] Sahi [*]

    Někdy mi připadá,že dělají z našich dětí pokusné králíky.A ještě to mi jejich rodiče musíme zaplatit.

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #20
    superkarma: 0 20.04.2009, 12:37:04
  13. avatar
    [18] jedle [*]

    žádní je schválně

    superkarma: 0 16.04.2009, 14:12:23
  14. avatar
    [17] jedle [*]

    MEturity nebudou přínosem v žádním případě

    superkarma: 0 16.04.2009, 14:10:41
  15. [16] Anime Otaku [*]

    Na nás zkoušeli maturity nanečisto v roce 2007 - vybrali nám nejtěžší verze a připadalo mi to jako přijímačky do první třídy - matiku sem měla bez chyb asi tak za 10 minut a češtinu taky tak nějak. Jinak jsem z matiky odmaturovala za 4. Ještě pro doplnění byla sem na 8 letém gymplu.

    superkarma: 0 16.04.2009, 14:02:32
  16. avatar
    [15] *modrá [*]

    souhlas, testy Scia jsou blbé

    superkarma: 0 16.04.2009, 13:45:37
  17. avatar
    [14] Žábina [*]

    dadma — #12 hotelová škola s maturitou pořád existuje...syn kamarádky tam chodí

    superkarma: 0 16.04.2009, 13:35:12
  18. [13] Pavel Miškovský [*]

    kareta — #10 Testy scia jsou podle mně extra blbé..:) Proč by dítě, které jde na humanitní obor, mělo počítat číselné řady, doplňovat rovnice a trojúhelníčky. Není v tom vůbec nic ze znalostí oboru, na který se člověk hlásí a o který by měl mít zájem a extra se o něj během studií na střední škole zajímat. Pouze se ve scio-pseudo-testu iq (teď myslím ty jejich Obecné studijní předpoklady, nikoli všeobecný přehled - ZSV) ověřují jakési studijní předpoklady, především by se ale měl ověřovat zájem o obor...

    Teď samozřejmě mluvím o přijímačkách na VŠ, ale ta státní maturita bude určitě obdobná...

    superkarma: 0 16.04.2009, 13:22:03
  19. [12] dadma [*]

    Tak to je otázka na ,kterou vám neodpoví asi ani kantoři středních škol. Sami v tom nemají až tak jasno.Testy ,které se budou odesílat, tak  jejich oprava taky spolkne nějaký čas, vysoké školy buď budou muset posunout přijímací řízení a nebo budou dělat studenti přijímačky bez maturity? Na mého vnuka to bohužel příští rok vyjde.Myslím, že na to děti doplatí.Kdyby byly školy jako dříve ,tak maturita byla maturitou.A ne že si uděláte "zdrávku",ale nejste sestřička,jste pomocnej personál.Gymnázium, průmylové školy s určitým zaměřením, ekonomické školy a zdravotní školy byly s maturitou.Ostatní obory byly učební,dnes je s maturitou skoro všechno a pak to takhle dopadá.Určitě májí studenti jiné vědomosti z gymnázia než z oboru číšník- kuchař s maturitou.Nemám nic proti číšníkům a kuchařům, vzala jsem je jako příklad, ale měl by to být učební obor ,jinak za nás byla hotelová škola s maturitou.Dále k tomu přispívají i soukromé školy,v některých vědomosti studentů  neodpovídají školám s maturitou.Nebráním se státním maturitám, ale není to pořádně připravené.Ministři se mění taky jak na běžícím pásu.Jsem na to velice zvědavá.Z mého pohledu by se to mělo řádně propracovat a ne dělat hokusy pokusy na dětech.

    1. na tento komentář reaguje Žábina — #14
    superkarma: 1 16.04.2009, 12:00:28
  20. [11] Lindaa [*]

    Já nechápu pointu? Vzdyt kazdá strední skola je zamerená na neco jiného a z toho se delají otázky. Pochopila bych to v cestine, ta je stejná na gymplu, prumyslovce i zdrávce, ale ostatní otázky jsou z odborných predmetu a ani matematika nebo cizí jazyk není vsude stejný

    superkarma: 0 16.04.2009, 11:58:21
  21. avatar
    [10] kareta [*]

    pajda — #8 takže testy scia jsou blbé? 

    1. na tento komentář reaguje Pavel Miškovský — #13
    superkarma: 0 16.04.2009, 11:45:12
  22. avatar
    [9] Žábina [*]

    *modrá — #7 díky, budeme to potřebovat...

    superkarma: 0 16.04.2009, 11:16:13
  23. avatar
    [8] pajda [*]

    čiperka — #2 vidělas ty otázky? To není o naučení, ale o tom, jestli dítě dokáže obsáhnout všechny chytáky, které učí ten, kdo otázky vypracoval. Se znalostí češtiny mají předložené ukázky společného hodně málo....

    1. na tento komentář reaguje kareta — #10
    superkarma: 1 16.04.2009, 10:57:02
  24. avatar
    [7] *modrá [*]

    Žábina — #6 tak hodně štěstí

    1. na tento komentář reaguje Žábina — #9
    superkarma: 0 16.04.2009, 10:52:05
  25. avatar
    [6] Žábina [*]

    na stavební průmyslovce v Plzni maturuje za měsíc můj syn..učí se denně, nechce to nechat náhodě...snad to dobře dopadne...

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #7
    superkarma: 0 16.04.2009, 10:49:16
  26. [5] FAXÍK [*]

    Já se státních maturit bojím,budu maturovat v roce 2011, tak měto nemine,to bude hrůza a děs!!

    superkarma: 0 16.04.2009, 10:49:06
  27. avatar
    [4] ToraToraTora [*]

    Když si vzpomenu na svou maturitu....

    Dodneška mi přijde směšné, jak jsme během 15 ti munut měli zodpovědět otázku. Většina otázek z odborných předmětů se za 15 minut dala zodpovědět tak na ůrovni druhého ročníku, a nestihla se spousta podrobností, takže bylo s podivem, když někdo opravdu neuspěl.

    Ovšem za 480 mega to bude systém na baterky také. Navíc se stejně ukáže, že jen život ty děti prověří skutečně

    superkarma: 0 16.04.2009, 10:30:44
  28. [3] janina01 [*]

    Jestli budou přínosem uvidí syn příští rok

    superkarma: 0 16.04.2009, 10:18:40
  29. avatar
    [2] čiperka [*]

    Znalosti mateřského jazyka jsou čím dál horší a horší...Děti se učí anglicky od mateřinek, ale česky se pořádně nenaučí do konce střední školy.Je to moc smutné

    1. na tento komentář reaguje pajda — #8
    superkarma: 0 16.04.2009, 10:16:55
  30. avatar
    [1] *modrá [*]

    Doufám že se ten cirkus ještě o 2 roky posune a dceru to mine.

    superkarma: 0 16.04.2009, 10:00:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme