Bulvár

Šťastní lidé neškodí aneb pozor na zahořklé jedince kolem nás

Když budeme šťastní, prospěje to nejen našemu zdraví a duši, ale také lidem kolem nás. Šťastní lidé totiž nemají absolutně žádnou potřebu někomu škodit, vylévat si na někom zlost, kompenzovat si své pocity méněcennosti z pozice vlastní moci.

palec

Možná jste si toho už také všimli: Pokud v životě narazíme na zlého a nenávistného člověka, který dělá ostatním jen peklo, obvykle časem zjistíme, že je sám strašně nešťastný.

Jeho stav samozřejmě sám o sobě neomlouvá to strašné chování, kterým se většinou projevuje, ale aspoň můžeme pochopit, kde je zakopaný pes. Bez této souvislosti bychom totiž žili v domnění, že jeho zloba je nevysvětlitelná a že jste ji možná mohli spustit vy (hodně lidí hledá nejdřív chybu u sebe – a to i v případě, kdy to rozum nebere).

Podívejme se dnes na příběhy dvou žen, které si zažily velmi podobné situace. Obě si kvůli „srážce“ s nešťastným člověkem užily své. Obě našly vysvětlení. A obě měly štěstí, že vyklouzly z toho marného boje.

Agáta (28 let)

Když jsem se vdala, bydleli jsme nějaký čas u tchyně. Narodilo se nám tam i první dítě a já se snažila být opravdu vděčnou snachou, neboť jsme díky společnému bydlení hodně ušetřili. Manžel tvrdě pracoval, aby vydělal aspoň nějaký základ na vlastní bydlení, a já trávila celé dny v bytě u tchyně.

Bohužel naše soužití nebylo dobré. Nic jsem neudělala správně, stále jsem byla pod dozorem a v nepřetržitém přílivu „dobrých“ rad, které mi lezly už po pár týdnech strašně na nervy. Nejdřív jsem skutečně hledala chybu u sebe. Snažila se být přívětivější, ale stále mi byla v patách a kritizovala, cokoliv jsem udělala. Stěhovali jsme se za pět minut dvanáct. Asi bych jí tam snad jednou zabila.

Teprve po letech jsem odhalila velké rodinné tajemství. Tchyně měla v životě velké plány, ale když nečekaně otěhotněla, vdala se a nikdy už ty svoje sny neuskutečnila. Postupně se z ní stala zahořklá žena, která si po dobu dvou let kompenzovala své mindráky na mě. I když se na ostatní usmívala, měla bolavou a nepřející duši. Dnes je mi jí líto. Vidím ji jinýma očima. I tak ale trvám na tom, že neměla právo se mi mstít za moje štěstí.

Majda (32 let)

Po mateřské jsem nastoupila do nového zaměstnání a strašně se těšila, že si trochu zase užiji dospěláckého života. Ve firmě, z které jsem odešla, jsme měli báječné vztahy – a tak jsem nějak předpokládala, že tomu tak bude všude. Ale chyba lávky. Moje šéfová byla nepříjemná žena středního věku, která ztělesňovala všechny ty špatné historky, které se povídají o zlých nadřízených.

Zvlášť se vozila po ženách, které měly děti. Hlídala jim každou minutu, každý telefonát, neexistovalo v práci vytahovat osobní věci.

Z firemních drbů jsem časem zjistila, že ji manžel kdysi opustil, když se jí nepodařilo ani po mnoha pokusech otěhotnět, a ona zůstala sama. Mstila se všem, které na tom byly v jejích očích v tomto směru lépe. Člověk by ji i politoval, kdyby nebyla tak strašně zlá a proradná.

Vlastně jsem nakonec měla radost i z vlastní výpovědi, kterou mi dotyčná po měsících utrpení dala. Sice to chvíli trvalo, ale našla jsem si pěkné místo, kde týmu velí chlap. Je to pohodář s vtipnou manželkou a třemi dětmi. A nemá ani nejmenší potřebu nám vyčítat, že se nám v životě třeba něco podařilo.

Ne každý má takovou možnost jako Agáta s Majdou, ale snad někomu pomůže, když se na své „dráby“ podívá jinýma očima. A ještě jedna věc – v některých případech platí, že kdo uteče, vyhraje. Není to hanba, vzdát se občas bez boje, když vidíme, že jsme v takticky horší pozici….

Přečtěte si také:

   
18.01.2016 - Společnost - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [43] Ferdicek [*]

    Tento typ lidí jsou velmi neštastní,proto jsou tak zlí.

    superkarma: 0 22.01.2016, 16:01:52
  2. avatar
    [42] medulka [*]

    Mickey Mouse — #25 Souhlasím, proč dělat věci jednoduše, když jdou i složitě, že... sama z vlastní zkušenosti to vím, že se dělá spousta zbytečných věcí, které se ale udělat musí, neboť je to nařízeno, stanoveno, ale je to jen spousta práce a času navíc a užitek z toho žádný...

    superkarma: 0 21.01.2016, 12:00:06
  3. avatar
    [41] medulka [*]

    peetrax — #33 Já taky nemluvím za ostatní lidi, každý ať si má práci takovou, která mu vyhovuje. Mluvím sama za sebe, že já bych prostě nemohla denně chodit do práce, kde bych jen do úmoru dřela a pomalu se bála něco promluvit, atd. Práce se nebojím, pauzy na cigára si také nedělám, neboť jsem nekuřačka, ale ráno si tu kávu prostě vypiju a občas něco prohodím s kolegyní - sedíme spolu v jedné kanceláři a nedovedu si představit, že bychom celý den na sebe nepromluvily. Rozhodně to není o tom, že bychom prokecaly hodinu! A teď např. tento příspěvek píši ve své polední pauze na oběd, na kterou mám dle zákona právo Sml16 Chápu, že nědky je člověk rád za jakoukoliv práci, za jakýchkoliv podmínek, když se nic jiného sehnat nedá...to je samozřejmě věc jiná, člověk musí platit účty.

    superkarma: 0 21.01.2016, 11:53:12
  4. [40] Héňa [*]

    Jak začne bolet žaludek - pryč. Zdraví za to nestojí a nikdo vám potom stejně nic nedá.

    superkarma: 0 20.01.2016, 16:57:17
  5. avatar
    [39] Babca.p [*]

    No opravdu je to někdy tak kdo uteče vyhraje :-)

    superkarma: 0 18.01.2016, 20:48:37
  6. [38] Karo Líná [*]

    peetrax — #32 No, tak nějak. Ty jsi zrovna jedna z toho mála, co tady vídám večer. Popravdě, kdyby u nás v práci někdo každodenně pročítal dámský magazín a diskutoval pod články, může si brzy balit fidlátka. Už se to párkrát stalo. ŽI v tom sice nefigurovala, byly to jiné weby, ale to je jedno Sml32

    superkarma: 0 18.01.2016, 19:19:21
  7. [37] Karo Líná [*]

    Tak ono s tou prací v práci je to dost vidět i tady na ŽI. Jistě, jsou tu ženy v důchodu nebo na MD, ale je tu i dost pracujících. Přesto je naprostá většina příspěvků pod články z klasické pracovní doby, od rána do odpoledne. (Ano, některé dělají na směny a mají zrovna volno, to beru.) Já v pracovní době na internet nesmím a i kdybych mohla, neměla bych na to čas, takže by mi to bylo k ničemu. Tím pádem se většiny diskuzí nestíhám zúčastnit, protože když si to tady přečtu večer, skoro nikdo tu už není Sml80 Všichni naběhnou zase až ráno, hodně z nich asi po zapnutí PC v práci Sml57

    superkarma: 0 18.01.2016, 19:12:27
  8. avatar
    [36] v.poho [*]

    Mickey Mouse — #25To s tebou naprosto souhlasím. Jenže rybka většinou smrdí od hlavy. Já si třeba před pár lety prosadila na práci dražší SW než chtěl šéf. Samozřejmě jsem ho vzala v úsporném režimu, co nejméně přístupů a jen co fakt teď potřebujeme. Vyšlo to o nějakých 50000 dráž celkově. Rozdíl je v tom, že v práci nemusím být přesčas a jsem v pohodě. Řekla jsem mu, že může zrušit pokladní, kterou má na půl úvazku, práce má max. na hodinu denně a je důchodkyně, že to teď stihnu a že těch 50 litrů má za půl roku zpátky. Je to 3 roky a pokladní máme pořád.

    Akorát já mám každou chvíli na talíři, že ten starý SW (už ho odmítli udržovat, takže se něco koupit stejně muselo) byl lepší a měl lepší sestavy a blablabla....

    superkarma: 0 18.01.2016, 19:04:58
  9. avatar
    [35] peetrax [*]

    OlgaMarie — #22 megera. Sml24

    superkarma: 0 18.01.2016, 19:01:08
  10. avatar
    [34] peetrax [*]

    Eva_Fl — #28 "chčije, kudy chodí" - řežu se smíchy Sml52 Sml52 Sml52 Ale zas jsou prostě asi lidi, co to tak mají... já z tebe nemůžu... Sml30

    superkarma: 0 18.01.2016, 19:00:28
  11. avatar
    [33] peetrax [*]

    Pentlička — #19 medulka — #17 uvědomujete si, že jsou lidi, kteří musí brát práci, která je a nemůžou čekat, až se jim objeví nabídka práce, kde můžou vykecávat v pracovní době a chodit na cigárka? Sml15

    1. na komentář reaguje medulka — #41
    superkarma: 0 18.01.2016, 18:58:18
  12. avatar
    [32] peetrax [*]

    Pentlička — #14 já jsem to tušila, že jsi pracovala v úřadě a ne u soukromníka... Sml30 Pracovní realita "tam venku" je opravdu někde jinde. Sml24

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #38
    superkarma: 0 18.01.2016, 18:56:23
  13. avatar
    [31] peetrax [*]

    Pentlička — #10 ale ano, to byses asi divila. Dvě taková zaměstnání jsem za svůj relativně krátký pracovní život zažila. A není to žádná výjimka. Sml80

    superkarma: 0 18.01.2016, 18:55:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Eva_CZ [*]

    Mickey Mouse — #29to je prumer, berou se do toho i lidi na diuretikach apod. Ja snad chodim 3-4x za den. A taky piju, ale nemerim si to. Sml23Sml24

    superkarma: 1 18.01.2016, 17:03:54
  2. avatar
    [29] Mickey Mouse [*]

    Eva_Fl — #28 Myslím, že ještě méně. Doktoři obvykle tvrdí, že nejlepší je vyměšovat těsně po jídle.

    A když se dokázal naučit i náš pes "udržet" vyměšování, když se nemůže jít vyvenčit, proč se to nenaučí lidé? Vždy jsem si myslel, že nás od zvířat odlišuje sebekázeň.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #30
    superkarma: 1 18.01.2016, 16:56:52
  3. avatar
    [28] Eva_CZ [*]

    Tak NORMALNI ( pokud je clovek zdravy ) je jit curat 8x za 24 hod. Moje svagrova taky chcije, kudy chodi, to je s ni bajo zejmena pri dlouhych cestach,nebo kdekoliv. Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #29
    2. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 0 18.01.2016, 16:09:52
  4. avatar
    [27] SNÍŽEK [*]

    mladí mají bydlet sami a tchýně se jim nemá vměšovat do života.Ženy co nemají děti ve vedoucí funkci jsou nejhorší,sama jsem to zažila.Odejít je nejlepší řešení Sml22

    superkarma: 0 18.01.2016, 16:06:57
  5. avatar
    [26] risina [*]

    Pentlička — #23 Častěji než jednou za hodinu? Tak to bych mnohdy nestíhal ani já - a to mám po 45 minutách přestávky. jenže než např. dojdu z přízemí do 2. patra, uložím a připravím si věci, vyřeším něco s kolegy či studenty, tak už zase zvoní - a nejdu-li do další třídy kolem WC, tak obcházet půl školy prostě nestihnu nebo se mi nechce a rozhodnu se, že to vydržím. Mnohdy "držím" třeba 3 vyučovací hodiny.

    superkarma: 2 18.01.2016, 15:56:21
  6. avatar
    [25] Mickey Mouse [*]

    Pentlička — #19 v.poho — #24 problém je, že v Čechách se obecně jen "dělá práce" - čili lidi dřou, ale nevede to k žádným užitečným výsledkům. Protože jako konzultant mohu nahlížet pod pokličku spoustě firem, tak mám srovnání.

    V Čechách jsou často nastavené naprosto zbytečné a neefektivní procesy, kontroly, hlášení a já nevím co ještě. Ve výsledku to vypadá, že všichni strašně dřou, ale nejsou žádné výsledky. Firmy nevyrábí, neprodávají, na stejné výsledky potřebují 3x víc lidí než v Západní Evropě nebo v USA. Proto jsou zde o tolik nižší platy - rozpočítávají se na víc zaměstnanců.

    Stejné je to i ve státní správě - máme mnohem více úředníků, soudců, policistů nebo lékařů na počet obyvatel - ale přesto nic nestíhají. Vše je o tom, že se tady věci dělají zbytečně složitě a spoustu práce se dělá zbytečně, Prací se tu mrhá neskutečně...

    1. na komentář reaguje v.poho — #36
    2. na komentář reaguje medulka — #42
    superkarma: 5 18.01.2016, 15:45:05
  7. avatar
    [24] v.poho [*]

    Eva_Fl — #21Tak normálně tak často taky nechodím, ale když jsem přistydlá nebo to mám, tak jdu pomalu každou hodinu taky, protože vize zapírání kalhotek v práci mě fakt neláká. A vysvětlovat nadřízenému, že mám menses, tak to by se mi fakt nechtělo.Sml80

    Jinak co se týče produktivity práce, tak třeba tady, co teď pracuji, nízká fakt je. Ale rozhodně nemohu říct, že by mzda u zaměstnavatelů, kde se k člověku chovají jako k otroku a výkonnost je srovnatelná s Amerikou, byla srovnatelně vyšší. Naopak, klidně i nižší. A to je pak těžký....

    A pracovala jsem vždycky v soukr. sektoru. Se státním srovnání nemám.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #25
    superkarma: 0 18.01.2016, 14:51:01
  8. avatar
    [23] Pentlička [*]

    Eva_Fl — #21 Já když piju tolik, kolik se má (2,5 l denně), tak chodím i častěji.

    1. na komentář reaguje risina — #26
    superkarma: 0 18.01.2016, 14:17:17
  9. avatar
    [22] OlgaMarie [*]

    Pode mnou bydlí paní, která zapomněla, že měla kdysi malé děti. Teď mám na návštěvě dceru se 4 letou a půlroční holčičkou. Sousedce není hloupé, když naše slečna přeběhne z koupelny přes obytnou kuchyň do ložnice v 19.02 hod. zamlátit do topení, což slyší celá stupačka a vzbudit miminko, kterému začínají zoubky...Vyhrožuje mi kdekým a kdečím, že děláme hluk. V klidu jsem jí vysvětlovala, že její děti také běhaly, bouchaly dveřmi a já zřejmě udělala chybu, že jsem na ni nechodila.

    1. na komentář reaguje peetrax — #35
    superkarma: 2 18.01.2016, 13:14:11
  10. avatar
    [21] Eva_CZ [*]

    Pentlička — #19 jestli nekdo potrebuje jit kazdou hodinu na WC, je s nim neco v neporadku.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #23
    2. na komentář reaguje v.poho — #24
    superkarma: 3 18.01.2016, 13:09:41
  11. avatar
    [20] Eva_CZ [*]

    kobližka — #18 v Cesku je strasne nizka produktivita prace. Vsichni ale srovnavaji, kolik se vydelava jinde ( a napr. i v Americe ). Ale ono se jinde taky mnohem vic maka! O tom to je. Sml22 Nerikam, ze je to uplne v poradku, tady se fakt maka moc. Moc moc. A kdyby nahodou nebyla prace, lidi jsou poslani z prace domu ( samozrejme bez naroku na mzdu ).

    superkarma: 2 18.01.2016, 13:07:25
  12. avatar
    [19] Pentlička [*]

    medulka — #17 Přesně tak. Já neříkám nezřízeně se flákat, ale tak nějak, aby se člověk necítil jako otrok. Aby se bál, že když půjde jednou za hodinu na WC, tak ho někdo za to vyrazí z práce.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #21
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #25
    3. na komentář reaguje peetrax — #33
    superkarma: 0 18.01.2016, 13:06:05
  13. avatar
    [18] kobližka [*]

    Eva_Fl — #16 A proč to musí být stejné u nás,jako tam za velkou louží? Sml80 Já bych teda rozhodně nechtěla,aby se tu muselo dělat jako to vídám v různých dokumentech o Japonsku.Tam jsou lidi úplní roboti. Nějak nechápu tu potřebu se pořád srovnávat s Amerikou.Každý národ má jinou mentalitu,každá země je odlišná.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #20
    superkarma: 1 18.01.2016, 13:03:53
  14. avatar
    [17] medulka [*]

    Eva_Fl — #16 tak to bych nechtěla, to musí být k zbláznění, jen pořád makat do zblbnutí a ještě se pomalu bát i dýchat...v takové práci bych byla asi dost "na prášky"Sml28, práce mi nevadí, ale jsem ráda, že mám čas vypít si kávičku a prohodit pár slov s kolegyněmi Sml16

    1. na komentář reaguje Pentlička — #19
    2. na komentář reaguje peetrax — #33
    superkarma: 1 18.01.2016, 12:54:10
  15. avatar
    [16] Eva_CZ [*]

    Jestli mam v praci HOTOVO a mam cas na kecani a z-in, mam malo prace. Pentle, prijed se nekdy podivat jinam, nez za humna. Tady se maka a maka a v kanclich je ticho jak v hrobe.

    A ke clanku - ja bych soudila, az bych slysela i druhou stranu. Sml24

    1. na komentář reaguje medulka — #17
    2. na komentář reaguje kobližka — #18
    superkarma: 2 18.01.2016, 12:33:49
  16. [15] Rikina [*]

    Pentlička — #14 Tak najdou se firmy, kde je to volnější, taky do jedné takové docházím. Tam to berou jako že když je práce hotová, ať si dělá každej co chce, eventuálně nedělá, což má určité svoje výhody. A pak jsou zas jiné firmy, kde třeba mají i kamery, a jak člověk vypadá, že nepracuje, má hned černej puntík. Tam, co jsem teď, mám volnost do té míry, že musím dodržet stanovený termín. Kdy to udělám, a co při tom dělám jiného, to je jedno, ale musí se splnit ten přidělený úkol, a napsat o tom zprávu, a psát si hodiny, které na tom člověk strávil. Přičemž je placen jenom za ten "fakturovatelný čas", za ten čas, co věnoval jiné činnosti, za to placen není.

    superkarma: 0 18.01.2016, 12:25:23
  17. avatar
    [14] Pentlička [*]

    Rikina — #11 Je fakt, že u soukromníka jsem nikdy nepracovala. Ale tak nějak předpokládám, že pokud člověk sedí s někým v kanclu, tak občas něco prohodí. V open space je to asi něco trochu jiného, ale to bych nezvládla ani jeden den, v něčem takovým dělat. Já prostě potřebuju mít dobré vztahy s kolegy a občas i v pracovní době něco kváknout, trošku si odpočinout od samé práce. Možná by se mnou soukromník vyběhl, nevím, ale když plním své povinnosti a neprokecám čtvrtinu pracovní doby ... já teda nekecám, jsem teď sama v kanclu a s ostatními si popovídám při obědě, ale zas občas zajdu na ženu-in Sml80.

    1. na komentář reaguje Rikina — #15
    2. na komentář reaguje peetrax — #32
    superkarma: 0 18.01.2016, 12:07:05
  18. avatar
    [13] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #2 Trvání na pravidlech většinou nemá povahu kritiky nebo "dobrých" rad. A už vůbec nemůže jít o neustálé šmírování nebo nátlak.

    Chápu, že absolutně nelze věřit vůbec nikomu. Ale nezdravá podezíravost a nedůvěra je právě jedním z projevů, kterými lidé sami sobě zbytečně kazí náladu.

    superkarma: 0 18.01.2016, 11:07:05
  19. avatar
    [12] RenataMor [*]

    tak nevím, všude je něco

    superkarma: 0 18.01.2016, 10:58:31
  20. [11] Rikina [*]

    Pentlička — #3 To asi píšeš o státních úřadech. Podle vyprávění jedné mé známé, která pracuje na finančním úřadě, to tam takhle chodí. Sml80 V soukromé firmě to není obvyklé, a vesměs to funguje tak, že když člověk potřebuje něco pořešit, činí tak rovněž ve vymezené pauze, ve které si dává i to kafíčko a případně pokecá, je-li s kým. Výjimka je, když šéf vyhlásí sám pro kolektiv "interní meeting", v rámci kterého se můžou probrat i drby o klientech, eventuálně i osobní věci, ale tomu já se v práci spíš vyhýbám. Jiná věc je jít s kolegy po pracovní době na pivo/víno/bowling/cokoli jiného, tam se dá družit skoro neomezeně.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #14
    superkarma: 0 18.01.2016, 10:27:23
  21. avatar
    [10] Pentlička [*]

    risina — #4 No, někde to nejde úplně kdykoliv, to je jasné, když pracuji u pásu, tak nemůžu odejít, kdy se mi zachce, žejo. Ale chtěla jsem tím říct, že prostě není normální předpokládat, že člověk ráno přijde do práce, zapne PC a bude mlčky makat až do konce pracovní doby jako robot. A jestli to někdo předpokládá, tak je cvok a cvoci na vedoucích místech jsou neštěstím lidstva.

    1. na komentář reaguje peetrax — #31
    superkarma: 0 18.01.2016, 10:14:34
  22. avatar
    [9] metro84 [*]

    ToraToraTora — #8 Sml30 Sml67

    superkarma: 0 18.01.2016, 10:00:31
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    Ty příklady jsou dost subjektivní. není složité si představit, že v případě prvním se tchýni nastěhovala do bytu líná lemra, která si myslela, že jí tchyně bude obskakovat a v případě druhém to zas může být nemakačenko a slépka, která si pracovní směnu vyplňuje krafáním o krupicové kaši. Ale klidně to může být i všelijak jinak.

    1. na komentář reaguje metro84 — #9
    superkarma: 2 18.01.2016, 09:19:56
  24. [7] bobani [*]

    příběhy ze života

    superkarma: 0 18.01.2016, 09:19:24
  25. [6] MaVy [*]

    a copak ta paní z minulého týdne?, jak se tetelí štěstím, že jí její dvojče údajně závidí- ta musí být taky dárečekSml24

    superkarma: 1 18.01.2016, 09:19:21
  26. avatar
    [5] medulka [*]

    Ano, existují lidé, kteří když jsou v něčem nespokojení, frustrovaní, tak si svoji zlost vybíjejí na druhých, druhým nic nepřejí... byli, jsou a budou, člověk se jim nevyhne, prostě každý někdy narazí na někoho takového, je důležité se nenechat otrávit a snažit se nad ně povznést

    superkarma: 0 18.01.2016, 08:53:40
  27. avatar
    [4] risina [*]

    Pentlička — #3 Spousta normálních lidí, kteří prcují ve výrobě, by s tímhle nesouhalsila. Ano - pokecají, dají si cigaretu či kávu, můžou někumu zatelefonovat, ale v přesně vymezených pauzách, které mají tuším 2 za směnu. Telefonovat od stroje dětem? To by se s nimi zaměstnavatel asi brzy rozloučil...

    1. na komentář reaguje Pentlička — #10
    superkarma: 5 18.01.2016, 08:34:13
  28. avatar
    [3] Pentlička [*]

    Rikina — #2 Můj názor je ten, že když už člověk tráví 3/4 svého bdělého života v práci, má se tam cítit dobře. A k tomu patří i dobré mezilidské vztahy. Každý normální člověk v práci občas pokecá s kolegy o osobních věcech, zasměje se, postěžuje si. Maminky telefonicky zkontrolují svoje děti, někdo si dá kafíčko s kolegou a někdo cigaretku. Nikdo nedokáže jen a jen makat a makat a makat. Dobrý vedoucí tohle všecko ví a toleruje, pokud to není samozřejmě nad únosnou míru.

    1. na komentář reaguje risina — #4
    2. na komentář reaguje Rikina — #11
    superkarma: 3 18.01.2016, 08:17:03
  29. [2] Rikina [*]

    Ovšem vybrané příklady nejsou zrovna jednoznačné. V prvním případě tchyně se vůbec nemusila "mstít za štěstí" - oni u ní bydleli, tak žádala dodržování jejích pravidel. Na tom nic špatného není, a kdybych dovolila někomu dočasně přebývat v mé domácnosti, taky bych žádala, ať laskavě dodržuje moje pravidla, nebo, jestli se mu to nelíbí, může se sebrat a jít, protože tím, že u mě bydlí, se i já musím hodně omezovat, a nechci za to nějakou "vděčnost", ale fungování dohod, jak se co bude dělat. Sml80 A v druhém případě opět není nic špatného na tom, chtít, aby lidi dělali svoji práci a neflákali se pod záminkou, že oni mají děti. V práci jsou kvůli práci, osobní věci tam nepatří a jestli potřebuje někdo úlevy kvůli dětem, má si dohodnout už při nástupu kratší pracovní dobu, nebo přestávky, nebo práci z domova, nebo co já vím - si rovnou najít méně náročnou práci. Ne se ulejvat na účet kolegů, kteří děti nemají a ještě se cítit dotčená, když se to dámě vytkne. Takže kdo ví, jak to vlastně celé bylo - v obou případech. Sml80

    1. na komentář reaguje Pentlička — #3
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #13
    superkarma: 1 18.01.2016, 06:46:14
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    No jo, to se stává.Sml80

    superkarma: 0 18.01.2016, 06:14:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme