Reklama

Projekt je zaměřen na zlepšování prostředí toalet v českých základních a mateřských školách, kde mnohé děti musí denně bojovat nejen s nedostatečným množstvím hygienických potřeb, ale i s absencí soukromí. Na zlepšení tohoto stavu ale bohužel většině institucí schází finanční prostředky. Přispět ke zkvalitnění zázemí školních toalet se snaží značka Domestos, která v letošním roce přichází se čtvrtým ročníkem soutěže Domestos pro školy, díky které mohou školy a školky získat finanční prostředky na rekonstrukci toalet a zboží od partnerů projektu Rako a Jika. Dlouholetou ambasadorkou projektu je herečka a zpěvačka Ivana Jirešová.

Školy a školky soutěží o finanční částky, díky kterým mohou zrekonstruovat prostředí toalet. Celkem Domestos pro školy rozdělí 940 000 Kč. První 4 školy a 4 školky navíc získají zboží od partnerů projektu – Rako (keramické obklady) a Jika (sanitární vybavení) v hodnotě 100 000 Kč. Dalších 100 škol a školek obdrží šek na produkty Domestos. Aby nebyly znevýhodněny instituce s menším počtem dětí, výhry jsou rozděleny do dvou kategorií – absolutní počet bodů a přepočet bodů na žáka, v každé kategorii jsou pak ohodnoceny školy a školky zvlášť.

Školu lze již nyní registrovat na webu www.domestosproskoly.cz, kde budou od 4. 9. 2017 do 31. 12. 2017 postupně zveřejňovány soutěžní aktivity určené pro rozvoj dětí a jejich dobrou pohodu ve škole. Postupně si tak díky kreativním úkolům společnými silami vylepší prostředí toalet a hravou formou si zopakují hygienické standardy. Napomoci vítězství “své školy” mohou i rodiče, a to jak hlasováním na webu projektu, tak i nákupem výrobků značky Domestos, za které mohou darovat škole body potřebné pro dosažení úspěchu v soutěži. Zhruba v polovině ledna 2018 proběhne vyhlášení výsledků a předání šeků a v létě pak proběhnou rekonstrukce ve vítězných školách. Odměněné školy peníze použijí na rekonstrukci toalet, případně mohou finanční prostředky využít na nákup vybavení s dlouhodobým přínosem pro školu.

Každoročně zaznamenáváme vzrůstající zájem institucí všech velikostí a ze všech regionů, celkem se do třetího ročníku projektu zapojilo více než 1 400 škol, což je oproti předchozímu ročníku téměř 300% nárůst,” uvádí Petr Šálený, marketingový ředitel divize Home Care společnosti Unilever. “Výsledky jsou nadmíru potěšující, což nás jen utvrzuje v tom i nadále pokračovat v projektu a pomoci tak ještě většímu počtu dětí zlepšit zázemí toalet na školách.“

 

školní toalety před a po rekonstrukci:

toalety toaleta