Bulvár

Stánky trhovců mizí

 

Možná jste byli zvyklí chodit na nákupy do nedaleké tržnice, kde bylo všechno pěkně pohromadě a ceny příznivé. Jednoho dne však zmizela...

Stánkový prodej není ale výhradně doménou tržnic a setkáváme se s ním běžně na ulicích. Na mnoha místech jsou stánky dlouhá léta a zvykli jsme si tam nakupovat. Potraviny bývají čerstvé a zaplatíte za ně kolikrát méně než v klasických obchodech.

Ke koloritu trhovců v naší zemi patří neodmyslitelně pracovití Asiaté, kteří v létě, v zimě a od rána do večera nabízejí své levné zboží. Boty Adias za dvě stě korun nalákají nejen nejednoho důchodce, do interiéru bytu si navíc můžete pořídit pěkný plastový oltáříček s čínským bůžkem srandy.

Jenže jednoho dne se může stát, že jako vždy půjdete na nákup a místo trhu bude prázdná plocha. Kupříkladu v Praze mizí stánky poměrně systematicky - jako příklad se může uvést Praha 6. Radním se stánkový prodej nezamlouvá, ale určitě se najde mnoho obyvatel, kterým oblíbené místo nákupů bude scházet.

Chodíte nakupovat do tržnice? Zmizely nějaké ve vašem okolí? Co si myslíte o levném asijském zboží?

 

   
11.04.2008 - Společnost - autor: Michal Chalupa

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] cherinka [*]

    JanaVi: A myslíš, že jsou jediní, kdo někoho zaměstnávají načerno??

    superkarma: 0 13.04.2008, 18:26:08
  2. avatar
    [45] vládík [*]

    cicinka: už jsem o nich slyšela, dokonce psaly holky, že je vyzkoušely a nehty dělají opravdu pěkné, co vydrží a navíc za dobrou cenu. U nás zatím nejsou-nebo jsem si aspoň nevšimla

    superkarma: 0 13.04.2008, 14:44:22
  3. avatar
    [44] Smetanová [*]

    Tržnice mizí,protože se stěhují do kamenných obchodů a otvírají večerky

    superkarma: 0 13.04.2008, 14:37:41
  4. avatar
    [43] cicinka [*]

    werka: No já mám u nosu Lidl,Tesco a Plus.zatím mají otevřeno i v neděli.U nás teď vietnamky otevírají salony na manikůru.Už jich tu je aspoň pět.

    superkarma: 0 12.04.2008, 19:32:27
  5. avatar
    [42] werka [*]

    cicinka: U nás mají V. to co jiné krámy - ovoce, zeleninu, naprosto standartní sortiment mléčných výrobků, sušenek, těstovin atd. U všeho je vidět výrobce... (z půlky české, resp. v Čechách vyrábějící firmy typu Madeta, Opávia, Hamé...) Možná mají víc instatních nudlových polévek (ale ty bych nekoupila ani v supermarketu) a nějakých sojovek ap. a nemají tolik čerstvých věcí (pečivo ap.) Já tam tedy chodím spíš z nouze - na mne mají tyhle večerky malý výběr, ale nakupovat potraviny se tam nebojím...

    superkarma: 0 12.04.2008, 16:37:03
  6. [41] Rikina [*]

    Mně chybí ta ovocně-zeleninová tržnice, co tu ve městě bývala a už není, protože se tam postaví jakési obchodní centrum a podzemní garáže a tak vůbec. Sazenice tam měli taky, a ještě stánky s potřebami pro zvířata. Asiati jsou mi celkem jedno, občas u nich i něco koupím, a deštník za 39,- mám už druhý rok. Na rozdíl od značkového paraplete za násobně vyšší cenu, které se rozpadlo po druhém otevření.

    superkarma: 0 12.04.2008, 00:03:23
  7. avatar
    [40] cicinka [*]

    JanaVi: dovedu si to představit.Už před těma třemi lety,když jsem tam byla naposled to stálo za houby.Já k vietnamcům chodím je pro oblečení dětem a džíny.Ale jídlo bych u nich nekoupila.

    superkarma: 0 11.04.2008, 21:04:09
  8. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    1. Ne.
    2.
    3. Někdo ho potřebuje.

    superkarma: 0 11.04.2008, 20:09:41
  9. avatar
    [38] JanaVi [*]

    cicinka: JO bývaly u nás vyhlášené trhy Ale jak píšu, teď už jen hadry a hadry. U nás ve městě opravdu nemají vietnamci zeleninu nebo večerku s potravinama A pokud mají kamenný obchod, tak zamestnávají načerno důchodce, což taky není OK.

    superkarma: 0 11.04.2008, 19:44:39
  10. avatar
    [37] Lilinka [*]

    To je mi zase debata

    Žábina: Prosím, jak konkrétně parazitují na naší společnosti?

    Na stáncích nic nekupuji, akorát jednou, asi tři roky nazpět, se mi ve městě rozpadla bota, tak jsem si koupila sandály za dvě stvoky a mám je dodnes A vakmenných krámcích si občas nějakej hadřík koupím. Třeba v zimě jsem sháněla sukni na ples a zahránila mě jedna vietnamská, která mi padla jako ulitá.

    superkarma: 0 11.04.2008, 17:32:26
  11. avatar
    [36] cicinka [*]

    JanaVi: Jo to bývaly trhy s velkým T.V dětství jsem tam ráda chodila s babičkou.A nejraději na tu stranu co byly stromy a sazenice a zvířátka.Hrozně ráda jsem tam okukovala.

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:53:32
  12. avatar
    [35] paviocko [*]

    Solei: těžko říct... zajímavý je, že rusáci, kterejch je tu čím dál tím víc nikomu nevaděj... Mám prostě k Asiatům dobrej vztah, miluju jejich kulturu a jak jsem psala, uznávám jejich bezmeznou pracovitost. Na rozdíl od rostahujících se východních "sousedů"...

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:40:07
  13. avatar
    [34] Meander [*]

    Žábina: Parazitují! Já snad sním... Když potřebuju v neděli nakoupit a nechci se táhnout do superhyper, kdo má otevřeno od rána do noci? Kolem Tylovky mají několik krámků a je radost tam nakupovat. Nebo snad v obyč sámošce ti prodavačka odkrojí sýr či salám, abys nedostala oschlý okraj? Tihle parazité to dělají.

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:39:05
  14. avatar
    [33] Solei [*]

    paviocko: jo, to že čínská hranice bude končit u La Manche si myslím taky.
    Mne jen mrzí, že zatímco všude jinde mají lidé, kteří přibudou do cizí problémy plnit spoustu podmínek a musí se učit jazyk a pod. tak u nás to není nutné. A nevidím důvod proč bych se já, která jsem tu doma měla omezovat.
    Za jedno jsem ale ráda, že to jsou vietnamci (i když japonci by se mnou nesouhlasili) a né turci.

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:38:36
  15. avatar
    [32] werka [*]

    Solei: Ony daňové úniky nejsou výsadou jen Vietnamců... - bohužel.
    Pokud jde o hadry a jiné krámy Made in China, tak tam mám trochu zábrany - protože tuším, že proclené to bude podivně , ale rohlíky nebo mrkev budou ti mnou zmiňvoaní asijští obchodníci mít nejspíš z Michel ské pekárny nebo tržnice v Lipeních, takže tam se toho prostoru pro daňové úniky otvírá stejně jako pro českého zelináře...

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:36:36
  16. avatar
    [31] Solei [*]

    paviocko: vem to tak, pracuji na Vinohradech v naší ulici, je několik luxusních restaurací, kadeřnictví apod. Ten vietnamec, který má pronajaté sklepní prostory ve vedlejším domě (hned vedle ruského lahůdkářství) by při tom kolik k němu chodí lidí neměl mít šanci utáhnout nájem. A přesto to utáhne, má otevřeno od osmi do osmi a střídá se tam s manželkou

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:35:45

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] paviocko [*]

    Solei: já taky nemám potřebu litovat, že jim zavřeli nějakej stánek. Prostě jen uznávám, že jsou to pracovití lidičky. Ono to vychází z jejich mentality. Je jich hodně a kdo se chce prosadit, musí prostě máknout. To Češi neznají, každej si hrabe na svym písečku a jednou na to dojedeme. Všichni společně. Čína nás časem sežere....

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:35:42
  2. avatar
    [29] Solei [*]

    paviocko: protože franta z vedlejšího baráku, nemá bratrance který by tam za něj aspoň na chvíli zaskočil když se fanda potřebuje vyčůrat. A navíc fanda neví kde by sehnal a pak prodal ty adidasky, když má stánek s ovocem.
    Uznávám, že vietnamci jsou schopní a pracovití a jejich práce zde má své podmínky a úskalí, a kdyby tady nebyli oni byli by tu turci (viz francie, německo, rakousko). Ale stejně nemám potřebu litovat je, že jim ten stánek zavřeli.

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:31:34
  3. avatar
    [28] paviocko [*]

    Solei: a proč si ten krám s ovocem neotevřel Franta z vedlejšího baráku???

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:28:18
  4. avatar
    [27] Solei [*]

    paviocko: my jsme nezaspali, to rozhodně ne. Tenkrát jsme dokonce byli rádi. VH hlásal svobodu a lásku a v rámci toho ukázat západním zemím jak jsme teď po rozpadu komunismu liberální jsme cizince vítali s otevřenou náručí a předváděli světu svou humanitu.

    werka: většinou kromě té večerky, ještě spolupracuje s bratrancem co má v holešovicích tržnici a sestřenicí co má "čínskou" restauraci, pracuje ještě na dalších kšeftících ze kterých dochází k daňovým únikům. Všimni si, že minimum asiatů pracuje jinde než ve firmách které zase vlastní asiaté - jsou to celé spojené rodinné klany s přísnou hierarchií a danými pravidly.

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:24:49
  5. avatar
    [26] Dimsy [*]

    vládík: Naprosto s tebou souhlasím.Chtěla bych vidět všechny ty kritiky,co už ve tři nadávají,že musí být ještě v práci,jak v šest ráno prodávají v obchodě a v deset večer tam ještě jsou.A to každý den.A až si budete kupovat "značkové" zboží za tísíce,podívejte se někdy,kde bylo vyrobeno.To se budete divit!

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:14:08
  6. avatar
    [25] vládík [*]

    Žábina: jak parazitují? pokud vím, tak daně, pojištění platí, makají (povětšinou právě tam, kde se nikomu jinému moc nechce), z mého pohledu zdravotníka jsou to tišší nekonfliktní pacienti , takže opravdu znovu říkám, nic proti Vietnamcům nemám

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:12:08
  7. avatar
    [24] werka [*]

    Žábina: jak na naší společnosti parazituje Vietnamec, co u nás na sídlišti ve stánku prodává zeleninu nebo v nebytových prostorech sousedního paneláku provozuje večerku?

    superkarma: 0 11.04.2008, 14:49:16
  8. avatar
    [23] paviocko [*]

    Žábina: možná že Asiati nás tu "parazitují", ale nemůžeme si za to tak trochu sami??? Prostě se chytili v oblasti, kde Češi zaspali....

    superkarma: 0 11.04.2008, 14:44:56
  9. avatar
    [22] Žábina [*]

    ne nemají ale nemakají tam mělo být

    superkarma: 0 11.04.2008, 14:41:36
  10. avatar
    [21] Žábina [*]

    vládík: já ti nevím, nemám ráda cizince, co se tady roztahují...a že ti se tedy roztahují fest
    jasně že víc mi vadí ti co nemají, tzn. cikáni
    ale to nic nemění na mém názoru na vietnamce, nemám je prostě ráda
    parazitují na naší společnosti

    superkarma: 0 11.04.2008, 14:41:05
  11. avatar
    [20] paviocko [*]

    Náhodou obdivuju, jak jsou to ohromně pracovití lidé! Většinu večerek vlastní oni a mají otevřeno opravdu pořád. I spoustu krámů na vesnici už mají Vietnamci, protože nikdo jiný to dělat nechce... Proč ne, když jsou Češi líní...

    superkarma: 0 11.04.2008, 14:28:47
  12. avatar
    [19] vládík [*]

    Žábina: a proč? u nás má Vietnamec stánek se zeleninou, v šest ráno, kdy chodím na autobus, má už otevřeno a večer kolem osmé, když kolem chodím se psem, taky. Vietnamci u nás mají nad Delvitou pronajaté celé patro, oblečení tam čas od času nakupuju a nevidím moc rozdíl mezi kvalitou jejich zboží a jiným (čímž chci říct, že se jejich oblečení nerozsype po prvním praní, jak se rádo píše. Jejich džíny se ošoupou za stejně dlouho jako ty značkové). Vietnamci mi nevadí vůbec, obdivuju jejich pracovitost a píli, nesrovnatelné s jinými menšinami v této zemi

    superkarma: 0 11.04.2008, 14:20:01
  13. avatar
    [18] arjev [*]

    Stánky na place pomalu mizí a mně daleko rychleji mizí penízky z peněženečky

    superkarma: 0 11.04.2008, 13:49:54
  14. avatar
    [17] Ch.Z. Kochanská [*]

    tornado-lou: Až si na Blešáku tu kavárnu otevřeš, dej vědět, zajdu.

    superkarma: 0 11.04.2008, 13:16:35
  15. avatar
    [16] Žábina [*]

    nesnáším vietnamce a nekoupila bych si u nich ani gumičku do vlasů...

    superkarma: 0 11.04.2008, 13:11:44
  16. [15] tornado-lou [*]

    pevne doufam, ze brzo zmizi zejmena z Rimskeho namesti. jedno z nejhezcich namesti v brne, v centru, ale tichy a klidny a ony tam stanky. grrrrrrrrrrrrr. prala bych si tam kavarnu se zahradkou.

    superkarma: 0 11.04.2008, 13:03:10
  17. avatar
    [14] alko [*]

    gerda: Souhlasím . Však ona by se tam ta zelenina po střechou zapařila. Hadrům to tak nevadí

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:49:23
  18. avatar
    [13] ToraToraTora [*]

    Nepřijde mi, že by mizeli, snad se jen z tržnic stěhují do kamenných obchodů. Je fakt, že město cíleně ruší tyto tržnice a všemožně omezuje prodej textilu na stáncích. V klasických tržnicích zůstali zemědělci s ovocem, zeleninou a květinami. Tam chodím nakupovat ráda

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:48:32
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    alko: rozhodně je těm se zelení líp venku na vzduchu, než Vietnamcům pod střechama. Tam je jak v pekle. Anebo v džungli. Což o to, třeba jsou na to klima otužilí z původní vlasti, ale co nebozí kupci?

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:37:26
  20. avatar
    [11] alko [*]

    V Olomouci to vyřešili tak, že ta zeleninová tržnice je na starém místě a pro Vietnamce udělali vedle novou. Tak má člověk volbu kam chce jít.

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:30:33
  21. [10] spili [*]

    Od nás také zmizely trhy se zeleninou, ovocem a samozřejmě je nahradili Asiati. Tam nekupuji nic, zboží nekvalitní, ale levné a my nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci.

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:21:10
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    Ťapina: tak tos měla ještě dobrý deštník. Mně se rozpadla špice jen samotným deštěm

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:20:16
  23. avatar
    [8] Ch.Z. Kochanská [*]

    gerda: Ten si koupíš, když tě ve městě zastihne bouřka . Mně takhle jednou byla zima na ruce, tak jsem za 39,- u stánku oblíkla rukavice.

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:17:09
  24. avatar
    [7] Ťapina [*]

    gerda: Jo, ten jsem si jednou koupila jako nouzovku, když jsem přijela na týden někam a neměla s sebou deštník. Jenže ono i foukalo, takže jsem ho druhý den neměla zas

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:16:39
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    alko: potvrzuji, taky tam ráda chodím. Zboží od Vietnamců je aušus, to se dá koupit tak na jedno použití. Viz deštníky za 39 - nikdy více!

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:14:08
  26. avatar
    [5] JanaVi [*]

    alko: takové prima trhy se zeleninou a sadbou bývaly i u nás. Píšu bývaly, protože jsou téměř vytlačené spoustou stejných vietnamských hadrů, které 2x týdně zaberou celé centrum a po kterých zbývá neuvěřitelné množství odpadků, krabic a létajících pytlíků

    superkarma: 0 11.04.2008, 12:03:25
  27. avatar
    [4] alko [*]

    svetluszka: Jj, ale když nasadím kamenný a naštvaný ksicht a neustále opakuji "jen se dívám", tak projdu i tam . Naštěstí tam chodím jen výjimečně.

    superkarma: 0 11.04.2008, 11:58:14
  28. avatar
    [3] svetluszka [*]

    alko: ..ale nesmíš se ani očkem na stranu k ťamanům, protože už se vnucujou...

    superkarma: 0 11.04.2008, 11:54:19
  29. avatar
    [2] alko [*]

    V Olomouci je krásná zeleninová tržnice, která statečně odolává návrhům na zrušení. Na jaře tam je sadba zeleninová i kytičková, později pak zelenina, ovoce i kytičky

    superkarma: 0 11.04.2008, 11:51:16
  30. avatar
    [1] Ťapina [*]

    U stánků nekupuju skoro nic. Je nějaký důvod, proč se ovoce a zelenina prodává takřka výhradně u nejrušnějších městských silničních tahů?

    superkarma: 0 11.04.2008, 11:36:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme