Ti se chtějí podělit o svět tak, jak ho vidí oni sami skrz hledáček svého mobilního fotoaparátu. Síla této aplikace spočívá zejména v rozvětvené komunitě navzájem se inspirujících a ovlivňujících lidí. Staňte se jedním z nadšenců a poznejte kouzlo Instagramu! I tady však existují určitá ALE, na která je dobré dát si pozor.

Instagram je věda vyžadující váš čas

1.     Dobrá fotografie znamená plánování
Divíte se, proč vaše dítě drží neustále telefon v ruce? Pravděpodobně chce ulovit tu nejlepší fotku. Nikdy totiž nevíte, co se může naskytnout a bude to potřeba zaznamenat. Pokud se vám podaří ulovit nečekaný snímek, který je sám o sobě skvělý, máte veliké štěstí. Spousta fotek potřebuje kvalitní plán. Musíte promyslet, kde se budete fotit, jaké bude světlo, prostor nebo například úhel. Udělejte spoustu snímků, ať máte z čeho vybírat.

2.     Filtrovaná úprava
Mezi základní úpravu patří ořez fotky, zesvětlení, retuš, jas, sytost a zaostření. Krom toho můžete využít různé barevné filtry. Pokud chcete, aby celý profil působil lákavě, je dobré upravovat fotky do stejného barevného tónu. Pomůže vám, pokud budete na fotky používat stejný filtr, který dál jen upravíte například doladěním zaostření, kontrastu barev, sytosti a podobně. V úpravě fotek si můžete vybrat ze 39 filtrů, které dopomohou vytouženého výsledku. Díky velkému množství si můžete přesně vybrat, co vaší fotce svědčí. Naše doporučení je držet se dvou filtrů, které z vašeho profilu udělají něco krásného, a ne mixovat několik stylů dohromady.

3.     Hashtagy: specifické a kreativní
Hashtagy, neboli klíčová slova, jsou součástí toho, co dělá Instagram tak zábavným. Pokud je vaší strategií, aby co nejvíce lidí vidělo vaši fotografii a aby se jim líbila, použijte jich maximálně 12. Použijte ty, které nejlépe vystihují vaší fotografii. Lidé na Instagramu chtějí vidět konkrétní obsah a klíčová slova jsou pro ně jediný nástroj, který jim to umožní. Hashtagy umí být neuvěřitelně efektivní, jsou-li použity správně.

4.     Načasování je klíč k úspěchu
Pokud uděláte první tři kroky správně, stačí jen naplánovat, kdy fotku přidáte. Přidávejte fotky spíše navečer mezi 18 a 20 hodinou nebo ráno mezi 7 až 9 hodinou. V tyto časy je aktivních nejvíce lidí.  Sami víte, že při cestě do práce má telefon v ruce každý.

5.     Inspirace
Nebojte se inspirovat a koukněte se na prezentaci velkých značek v ČR. Pro nové nápady můžete zabrousit i na jeden z prvních firemních instagramů Milka - @milka_czsk, který vás vtáhne do světa té nejjemnější čokolády. Ve spojení s Milkou vznikla i letní kampaň s předními českými youtubery – mistryní stylu a milovnicí cestování Natálií Kotkovou - @natali_kot, nejlepší českou fotbalovou brankářkou Bárou Votíkovou – @bara_vot, a v neposlední řadě i se ztřeštěnými kluky Exploitedem - @expl0ited_ a Matúšem - @mcokajcek. Možná vaše dítě jednoho z nich sleduje. Skvělým příkladem další inspirace je stránka společnosti ZOOT - @zoot_cz, kde můžete nabrat módní inspiraci. Pro milovníky adrenalinu je zde RedBull - @redbullcz, který vás vtáhne do světa sportu.

Tři nebezpečné faktory, které na vás a vaše děti číhají!

Máte strach, že není na sociální síti vaše ratolest v bezpečí? Pokud se vyvarujete následujících kroků a budete sociální síť brát s nadhledem, bude i vaše dítě spokojené. Je důležité nebrat si nic osobně a kontrolovat vlastní obsah. Přirozenou lidskou vlastností je dělat ze sebe lepšího člověka před zraky ostatních. Bohužel doba pokročila a už to neděláme pouze v kruhu svých kamarádů, ale před zraky dalších lidí, kteří se navzájem ovlivňují.

Komunikujte spolu
Je důležité všechny hrozby s dítětem otevřeně probrat a činit tak opakovaně. Je třeba mu vysvětlit, co všechno se mu může stát, pokud bude příliš důvěřivé. Vysvětlete mu, jak snadné je vydávat se za někoho jiného ve virtuálním světě i jaké důsledky by to mohlo mít. Podstatné je také vymezovat jasné hranice, co se s ostatními nesdílí. Stejně jako některé věci neukazujeme každému na ulici, neděláme to ani na internetu.

1.     Soukromý či veřejný profil

Základní nastavení spočívá v tom, je-li profil otevřený (veřejný), či uzamčený (soukromý). Soukromý profil znamená, že veškeré příspěvky uvidí pouze ti, u kterých potvrdíte, že vás mohou na Instagramu sledovat. Ostatní uvidí jen existující profil.

2.     Dávejte pozor na to, co sdílíte

Při sdílení fotografií je třeba věnovat zvýšenou pozornost tomu, co přesně sdílíte. Týká se to hlavně otevřených profilů. Uživatelé často kromě fotografií sdílejí i informace o poloze, kde byly pořízeny. Ostražitost uživatelů na Instagramu bývá ještě o něco nižší než na Facebooku a může se snadno stát, že naprosto cizí člověk z vašeho instagramového účtu zjistí, kde a kdy se pohybujete, co tam děláte, jaké je vybavení vaší domácnosti apod.

3.     Závist

Největším rizikem Instagramu jsou jeho aspekty působení na lidskou psychiku. Zejména psychologický fenomén pojmenovaný ještě v dobách, kdy Instagram neexistoval – facebooková závist, který byl objeven experimentem na univerzitě v Kodani. Výzkumu se účastnilo 1905 lidí. Fenomén způsobuje, že velká část uživatelů sociálních sítí se po jejich užívání cítí výrazně hůř než předtím. Může za to hlavně mylný předpoklad, že fotografie zachycují realitu, spojenou s potřebou srovnávat svůj život s představou o životech jiných, jež je založená právě na pečlivě odladěných fotografiích.  

Reklama