Srub bez elektřiny, oprýskané nádobí a vši

Novinky

Vzpomínku na první rodinnou dovolenou se malými dětmi, zaslala k dnešnímu tématu čtenářka Maryene. Tchán jim zařídil ubytování v komplet vybavené chatě, realita ale byla jiná.

Když se řekne komplet vybavená chata, asi si představíte, že je zde kuchyňka, toaleta, elektřina, tekoucí voda... Žel každý to sousloví „kompletně vybavená“ vnímáme trochu jinak. Takhle narazila čtenářka Maryene.

Přeji všem hezký dovolenkový čas a posílám příběh z jedné z našich dovolených. V té době k pláči, dnes po mnoha letech spíše už jen pro pobavení.
Za svůj život jsem zažila už hodně různých dovolených a o karamboly nouze nebyla. Největší fiasko ale byla naše první společná tuzemská dovolená, kterou nám doporučil tchán. Sehnal chatu od svého spolupracovníka za výhodnou cenu někde uprostřed lesů, poblíž vody na Vysočině, prý kompletně vybavenou. Se dvěma malými dětmi, ročním a tříletým se mi nikam daleko nechtělo jezdit, navíc jsme v té době přestavovali dům a nevěděla jsem, kam skočit dříve a peněz rovněž nebylo nazbyt. Nakonec jsem souhlasila. Ještě dopoledne v den odjezdu jsme byly vykopat brambory na našem poli, které jsme dostali „darem“ rovněž od tchána. Nestihla jsem tedy ani vyžehlit pleny a ostatní věci pro děti, ani sebe pořádně vypravit. Manžel mi tedy naložil koš s nevyžehleným prádlem do auta, zavelel „ jedeme“, navrch přihodil žehličku a moji kulmu a už mě strkal před sebou.
Chatu jsme nejdříve nemohli na určeném místě najít. GPS tehdy nebyly a popisu nic neodpovídalo. Nakonec se pod pojmem chata ukrýval jakýsi srub s petlicí na vrátkách místo dveří uprostřed kopřiv a vysoké trávy, ve které by se moje batolata určitě ztratila. O elektřině se nám mohlo jen zdát, na polici jsme našli kousek svíčky. S tou se ale vyžehlit nedá.
Také „kompletní vybavení“ neodpovídalo mým představám. Byl to jeden oprýskaný kbelík a jeden velký hrnec, který napovídal tomu, že si v něm spíš někdo myl nohy, než vařil polévku. Dále kousek již zmíněné svíčky a dvě kousavé deky na neohoblovaných pryčnách, slamník byl snad ještě z první světové, vycpaný kukuřičným listím. Všude přítomný prach a pavučiny nebylo čím setřít. Pro vodu se chodilo k potoku a na záchod do křoví, kde stála budka už zdáli na sebe upozorňující bzučením obrovských masařek. Přestože manžel prohlásil, že je to hrozně romantické místo, souhlasil s tím, že raději nezačneme zatím vybalovat a půjdeme se podívat k vodě.
Ta však nikde v dohledu nebyla. V lese jsme potkali nějakého muže, který nás upozornil, abychom raději nevycházeli s dětmi do přírody, že tu byla zjištěna infikovaná klíšťata a taky se tento rok rozmnožily zmije. To, že nás žrali nenasytní komáři a obtěžovali všudypřítomé mouchy bylo asi to nejmenší zlo této výhodné dovolené.
Bylo mi do pláče. Bylo po dešti, děti se urousaly ve vysoké trávě, takže jsme nejdříve musely prostor kolem chaty pokosit. Při hledání kosy si manžel bodnul za chatičkou do paty rezavý hřebík a vrátil se i s kusem latě připíchnuté v noze. Rozhodli jsme se, že se druhý den vrátíme domů. Dnes pojedeme na výlet autem a při té příležitosti si manžel zajde někam na tetanovku. Ale daleko jsme nedojeli. Na lesní cestě se nám něco roztrhlo pod autem a to se stalo nepojízdným. Vrátila jsem se s dětmi sama do naší rezidence a manžel se belhal po svých pěšky do nejbližší civilizace hledat telefonní budku.
Přestože jsme na této dovolené byly jenom do druhého dne, měla nemilé následky. Kromě rozbitého auta a zraněné paty mého muže jsme si domů přivezli nemilé hosty. Vši.

I na daších dovolených by se něco našlo, ale o tom snad zase až příště. Hezký den bez karambolů (a vší) přeje,
Maryene

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne 10.8.2012: Dovolenkové karamboly

• Stal se vám nějaký karambol o dovolené?
  • Nevyšlo ubytování?
  • Něco nebylo tak, jak jste si představovaly?

Pište mi své příběhy a posílejte k nim i rozumné množství fotek (maximálně 5). Jsem zvědavý na vaše obtíže z dovolených a na jejich řešení! Příspěvky čekám na redakčním e-mailu (viz níže) nejpozději v pátek 11.8.2012 v 15.00 hodin. Jeden z uveřejněných příspěvků odměním letním dárkem, totiž opalovací kosmetikou GARNIER AMBRE SOLAIRE - krémem After sun a sprejem Light & silky Medium SPF20.

garniergarnier

10.08.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Jakub D. Kočí

Komentáře:

1. [21] Nella9 [*]

Ty jo, zaplatíš a ještě si domů přivezes takové " zvířátka" . :( Vyzkoušej Liquido z lékárny, kdysi jsme ho bohužel taky museli použít, protože ve školce to je asi in je nosit domů.. A pomohlo nám!

superkarma: 0 11.04.2013, 13:30:13

superkarma: 0 11.08.2012, 11:32:00
  4. avatar
    [18] Kytinkak [*]

mám husí kůži, to je tedy hrozné

superkarma: 0 10.08.2012, 22:13:08
  5. avatar
    [17] ladouch [*]

To je hrozný, asi by tchán dostal co se do něj vejde, poslat rodinu s malými dětmi do takových podmínek.Sml15Sml15

superkarma: 0 10.08.2012, 14:48:32
  6. avatar
    [16] Alena 12 [*]

Jaj tak jsem se začetla a na plotně řížky málem byl průšvihSml15 lituji pisatekluSml22

superkarma: 0 10.08.2012, 13:11:58
  7. avatar
    [15] novinka [*]

bonda — #13 my takySml22, ale tu kadibudku chlapi vždycky teprve stavěliSml30, ale jezdily jsme rádi nejen my jako děcka, ale i mamina, páč nás jezdilo asi 5 rodin, stany se vždycky postali do kruhu a vprostřed byla společenská i pracovní zóna, kde všichni společně vařili, hráli se karty, večer dospělí Sml76Sml77 . mrzí mě,že my jsme si takovouhle partičku nevytvořili.

superkarma: 0 10.08.2012, 12:38:37
  8. [14] Maryene [*]

gerda — #9 Ten nic nepochopil, říkal, že jsme nároční.

superkarma: 0 10.08.2012, 12:10:30
  9. avatar
    [13] bonda [*]

Jako děcka jsme jezdili s našima stanovat do kempů. Pamatuji si jen tu roomantiku a jak jsme se tenkrát divili matce, že by raději zůstala doma. Dnes ji chápu, protože co mohlo být romantického na tom, že jste spali skoro na tvrdé zemi v dusnu, stáli věčné fronty u kadibudek, vařili pro pětičlennou rodinu a myli nádobí v trošce vody v kanistru a neměli ani možnost se vysprchovat.Sml23

1. na komentář reaguje novinka — #15
    superkarma: 0 10.08.2012, 11:37:20
  10. [12] telelot [*]

tak to je síla, tchán se Vám pak o dětičky měl aspoň týden postarat, abyste se "zresuscitovala"...Sml30

superkarma: 0 10.08.2012, 11:35:00
  11. [11] dadma [*]

To bych asi nerozdýchala.Tchán za to nemohl,určitě měl dobrý úmysl, ale toho jeho spolupracovníka bych si půjčila.Nevím jestli na kus řeči či na pěst.Určitě je to již dlouho ,ale ještě nyní je mě vás líto.

superkarma: 0 10.08.2012, 11:31:19
  12. avatar
    [10] gerda [*]

Jindriska8 — #4 my jsme jezdívali do Řásné u Telče a tam byl o ty původní chatky Spartaku děsný boj. Štamgasti si chatku zkrátka zablokovali navždy, takže bylo náramné štěstí se tam vůbec dostat. Ale když už jo, tak to bylo úžasné. Veranda, všechno jsme si vlastně přivezli v autě, uvnitř byla malá kamínka a na šiškách se krásně uvařilo, k tomu vařič na verandě. Sociálky byly společné, ale čisté a voda na vaření na dosah, nosili jsme ji v kyblíku. Mně se tohle líbilo, že to bylo jiné než doma. Krásné okolí, koupání, v kempu malý obchůdek a kdo nechtěl vařit, i restaurace. Já zas nemám ráda válení se na pláži, ti lidi mi tam připadají jak ze záběrů válejících se mrožů nebo tuleňů, těch je tam taky tolik.Sml30

superkarma: 0 10.08.2012, 11:14:22
  13. avatar
    [9] gerda [*]

no jo, tchán je asi skalní tramp. Takoví jsou nejlepší. Jako kluci někde kdysi dávno tábořili a on si z toho pamatuje jenom to, jak to bylo skvělé a dobrodružné. Chlapi kolikrát nemají ponětí, co všecko rodina s dětmi nutně potřebuje. To je podružnéSml57 - snad jste tchánovi důrazně poděkovali.Sml52

1. na komentář reaguje Maryene — #14
    superkarma: 0 10.08.2012, 11:05:34
  14. [8] Saritka [*]

No dovolená k pohledání.Sml16

superkarma: 0 10.08.2012, 10:38:00
  15. [7] magic11 [*]

brrr, dodnes by mě to po nocích strašilo

superkarma: 0 10.08.2012, 10:05:47
  16. avatar
    [6] Hanula [*]

Sml15vystřihnuto jako z hororového filmu po Česku

superkarma: 0 10.08.2012, 10:04:54
  17. [5] Maryene [*]

Eliana — #3 Dnes, s odstupem času to opravdu vypadá jako komedie, tehdy mi ale do smíchu opravdu nebylo. Sml16

superkarma: 0 10.08.2012, 10:00:37
  18. avatar
    [4] Jindriska8 [*]

Proto já se dovoleným v chatkám vyhýbám,byla jsem v chatce jednou a už nikdy nechci.Sml23

1. na komentář reaguje gerda — #10
    2. na komentář reaguje hubajda — #20
    superkarma: 0 10.08.2012, 09:52:55
  19. avatar
    [3] Eliana [*]

to mi připomíná GriswoldoviSml54.... ale tak dneska už je to pryč a je na co vzpomínat, ikdyž v tu chvíli to bylo na ránu palicíSml22