K vytvoření fenoménu želatinových medvídků inspirovali cukráře Hanse Riegela medvědi, kteří tančili na pouti. Medvídci poprvé spatřili světlo světa v roce 1922 ve dvoře domu v Kessenichu.

Chutná malým, stejně tak i dospělým

Častým tématem jsou preference chutí gumových medvídků, na což se zaměřila i výzkumná agentura NMS Market Research. Z ankety vyplývá, že ačkoliv pytlík s medvídky dávají do nákupního košíku spíše ženy, častěji si na nich pochutnávají děti a dospělí do 24 let. S přibývajícím věkem se chutě mění, ale obecně mezi Čechy vítězí jahodová, ananasová a malinová příchuť želatinových bonbonů.

Zdroj: Průzkum společnosti HARIBO

Kdy bouchnout pytlík

Z hlediska spotřeby není výrazný rozdíl v konzumaci ženami, či muži. Příležitostí, kdy sáček s medvídky načít, se najde vždy dostatek. Největším vábičem chutí je večerní chvilka u televize, u níž hřeší snad každý z nás a konkrétně medvídky si otevře až 43 % lidí.

Zdroj: Průzkum společnosti HARIBO

Po kterém medvídkovi sáhnete, rozhoduje váš jazyk

Mnoho z nás se nechává vést chutí a mezi medvídky si vybírá své favority. Někdo si raději pochutná na jahodovém medvídku, druhý zase více na ananasovém. Rozvážným výběrem ubývá obsah sáčku pomaleji více než polovině konzumentů – 56 % konzumentů si medvídky vychutnává po jednom. Na druhou stranu až 26 % lidí uvádí, že si do hrsti nabere více medvídků najednou. Mezi nejčastější spotřebitele patří mladí lidé ve věku 18 až 24 let, kteří většinou želatinové bonbony konzumují přímo z balíčku. 

Zdroj: Průzkum společnosti HARIBO

O anketě

Anketa společnosti HARIBO byl realizován v období 2.–6. 2. 2017 ve spolupráci s agenturou NMS Market Research. Zúčastnilo se 504 respondentů, kteří reprezentují českou populaci.

Reklama