Rodina

Správným cvičením ke snadnějšímu otěhotnění

Mnoho žen i v mladém věku trápí problém s otěhotněním. I když po gynekologické stránce je vše v pořádku, tak otěhotnění bývá často komplikované a stojí mnoho psychického úsilí. Dobrou metodou, jak si početí potomka usnadnit je vhodné cvičení nebo doplňky stravy.

Pokud se rozhodnete pro početí, je dobré začít brát vhodné doplňky stravy s obsahem kyseliny listové, která působí preventivně proti defektu neurální trubice u dítěte. Pravidelné užívání doporučených dávek kyseliny listové snižuje riziko těchto vrozených vad o 50 až 70 %. Dobrou volbou je také vitamín skupiny B Inositol. Ideální je doplňky stravy začít konzumovat dva měsíce před prvními pokusy o otěhotnění. Pokud jste chudokrevné, je také vhodné zvýšit denní přísun železa. Mnoho žen si též myslí, že k početí jim dopomůže i vhodná sexuální poloha, jedná se ale spíše o mýtus, pokud je žena i muž v dobrém zdravotním stavu. Obecně lze ale říci, že výhodnější je poloha, kdy je muž nahoře a žena má podloženou pánev polštářem, takto se sperma dostane nejsnadněji k děložnímu čípku. Naopak nejméně vhodné jsou polohy, kdy je partnerka v sedě.

těhotenství

Vhodné rehabilitační metody

Kromě vhodných doplňků stravy, celkové zdravé životosprávy nebo vhodných sexuálních poloh je k usnadnění těhotenství důležité také cvičení zaměřené na správnou funkci pánevního dna. Paní primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová vysvětluje, jak si k miminku dopomoci vhodným rehabilitačním cvičením:

Na takzvané funkční neplodnosti se mohou podílet i faktory, jako jsou neustálý stres, nedostatek pohybu nebo sedavé zaměstnání. Může dojít k nevyváženosti pánevního dna včetně celého postavení těla a ke změně poměrů v pánvi. Tím dochází k horší funkci i pánevních orgánů včetně reprodukčních. Proto může mít vhodně zvolené cvičení velmi významný vliv při odstraňování funkční neplodnosti nejen u žen, ale i u mužů. Cviky přitom nemusí být vůbec náročné. Naopak, mohou být prováděny pouze v milimetrech, a tak si je můžete zacvičit téměř kdekoliv, aniž by to někdo jiný věděl. Vyzkoušejte cviky se speciální rehabilitační metodou INFINITY method, a uvidíte sami.

Příklad cvičení v praxi:

Sedneme si vzpřímeně, pokud to lze, na kraj židle, nohy rozkročíme na šířku ramen. Paže skrčíme v lokti, opřeme se malíkovou hranou o střední část stehen. Odtlačíme se horními končetinami od stehen, dolními končetinami od podlahy, pánví resp. sedacími kostmi se odtlačíme od židle, jen velmi jemně - narovná se pánev a současně dochází ke stažení spodní části zadečku a pánevního dna, narovnáme se, vytáhneme hlavu nahoru. To znamená, že se odtlačíme o ruce, zadeček a nohy, jako bychom chtěli vstát a celé tělo se nám samo napřímí a současně se aktivuje pánevní dno.

Zdroj: U lékaře

Čtěte k tématu:

   
01.03.2016 - Těhotenství a porod - autor: Vendula Kubalíková

Komentáře:

  1. avatar
    [4] AmeA [*]

    Už mám věk, ale pánevní dno je třeba posilovat dííky.

    superkarma: 0 01.03.2016, 21:23:26
  2. avatar
    [3] risina [*]

    1anicka — #1 bobani — #2 Procvičování svalů pánevního dna je prospěšné v každém věku Sml22.

    superkarma: 0 01.03.2016, 19:53:50
  3. [2] bobani [*]

    to už nepotřebuji

    1. na komentář reaguje risina — #3
    superkarma: 0 01.03.2016, 19:44:11
  4. [1] 1anicka [*]

    v 50.už nechci otěhotnět.tal mě to nezajímá

    1. na komentář reaguje risina — #3
    superkarma: 0 01.03.2016, 16:03:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme