Čas letí jako splašený, měří všem stejně a těžko ho zastavíš. No ale trochu přibrzdit ho může každá z nás. Nepotřebuje ani  absolvovat žádný chirurgický zákrok, a přitom může omládnout během deseti týdnů přinejmenším o deset let. Tak to alespoň tvrdí autorka gymnastiky pro obličej  nebo chcete-li self-liftingu Camille Volaie.

 

Self-lifting je přirozená jednoduchá gymnastika obličeje. Provádíte-li ji pravidelně, zlepšuje se prokrvování  spodní  kolagenové vrstvy kůže. Buňky jsou lépe zásobovány kyslíkem a vyživujícími látkami, zpevňují se svaly. Metoda je zcela bezpečná a hodí se pro ženy jakéhokoli věku. A co je důležité, je velmi efektivní. Čím dříve ovšem začnete, tím lépe pro vás. Ale jestli už vrásky máte, nezoufejte, i vám je metoda schopna pomoci. Nevyhladí vám sice tvář úplně, ale rozhodně vám prospěje.

 

Důležité je spojit gymnastiku s užitím speciálních krémů. V průběhu  prvních dvou měsíců cvičte denně, pak  když začnete zaznamenávat změny, stačí pět minut třikrát týdně. Pokud není uvedeno jinak, cvičíme každý cvik 5–15krát, počet cviků přidáváme postupně.

 

Před začátkem cvičení „rozehřejte“ tvář – namažte ji kosmetickým olejíčkem nebo mastným krémem a zlehka poklepte konečky prstů po čele, tvářích, bradě.

 

Cvičení pro krk.

 

Rozcvička. Překřižte ruce před obličejem, dlaň pravé ruky máte na levé tváři, dlaň levé ruky na pravé. Zlehka poklepávejte po tvářích, potom přejděte ke krku, postupujte zdola nahoru, asi jednu minutu.

 

Žirafa. Vystrčte kupředu spodní čelist, trochu přitom zdvihněte podbradek. V napjatém stavu s pomocí natažených krčních svalů napočítejte do pěti a uvolněte se.

 

Jablko. Zvedněte hlavu a otevřete ústa, jako byste chtěla kousnout do jablka, které před vámi visí na větvičce. Opatrně přitom co nejvíc napněte krční svaly. Po pěti sekundách se uvolněte.

 

Lev. Vyplázněte jazyk a přidržte prsty koutky úst.  Opět co nejvíce napněte krční svaly na pět sekund a uvolněte se. Opakujte 3-10krát.

 

Pták. Sedněte si. Otočte hlavu vlevo, ramena zůstávají na místě. V co největším napětí krčních svalů vytrvejte do pěti a uvolněte se. Denně cvičte  3-6krát na každou stranu.

 

A nakonec: každý den provádějte masáž – něžnými krouživými pohyby pravé ruky masírujte levou stranu krku zespoda nahoru a potom i stranu pravou.

 

Cvičení podbradku

 

Kachna. Podržte prsty koutky úst a pokuste se spodní ret „spustit“ co nejníže. Svaly podbradku co nejvíce napněte, po pěti sekundách uvolněte.

 

Veverka. Roztáhněte spodní ret s pomocí prstů vložených do koutků. Napněte svaly podbradku, počítejte do pěti, povolte.

 

Delfín. Přitlačte prsty pravé ruky zespodu k podbradku a snažte se proti jejich tlaku otevřít ústa. Opět počítejte do pěti a uvolněte se.

 

Nakonec proveďte masáž. Oběma ukazováčky postupujte od středu podbradku  krouživými pohyby do stran.

 

Cvičení pro rty

 

„O“ (jako Marilyn Monroe). Vyslovte zvuk O s ústy pěkně do kroužku. Napněte přitom svaly kolem úst, za pět sekund uvolněte a opakujte 5-10krát.

 

Ještěrka. Přitiskněte rty k zubům a v co největším napětí vytrvejte do pěti, pak povolte. Celkem 5-8krát.

 

Polibek. Ústa jako k polibku a rty vyšpulte co nejvíce. Počítejte do pěti a po uvolnění opakujte 5-8krát.

 

„U“ Hlasitě vyslovte U a postupně napínejte ústní svaly. Po pěti vteřinách a uvolnění zopakujte 5-8krát.

 

Pokud budete cvičit pravidelně, pocítíte už po týdnu zpevnění obličejových svalů. A to znamená, že jste na „zpáteční cestě“ ke svému mládí..

 

Zdroj: Camille Volaie: Self - lifting, Ikar 1997

 

 

                 
Reklama