Chcete zhubnout, a tak jste začala cvičit? Dobře děláte, ale víte o tom, že ne vždy se však zadaří tak, jak má, a lehce se vám může stát, že místo toho, abyste šla naproti křivkám vašich snů, můžete začít tloustnout? Třeba jako Marika, která od doby, co cvičí, nabrala 5 kg... kde se tedy stala chyba?

Marika (32) se na počátku tohoto roku zařadila mezi ty, kteří se rozhodli, že se svou postavou něco udělají. Na svou výšku 168 cm váží 78 kg, a tak se rozhodla, že nějaké to kilo dolů by rozhodně neuškodilo, jak sama říká, nejraději by se dostala na váhu 65 kg. „Ta by byla vzhledem k mé výšce, myslím si, optimální.“ Proto na sobě začala Marika od počátku roku pořádně pracovat, dvakrát týdne zařadila do svých pohybových aktivit devadesátiminutové návštěvy fitness centra, kde se věnuje hlavně posilování, vše pak ještě doplňuje plaváním a hodinou dance aerobiku.

„Sport mě začal bavit, a musím říct, že se cítím fyzicky mnohem líp, a proto jsme se těšila, až si stoupnu na váhu, čekala jsem, že po skoro čtvrt roce budu mít nějaké to kilčo dole, ale když jsem si doma stoupla na váhu, zděsila jsem se!“ Místo toho, aby Marika zhubla, totiž včera zjistila, že má nahoře 5 kg! „Neumíte si představit, jak mě to vyděsilo! Teď si říkám, že to klidně může být zvětšující se svalovou hmotou, ale mně se jedná o to, abych zhubla a ne abych byla do léta jako rambo! Cvičím čtyřikrát týdne jako o život, nijak zásadně se nepřejídám, a i přesto tloustnu!“ Samozřejmě že zjištění Mariku demotivovalo a nyní neví, jak má pokračovat dál. „Byla bych moc ráda, kdyby mi někdo odborně poradil, a tak jsem se svým zážitkem obrátila na vás, jestli byste za mě nemohli vyhledat odbornou pomoc a zkonzultovat s ní můj případ, aby se o mě opět při příštím vážení nepokoušely mdloby,“ uzavírá Marika.

Maričin případ, ve kterém se jistě mnohé z vás najdou, jsme tedy zkonzultovali s fyzioterapeutkou a fitness trenérkou pražského studia Body Best Bc. Vlaďkou Drobílkovou.

fff„Z uvedeného výčtu aktivit vaší čtenářky je patrné, že tuk spalující neboli aerobní aktivity jsou v menšině a naopak převažují sporty, které budují spíše kondici a svalovou hmotu. Marice bych doporučila přidat aktivity typu Nordicwalking, jízdu na kole či výklus v optimální aerobní intenzitě, kterou si lze vypočítat dle vzorce (220 - věk) x 0,7. Doporučené sportovní činnosti by navíc měly tvořit 2/3 z poměru všech Maričiných sportovních aktivit. Dalším problémem by dle Vlaďky mohlo být i Maričino stravování. „Velmi často se totiž stává, že člověk, který se snaží zhubnout, si svůj energetický příjem nastaví příliš nízko či deficitně na určité živiny, a pak se může dostat do stavu, kdy váha začne stagnovat nebo paradoxně mírně narůstá. Je to normální adaptace organismu na příliš zátěžové podmínky. Proto bych Marice rozhodně doporučila, aby navštívila výživového poradce, jelikož pouze sportem člověk nezhubne, naučit se správnému stravování je totiž základem veškerého úspěchu,“ dodává Vlaďka a my jí tímto děkujeme za vyjádření.

Jelikož Marice chceme být co nejvíce nápomocni, rozhodli jsme se, že společně s ní navštívíme výživového poradce, který jí sestaví jídelníček přímo na míru. O všech radách a o tom, jak bude s výsledným jídelníčkem Marika spokojena, vás budeme samozřejmě brzy informovat….

Čtěte také:

Reklama