Reklama

Určitě to znáte: nedostatek energie, rýma, necítíte se ve své kůži... přesto se svého oblíbeného běhání nechcete vzdát. Potom takový výběh může končit dvěma způsoby – tak, že se nachlazení jednoduše zbavíte nebo vás naopak „dorazí“, zažene pod peřinu a vy klidně další týden nevytáhnete paty z postele. Otázka, zda vyběhnout či nikoliv není tedy úplně lehká. Vždy záleží na typu potíží a celkové kondici.

Kdy určitě neběhat?

Lékaři se obecně shodují na tom, že by se s virózami běhat nemělo. Takové počínání může celkem snadno vést k oslabení organismu nebo dlouhodobějším zdravotním potížím. Máte-li ale zvýšenou teplotu (a to i maličko), neběhejte vůbec a dopřejte tělu dva až tři dny odpočinku. Podobně byste měly postupovat také v případě rýmy. Indikátorem toho, že by si tělo zasloužilo odpočinek a několik dní bez tréninku, může být třeba vaše cesta do lékárny.

Kdy běhat lze?

Pokud máte problém od krku nahoru (rýma, kýchání, ucpaný nos, lehké škrábání v krku), lehčího výběhu se bát nemusíte. Jestliže vaše nachlazení doprovází klasické chřipkové příznaky jako je bolest kloubů a svalů, zmíněná teplota, bolest hlavy a slabost, rovnou si naordinujte přestávku.

Proč neběhat, když jste nemocné?

Tím nejdůležitějším důvodem, proč si dát od běhání během nemoci pauzu, jsou rizika týkající se srdečního svalu. V takovém případě může mít sportování během nachlazení i velmi vážné následky. Stejně tak to platí v případě, že vám lékař předepíše antibiotika. Po takové medikaci tělo vyžaduje klid další dva týdny po ukončení léčby.

Sportujte s rozumem

A to nejdůležitější na konec – zdraví máme jen jedno a je tím nejcennějším, co máme. Takže až ucítíte nějaký bacil na svém těle, vezměte rozum do hrsti a přemýšlejte, jestli vám za to pár kilometrů stojí. Protože, věřte, že běh vám nikam neuteče.

Také si přečtěte:

Uložit

Uložit

Uložit