Domácnost

Spočítejte Romy, žádá vláda učitele


Na českých základních školách probíhá v těchto dnech unikátní projekt. Ministerstvo školství pověřilo učitele, aby spočítali, kolik romských žáků mají ve škole, píší Lidové noviny v úterním vydání.

Ministerstvo chce zjistit, zda jsou romské děti v českém vzdělávacím systému diskriminované. „Potřebujeme vědět, zda jsou skupiny těchto dětí segregované a socio-ekonomicky znevýhodněné,“ řekla listu náměstkyně ministra školství Klára Laurenčíková.

Všeobecně platí, že bývalé zvláštní školy, které se nyní jmenují praktické, jsou plné převážně romských dětí. Žádné statistiky, kolik jich ve skutečnosti opravdu na tyto školy chodí, ale zatím neexistují. „Dlouho se všichni báli sběru etnických dat. Je ale nutné ho udělat, aby mohly následovat systémové změny,“ řekla Laurenčíková. Nemyslí si, že by šlo o dotazník s rasistickým podtextem.

Školy, potažmo učitelé, mají sami určit, kolik Romů ve třídě mají. Podle ministerského manuálu je za romské dítě považován takový jedinec, který se „za Roma považuje, aniž by se k této příslušnosti sám a za všech okolností hlásil, nebo je za Roma považován významnou částí svého okolí“.

   
31.03.2004 - Dům a byt - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [109] isida [*]

    Spravne, a Hus dokonce pro pravdu zemrel!

    superkarma: 0 02.04.2009, 16:29:25
  2. avatar
    [108] shb [*]

    isida: Tak za prvé: nevím z čeho soudíš, že mé odposlechy jsou paranoia, to jsou TVÉ doměnky (zcestné) asi se se svými pacienty bavíš až moc a začínáš se ztrácet v tom co je realita a co ne.
    Za druhé: tvůj názor je tvůj, já ti ho neberu, jen jsem k němu vyjádřila svůj, to že jsem tě chtěla ignorovat se dost dobře nedá, když do mě jedeš dál. Ano, s tou dedukcí, že ti někdo něco našeptával jsem se evidentně sekla, ale vzhledem k tomu jak to tu chodí se mi bohužel nelze divit- je tu jistá skupina, která se nějak chová, a většinou vykazuje znaky stejné, jako lze najít ve tvém příspěvku, proto jsem se na to zeptala. Nicméně jsem se sekla, to se omlouvám, že jsem tě považovala za jednu z nich - to na okraj. Jinak si nemyslím, že jsem bezchybná či co to používáš za výrazy a snažíš si je mě podsouvat (což od psycholožky taky nechápu).To rozhodně ne a vůbec, nevím proč mi vykládáš co já si o sobě myslím, to fakt ty vědět nemůžeš, ty můžeš maximálně hodnotit to co napíšu, a to taky vždy nemusí znamenat či přesně vyjadřovat věci a myšlenky (protože jsme zde v písemné formě a neosobním styku, tudíž nevidíš ani mimniku ani nonverbální znaky....ale to taky nevím proč musím psycholožce vysvětlovat, no a zpět k věci: Neznám tě, jestli jsem se tě dotkla či se ti zdála má reakce přehnaná tak to sorry, ale za některé věci se bít budu vždy, ať si kdo chce myslí co chce.

    superkarma: 0 02.04.2009, 13:04:54
  3. avatar
    [107] isida [*]

    Byl to clanek Utoky na USA.Kdo za nimi stoji?

    superkarma: 0 02.04.2009, 12:30:26
  4. avatar
    [106] isida [*]

    Jen pro upresneni: hledala jsem informace o 11.zari. Ja opravdu nemuzu za to, ze zrovna tvoje nazory se nedaly prehlednout.

    superkarma: 0 02.04.2009, 12:01:59
  5. avatar
    [105] isida [*]

    Oprava: regagujes=reagujes

    superkarma: 0 02.04.2009, 11:33:01
  6. avatar
    [104] isida [*]

    Draha shb, mame demokracii, takze vsichni, nejen romove, muzou vyjadrit svoje nazory, coz timto cinim. Jestli se ti nelibi, ignoruj je stejne, jako to ty radis ostatnim. Pokud to s tim naseptavanim myslis vazne, tak je to krome posedlosti sledovanim atd. dalsi jasny priznak paranoi, takze bys s tim mela neco delat. Muzu te uklidnit, nikdo mi nic nenaseptal, tvoje genialni orientace ve vsem se proste neda prehlednout... Nevim, proc regagujes na c. 102,kdyz jsi mi dala v c. 101 dokonce dvojjazycne najevo, ze se se mnou nebudes dal bavit. Jak jsem si vsimla, slovni spojeni fuck off patri mezi tvoje oblibene. A dale te jiste uklidni, ze v zadne debate, ani nove, ani stare, nikdy nehledam TVOJE reakce, je to jen ztrata casu. Nemyslis, ze je tady daleko vic mnohem zajimavejsich a skromnejsich lidi, nez jsi ty? Vazne si myslis, ze vsichni jsme z tebe tak pryc, ze si tady vzajemne naseptavame informace o tobe? Po zkusenostech s mymi pacienty vim, ze psychotikum se nemaji jejich halucinace rozmlouvat...

    superkarma: 0 02.04.2009, 11:31:16
  7. avatar
    [103] shb [*]

    isida: k tomu můžu říct jediné: jsi zcela mimo, a vzdledem k výši tvého ID, jsi tu vcelku nová, takže ty informace, které ptoti mě používáš ti evidentně někdo našeptal...nebo snad ne? co takle prohledat třeba debaty staré ne rok ale dva?

    superkarma: 0 02.04.2009, 10:53:30
  8. avatar
    [102] isida [*]

    Kdybys brala leky pravidelne, nedoslo by to tak daleko. Ja vim, ty se za sve etnikum bijes jako lvice...

    superkarma: 0 02.04.2009, 10:42:30
  9. avatar
    [101] shb [*]

    isida: co to meleš, vůbec nevíš kdo jsem a kde pracuju, tak proč se mě ptáš zrovna na odposlechy, to si piš že jo, proč tě to zajímá?? nevidím souvislost s tímto tématem
    Ten kdo může vypustit z huby zhovadilost typu: ..."romskemu etniku je kriminalita,opovrhovani vsim-krome penez a chlastu,vyrvavani po nocich, demolovani bytu atd. daleko blizsi, nez ostatnim skupinam obyvatel." s tím se prostě bavit nebudu. Fuck off.
    Kdyby jsi řekla: že, některým občanům romského etnika...." tak neřeknu ani tipec, ale takto? To je přesně to, kvůli čemu pořád řvu a řvát budu! Nazdar, a jdi se hrabat v diskuzích třeba 100 let starejch....

    superkarma: 0 02.04.2009, 10:23:25
  10. avatar
    [100] isida [*]

    Pozde, ale prece: Jestli to nebude,draha shb,tim, ze romskemu etniku je kriminalita,opovrhovani vsim-krome penez a chlastu,vyrvavani po nocich, demolovani bytu atd. daleko blizsi, nez ostatnim skupinam obyvatel. Nasla jsem si pamatnou diskuzi ze zari 2008, takze je mi jasne, ze nic nechapu, gigant jako TY se proste rodi jen jednou.Jeste porad te vsichni sleduji a odposlouchavaji?

    superkarma: 0 02.04.2009, 09:50:26
  11. avatar
    [99] shb [*]

    isida,altamora,man-mimo: Vy to prostě nechápete. Na problémové lidi (jakékoliv) mám stejný názor jako vy. Mně vadí to, že stačí říct rom nebo cikán (já osobně používám cigoši- je mi to milé) a apriori se všichni semknou proti nim. Místo aby se lidi bavili třeba o problémových lidem nebo kriminálnících apod. tak k tomu prostě používají slova romové a cikáni, to mi prostě vadí a vadit bude. Dokud se to nezmění. Na tom nic není a je to nepřesné určení problému, které tím pádem zahrnuje celej jejich národ bez rozlišení (když už to musím takto formulovat) A když vám vadí moje názory tak je můžete ignorovat- vaše věc, ale dokud se toto pojetí nezmění tak se prostě ozývat budu- tudíž asi pořád.
    Andreka82: ahoj Ty ji znáš jo? Tak to je dobrý, tak to doufám, že to paní myslí dobře. Věřím, že jetliže má dobrý tým a dřívější výsledky (viz. moje včerejší odkazy) tak to vypadá dobře Ale sčítání jako takové, a teď nemyslím jen sčítání romů, je vždy za nějakým dalším účelem, a ne vždy košer, takže jsem opatrná a zvědavá kam to povede....

    superkarma: 0 01.04.2009, 10:37:20
  12. avatar
    [98] Motýlekk [*]

    isida: Je to tak.. Kdyby nepřestali kočovat, bylo by je kam zařadit. Dělali by to co uměli nejlíp. Lidi na ně byli zvyklí a věděli co od nich mohou čekat.. Jenomže to bývali CIKÁNI a byli na to hrdí. Ti dnešní s nimi nemají společného vůbec nic. Snad jen barvu kůže..

    superkarma: 0 31.03.2009, 22:22:48
  13. avatar
    [97] isida [*]

    Motylekk: c.94 Ano, souhlasim, protoze je mnohem pohodlnejsi vyrvavat po nocich a den prochrapat, natahnout ruku a odejit s davkama, dostat nahradni bydleni, a pri sebemensim problemu obvinovat bilou vetsinu z rasismu. Je mi moc lito, ze bydlis tam, kde bydlis, musi to byt fakt sila. Nijak se jich nezastavam, to opravdu v zadnem pripade. Nemusis se podivat do Chanova, staci par mist v kteremkoliv jinem meste, Plzen, nebo co treba prochazka v Brne po Cejlu, to je taky lahudka. Rada bych verila, ze se neco zmeni, ale zatim je to rajska hudba daleke budoucnosti. Nejsou schopni si udelat poradek sami mezi sebou ve svem etniku.

    superkarma: 0 31.03.2009, 21:36:44
  14. [96] Andrejka82 [*]

    shb: Klára Laurenčíková byla ředitelkou odboru rovných příležitostí a teď je náměstkyní místo Lužného a po dlouhé době je to člověk, který se v problematice vyzná a obklopila se dobrým týmem, takže se konečně něco hne!

    superkarma: 0 31.03.2009, 19:49:54
  15. [95] Andrejka82 [*]

    S tím souhlasím, už se to mělo udělat dávno - http://www.llp.cz/_files/file/sber_etnickych_dat.pdf

    superkarma: 0 31.03.2009, 19:47:42
  16. avatar
    [94] Motýlekk [*]

    Já osobně si myslim, že jako většina jsou Romové nebo Cikáni (nevím přesně jak je titulovat), prostě problémový lidé. Naproti nám bydlí celá rodinka a to jak to tam vypadá a jak tam žijou je k nevíře. V noci řvou, jsou sprostí, nemají úroveň ani vychování. A ať se na mě nikdo nezlobí, ale taková je většina z nich. Určitě se najdou vyjímky, které žijou spořádaný a slušný život nikoho takového, ale z okolí neznám...

    superkarma: 0 31.03.2009, 19:44:02
  17. avatar
    [93] isida [*]

    Omluva za preklepy, pisu rychle.(jazyve-jazyce, jeich-jejich).

    superkarma: 0 31.03.2009, 19:18:30
  18. avatar
    [92] isida [*]

    shb:Opozdene reaguji na c.82. Bydlim v kosmopolitni zemi, moji sousede a kamaradi mych deti jsou vsech barev,tvaru a velikosti. Jenze ty nejak nechapes, ze lidem komplikuje zivot naprosta neucta chudaku romu ke svemu okoli, ne barva jejich kuze. Pokud ja rozmlatim byt, co se stane? Pokud chudak rom rozmlati byt, co se stane? 100x omlete tema. Mam pratele mezi CIKANY, ano cikany, protoze slusni cikani nemaji s romy NIC spolecneho.Rom znamena v jejich jazyve "clovek",oznaceni jeich naroda je cikan, nic hanliveho.Ovsem takove slovo"gadzo"ma velmi pejorativni nadech.Tleskam man-mimo za c.85, lip bych to nenapsala.Nez zase napises nejakou vyzvu k narodum,snad te uklidni, ze i jedna moje pribuzna je cikanka, krasna, hodna, cistotna zenska, jeji syn byl a je jako ze skatulky, vystudoval VS.Takze v barve obliceje to asi nebude...

    superkarma: 0 31.03.2009, 19:16:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] Altamora [*]

    shb: Nedívej se daleko do historie, koukni do té nedávné, do Kosova. Nejprve jich tam bylo pár, pak přetáhli na svou víru pár dalších, pak se rozmnožili a ty původní začali nenápadně a potom i nápadně vytlačovat. A náš hyperkorekní svět z nich udělal utlačované chudáčky

    superkarma: 0 31.03.2009, 17:35:48
  2. avatar
    [89] man-mimo [*]

    shb: tak potom brečíš na špatném hrobě. (31.3.2009 15:31:33 - shb)
    Přesvědč nepřizpůsobivou většinu menšiny, ať se přizpůsobí, nebo ji vyžeň, a potom s tím přizpůsobivým zbytkem menšiny nebude žádný problém žít a nechat žít.

    superkarma: 0 31.03.2009, 16:59:17
  3. avatar
    [88] monacha [*]

    Celá akce je mimoto úplně zcestná, protože mnoho Romů uvádí jako svou národnost českou. Na jedné pohraniční škole si v rámci vánoční besídky připravili žáci vietnemské národnosti program, ve kterém se snažili přiblížit ostatním svojí kulturu. Po té si stěžovali Romové, že jejich kultuře nebyl věnován prostor přesto, že je škola romských dětí plná. Ředitel na to odvětil, že v celé škole je pouze jeden žák romské národnosti, ostatní uvádí národnost českou. Proto si myslím, že ani není možné děti podle nějakého klíče spočítat, což by ale měli na ministerstvu tušit.

    superkarma: 0 31.03.2009, 16:35:01
  4. avatar
    [87] shb [*]

    man-mimo: to co jsem řekla se nevylučuje s tím co píšeš
    monacha: za nick se omlouvám to jsem se překoukla, a taky jsem to myslela jako vtipnou poznámku...

    superkarma: 0 31.03.2009, 16:12:54
  5. avatar
    [86] monacha [*]

    shb: nevím, jestli je to na mě, nick mám jiný, ale nenapadlo mě, že to někdo vezme vážně, byla to ironie. Celá akce mi přijde padlá na hlavu a chtěla jsem tím tu záležitost přirovnat k rozdělování, které v historii už proběhlo. Jsem si jistá, že kdyby se to začalo prověřovat, každý z nás by nějakého takového předka, který mu "kazí" rodokmen našel.

    superkarma: 0 31.03.2009, 16:01:02
  6. avatar
    [85] man-mimo [*]

    shb: ve své "korektní" zaslepenosti mícháš rybíz s melouny. Drtivé většině by nevadilo žít a nechat žít Ale když je to "Živit a nechat se okrádat" (případně i jen v noci nespat)
    Sám se celkem dobře znám s několika cigány (jejich přesný výraz), ale oni sami té cikánské většině nemohou přijít na jméno.

    superkarma: 0 31.03.2009, 15:45:32
  7. avatar
    [84] shb [*]

    a jo už ten nick: monarcha- si se zapomněla ve stedověku viď? a budeš třídit lidi

    superkarma: 0 31.03.2009, 15:39:14
  8. avatar
    [83] shb [*]

    monarcha

    superkarma: 0 31.03.2009, 15:34:26
  9. avatar
    [82] shb [*]

    Prosím Vás lidi! Tak buď chcete žít v kosmopolitní společnosti bez ohledu na tyto věci (barva, původ, náboženství apod.) pod heslem žít a nechat žít- jak je běžné v západních ("vyspělých") společnostech, tedy budete i tolerovat svobodu vyznání apod. (základní lidská práva ať jsi žlutej fialovej nebo s třema rukama) anebo budete segregovat, oddělovat, třídit....a to už tu v historii bylo!!!!!!!!Tak aspoň do historie se podívejte, když to neumíte sami domyslet....

    superkarma: 0 31.03.2009, 15:31:33
  10. avatar
    [81] monacha [*]

    Tak třeba Norimberské zákony už dávno vyřešily problém s tím, kdo je čistá rasa, kdo pouze poloviční, čtvrtinový či osminový míšenec. Pokud bychom se nechali inspirovat, dalo by se to lépe spočítat.

    superkarma: 0 31.03.2009, 15:27:16
  11. [80] libuno [*]

    K nám do školy zatím tato zpráva nedorazila, ale já jich mám na základce v 1.třídě 7 z celkového počtu 17ti žáků. Vím jen, že žádný z jejich rodičů nepracuje, že jsou vedeni na ÚP popř. pobírají dávky od obecního úřadu. Nejhorším problémem je dostat je do školy, tisíce výmluv... Kdyby aspoň chodili do školy, nemusely by jich být plné praktické školy.

    superkarma: 0 31.03.2009, 15:00:50
  12. avatar
    [79] OlgaMarie [*]

    A chodí ta děcka vůbec do školy? Aby se pak neprovalily černé duše.

    superkarma: 0 31.03.2009, 14:39:28
  13. avatar
    [78] Kelly [*]

    Aja: to by mohl zažádat o rehabilitaci, ne?
    To je děs, nejen, že se v tomto státě nemůžou věci nazývat pravými jmény, ale dokonce už i puntíky jsou pomalu trestné ... ... svět se v kravskou ř.. obraca.

    superkarma: 0 31.03.2009, 14:35:27
  14. [77] dadma [*]

    Sikrit, plně s tebou souhlasím.Jednou Evropa na svoji velkou toleranci a práva dojede.My když přijedeme do muslimských zemí musíme se přizpůsobit jejich náboženství a způsobu života.Já si myslím, že by se každý měl přizpůsobit zvykům země a většiny obyvatel ,kde chce žít.Doma,ať si udržují svoje zvyky,to jim nikdo nebere.A když se jim to nelíbí šupem bych je poslala odkud přišli.

    superkarma: 0 31.03.2009, 14:27:45
  15. [76] dadma [*]

    Přesně ,jak píše AJA.Moje dcera učila na základce a taky říkala, že si nesmí nijak označovat cikány,že by z toho měli průšvih a najednou je vše opačně.Ale mě by spíše zajímalo ,podle čeho to chtějí určovat?Málo cikánů se při sčítání přihlásilo k rómské národnosti, většinou mají slovenskou a nebo českou.Podle barvy pleti?Ale ne všichni jsou tmavý.Někde jsou i míšenci.Kam ti se zařadí?Bude to záviset na učitelích.Já znám rodinu , kde otec je Róm, ale když to nikdo neví, tak to nepozná, matka Češka na dětech to také není poznat, jak to pozná paní učitelka?Jedině podle příjmení.Zde v manuálu pro školy čtu jedinec, který se za Roma považuje.Tak i když bude cikán jak vyšitej a řekne, že se nepovažuje nemůže ho škola zařadit?

    superkarma: 0 31.03.2009, 14:20:42
  16. avatar
    [75] femme [*]

    psycho: tomu, že jich bude jednou většina, bo se množí jako potkani věřím, ale to ostatní je opravdu, ale opravdu jen science fiction

    superkarma: 0 31.03.2009, 14:18:39
  17. avatar
    [74] Aja [*]

    Není to tak dávno, co měl jeden ředitel školy vyhazov a soud, protože ho nařkli z etnické diskriminace, že měli ve škole u cigošů barvevný puntíky

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:32:56
  18. avatar
    [73] Sirikit [*]

    Zdá se mi to poněkud přitažené za vlasy v době počítačů... Ale trochu mimo mísu, mám pocit, že EU je tak tolerantní vůči menšinám, že toho jednou bude trpce litovat. V Evropě se roztahují muslimové a tvrdě vyžadují tolerantnost ke svému náboženství, stejně jako toleranci ke svému způsobu života a zvykům vyžadují i další menšiny - viz třeba Turci v Německu, Arabové ve Francii apod. Jak to tak vypadá, tak původní Evropané se budou muset přizpůsobit (napadá mě pohádka o ježkovi, který k sobě do nory pozval lišku a ta se tam začala tak roztahovat, až ho vyhnala - jen abychom za pár desítek let nedopadli stejně).

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:32:51
  19. avatar
    [72] man-mimo [*]

    shb: 31.3.2009 13:13:32 to snad už ne - "Vyhlášení programu MŠMT na podporu aktivit v oblasti integrace CIZINCŮ na území ČR pro rok 2009"

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:27:12
  20. avatar
    [71] shb [*]

    lukas.cejka: já vím ale zavání to a nedá mi to

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:24:57
  21. avatar
    [70] Lukáš Čejka [*]

    shb: tady jde o to, ze je potreba zrejme realizovat jine programy pro to etnikum, tak preci musis vedet o kolik kusu jde, jake je jeho rozlozeni ve spolecnosti, vekove rozlozeni apod.

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:21:24
  22. avatar
    [69] shb [*]

    Tanzánie55: no to je právě ten problém toho rozlišení- když nepatříš nikam, tak chceš patřit tam, kde se můžeš realizovat a místo aby kolonku národnost romská zrušili (vietnamská, napůl vietnamská a napůl ukrainská či jaká) a byli všichni češi- jako stejně jsou, když se tu narodili (jako všichni kdo se tu narodili)
    a třeba radši podmínili výdej soc. dávek chozením dětí do školy- děti nechodí- dávky nedostaneš
    ale TOTO?

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:18:09
  23. avatar
    [68] Quentinová z Montargis(Kentánová) [*]

    shb: je spousta témat a spousta názorů, je mnoho menšin, mnoho většin,dnes jsem účastník volné diskuze. Určitě je toto konkrétní téma zde na této stránce i na jiných probírané ze všech stran. Dnes je tu prostě tento článek o nápadu spočítat cigoše a o názoru náměstkyně Laurenčíkové, tak jsem si přečetla, jak se na to dívají jiní a co jiní zažili, viz přísp.60 nebo 55, 22, 11.
    Osobně nemám ráda ty echt uřvance, kteří jsou cigoši jen, když to potřebujou, ale jinak jsou skoro blonďáci, jenom jejich babička byla z Bukurešti nebo z Košic

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:18:09
  24. avatar
    [67] Lukáš Čejka [*]

    shb: nevim ale az se s pani matkou potkam tak ti to zkusim zjistit, jestli si to bude jeste pamatovat, je to uz par let

    Ale pro smysl toho, co jsem popisoval, je jedno o ktery program konretne jde.

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:15:44
  25. avatar
    [66] kareta [*]

    já je od sebe mnohdy nerozeznám- pletu si je s jihoevropany Těch tu máme dost

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:13:45
  26. avatar
    [65] shb [*]

    lukas.cejka: to byl asi tento program...
    http://www.msmt.cz/vzdelavani/vyhlaseni-programu-msmt-na-podporu-aktivit-v-oblasti

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:13:31
  27. avatar
    [64] shb [*]

    http://www.msmt.cz/pro-novinare/klara-laurencikova-poverena-rizenim-skupiny-pro-socialni

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:12:01
  28. avatar
    [63] shb [*]

    musím si najít tu Laurenčíkovou, co je to za tvora...

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:09:18
  29. avatar
    [62] Tanzi [*]

    lukas.cejka: potvrzuješ můj přísp.č.55

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:08:39
  30. avatar
    [61] Quentinová z Montargis(Kentánová) [*]

    lukas.cejka:

    superkarma: 0 31.03.2009, 13:08:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme