Rodina

„Spikla se proti mně celá rodina. Prý nesmím rodit doma!“ stěžuje si Ilona

Hazard se životy i naprosto přirozené následování přírody… Porod doma má mnoho příměrů. Záleží jen, zda o něm hovoří jeho odpůrce, či zastánce. Paní Ilona (26) patří mezi ty druhé a tvrdí, že se kvůli tomu proti ní spikla celá její rodina.

„Nesnáším nemocnice a nikdy jsem v žádné neležela. Představa, že bych v takovém sterilním a uniformním prostředí měla přivést na svět naše první dítě, mě prostě děsí. Kolem jen cizí lidé, pro které představujeme jen další kus. Porod je přece něco neobyčejného, začíná nový život!“ líčí nastávající maminka, proč by raději zůstala v den D doma. Jenže její manžel ani rodina pro ni nemají pochopení.

žena„Když jsem s tím nápadem přišla, okamžitě se na mě vrhli, jestli mi nepřeskočilo. Vůbec mě nevyslechli, neměli zájem podívat se na videa a příběhy jiných maminek, které doma v pohodě porodily a neměnily by. Když o věci nic nevím, proč ji hned zavrhovat?“ ptá se Ilona, která se přes nesouhlas blízkých nepřestala o domácí porod zajímat. Dokonce se už sešla i s porodní asistentkou.

„Jsem v pátém měsíci, tak nemůžu čekat do chvíle, kdy přítele přesvědčím, že je to dobrý nápad. Zatím je stále ještě totálně proti. Dokonce jsme se už i celkem ostře pohádali. Vyčetl mi, že ohrožuji jeho dítě, a rozhodně mi nedovolí udělat takovou blbost. I kdyby mě měl do porodnice odvézt násilím. Co si to vůbec dovoluje? To přece já podstoupím porod! On bude jen stát nečinně vedle. Proč nechce, abych byla co nejvíc v pohodě? A všichni stojí za ním. Rodiče, dokonce i moje kamarádky! Neměli by mě v takové chvíli spíš podpořit?“ je zklamaná Ilona, která zatím i přes jejich nesouhlas možnost domácího porodu nezavrhla. A doufá, je spolu s porodní asistentkou přesvědčí, jak se mýlili.

Čtěte také:

 

   
21.08.2015 - Těhotenství a porod - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [60] judi [*]

    Jsem absolutně proti domácím porodům. Jako zdravotnice vidím už asi dopředu doslova skoro všechny problémy a komplikace, které mohou nastat. /první dcera šla obličejem napřed/ Dcera měla komplikace a první syn i díky lékařům se narodil mentálně postižený protahovaný porod a vlastně nedostatek O2, to by doma dopadlo asi hůř/. Druhé dítě císař až třetí už šel normálně. Druhá dcera odtok plodové vody a porod císařem. Tak opravdu nevím jak by dcery rodily doma, určitě by je musely dovézt do nemocnice.Sml22

    superkarma: 0 04.09.2015, 17:47:22
  2. avatar
    [59] ToraToraTora [*]

    Rodina o tom něco ví, milá zlatá, minimálně tvoje matka a tvoje tchýně. A ano, dítě je i partnera.Myslím, že bude lepší rodit v porodnici plné profesionálů. Oni tam totiž nejsou proto, aby se s tebou milískovali, ale aby odvedli co nejlépe svoji práci a o to jde při porodu hodně.

    superkarma: 1 04.09.2015, 06:19:06
  3. [58] 1anicka [*]

    JE TO KRÁVA.AŽ SE NĚCO STANE,BUDE SVALOVAT VINU NA DOKTORY.

    superkarma: 0 29.08.2015, 23:23:58
  4. [57] gazdina [*]

    Názory sa rôznia, ide o každú matku podľa zváženia, okolností....

    superkarma: 0 28.08.2015, 07:49:07
  5. avatar
    [56] kobližka [*]

    peetrax — #51 Její chyba Sml80

    superkarma: 0 22.08.2015, 18:44:09
  6. [55] Jasmína [*]

    Julča — #52taky si myslim Sml22Sml22

    superkarma: 0 22.08.2015, 12:02:05
  7. avatar
    [54] gerda [*]

    V naší zemi je víc jak 60 let mír, nic zlého se nám neděje a tak si holt z nedostatku vážných starostí vymýšlíme. Lidi jsou zkrátka zhýčkaní pohodlím a roupama nevědí co bySml30. Lékařská péče je zárukou nejvyšší - když už je člověk natolik blbý a alternativní, že sám riskuje svůj vlastní život v případě nemoci, budiž. Ale nemá právo na to, aby hazardoval s životem bezbranného dítěte a trápil celé širé okolí jen kvůli pošetilým kdesi vyčteným rozmarům. Jestli má skutečnou fobii, pak je namístě svěřit se odborníkům taky, normální to není. Bylo by fajn, kdyby nám paní Ilonka po porodu napsala, jak to nakonec všecko pořešili.Sml16

    superkarma: 5 22.08.2015, 10:47:32
  8. avatar
    [53] blesksoft [*]

    Ja rodila 4x - prvni dva porody uplne pohoda vse v poradku pri tretim kluk po porodu prestaval dychat a byl dva dny byl napojen na kyslik v inkubatoru a po ctvrtem porodu jsem malem vykrvacela - holka sla nakrivo a potrhala delohu hned jsem musela na sal protoze jsem mela velkou ztratu krve a sla jsem do limbu a vsechny tehotenstvi jsem mela bezproblemove

    superkarma: 0 22.08.2015, 10:09:33
  9. avatar
    [52] Julča [*]

    Až bude Ilona na nějaké operaci, taky ji budou operovat doma? Takové fňukny zbožňuju, že nevydrží 3 dny v porodnici. Rodila jsem v porodnici dvakrát a nic příšerného se mi nestalo.

    1. na komentář reaguje Jasmína — #55
    superkarma: 4 22.08.2015, 01:23:51
  10. avatar
    [51] peetrax [*]

    kobližka — #40 v dnešní době, kdy je "in" kult dítěte a matek kojících na veřejnosti, bohužel může. Sml68

    1. na komentář reaguje kobližka — #56
    superkarma: 1 21.08.2015, 23:18:41
  11. [50] spavec [*]

    Ale jak nad tím přemýšlím, tak ta fóbie nejspíš nebude to, v čem je problém. Iloně vadí nejvíc to sterilní a uniformní prostředí Sml58 a cizí lidi. A navíc si domýšlí, že bude pro ty cizí lidi jen další kus. Sml52 Tak to jsem s tou svou teorií o strachu z doktorů poněkud šlápla vedle Sml30

    superkarma: 2 21.08.2015, 17:18:54
  12. [49] Boros [*]

    Když o věci nic nevím, proč ji hned zavrhovat?

    A paní Ilona píše, že bude mít první dítě- teda ví o porodech v porodnici všechno? Ví třeba paní Ilona o možnostech ambulantního porodu? Dovede si představit tu spoustu možných komplikací? některé se vyskytují hodně vzácně, ale některé často. Ví, že si mlůže vybrat porodnici- může si obejít a prohlédnout více porodnic, může se zeptat- někde nabízejí vanu, někde homeopatika, někde akupresuru, aromaterapii, apo. Všude doprovod, může si vzít s sebou někoho, komu věří- manžela, maminku, dulu apod.

    Přeju paní Iloně,aby měla porod bez komplikací, ať už porodí kdekoli

    superkarma: 0 21.08.2015, 16:38:27
  13. [48] spavec [*]

    ehornych — #44To je právě to. Nesnáší nemocnice, v žádné neležela. Kdyby ležela, třeba by názor změnila. V nemocnici jsem byla několikrát, nejen jako pacient, ale i jako návštěva nemocných příbuzných. V nemocnici můžete ležet se svou nemocí, a pak si při odchodu ještě nějakou přinést s sebou, aniž chcete.

    Ilona může mít strach prostě proto, že jí tam třeba někdo blízký umřel, mohla taky být ovlivněná vyprávěnými hrůzostrašnými historkami, v médiích je taky občas k vidění a slyšení čas od času smutný případ zpackané práce a následného úmrtí nebo trvale poškozeného zdraví. Kdo ví, jak tomu je. nebo prostě má tu fóbii z doktorů a lékařského prostředí.

    Já například celý život chodila bez problémů k zubaři. A pak, po jednom nepovedeném zákroku, jsem skončila po šílených bolestech na operaci u zubního chirurga. Marodila jsem s tím ještě pak 14 dní. Od té doby jsem se začala bát zubaře. Změnila jsem samozřejmě zubaře. A přišlo se na to tak, že se mi pak při běžné návštěvě udělalo mdlo, celá jsem se rozklepala a pro moji zubařku to byl signál, že se něco děje. Nešlo to nijak ovlivnit, zastavit, stokrát jsem si opakovala: tohle je jen preventivní prohlídka, běžný zákrok, nic se neděje! Kdepak. Trvalo asi rok, než jsem toho zbavila. Díky mé skvělé zubařce, která pro mě měla pochopení. Díky, paní doktorko! Takže já bych tu fóbii, pokud ji má, dokázala pochopit.

    superkarma: 0 21.08.2015, 16:34:14
  14. [47] Verča27 [*]

    Tak přítel nebo manžel, nebo má oba? Sml30

    superkarma: 0 21.08.2015, 16:29:10
  15. avatar
    [46] gerda [*]

    Paní Ilona by se měla hlavně zamyslit nad tím jak je možné, že ona jediná stojí proti všem. Minimálně by ji mělo trknout, že asi tedy nebude mít pravduSml57 Když vyvádí teď, dokud dítě ještě nemá, co bude dělat potom, až ho za pomoci lékařů přivede na svět? Teď opakují Nemocnici na kraji města a nastávající rodička mi, Bůh mě netrestej, nejvíc ze všeho připomíná KRÁÁÁVU NEBESKOU, která taky věděla všecko nejlíp.Sml30

    superkarma: 5 21.08.2015, 15:46:14
  16. [45] libuno [*]

    paníliška — #43Proč taková reakce, takové osočování? To dnes nemůže mít každý svůj názor?

    superkarma: 2 21.08.2015, 15:08:22
  17. avatar
    [44] ehornych [*]

    „Nesnáším nemocnice a nikdy jsem v žádné neležela.

    Představa, že bych v takovém sterilním a uniformním prostředí měla přivést na svět naše první dítě, mě prostě děsí.

    “Když o věci nic nevím, proč ji hned zavrhovat?“[/i]

    Tak nevím, buďto je Ilona z článku naprosto nezralý člověk, který ještě ani mít vlastní dítě neměl. Argumenty k přesvědčování bude uplatňovat u protistrany, ale aby si sama cokoliv k danému tématu zjistila a ověřila, v článku uvedeno není. [/i]

    A nebo autorka článku si ho po sobě pořádně nepřečetla, tím si ani nevšimla, že jedna protichůdná informace stíhá druhou. [/i]

    A můj příspěvek do mlýna : Domácí porod jen v případě krajní nouze s okamžitým odvozem na specializované pracoviště. Copak ty negativní a tragické konce jsou malým varováním rozumně uvažující budoucí matce? Těch 72 hodin ve špitále snad vydrží každá. Je to pro dobro jejího mrňátka. [/i]

    1. na komentář reaguje spavec — #48
    superkarma: 1 21.08.2015, 15:00:47
  18. avatar
    [43] paníliška [*]

    Bucík — #41 Jak vidno,některým blběnám ano.

    1. na komentář reaguje libuno — #45
    superkarma: 4 21.08.2015, 13:54:39
  19. avatar
    [42] paníliška [*]

    Bébina — #38 Ano, pravda, i dýchání se může zastavit, stejně jako to čůrání a kakání. To Ti jsou pak manévry. Sml24 Srovnáváš nesrovnatelné.

    superkarma: 3 21.08.2015, 13:53:34
  20. [41] Bucík [*]

    Mnoho mladých žen chce vše přírodní, ale vzhledem k množství rizikových těhotenství i porodů bych do toho nešla. Dcerataké chtěla vše přirozeně, těhotenství probíhalo v naprostém pořádku. Naštěstí měla rozum a porod plánovala v porodnici. Kdyby tomu tak nebyla dnes bych neměla krásného vnuka (dnes již 8 let) a možná ani dceru. Porod se rozbíhal v pohodě, ale nastaly tak závažné komplikace že během pár minut skončila na operačním sále, porod šel císařem a dceru dávali lékaři dohromady několik dní na jipce!!! Stojí zato riskovat porod doma?

    1. na komentář reaguje paníliška — #43
    superkarma: 1 21.08.2015, 13:50:08
  21. avatar
    [40] kobližka [*]

    Bébina — #34 A propós - nemůže každá rodička očekávat,že ona je středobodem vesmíru.

    1. na komentář reaguje peetrax — #51
    superkarma: 3 21.08.2015, 13:42:59
  22. avatar
    [39] kobližka [*]

    Bébina — #34 Prokristapána - jenom z porodu zase nedělat nějakou óbr vědu.Těch výmyslů,jak porodit dítě a míít dostatečný komfort je dostatek,oproti tomu,jak se rodilo v porodnicích třeba před 40 roky. Ovšem,pokaždé nejde rodičce vyhovět na 100%,třeba zrovna proto,že ona není v té porodnici jediná.Vzpamatujte se - trocha toho nepohodlí snad stojí za zdraví nejen dítěte,ale i rodičky! A koneckonců - kdo chce,může klidně rodit i v té Anglii,ale nespoléhala bych tak na jejich zdravotnictví...

    superkarma: 2 21.08.2015, 13:41:46
  23. [38] Bébina [*]

    paníliška — #35Zánět slepého střeva je patologický jev, porod je fyziologický jev, stejně jako dýchání, čurání, nebo kakání. S tím taky chodíš do nemocnice? (ne nejsem domorodička)

    1. na komentář reaguje paníliška — #42
    superkarma: 3 21.08.2015, 13:38:25
  24. [37] Rikina [*]

    Třeba mě by čistě ze zvědavosti zajímalo, odkud paní Ilona ví, že nemocnice je tak strašidelně nesnesitelná, když jedním dechem tvrdí, že nikdy v žádné neležela. Sml80 A použila bych její vlastní větu "když o věci nic nevím, proč ji hned zavrhovat?" Sml58 Sml57

    superkarma: 2 21.08.2015, 13:34:37
  25. [36] Rikina [*]

    Suzanne — #33 Změnit nemůžeme nic u žádného článku, pod kterým zde diskutujeme. Sml80 Bráno takto důsledně by tady pak diskuze vůbec nemusely bejt. Ovšem co bychom pak četly? Ty články samy o sobě zajímavé nejsou, teprve ty komentáře pod nimi tomu dávají trošku šťávu. Někdy. Sml57

    superkarma: 4 21.08.2015, 13:28:27
  26. avatar
    [35] paníliška [*]

    Až budu mít zánět slepého střeva, vyříznu si ho sama doma a nikdo mi do toho nebude mluvit. přece nebudu snášet to sterilní prostředí na operačním sále a to nemluvě o přístupu zdravotníků. Sml24

    1. na komentář reaguje Bébina — #38
    superkarma: 6 21.08.2015, 13:27:54
  27. [34] Bébina [*]

    Otázka nezní jestli rodit nebo nerodit doma, ale proč je přístup personálu v našich porodnicích stále takový, že ženy vůbec napadá rodit raději doma?

    Moje setsra chodí teď při druhém těhotenství na předporodní kurz do té samé porodnice, kde rodila první dítě. Mažou jen rodičkám med kolem huby, protože buď se za tři roky porodnice hodně změnila, nebo jen lžou. A lžou protože sestra co kurz vede, povídala ano ano, manžela budete moct mít po celou dobu u sebe, budete si moct pouštět hudbu, která je vám příjemná atd. A doktorka přímo z oddělení: hudbu? No nějaký kazeťák na jednom pokoji snad je.. Manžela pořád u sebe? A jak si to představujete, když na jednom pokoji je víc rodiček? I když porodnice nabízí porod do vody, ve výsledku je to tak, že vana je jen na jednom jediném pokoji a na vás tedy rozhodně nevyjde. Takže asi tak. Empatie personálu stále stojí za veliké hovno.

    Kamarádka rodila své dvě děti v Anglii. Tam je prý přístup úplně jiný. Po dobu těhotenství na ženu dohlíží a je jí plně k dispozici midwife, která dochází i po porodu a je možné jí kdykoliv zavolat A v porodnici jí prý několikrát důrazně opakovali, že s ní u porodu bude po celou dobu jedna jediná sestra a je prý velice důležité, aby rodičce tato sestra tzv. sedla, že u porodu je nejdůležitější pohoda rodičky, že když není psychicky v pohodě, je to veliký problém a kdyby jí sestra nesedla, má to dát ihned vědět a sestru vymění. Jó to se jim tam rodí, to si to pak Kate druhý den odkráčí z porodnice s úsměvem na tváři, moje kamarádka si taky odkráčela, bez nástřihu, natržení, zbytečných intervencí atd.

    Tady se pořád dělá bububu na rodičky, které jen zavadí o myšlenku rodit doma. Ale nikdo nedělá bububu na porodnice, které u nás stále pořád dělají zákroky nedoporučované WHO nebo dokonce zakázané.

    1. na komentář reaguje kobližka — #39
    2. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 3 21.08.2015, 13:19:30
  28. avatar
    [33] Suzanne [*]

    Rikina — #30 Ale já nemám potřebu diskutovat, když na věci nic nezměním Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 0 21.08.2015, 12:59:28
  29. avatar
    [32] Altamora [*]

    Trochu tomu nerozumím. Je otcem dítěte Ilonin manžel nebo milenec? Pak by bylo jasné, proč si myslí, že manžel nemá co mluvit do toho, kde bude Ilona rodit.

    Ale dost legrace. Jestliže po otcích chceme, aby se dětem více věnovali, musí se brát v úvahu jejich názor na to, kde se má dítě narodit. Některými lidmi hormony mlátí více než jinými a někteří lidé jsou sebestřednější než jiní. Pak je korekce zvenčí potřebná. Sice se to nedá srovnávat, ale i budoucí britský panovník se narodil v nemocnici. I když by určitě nebyl problém vytvořit dostatečné zázemí doma a určitě by si mohli dovolit zaplatit porodníka a pediatra, kteří by čekali ve vedlejší místnosti, aby mohli včas zasáhnout.

    superkarma: 4 21.08.2015, 12:57:41
  30. avatar
    [31] Altamora [*]

    Porod je snadná a jednoduchá záležitost. Vždyť v kolika filmech porodila žena v zaseknutém výtahu, aniž tam kolem ní byl binec? Asi v tolika, v kolika desetiletá holčička přistála s letadlem, když z nějakých příčin zůstala na palubě jediná při vědomí.Sml57

    superkarma: 3 21.08.2015, 12:52:54

Další příspěvky

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme