Zdraví

Špatně spíte? Díky těmto speciálním cvikům usnete jako nemluvně!

Převalujete se večer v posteli a nemůžete pořádně zabrat? V tom případě určitě oceníte naše speciální jogínské cviky, které vám zaručí klidný spánek a sladké snění...

Není divu, že v dnešní uspěchané době spousta z nás špatně spí a místo toho, abychom si během spánku odpočinuly a načerpaly potřebné síly, mnohdy ani neusneme a neustále se neklidně během noci převalujeme. Ráno se pak cítíme jako po boji a jediné, nač se v novém dni těšíme, je chvíle, až si opět půjdeme lehnout. Pokud je vám výše uvedený scénář povědomý, pak jste na správné adrese. Dnes se totiž s naší cvičitelkou Bárou zaměříme na cviky, díky kterým budete v noci spát jako v bavlnce.

„Během cviků je nejdůležitější je se soustředit na naše dýchání, začátečníkům velmi pomáhá, když si položí ruce na své bříško a velmi pomalými a hlubokými nádechy a výdechy se soustředí na jeho pohyb. Ke zklidnění mysli je ideální relaxační hudba, která nás zklidní a připraví na spánek,“ dává nám pár pokynů před cvičením Bára. „Pokud budete mou sestavu opakovat před spánkem každý den po dobu deseti minut, uvidíte, že výsledek se dostaví velmi brzy a vy se ráno probudíte odpočatá a plná energie.“

Ve fotogalerii naleznete cviky i s podrobnými popiskami

/users/1/galerie/files/img/aaacvik/middle_soani.jpg
Baddha Konasana (Motýlek): Opřete chodidla o sebe a nechte kolena ztěžknout. Zhluboka dýchejte a protahujte páteř. Pokud je vám to příjemné, můžete se jemně protáhnout do úklonu. Zavřete oči a uvolněte obličejové svalstvo. Koncentrujte mysl na vaše tělo a dech. S každým výdechem uvolněte ramena a fyzické a emocionální napětí. Tato pozice výrazně pomáhá ke zklidnění naší mysli.
/users/1/galerie/files/img/aaacvik/middle_2.jpg
Garbasana (Pozice dítěte): Nyní se přesuneme do kleku, roztáhneme nohy a necháme bříško odpočívat mezi stehny a uvolněte ramena. Zhluboka dýchejte a soustřeďte se na propojení s vaším tělem a dechem. V této pozici můžete odpočívat několik minut, jak vám to bude příjemné. Poloha dítěte pomáhá protažení zádového svalstva, otevření pánevního dna a celkové relaxaci.
/users/1/galerie/files/img/aaacvik/middle_3.jpg
Pozice otevřeného srdce: Připravte si podlouhlý polštář či srolovanou deku a pozvolna si na ni lehněte tak, aby kopírovala vaší páteř. Ujistěte se, že hlava je podložena. Uvolněte napětí ve svalech a nechte vaše tělo odpočívat. Dýchejte do hrudního koše a vnímejte tlukot vašeho srdce. Po zhruba dvou minutách se můžete přesunout na pravý bok, kde můžete dalších pár dechů odpočívat.
/users/1/galerie/files/img/aaacvik/middle_predspanim.jpg
Finální relaxace – nohy opřené o zeď (Viparita Karani): Sestavu zakončete s nohami opřenými o zeď. Lehněte si blízko ke zdi a propnete obě nohy ke stropu. Nechte nohy odpočívat opřené o zeď a uvolněte svalstvo celého těla. Zavřete oči, položte si ruce na bříško či na bránici a vnímejte své tělo, tlukot vašeho srdce, váš dech. Tato poloha je skvělá k finální relaxaci a výborně působí i proti oteklým nohám.
 

Čtěte také:

 

 

   
14.04.2015 - Zdraví - autor: Veronika Pavlíková

Komentáře:

  1. [3] iřka [*]

    Určitě vyzkouším.

    superkarma: 1 14.04.2015, 10:26:01
  2. avatar
    [2] bezinka [*]

    Sml30 tak toto vůbec nepotřebuji, stále usínám dobře a spím jako když mě do vody hodí...manžel mi to závidí

    superkarma: 0 14.04.2015, 09:23:14
  3. [1] ZdenaZ [*]

    cviky vyzkouším i když spím dobřeSml22

    superkarma: 0 14.04.2015, 07:54:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme