Především je třeba dbát na to, aby nebyla matrace příliš měkká. Nejnovějším trendem jsou dětské pěnové matrace. Na klidný spánek dítěte má ovšem vliv ještě řada další skutečností, neméně důležitých.

Tady je desatero správného spánku u dětí:
1. Při výběru matrace dbejte na to, aby matrace vyplňovala celý prostor postýlky. Dítě by si případně mohlo zaklínit ruku či nohu do volného prostoru okolo matrace.
2. V případě, že dítě při usínání pláče, zklidněte jej slovně nebo pohlazením. Neberte jej však z postýlky ani nerozsvěcujte.
3. Od šestého měsíce věku začněte postupně vynechávat noční stravu, dítě ji již nepotřebuje.
4. Dbejte na to, aby kojenci spali na zádech či boku. Nikoliv na bříšku, mohlo by dojít k udušení dítěte.
5. Nenechávejte dítě spát v posteli rodičů. Spánek je jednak méně kvalitní, ale zároveň by mělo mít dítě vytvořeno svůj prostor, kde je schopno usnout.
6. Snažte se u dítěte dodržovat pravidelnou dobu usínání a probouzení.
7. Postýlka by měla být dítěti příjemná (dolaďte prostředí pomocí plyšových hraček či závěsných hraček), tiché a neosvětlené. Teplota v ložnici má být příjemná (asi 20 °C).
8. Dítě by mělo mít vytvořeno svůj večerní rituál a sled činností před usínáním (koupání, jídlo, uklidnění dítěte, uložení do postýlky).
9. Okolo třetího měsíce ukládejte dítě do postýlky ospalé, ale ne zcela spící. Po uložení se s dítětem rozlučte a odejděte, aby si dítě zvykalo usínat samo.
10. Podstatné je, aby si dítě zvykalo usínat za podmínek, které se v průběhu noci nezmění. Nenechávejte je proto usínat ve svém náručí, při houpání nebo během kojení.

Jak spí vaše děti? Samy, anebo s vámi v posteli? Mají svůj pokojíček?

Reklama