Pokud máte problémy s usínáním, pak je vám tento stav nepříjemný a hledáte řešení. V některých případech ale můžete dělat zbytečné chyby díky zažitým „nepravdám“, které se s usínáním a spánkem spojují. Vybrali jsme pro vás některé z mýtů, na které bychom chtěli poukázat. 

Únava podporuje spánek 
Únava není spouštěčem spánku. Extrémní únava může naopak způsobit problémy se spánkem. Spánek není vystupňovaná únava! Spánek je vysoce energeticky náročný aktivní děj, kdy dochází ke kaskádě reakcí, které vyústí v jednotlivé fáze spánku. 

Před půlnocí je kvalitnější spánek 
Není to pravda. Spáč typu sova usíná po půlnoci, aniž by to narušilo kvalitu jeho spánku, naopak skřivan si ponocování neužije. 

Každý člověk by měl spát 8 hodin denně
Není to pravda. Někomu stačí 4 hodiny, ale jsou lidé, kteří musí spát i deset hodin denně. Kvalita spánku a odpočinku ve spánku záleží na tom, zda proběhnou kompletní spánkové cykly včetně těch nejhlubších fází. Je jedno, jestli k tomu dojde za čtyři, nebo za deset hodin. 

Po alkoholu se dobře usíná a spí 
Alkohol usnadňuje usínání, ale narušuje kvalitu spánku v druhé polovině noci. Tomu pak odpovídá i výkonnost následujícího dne. Alkoholem se nespavost řešit nedá. Záleží také na množství, sklenka vína jako „usínací“ rituál může pomoci, pět piv spánek naruší. Navíc u lidí, kteří trpí nespavostí nebo špatně usínají, nemůže být alkohol jako pravidelné řešení navození spánku. 

Usínání vyřeší bylinky 
Ano, ale pozor na složení. Příprava bylinného čaje funguje jako rituál, který navozuje klidné usínání. Mnoho bylinných směsí však obsahuje látky s protichůdnými účinky – což se u míchaných čajů může stát!  Jsou ale bylinky, které spánek navozují a jejich kombinace je pozitivní. Například směs kozlíku, meduňky, mučenky a chmele (každá látka působí na spánek jinak, doplňují se tedy navzájem). Některé doplňky stravy tuto kombinaci obsahují a jsou vhodným řešením pro navození kvalitního spánku. A rychlého usnutí. 

Spát přes den není zdravé 
Jak pro koho. Ten, kdo trpí poruchami spánku spaní by spát přes den rozhodně neměl. Těm, kdož spí dobře, může odpolední spánek zvýšit kognitivní schopnosti (soustředění, paměť, duševní výkonnost) v druhé polovině dne. 

Náš tip: GS Dormian Rapid: Rychlý, silný, účinný! 

DormianPrvní pomoc při potížích s usínáním a nespavostí. Pro všechny, kteří mají potíže s usínáním, délkou či kvalitou spánku. GS Dormian Rapid je bylinný, nenávykový doplněk stravy, který zajistí rychlé a příjemné usínání, klidný a posilující spánek a přirozené probouzení. Přípravek je moderní a inovativní s rychlým nástupem účinku. 

Rychlá a šetrná cesta k odpočinku 
Speciální kapsle se v těle rozpustí již za 4 minuty. Ke vstřebávání účinných látek tak může docházet ve velmi krátké době. GS Dormian Rapid obsahuje účinnou kombinaci 4 bylinných extraktů šetrných k Vašemu tělu. S usnutím pomáhají extrakty kozlíku lékařského, meduňky lékařské, chmele otáčivého a mučenky pletní. 

Přípravek je nenávykový, bezpečný při krátkodobých i dlouhodobých potížích se spánkem. 

GS Dormian Rapid: Budete spát jako v bavlnce 

Hlavní účinky látek obsažených v GS Dormian Rapid: 

  • Rychlejší a příjemnější usínání. 
  • Klidný a posilující spánek po celou noc. 
  • Přirozené probouzení. 
  • Šetrné, pro skutečný pocit vyspání. 

Bylinky, které jsou obsaženy v doplňku stravy Dormian Rapid 

  • Kozlík lékařský – kořen 
  • Meduňka lékařská – nať 
  • Chmel otáčivý – šištice 
  • Mučenka pletní – nať 

Více na www.dormian.cz

Dormian

 

Reklama