Rodina

Sousedův pes nám rdousí slepice

Slepice jsou oblíbené nejen u kohouta na smetišti, případně u lidí v hrnci. Milovníkem slepic je také pes sousedů Procházkových.

Příběh jako z povídky, ale nijak výjimečný, se děje v jedné jihomoravské vesnici, kde vedle sebe žijí dvě znesvářené rodiny, Procházkovi a Hajníkovi. Přitom by jen stačilo pořádně opravit plot.

Sousedův pes nám rdousí slepice

chickenAž do té doby bezproblémové sousedské vztahy byly narušeny ve chvíli, kdy se rodina Hajníkova rozhodla pořídit si vzhledem k vysokým cenám vajíček slepice. Běhaly jim spokojeně na dvorku a ostrým zrakem nad nimi bděl jejich pán a vládce kohout kokrháč.

Bděl však i sousedův pes Alan, takový vesnický ořech, kterému slepice narušily až do té doby poklidný život.
Zhruba po týdnu od doby, kdy si Hajníkovi slepice pořídili, se Alen podhrabal pod plotem a jednu ze slepic zardousil.

Oba sousedé to brali ještě s humorem. Alana vyhubovali a Procházkovi si čerstvě zardoušenou slepici odkoupili do polívky.
Jenže Alanovi se jeho záliba v likvidování slepic zalíbila, a tak další týden našli Hajníkovi na dvoře další zardoušenou slepici. To už se namíchli a zazvonili Procházkům u dveří, ať si toho psa přivážou v boudě, anebo si pořádně opraví plot.

Jen pro představu, Procházkovi jsou už staří, téměř osmdesátiletí manželé a jsou spokojeni jak se stavem plotu, tak se svým psem, na kterého nedají dopustit.

Když už byla Hajníkovým zardoušena asi pátá slepice a jim bylo jasné, že se starými Procházkovými nic nepořídí, šli si stěžovat na obec, kde jim starosta řekl:
„Ale prosím vás, vždyť jsou to staří lidé, co si na nich vezmete, když je zažalujete.“
 Ale zašel k nim a důrazně jim nařídil, ať si psa přivazují.

Asi měsíc byl klid, Alan byl přivázaný k boudě, ale pak ho zase pustili. A první, co bylo, hnal se k plotu a rovnou k sousedům.
Slepice se rozeběhly, začaly hlasitě kvokat, to už uslyšel pan Hajník, vyběhl ven a hlasitě zařval:
„Procházkovi, ještě jednou tady toho psa uvidím, tak ho zastřelím.“

Paní Hajníková Procházkovým navrhla, že jsou ochotni jejich zchátralý plot opravit, načež jim bylo řečeno, že plotu nic není a že jim na pozemek nevejdou, ať se starají o svoje.

A hádky se stupňují a stupňují. Na jednu stranu je manželům Hajníkovým starých lidí líto, mají jen toho psa, ale pokud jim zardousí ještě jednu slepici, pan Hajník vážně uvažuje o tom, že ho nějakým způsobem odstraní. Ovšem to už je na paragraf.

pozn.red.: příjmení obou rodin byla pozměněna

Čtěte také:

   
11.06.2012 - Rodina - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [51] wich [*]

    kareta — #46 Sml22 Někteří lidé jsou až překvapivě bezohlední.

    superkarma: 0 12.06.2012, 17:43:34
  2. [50] cilani [*]

    ekleinovka — #48 Zajištění plotu nechtějí povolit majitelé psa. Ti s těma slepicema to chtěli opravit, ale nebylo jim to povoleno.

    superkarma: 0 12.06.2012, 08:20:09
  3. [49] Reni [*]

    To je neštěstí, když se sousedské vztahy naruší. Pak si dělají nascháli. Poklidný život v čudu.

    superkarma: 0 11.06.2012, 22:25:52
  4. avatar
    [48] ekleinovka [*]

    A´t si soused hlídá slepice,má je mít v ohradě a pejsek si může běhat po své zahradě.A jestli soused  nemá zajištěný plot,tak ať se nediví,že vaří pořád slepičí polévku

    1. na komentář reaguje cilani — #50
    superkarma: 0 11.06.2012, 19:08:19
  5. [47] Roland [*]

    Mezi sousedy byly a budou pořád dohady. Neříkám , že mezi všemi.

    superkarma: 0 11.06.2012, 18:51:59
  6. avatar
    [46] kareta [*]

    blesksoft — #45 no...ale když máte sousedku alergickou na včely, tak to pro ni může být docela fatální..

    1. na komentář reaguje wich — #51
    superkarma: 2 11.06.2012, 18:14:59
  7. avatar
    [45] blesksoft [*]

    sousedka si stěžovala na naše včely, které jsme měli na garáži prej že jí štípou a ona má alergii - no mně by zajímalo jak poznala, že to byly ty našeSml30

    1. na komentář reaguje kareta — #46
    superkarma: 0 11.06.2012, 18:06:12
  8. avatar
    [44] tajnostii [*]

    Dobře,že nemám sousedySml30

    superkarma: 0 11.06.2012, 16:48:16
  9. avatar
    [43] daska59 [*]

    Pejsek je šikulka Sml30 a vajíčka už stejně zlevnila Sml30. Já mám taky fenku která by se ráda zabavila proháněním slepic, ale ty mají svůj výběh, takže není problém, jen si spolu občas vyměňují názory přes plot. Proč zavírat psa, když se dají zavřít slepice? Asoň nešlapeme v slepičincích a nehledáme zanešená vejce.

    superkarma: 1 11.06.2012, 16:45:29
  10. avatar
    [42] kobližka [*]

    eva33 — #39 Dobrá otázka.

    superkarma: 0 11.06.2012, 15:29:27
  11. avatar
    [41] Alenka0010 [*]

    Můžou si vybudovat vlastní plot hned vedle toho sousedova, ale budou potřebovat jejich souhlas. Pokud ho nedostanou, bude rozhodnuto veřejnou vyhláškou, kde může každý uplatnit své námitky. Ty budou úřadem posouzeny a poté plot povolen. Znám to z vlastní zkušenosti, máme za sebou několik těchto řízení s naším problémovým sousedem, který nechtěl, aby se mu po pozemku kdokoliv procházel, ale se stavbou plotu také nesouhlasil. A to jeden z těchto sporů ještě skončil u soudu, kdy nás soused zažaloval, že naši psi roztrhali jeho plot. Neuspěl. Navíc jde o pozemek, kde se soused trvale nezdržuje a běžně se tam vyskytují cizí zvířata, zvlášť v době, kdy naše feny hárají. Kvůli průtahům jsme nakonec museli plot postavit načerno, jinak to bohužel nešlo.

    superkarma: 0 11.06.2012, 14:57:43
  12. avatar
    [40] datura [*]

    Každý soused by měl udržovat pravou stranu plotu. Náš soused měl také slepice a my loveckého psa. Soused nebyl ochotný si svůj plot opravit, tak o pár slepic přišel tím, že k nám vlezly dobrovolně. Vyřešil to tak, že nám psa otrávil a chov slepic zrušil. 

    superkarma: 0 11.06.2012, 14:38:10
  13. [39] eva33 [*]

    Žábina — #19 a Váš pejsek je na vodítku??

    1. na komentář reaguje kobližka — #42
    superkarma: 1 11.06.2012, 13:13:16
  14. avatar
    [38] kareta [*]

    Podle mé zkušenosti stačí psa chytit, vyklepat a už tam nepláchne. Je to teritoriální záležitost a psík navíc pochytil slinu, zalůíbilo se mu lov, to múže být do budoucna průšvih.

    Btw- stáří není zásluha, i kdyby jim bylo 100, tak to sousedům nedává žádná privilegia, naopak, už by mohli mít rozum.Sml68

    superkarma: 2 11.06.2012, 12:48:47
  15. [37] Trefa [*]

    Trefa:ja se vubec nedivim ,ze se soused zlobi.dcera kdyz prijede se svou dobrmankou a ta utece na zahradu,tak co prvni udela pusti se za slepicema a pak ma plnou hubu peri.ale bojim se aby ji soused neotravil nebo nezastrelil.

    superkarma: 0 11.06.2012, 12:31:21
  16. avatar
    [36] wich [*]

    Tak proč si prostě ten pořádný plot neudělali? Když jsem bydlela v Ostravě, museli jsme na vlastní náklady dělat v ulici úplně všechno, co jsme chtěli opravit. Se sousedy v těchhle věcech nebyla řeč a na děravý hnusplot jsme se dívat nechtěli.

    K psovi, přivázanému 24/7 se vyjadřovat nebudu Sml31

    superkarma: 0 11.06.2012, 12:20:24
  17. avatar
    [35] SStream [*]

    Obávám se, že jakkoliv se plot zabezpečí, pes si najde cestu. Tady pomůže pouze psa lásce k slepičkám odnaučit - i to se dá. Znám psy, kteří plot s přehledem přelézají - očko po očku. Když je motivace, um nezná hranic. Pocházím z vesnice a tento problém jsme řešili běžně. Teď je z toho halo protože i na vesnici už zvířata dlouhodobě nejsou k vidění a podobné trable prostě vymizely.

    superkarma: 0 11.06.2012, 11:52:08
  18. avatar
    [34] ladouch [*]

    Tady je každá rada drahá, ale asi byc prostě nejak zamezila pejskovi v přístupu na svůj pozemek, třeba nějakými zábranami nebo pletivem.Sml80Sml80

    superkarma: 0 11.06.2012, 11:43:27
  19. [33] Rikina [*]

    Altamora — #31 ba ne, minulý týden tu byl článek  o mediaci. Je zapotřebí sehnat mediátora, dokopat k němu oboje sousedy, psa, slepice i starostu, takové dvě tři zhruba tříhodinové konzultace, cena za hodinu nejmíň tisícovka (to by za to byla taky hodně luxusní ohrada na slepice) a pak teprve to přijde k soudu, poněvadž se stejně nedohodnou. Sml57 

    superkarma: 0 11.06.2012, 11:40:41
  20. avatar
    [32] řinka [*]

    cilani — #29 Sml16

    superkarma: 0 11.06.2012, 11:32:37
  21. avatar
    [31] Altamora [*]

    Zákon je zákon. Je třeba ty sousedy žalovat. Sice z toho nic nezískáte, jen nepříjemnosti, výlohy za soudní poplatky, ale aspoň budete mít dobrý pocit, že jste jim zbytek života pěkně znepříjemnili a ostatní sousedé vás budou milovatSml57. Za ty soudní poplatky byste měli i tři ohrady na slepice, ale to je jedno. Fiat iustitia, pereat mundus.

    1. na komentář reaguje Rikina — #33
    superkarma: 1 11.06.2012, 11:29:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    Ovšem ve vsi, kde jsme mívali chalupu, byli ti škůdci mí psi. Sml57 Taky podlezli plot, neřádi. A to jsme to zkoušeli všelijak zabezpečit, ale dřív nebo později si stejně cestu našli. I když jsme nakonec pracně vyrobili úplně nový plot. Oni tedy nic nezabili, nanejvýš vyplašili, ale i tak - vyplašené slepice ve stresu prý nenesou. Naštěstí místní vesničané to brali docela s humorem, a my se na oplátku snažili mít psy v zorném poli a jejich únik minimalizovat. Což se většinou i dařilo, ono stačilo zařvat hlasem mohutným, a pes zacouval zpět do zahrady, a tvářil se, že on vůbec pod tím plotem neprolézal, to musí být omyl. Sml30 Větší hmotnou škodu napáchali jen jednou, když se vloudili do místního obchodu v nepřítomnosti prodavačky, a sežrali tam všechny chlebíčky na pultě s lahůdkami.

    superkarma: 0 11.06.2012, 11:14:58
  2. [29] cilani [*]

    řinka — #27 však já tě nebiju, pokud teda vímSml26. I když na lidi jsem hodná jen málokdy, já raději zvířata. Ale dovolím jim jen "ocaď pocaď", vraždit se mi mezi sebou nebudou.

    1. na komentář reaguje řinka — #32
    superkarma: 1 11.06.2012, 11:08:15
  3. [28] Rikina [*]

    Jasně, pes nemá co lézt na cizí pozemek, o tom žádná. Jenže ten pes to jaksi neví. Staří lidé těžko budou cvičit psa, aby nepodlézal plot a nešel po slepicích, on už taky asi nebude žádné štěně, aby se to snadno odnaučil. Žádné pokuty a žaloby to taky nezlepší. To, že dotyční sousedi odmítli nechat si plot spravit, může být reakce na předchozí nepříliš přátelské dohady. Starší lidi někdy uvažují jako děti... Sml80 Majitelům slepic bych doporučila buď vyspravit plot ze své strany, nebo si tam vůbec udělat svůj vlastní plot, slepice jsou stejně demoliční četa, a je lepší, když jsou zavřené a nenechají se rozhrabat a poničit celý pozemek. Mně by teda dobré sousedské vztahy za tu investici do plotu stály, i když škodu páchá cizí pes. Sml80

    superkarma: 2 11.06.2012, 11:06:38
  4. avatar
    [27] řinka [*]

    cilani — #25 To jsem nevědělaSml80a vyjádřila jsem jen svůj názor.Toť vše.

    1. na komentář reaguje cilani — #29
    superkarma: 0 11.06.2012, 10:57:20
  5. avatar
    [26] ToraToraTora [*]

    pajda — #23 Sml67Sml67 No baže

    superkarma: 0 11.06.2012, 10:39:45
  6. [25] cilani [*]

    řinka — #21 nepotřebuju tě přesvědčovat, vím jak se o něj staráme a jak se spravil za tu dobu co jsme si ho vzali k sobě do péče.Sml24 Tohohle psa pustíš mezi jiné jen v případě, že je budeš chtít zabít. Na to mám své bytové psy příliš ráda. Tohohle vraha mám ale taky ráda, proto nedopustím, aby zůstal opuštěný někde u chaty, kde se na něj přijde někdo podívat jednou za týden. Každopádně ho zavírat do kotce nebudu, mnohem spokojenější je, když si běhá po zahradě, byť s omezením. Navíc pohled na vlčáka smutně ležícího v kotci na pozemku kousek od nás, mě o jejich přínose moc nepřesvědčil. Mmch nevím, jak může být jeho vychování mou vizitkou, když mu je 10 let a znám ho 4 roky, z toho 2 mám na něj vliv. Sml80

    1. na komentář reaguje řinka — #27
    superkarma: 1 11.06.2012, 10:31:52
  7. [24] Lyoness [*]

    pajda — #23 njn, ale pokud jsem cetla spravne - oni se nabidli, ze dokonce plot - ktery je zchatraly - opravit, ale ti starousci to odmitli.

    Jedine vybudovat cely plot jeste jednou na jejich strane. A to uz zas tak levna zalezitost nebude.

    superkarma: 0 11.06.2012, 10:22:01
  8. avatar
    [23] pajda [*]

    Zase jedni takoví. Prostě bych "zainvestovala celoživotní úspory", totiž cca 35 Kč/metr plotu a kolem slepic si postavila pořádné oplocení. A nestěžovala bych si na staré lidi, kteří už toho s plotem nic moc nenadělají. Sama chovám drůbež na zahradě o velikosti cca 750 metrů čtverečných a ploty máme zpevněné všude, z naší - tedy vnitřní - strany. Žádný souhlas od nikoho jsme nepotřebovali. Kolem zahrady je cesta na hřbitov a psi tam běhají denně, musela bych se soudit snad s celou vesnicí...

    1. na komentář reaguje Lyoness — #24
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #26
    superkarma: 2 11.06.2012, 10:03:45
  9. avatar
    [22] femme [*]

    kdyby měli pořádný plot, tak by byl klid Sml24

    superkarma: 1 11.06.2012, 09:49:00
  10. avatar
    [21] řinka [*]

    cilani — #18 Mě nepřesvědčíš,protože já mám každého pejska členem rodiny a pohybuje se všude.I ovčák a byl vychovaný,že neudělal nic.Já tvrdím,že každý pes je odrazem majitele.Já prostě na psa nedám dopustit.A kdo se nemůže psu věnovat nemá si ho pořizovat.Neber si to osobně.Sama jsi reagovala.Já jsem prostě pejskomil.Sml16

    1. na komentář reaguje cilani — #25
    superkarma: 0 11.06.2012, 09:40:57
  11. avatar
    [20] ToraToraTora [*]

    cilani — #11 No dobře, ale to nebrání snad tomu, udělat si plot vlastní nebo ho z mé strany vyspravit Sml80

    superkarma: 0 11.06.2012, 09:27:36
  12. avatar
    [19] Žábina [*]

    jednoznačně jsou na vinně majitelé psa,to že jsou starší je vůbec neomlouvá, situaci by měl tedy řešit starostaSml80 když oni nechtěji Sml80

    se slepicemi máme také problém, ve vesnici kam jezdíme na chatu volně pobíhají a když jdu na procházku se psem, několikrát už se mi stalo že je prohnal a i dvě zakousl

    bylo mi to vždy hrozně líto ale slepici byly volně, takže jsem nikomu nic neplatila, prostě mají si je zavírat Sml80

    1. na komentář reaguje eva33 — #39
    superkarma: 4 11.06.2012, 09:26:45
  13. [18] cilani [*]

    řinka — #16 tam by neměl ani zdaleka tolik prostoru, kolik má. takhle si sám vybere, jestli se bude zahánět sousedovic yorkšíra, lehne si pod strom nebo do boudy, nebo bude číhat na kočky, co se mu tam chodí promenádovat a jedna vyloženě provokovat. Původně jsem kotec chtěla, teď už ne.   

    1. na komentář reaguje řinka — #21
    superkarma: 0 11.06.2012, 09:25:35
  14. [17] step1 [*]

    Pokud chce někdo chovat zvířata, je to jeho právo. Ale musí zabezpečit, aby zvířata nijak neohrožovala ostatní. Slepice nikoho neohrožují, Hajníkovi je mají na svém pozemku. Jestli Procházkovým pes utíká a dělá škodu, musí se o jeho zabezpečení postarat oni.

    superkarma: 1 11.06.2012, 09:25:11
  15. avatar
    [16] řinka [*]

    cilani — #14 oni taky existují kotce

    1. na komentář reaguje cilani — #18
    superkarma: 0 11.06.2012, 09:08:40
  16. avatar
    [15] Dimsy [*]

    ellienka — #9 My jíme vejce z obchodu pořád. Jasně, že domácí jsou lepší. Ale na balkoně fakt slípky chovat nebudu. Mně ale ani tak nejde o chovatele, co to dělají celý život, ale o ty, kteří k tomu nemají žádný vztah a myslí si, že si při zdražení vajec pořídí slepice a budou mít vystaráno bez práce a téměř zadarmo. Sml22

    superkarma: 0 11.06.2012, 09:00:54
  17. [14] cilani [*]

    řinka — #7 tak dojeď. Máme psa uvázaného u boudy. Volně být nemůže, plot přeleze nebo se podhrabe. Špagát má dost dlouhý, rozhodně má více prostoru, než pes na vedlejším pozemku, co sice není na špagátu, ale výběh má malý. Sml24 

    jithule — #6 a proč má zabezpečovat slípky majitel, kterému z pozemku neutíkají?

    OlgaMarie — #2 hlavně ten pes snad nemá co dělat na jejich pozemku. Psa si má zajistit majitel.

    1. na komentář reaguje řinka — #16
    superkarma: 0 11.06.2012, 08:57:28
  18. avatar
    [13] blondýna [*]

    JEDINĚ PLOT Sml16Sml80

    superkarma: 0 11.06.2012, 08:52:07
  19. avatar
    [12] Jindriska8 [*]

    Každý,kdo má dům a chce mít zvířata,tak musí mít kolem domu plot.My máme slepičky v ohrádce a sousedi si postavili plot,přece nebudou psa přivazovat.Sml22

    superkarma: 0 11.06.2012, 08:48:48
  20. [11] cilani [*]

    ToraToraTora — #1 já se vždy setkala s tím, že plot mezi pozemky byl vždy jen jednoho ze sousedů. Tak to má i přítel - ze dvou stran patří plot jemu, z dalších stran je sousedů..

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #20
    superkarma: 0 11.06.2012, 08:44:23
  21. [10] ellienka [*]

    ToraToraTora — #1 nevím, jak je to jinde, ale u nás není plot společný. Každý majitel domu vlastní plot jen na jedné ze stran. A samozřejmě vpředu. Plot vzadu je na domluvě.

    superkarma: 0 11.06.2012, 08:41:47
  22. [9] ellienka [*]

    Dimsy — #8 i kdyby ta vejce byla dražší než v  obchodě, tak vyplatí. Jsou kdykoliv po ruce a dá se to jíst - dvakrát v životě jsem jedla vejce z obchodu a byl to hnus.

    1. na komentář reaguje Dimsy — #15
    superkarma: 1 11.06.2012, 08:38:25
  23. avatar
    [8] Dimsy [*]

    Nějak ten chov slepic nechápu. Vždyť se jim stejně musí kupovat zrní, oplotit výběh, čistit slepičince a kurník. A taky hlídat, jestli nesnášejí někde jinde, než na místě k tomu určeném. Co si pamatuju, tak je děda musel každé ráno jít pustit a večer zahnat a zavřít, protože jinak nocovaly na stromech. A to se ještě vždycky musela do kurníku první nahnat vůdkyně, jinak ostatní nešly. Ráno ve čtyři začaly kdákat. Co kdákat! Řvaly jak protržený a nedalo se spát. Občas na nějakou přišly mateřské pudy. Ta se pak musela od ostatních oddělit a zavřít do bedny, než ji to přešlo. Kolikrát taky našly skulinu, kudy ven, rozhrabaly záhony jahod, brambor, květin, prostě všechno, co jim přišlo do cesty. Občas i sousedům. Jasně, že se v tu chvíli vůbec nedaly chytit. No práce kolem nich bylo jak na kostele. A tak se ptám: opravdu se vyplatí chovat slepice? Nebo radši připlatit korunu na vejci a mít svatý klid.Sml80

    1. na komentář reaguje ellienka — #9
    superkarma: 0 11.06.2012, 08:23:22
  24. avatar
    [7] řinka [*]

    Každý normální člověk si zajistí slepice,opraví ze své strany plot a neřeší blbosti.A uvázaný pes u boudy?Sml43Hrozný nešvar.Tvrdě bych trestala.

    1. na komentář reaguje cilani — #14
    superkarma: 1 11.06.2012, 08:18:40
  25. [6] jithule [*]

    a co udělat pro slepice nějakou ohrádku?

    1. na komentář reaguje cilani — #14
    superkarma: 0 11.06.2012, 08:16:48
  26. avatar
    [5] vmarta [*]

    a co ploty ?

    superkarma: 0 11.06.2012, 08:01:25
  27. avatar
    [4] LudPa [*]

    Alan byl přivázaný k boudě. Děs běs.

    superkarma: 0 11.06.2012, 07:06:25
  28. [3] lidicka [*]

    ty pozemky snad nejsou ohrazeny???Sml80

    superkarma: 0 11.06.2012, 07:05:51
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Také nechápu, proč si slepice nezajistí ze své strany pozemku.

    1. na komentář reaguje cilani — #14
    superkarma: 0 11.06.2012, 06:46:41
  30. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Sml80Tomu nerozumím, plot je snad společný ne? Nebo mají dotyční neoplocený pozemek opodál hajníkových.

    Pokud mají plot společný, nechť ho zajistí ze své strany a je po problému.

    Ale přístup starosty je špatný. Volně pobíhající pes je důvod k zásahu ze strany obce, stejně jako ničení cizího majetku. Stáří není alibi. Už jen pro blaho staroušků a dobré sousedské vztahy by měl starosta situaci řešit.

    1. na komentář reaguje ellienka — #10
    2. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 0 11.06.2012, 06:26:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme