Vztahy

Soused zvaný kyanid, může vás i nakazit!


Učenci oznámili světu: Nálada je nakažlivá! To už od nás ale víte. Čím vším se lze nakazit? Nabízíme čtyři tipy. Vyberte si, co vás nejvíc láká.

Pokud máte šťastného přítele, jste ideálním adeptem na spokojený život. V opačném případě tedy logicky platí totéž. To samozřejmě nenabádá nikoho k tomu, aby zavřel dveře před nosem kamarádovi v nouzi. Jestli jde ale o člověka „notoricky nespokojeného“, pak se riziku vystavujete.

Určitou roli v přejímání pocitu spokojenosti hrají dokonce i přátelé našich přátel. Člověk se tak úspěšně, nebo neúspěšně „nakazí“ třeba od kamaráda svého kamaráda.

Překvapivě méně významné je soužití se šťastným partnerem. Tady šance na vaše štěstí vzrůstají pouze o osm procent. V případě sourozence stoupají o 14 procent. Kolegové z práce žádný zásadní vliv nemají. Naopak takový štěstím zářící soused zvýší pravděpodobnost vaší pohody o 34 procent!

O tom jsme ostatně psali už před pár dny ZDE.

Ergo kladívko, dá se říci, že nálada společnosti, která nás obklopuje, má přímou souvislost s tím, jak jednáme, protože se vzájemně nakazíme.

Doufejme jen, že se negativní nálada, zloba a nesnášenlivost nepřenáší také ze státu na stát a z etnika na etnikum. Protože optimismus, smysl pro humor a tolerance asi nebude důvod vzít do ruky zbraň.

Příklady máme, kam se podíváme

Ponechejme stranou vědecké výzkumy, složité výrazy a studie neuronů. Vždyť to, co vědci s velkou slávou nazvali revolučním zjištěním, známe přece ze svého okolí už dávno. Souhrnně jsou to čtyři typy:

Život je jen velká žumpa

Přenést negativní pocity a škaredou energii na druhého není žádný problém. Člověk otrávený jako šváb, ten, pro koho slunce buď nechutně pálí, nebo sakra vůbec nehřeje, ten, kdo není schopen vidět na druhých nic jiného než jejich nedostatky, člověk, pro kterého je život vlastně jedna velká žumpa, věčný kritik... rozhodně nikoho nepotěší.

Dříve či později ho přestane vyhledávat i okolí, protože kdo by se chtěl pořád kochat jeho zakyslým výrazem, a on bude mít jen o důvod víc nenávidět všechno kolem sebe. Těžko pak někomu takovému vysvětlit, že jediným jeho opravdovým nepřítelem je prakticky on sám. Nakazit? Ne, díky.

Oběť všech a všeho

Sami sebe topí v neštěstí. Věčné oběti špatných náhod a negativních zkušeností. Kdykoli takového člověka potkáte, má milion důvodů vyplakat rovnou celý Styx. Jakýkoli pokus o vaše pozitivní pohledy komentuje oblíbeným „ale když“.

Skoro to vypadá, že se nechce cítit dobře. Že mu role světem ubližovaného a životem drceného jedince dělá dobře. Do jisté míry je to pravda. Věčné oběti totiž namnoze ze svého image skutečně těží. Jsou zohledňováni. Okolí kolem našlapuje po špičkách, aby se chudák nerozpadl na prvočinitele při pouhém zvýšení hlasu nebo náznaku nesouhlasu. Šanujeme je i litujeme, ale na dovolenou pojedeme nejspíš s někým jiným, protože nakazit se chceme jinde.

Zajímavý image kyanida? Spíš nevděčná role

Jsou i tací, kteří se už tak dlouho tváří jako otevřený hrob, že těžko vyloudí jiný výraz. Vyhodnotili ale, že někteří veselí jedinci pokládají jejich kyanidový přístup za dobrou zábavu. Vytvoří si proto image věčného nabubřelce. Má to ale háček.

Dost málokdy si tento člověk uvědomí, že ti, kdo ho někdy vyhledají, jsou zpravidla lidé úplně jiného ražení. Veselý člověk přijímá nadsázku jako zrcadlení. A tak se lidé smějí nikoli na něho, ale jemu. Tudíž s ním nic nesdílí. A smutný člověk zase jen těžko vyhledá něco ještě horšího. Víc nakazit se mu už nechce.

Sluníčkový člověk vůbec není špatný

Troufnu si říci, že nikdo na světě netouží z vlastní vůle po smutku, pocitu odcizení, po nepohodě či neúspěchu. Rovněž jsem tak smělá, že odpovědně trvám na tom, že pohled do tváře, na které sídlí úsměv, je příjemný. Že vlídné zacházení a pozitivní přístup je léčivý. Že přítomnost šťastného člověka je povzbuzující. A že životní optimismus a víra v to dobré je skutečně klíčem k úspěchu.

Ať už za to mohou neurony nebo cokoli, ve společnosti pozitivních a hřejivých lidí je každopádně lépe. A zapadnout je tak snadné. Vždyť teď už máme potvrzeno, že nakazit se lze.

Prostě - jakou bublinu si kolem sebe člověk vytvoří, takovou energii bude žít. Není možné si naplnit postel obsahem latríny a doufat, že to, v čem usínám, nebudou... Je to tak?

   
06.02.2009 - Láska a vztahy - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [42] kareta [*]

    Jarka42: potvoro, máš hezký nohy

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:09:42
  2. avatar
    [41] Jarka42 [*]

    Rikina: no, zase na druhou stránku, už jsem řešila situaci, že jsem kvuli závadě stála 8 minut. To se pak zastaví všechny tramvaje na lince. Závadu se mi podařilo odstranit vlastní schopností dřív než přijela lehká udržba a jelo se dál. Lidé mi pak zatleskali. Jako pilotovi v letadle. Tak to potěšilo.

    superkarma: 0 09.02.2009, 07:40:19
  3. [40] Rikina [*]

    Jarka42: pochopitelně. Celá tramvaj se totiž děsí, co je už zase za malér, proč se nejede, a že zase přijdou pozdě tam, kam právě dneska určitě pozdě přijít nechtěli. Tomu se pousmívat je poněkud smutné.

    superkarma: 0 08.02.2009, 13:50:14
  4. avatar
    [39] Jarka42 [*]

    kareta: Jéééé nekontrolované záchvaty. Z toho už jsem naštěstí vyrostla. Ale smíchu se nebráním , to ne.

    superkarma: 0 08.02.2009, 07:57:02
  5. avatar
    [38] Jarka42 [*]

    Kaylie: To je celkem možné, a já nikomu neberu jeho myšlenku. A když pozitivní, tak tím lépe. Víš, já jsem to za ty léta už přestala nějak vnímat. Díky mé práci mě každý den vidí spousty lidí. docela zajímavé pozorovat, pokud třeba při nějaké záležitosti musím vyjít mezi ně z kabiny řidiče, tak celá tramvaj stichne, a všechny oči jsou na mě upřené - asi z otázkou "co teď bude". Tak tomu se kolikrát pousměji.

    superkarma: 0 08.02.2009, 07:54:54
  6. avatar
    [37] kareta [*]

    Jarka42: copak připitomnělý úsměv, ale nekontrolovatelné záchvaty smíchu na ulici- znáš?

    superkarma: 0 07.02.2009, 20:28:57
  7. avatar
    [36] Kaylie [*]

    Jarka42:
    Hm, to znám, dělám to taky...jenže víš že si myslím že naprostá většina si o Tobě za rohem nic špatného nemyslí?

    superkarma: 0 07.02.2009, 18:28:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [35] sanvean [*]

    Jarka42: Poslední dny se taky přiblble usmívám. Jenže to nedělám záměrně, spíš je mi to kolikrát trapný

    superkarma: 0 07.02.2009, 18:17:25
  2. avatar
    [34] Jarka42 [*]

    Manx: Tomu nevěřím, až budeš mít příště to štěstí, měj po ruce foťák, udělej fotku a oslov mne. Pokud se na ní budu mračit, pozvu Tě na vínečko.

    superkarma: 0 07.02.2009, 17:13:15
  3. avatar
    [32] Jarka42 [*]

    Nejlepší je chodit po ulicích a neustále se "přiblble" usmívat. Převážná část lidí to po mě opakuje už jen tím , že úsměv opětují. Samozřejmě,je mi jasné, že si pak za rohem klepou na čelo a v duchu říkají "zase jsme viděli jednoho blázna...."
    Klidně je u této myšlenky nechám. Úsměv je nutný, ikdyž to někdy k smíchu není.

    superkarma: 0 07.02.2009, 08:24:13
  4. avatar
    [31] Ťapina [*]

    Aja: Neříkej, že zrovna TY jsi ten příspěvek nepochopila

    superkarma: 0 06.02.2009, 18:22:46
  5. avatar
    [29] Meander [*]

    Kdyby neměli kolegové vliv na spokojenost jedince, zůstala bych spokojeně hned v prvním zaměstnání

    superkarma: 0 06.02.2009, 15:42:28
  6. avatar
    [28] kareta [*]

    Manx: který by taky chlastaly

    superkarma: 0 06.02.2009, 14:32:49
  7. avatar
    [26] Suzanne [*]

    gentiana: to ale opravdu nebude tím, že se usmívají. Prostě to nejsou přátelé

    superkarma: 0 06.02.2009, 14:26:57
  8. avatar
    [25] Suzanne [*]

    Aha, tak to, co tady popisujete jako "sluníčkový lid", já názývám kreténi Pokud se na mě někdo falešně usmívá a chová se ke mně jako kretén, tak to je jasné Ale ve společenském styku dám raději přednost pokladní, prodavačce, kolegyni, policajtovi ....kteří se chovají mile a usmějí se na mě, než někomu, kdo se tváří jako kakabus. Nota bene, myslím, že povaha lidská se v obličeji nějak projeví. Takže je i zamračenec, který ale nevyzařuje negativitu, prostě se v tu chvíli nepotřebuje usmívat.

    superkarma: 0 06.02.2009, 14:26:10
  9. avatar
    [24] Kerridaenn [*]

    Já souhlasím s gentianou, pod pojmem sluníčkový člověk si nepředstavím obecně milého člověka, se kterým je radost být, ale takové ty pokrytce, co se zhusta vyskytují na internetových diskuzích, s každým by se objímali, všem přejí štěstíčko, zdravíčko, všechno je chytá u srdíčka... ale běda, jak někdo něco potřebuje nebo si dovolí nesouhlasit či dokonce zkritizovat. To se pak tito sluníčkoví lidé mění ve fúrie a fúriáky (bohužel mě teď nenapadá nějaké rozumnější slovo :) )

    Ale je fakt, že sluníčkové lidi znám jen z netu, naživo jsem nikdy žádného sluníčkového člověka nepotkala.

    superkarma: 0 06.02.2009, 13:59:00
  10. avatar
    [23] kareta [*]

    Manx: zvlášť když nepijí alkohol

    superkarma: 0 06.02.2009, 13:13:24
  11. [22] bruna [*]

    Ja jsem zalozenim spis pesimista, ale snazim se to na lidi moc neventilovat. Sama nemam rada, kdyz se vsichni tvari jak kysely prdele. A ze by ti kakabusove byli nejaci ochotnejsi nez prijemni lidi, tak takovou zkusenost nemam.

    superkarma: 0 06.02.2009, 13:10:59
  12. avatar
    [20] Aja [*]

    gentiana: Možná bys měla popřemýšlet o těch pravých důvodech proč na tebe nemá čas a nechce si ho udělat

    superkarma: 0 06.02.2009, 13:02:15
  13. avatar
    [18] cristy.crow [*]

    gerda: na vějičky já už nemám náladu ani chuť. O lidech si myslím své a kdo má sítem projít, projde.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:47:02
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    cristy.crow: no, stačí nastražit nějakou vějičku a jsi doma.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:40:23
  15. avatar
    [16] cristy.crow [*]

    gerda: já jsem životem docela ošlehaná, ale netroufla bych si tvrdit, že okamžitě poznám povahovou krysu. Tahle setkání ale hodně pomůžou, člověk si pak o lidech nedělá žádné iluze a když tak je příjemně překvapen.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:32:10
  16. avatar
    [15] Mipe [*]

    gentiana: Suzanne: koukám že ta "svyně" je pěkně nakažlivá.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:30:18
  17. avatar
    [14] kareta [*]

    já mám teda úplně normální přátele, na image si nehrajeme a klidně si vynadáme. Od toho přátelé jsou, aby se člověk mohl tvářit svobodně, zanadávat, poplakat, bláznivě se zasmát, pobavit i postěžovat. Ostatní jsou ZNÁMÍ.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:26:01
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    Ťapina: cristy.crow: člověk světem zkušený už naštěstí falešný úsměv prokoukne. Najdou se i ty upřímné, věřte tomu.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:25:46
  19. avatar
    [12] cristy.crow [*]

    JJ znám sluníčkový lid. Měla jsem tu čest. Bylo to pozlátko a slunce fofrem zapadlo.
    Ono vůbec nejlepší je se od té lidské chásky držet co nejdál.

    superkarma: 0 06.02.2009, 12:15:09
  20. avatar
    [11] Ťapina [*]

    gerda: Pochybuju, že by gentiana měla za přátele sluníčkový lid On to člověk může vidět i u přátel jiných, že ano

    superkarma: 0 06.02.2009, 11:50:16
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    gentiana: vybíráš si špatné přátele. Anebo přitahuješ sobě rovné?

    superkarma: 0 06.02.2009, 11:44:42
  22. avatar
    [9] ToraToraTora [*]

    gentiana: ... tak už dost o moji tchýni

    superkarma: 0 06.02.2009, 10:18:47
  23. [8] gentiana [*]

    Suzanne: ona ta zlá svyně i sluníčko jsou popisy toho, jak se dotyčný tváří. Bohužel, moje obecná zkušenost s těmi milými, usměvavými a hodnými lidmi je, že slibujou hory doly, kdybych cokoli potřebovala, stačí říct, jsou ochotní, úžasní... hubou. A pak něco potřebuju a najednou ta sluníčková kamarádka nebo kolegyně nebo někdo nemá čas - protože v pondělí jde do divadla, v úterý na koncert, ve středu s maminkou nakupovat, ve čtvrtek si bude mýt vlasy, v pátek bude mít rýmu, v obědpauze na oběd musí papat, protože kdyby pravidelně nepapala, tak by ji mohlo bolet bříško a o víkendu bude odpočívat, protože jak bude celý týden v jednom kole, tak ji bude strašně bolet hlava.

    Mipe: ona je to původně "svyňa", ale tomu by asi Čehůni nerozuměli

    superkarma: 0 06.02.2009, 09:37:02
  24. avatar
    [7] Suzanne [*]

    Mipe:

    superkarma: 0 06.02.2009, 08:52:42
  25. avatar
    [6] Mipe [*]

    gentiana: Suzanne: koukám že ta "svyně" je pěkně nakažlivá.

    superkarma: 0 06.02.2009, 08:21:49
  26. avatar
    [5] paníliška [*]

    Suzanne: Souhlas. U blízkých se s jejich náladou dokážu vypořádat, znám je a vím jak ně nebo můžu vypnout. Když se potkám s nabubřelým cizím člověkem, ovlivní mě to. A že jsou lidí veselí, smutní, zamračení atd., je fakt a jejich pracovitost či lenost s tím jaksi nesouvisí. I když lenoch, za kterého bych musela dodělávat jeho resty, by mě nas.al taky.

    superkarma: 0 06.02.2009, 08:16:24
  27. avatar
    [4] Suzanne [*]

    Naprosto souhlasím. Nevím, na kolik jsou pravdivé "výzkumy", ale věřím tomu, že partner a kolezi ovlivňují méně než výrazné setkání s někým cizím. Na jeho/jejich energii jsem totiž zvyklá, tak mě tolik neovlivní. Spíš mě nakazí kyselý xicht zvenčí. Proto s tím počítám a vyhledávám lidi, kteří jsou mi příjemní. I když ...někdy se to vymkne, ne že ne
    gentiana: schopnost máknout nezávisí na tom, jestli je člověk sluníčko nebo zlá svyně. A mám-li si vybrat já osobně, z těch, co máknout umí, si radši vyberu toho, který neprudí. Naštěstí je takových lidí pořád dost.

    superkarma: 0 06.02.2009, 07:26:48
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Dospělý člověk je dospělý proto, že není obětí svých nálad. Kromě vysloveně depresívních a životními kalamitami stíhaných jedinců je v moci ostatních se přemoci a nedat najevo otrávenost, lenost, zlobu, zkrátka být příjemný okolí. Jde to naučit. Nikdo nemusí od rána do večera sršet vtipem, ale úsměv ještě nikoho natolik nevyčerpal, aby ho nemohl párkrát za den použít. Ostatně, je o něm i vítězná písnička Modusu z dob, kdy byla Marika ještě na vlastních nohách, furt se hraje, takže je to asi pravda.

    superkarma: 0 06.02.2009, 06:27:37
  29. [2] Rikina [*]

    Sousedy potkám jednou za týden, a za tu chvilku, co se mineme na chodbě, si ani nestihnu všimnout jejich nálady. Sestru jsem neviděla již měsíce. Kolegy v práci naopak vídám denně mnoho hodin, a musím s nimi spolupracovat, tudíž mají zásadní vliv, ne že ne. Teorii o tvoření bublin pokládám za úsměvnou - to je odvozeno z té reklamy na nejmenovaný produkt k podpoření imunitního systému?

    superkarma: 0 06.02.2009, 01:03:40
  30. [1] gentiana [*]

    Kravina. S kolegama jeden tráví půl dne - jak může nemít vliv, jestli jsou to milí a inteligentní lidé nebo smečka pyčokokotů? Kromě toho, u vás v redakci řádí epidemie blbosti.


    Navíc z praxe vyplývá, že sluníčka umí akorát hřát a úsměvovat, i tváří v tvář krizi, kdy je potřeba vyhrnout rukávy a někomu nakopat koule. Nebo vyměnit žárovku. To pak najednou usměvavé zlatíčko nemá čas, zlámalo by si nehýtky a vlastě vůbec neumí vyměňovat žárovky, přestože týden před tím machrovalo elektrikářskými schopnostmi.... a na řadu nastoupí zlé svyně.

    superkarma: 0 06.02.2009, 00:30:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme